کانتراسترایک زامبیمحور | پیش نمایش بازی Umbrella Corps
فرض کنید پیش از نابود شدن میراث جنونانگیز یکی از برترین فرنچایزهای تاریخ گیم، یعنی «رزیدنت ایول» (Resident Evil) هستیم و در اعماق مکانهای تنگ و تاریکِ چهارمین نسخه جولان میدهیم. در محیطِ سرد و ساختمانهایی که روحی در وجودشان نیست لذت نهفته در ترس را درک میکنیم. با هر قدم، کمی به سرنوشت قدم بعدمان فکر میکنیم و در این لحظه از تعداد باقیمانده مهماتمان مطمئن میشویم. شخصیت اصلی را به برداشتن قدمها بعدی وا میداریم و فکرش را میکنیم که آیا ممکن است موجودی آدمخوار و غریب به سمت شخصیتمان که «لیون» (Leon) باشد حملهور شود؟ اگر چنین موجود مهیب و بدنمایی در مسیر سبز شد آیا تعداد فشنگ باقیمانده در اسلحه برای از پا در آوردن او کفاف میدهد؟
بسیاری از ما روزها و شاید دورهای از زندگیمان را در محیطهای سرد و خفقانآور نسخههای قدیمیِ Resident Evil گذراندهایم و در جایجای آن، خاطرات دلهرهآور و فراموشنشدنی داریم که جزئی از زندگی ما را تشکیل دادهاند. این مجموعه بازی درست است همانند گذشته دیگر هیبت و وقاری مثال زدنی ندارد امّا هنوز هم که هنوز است نمیتوان از آن دل کند و در پی این هستیم که خاطراتی نظیر خاطراتِ گذشتهمان را در عناوین جدید این سری بیابیم. امّا افسوس که فقط ردپایی از نسخههای قدیمی در اعماق این نسخههای جدید بهجای مانده و بقیهاش رنگ و لعاب است و بس.
چندی پیش در مراسم توکیوگیمشو، (Tokyo Game Show، مرسوم به TGS) کپکام (Capcom) دست به رونمایی از اثر جدید و کاملاً متفاوتی از سریِ رزیدنت ایول زد. عنوانی با محوریت آنلاین؛ چیزی که شاید کمبود آن در میان بازارِ داغ بازیهای اینترنتمحور و حقیقتاً منابع شمارش پول، احساس میشد. این عنوان Umbrella Corps نام دارد؛ فرزندی که در عمق وجودش ناخلف و شریر است. این عنوان که کپکام ترجیح میدهد نامِ رزیدنت ایول را یدک نکشد، از اجداد خوشنامِ خود فقط اتمسفری سرد و تاریک را به ارث برده است با موجوداتی زامبی شکل که در روزگارِ ما توان ترساندن بچه چند ساله را هم ندارند. بههرحال این بازیِ جدید برای ترساندن ساخته نشده و کاری به عرفِ رزیدنت ایول ندارد؛ Umbrella Corps میخواهد شما را با دوستانتان به مدت طولانی همراه و سرگرم کند و در محیطی ترسناک برایتان جوک تعریف کند!
Umbrella Corps تمرکزش بر روی رقابتهای گروهی است، درست همانند خیلی از دیگر بازیهای این چنینی که سالها پیش بنیان آنها توسطِ «ولو» (Valve) و «کانتر-استریک» (Counter-Strike) پایهریزی شد. البته برای این نبردهای تیمی کپکام داستان قانع کنندهای تراشیده؛ داستان از این قرار است که در سال ۲۰۱۵، در واقع پس از گذشت حدود دو سال از اتفاقات نسخه ششم و دوازده سال پس از فروپاشیِ تاسیسات «آمبرلا»، اطلاعات ارزشمندی از تحقیقاتی بر روی ویروسها به نام BOW باقی مانده که نیاز به بررسی دارند. در این میان کمپانیهای پرشوری مایل هستند که به بررسیِ رازها و باقیماندههای شرکت آمبرلا بپردازند –به خصوص آنهایی که به فناوری سلاحهای زیستمحیطی دست یافتهاند- و این زمینهساز نبردی بین شرکتها میشود. از آنجایی که این تاسیسات هدفی مشترک دارند ولی رقیب هستند، برای زودتر رسیدن به آن حاضرند دست هر کاری بزنند. این کمپانیها مزدورانی را از سوی خود به منابع آمبرلا میفرستند که رازهای بسیاری را کشف کنند. سازهها و ساختمانهایِ آمبرلا مسلماً بدون خطر نخواهند بود، این مکانها حال تبدیل به خانهای برای زامبیها شدهاند.
Umbrella Corps عنوانی با سبک شوتر رقابتی است که زامبیها نیز در آن جولان میدهند. البته زامبیها نقش چندان مهمی ندارند و بالطبع مشکلساز نخواهند شد. نقش آنها این است که فقط اطراف نقشههای کوچک بازی بجنبند و اگر هر کدام از بازیکنها را دیدند بهشان حملهور شوند. زامبیها دشمنان سرسختی نخواهند بود و به راحتی از پا درمیآیند، آنها فقط میخواهند عنصری از ترس را با بازی همراه کنند. سربازان دو جبهه نیز در اصل همان مزدوران شرکتها هستند که در این مکانهای پر از زامبی به دنبال کشف رازهای آمبرلا هستند و برای رسیدن به آن مجبورند با یکدیگر مبارزهای سخت، سرگرمکننده، جالب و سرعتی و همچنین همراه با ترسی لحظهای انجام بدهند.
Umbrella Corps این امکان را به مخاطبش میدهند که بین زوایای دید اول شخص و سوم شخص جابهجا شود و هرگونه که میخواهد به مبارزه بپردازد. سلاحهای بسیاری در بازی وجود دارد. این سلاحها اعم از انفجاری همانند نارنجکها یا جنگافزارهای گرم مثل مسلسلها در بازی به وفور یافت میشوند. در واقع اسلحهها به سه دستهی کلیِ خودکار، کوتاهبرد و تاکتیکال تقسیم میشوند که در آنها سلاحهای نیمه اتوماتیک، انواع شاتگان، انواع هفتتیر و چندین نوع نارنجک یافت میشود. ویرایشهای زیادی منتظر اسلحهها است؛ رنگ، صدا خفنهکن، شکل، دوربین، خشاب و کلاً میتوانید دلورودهی تفنگتان را هم عوض کنید! علاوه بر اینها دو نوع قابلیت که بهنظر جالبترین نکات گیمپلی هم به حساب میآیند، وجود دارد؛ یکی از این قابلیتها نوعی دستگاه انفجار است که راههای مسدود را میتواند باز کند. قابلیت دیگری هم وجود دارد که به شکل یک کولهپشتی بر پشت بازیکنان است، این قابلیت توانایی این را به مخاطب میدهد که بوی خود را از مشام زامبیهای گرسنه مخفی نگه دارد و اگر دوست داشت در خفا سر زامبیها را به زیر بالینشان بیاورد. البته ممکن است این کولهپشتیها به عنوان ضعفی بزرگ در مقابل تیم حرف بهحساب بیایند چرا که با شلیک چند تیر منفجر میشوند و این زمان است که ماهیچههای سوخته شخصیتتان تنها چیزی است که باقی میماند. به هر حال این گجتِ زامبیدورکن تا زمانی که زامبیها احساس خطر نکنند کار میکند و اگر آنها چه به صورت عمدی و چه به صورت سهوی بهشان شلیک شود، روش حمله را پیشه میکنند. سلاح سردی را هم کپکامیها فراهم آوردهاند؛ سلاحی بسیار عجیب که شبیه به یک تبر است ولی کاربردش این دیدگاه اولیه را از بین میبرد. این شی که Brainer نام دارد بسیار برنده است و با یک ضربه محکم زامبیها را از پا در میآورد و در مبارزات تن به تن با دشمن بسیار موثر است. البته باید حواستان را جمع کنید که خود خوراکِ این دشنه نشوید. زامبیها را اگر با این سلاح عجیبالخلقه نتوانستید از پای درآورید، راه دیگری هم پیشرویتان است، از آنها به عنوان یک سپر محافظ استتفاده کنید و پس از تیر باران شدنشان از دستشان خلاص شوید.
نقشههای بازی جَو تاریخیِ سری رزیدنت ایول که طرفداران سری، کشتهومرده آن هستند را به همراه دارند و در گیمپلی با نام «منطقهی نبرد کوچک» شناخته میشوند. نقشهها کاملاً حس خاطرهانگیز گذشته را به همراه دارند و بهطرزِ شگرفی متنوعاند. هر نوع مکانی که ممکن است در گذشته برایتان دلهره میآورده در Umbrella Corps وجود دارد؛ فاضلابها و زیرزمینهای مردهی شرکت آمبرلا، مکانهای باز ولی خفه و سنگینِ این سری، ساختمانهای شیک ولی مخوف شرکت آمبرلا و چندین و چند نقشهی دیگر از این دست که به راحتی میتوان از آن به عنوان یکی از نکات قوت بازی نام برد.
Umbrella Corps آتش را به زیر دودمانش گرفته! در حالی که سازندگان به راحتی میتوانستند اتمسفری به یادماندنی به جای بگذارند، ولی آن را بهگونهای قربانی سرعت دیوانهوار گیمپلی کردهاند؛ تیراندازی کردن سریع است، راه رفتن معمولی سریع است، دویدن سریعتر است، حتا خزیدن و نشستن هم در بازی سریع است، همه چیز سریع است؛ آنقدر سریع که فاصلهی بین هر دور بازی کردن به سختی از مرز دو دقیقه تجاوز میکند. Umbrella Corps معجونی دیوانهوار از ترسِ لحظهای، سرعت و تاکتیک است که مسلماً بازی را بر روی تیغی دو لبه قرار میدهند؛ تیغی که امکان شکست خوردن بازی را به همان مقدار موفقیتش تضمین میکند.
سیستم کاور گیری بازی سعی میکند خود را پیشرفته نشان دهد. هر جایی را نمیتوان به عنوان جایگاه امن و امان در نظر گرفت و مدتی در آن احساس آرامش کرد. در بازی مکانهایی وجود دارد که میتوان پشت آنها کاور گرفت که با رنگ آبی مشخص هستند. این مکانهای آبی رنگ اتفاقاً مکانهای استوار و زمختی هستند که کاورگیری را بهتر شبیهسازی میکنند! بازیکنها برای شلیک به دشمن میتوانند قایمکی اطراف را دید بیندازند و شلیکی که هرچند ممکن است مقصدی جز در و دیوار نداشته باشد را انجام بدهند یا همچنین برای بالا بردن دقت در شلیک میتوانند در حالی که موضع خود را در امر کاورگیری حفظ میکنند از کاور خارج شوند و تیر خلاص را به دشمن بزنند.
Umbrella Corps درست است که ادای احترامی به بازیهای آنلاین و رقابتی میکند، امّا کاملاً هم آنلاین نیست. بخش تکنفرهای را هم کپکام ترتیب داده تا در اوقات نبود اینترنت، دل از بازی نکَنید! این بخش تکنفره داستانی را روایت نمیکند و بالکل بخش داستانیای در بازی نیست. فقط بیست مرحله وجود دارد که میتوان از آن به عنوان گونهای تمرین برای بخش چندنفره یاد کرد؛ در این مراحل مخاطب باید به نبرد دشمنانی که هوششان از نوع مصنوعی است برود و با موجی از آنها مبارزه کند که احتمالاً چندان شما را مشغولِ خود نمیکنند و زود به پایان خواهند رسید.
Umbrella Corps میراثِ فرعی سریِ پرآوازه رزیدنت ایول، شاید فقط نقش سرگرمیِ کوتاهی را بازی میکند تا نسخه جدید و اصلی این سری که مدتهاست عاشقان را منتظر گذاشته به بازار بیاید. درگیری شرکتهایِ جستوجوگر در کمپانیِ آمبرلا ایدهی جذابی است که امید است با مکانیزمهای مخصوص به خود و نبردهایِ رقابتی و آنلاینش عنوانی جذاب و درخور این سری باشد. اوایل تابستان و در تاریخِ بیستویکم «جون» منتظر این عنوان بر روی پلتتفرمهای «ویندوز» و «پلیاستیشن ۴» باشید…
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
حیف کانتر :smug:
با احترام به نویسنده و مقاله خوب و کاملشون.
یکی از مضخرف ترین و بی اساس ترین بازی های ۲۰۱۶
واقعاً چه بلایی داره به سر کپکام میاد که بخاطر سود میاد دست به ریمستر و یه همچین عناوین مزخرفی میزنه؟
این بازی صرفاً یک شوتر تمام آنلاینِ جدا هست و فقط به هدف شیردوشی داره اسم رزیدنت اویل رو یدک میکشه!
منتظر معرفی رزیدنت اویل ۷ هستم.
رزیدنت اویل۷ که اول شخص کردن خراب شود اینم که اصلا جالب نبود
یا یه موفقیت حدودی میشه یا یه شکست سنگین
شایدم یه چیز دیگه ولی این دوتا احتمالشون بیشتره
از کجا انقد اطمینان داری ؟…اتفاقا به نظرم موضوعش جالبه…چون هم زامبیا هستن که برات مشکل ایجاد میکنن(این یه ور) از طرف دیگه باید به یه هدفی برسی که دشمنا سر رات سبز میشن…به نظرم مثلا اگه کپکام یه کاری کنه بجای دو تا حزب، مثلا سه تا بیفتن ب جون هم خیلی هیجانی میشه خداییش(طبیعتا مپای بازی هم باید به حد کافی بزرگ باشن)…البته نظر شما هم قابل احترامه…البته خب این نکته هم هست ک کپکام دیگه کپکام قدیم نیست و جای تاسف داره
عشقولی مطمئن نیستم اطمینانم ندارم فقط حدس میزنم
اقا ممنون بابت پوشش خبر دستت درد نکنه خدا قوت
پس چه شد… 😀
فقط رزیدنت اویل ۴ و ۵
هر دو نسخه رو ۲۰ بار تمومش کردم
۲۰بار؟ 😐
من نسخه چهارمو چهار بار تموم کردم!
بهترین بازی Survival Horror تاریخ هستش.
نه بهترینش last of us هست(نظر شخصی) 🙂
۱. رزیدنت اویل ۴
2. لست آو آس
3. دد اسپیس
نظر شخصی
از برترین ترسناک های تاریخ حرف بزنید و اسمی از نسخه اول AMNESIA نبرید ؟ به تظر من رتبه اول متعلق به همین بازی هست
من سبک ترس و بقا رو گفتم، در سبک ترسناک که قطعاً عناوینی مثل امنژیا و سایلنت هیل ۲ و پیتی و آوتلست حرف اول رو میزنن.
بین اویلا که بیشک نسخه های ۲ ، ۳ خیلی خفن بودن(شخصا نسخه سه رو بازی کردم و موهام سیخ شدن)…اگرم بخوام نظر شخصیمو تو بازیای ترسناک بگم اول amnesia هست بعد slender و deadspace
من هر سه تاشونو تموم کردم بزار منم مرتب سازی کنم 😀
لست اف اس
رزیدنت اویل۴
دد اسپیس ۳
تو لیست من که آلن ویک اوله
به نظرم آلن یک سبک ترس و بقا واقعی هستش چون هیچ جا امن نیست و باید تلاش کنی به نور چراغ برسی و اون محیط مخوفش که برق از سرت میپرونه.
نظر شخصی منه
با اسم و رسم رزیدنت اویل بازی مثل کالاف ساختن!!!ای شیطون
م
بازی خوبیه عین rainbow six ، واقعا همچیزش شبیه همونه ولی شوتر های تام کلنسی فرق دارن!
اما نمیشه هیچ بازیی رو با کانتر کبیر مقایسه کرد این در مقابل کانتر مث فحش میمونه!هر چیزی رو نمیشه با کانتر مقایسه کرد :heh:
حیف کانتر که بخاد با این مقایسه شه
کانتر اسطورس
این ی جوکی بیش نیس برای خالی کردن جیب گیمرا
مزخرف من که پولام زیادی نکرده هنوز دارم دربه دردنبال پول جمع کردن براخرید بازیه ویچرمیکنم بیام پول بدم برااین تازه بعد اون اانچارتدکالشن میخرم بعدش انچارتد۴بعدش اگه اگه پول داشتم دارک سولز۳ میخرم
فقط رزید۳و۴و۰
من که خداییش پول پای این نمیدم
با الهام گرفتن از موفقیت خارق العاده و جهانی lost planet 2 بیایید یک gears of war بسازیم و به بزرگترین خواسته ی جامعه ی جهانی بازیبازان نیز پاسخ دهیم لیون کندی را در orc بکشیم.یک نفر به دوستان در کپکام خبر بدهد “RESIDENT EVIL”سالهاست که مرده.
من میگم چقدر این کامـنت اشناست 🙄 یهو یادم اومد همچین نظـری رو تو مجـله بازی رایـانه خونده بودم 😀
ای شیطون :lashes: :evilgrin: :mean:
داداش دمت گرم از کجا یادته؟اون بهترین کامنتی بود که توی مجله ها و سایت های بازی خونده بودم و حفظ هم بودم و شماره ی ۴۳ اون مجله بود که به بررسی ۵۰ بازی برتر e3 2011 پرداخته بود که اون سال با اون مجله ی به یاد موندنی یکی از بهترین سال های گیمری من بود.
یادش بخیر خاطراتی داشتیم با مجله بازی رایانه ای 🙁 من هنوز اون پوستراشونو دارم.
یادش بخیر چه سال خوب و بی دغدغه ای بود
هنوزهمه شو نگه داشتم
خوشم نمیاد ازش :idk:
امیدوارم کپکام به خودش بیاد و RE7 رو توی e3 معرفی کنه و یه وحشت و بقای ناب ارائه بده
دیگه کلا سبک اویل شده اکشن!
دوستان سلام.من تازه ps4 خردیم میخواستم بدونم اگه یه اکانت psn رو به کنسول وصل کنم دیگه هیچ اکانت دیگه ای بهش وصل نیمشه؟؟؟؟یا نامحدوده؟درضمن ممنون میشم یکی راه درست کردنشو بگه یا یه لینک اموزشی بده با تشکر.راستی کاربرد های اکانت psn بدون کارت پلاس هم اگه میشه در پاسخ ذکر کنین.
هیچ محدودیتی برای ایجاد اکانت جدیدندارید ولی بهتر هستش که یه اکانت معتبعر و واحد داشته باشید وگرنه هیچ مشکلی برای تشکیل اکانت جدید نیست حتی میشه یه اکانت برای خودتون و یکی برای برادـرتون و ــــ درست کنید و اکانت هر کس رمز و id خودش رو داشته باشه
نحوه تشکیل اکانت هم خیلی راحت هست تنها کافیه به اینترنت وصل شید و اکانتتون رو درست کنید “متاسفانه لینکی من نمیدونم که بهتون بگم”
با داشتن کارت پلاس میتونید از این مواردی که میگم استفاده کنید:
۱۰ گیگ حجم برای اپلود کردن یه سری اطلاعات مثل سیو بازی وــــــ “این مورد برای من خیلی کاربرد داشت”
داشتن هر ماه گیم رایگان که از طرف کمپانی سونی ۳ یا چهار مورد برای ps4 انتخاب میشه و به دلخواه خودتون تنها یکی رو میتونید دانلود کنید
انلاین بازی کنید
از تخفیفات ویژه که مخصوص کاربرای پلاس هست استفاده کنید اگه اهل خرید انلاین هتید پس بهتره پلاس داشته باشید چون تخفیفات ویژه اش حتما جالب توجه میتونه باشه
و چند مورد دیگه
با تشکر فراوان از شما بابت راهنماییتون
چقدر لوکیشن اون عکسی که زدید چه خاطراتی که با این محیط ها نداریم شبیه محیط های رزیدنت ایول چهاره
نمسیس کجایی؟
جیل کجایی؟
وایییی خدا
کمر خرد شد
رزیدنت اویل داره به کجا میره
ندااای استاااارز کی به گوشمان خواهد خورد
امیدوارم نسخه هفتم حداقل کمی از اتمسفر سریهای قبل رو به میراث ببره
واقعا اگه یه بازی دیگه بود و اسم رزیدنت رو نداشت میتونست موفقیت عالی داشته باشه اما…
سلام لطفا کمکم کنید بین division و rainbow six seige کدوم رو بگیرم برای ps4???? کدومش قشنگ تره؟؟؟؟ توروخدا بگین ممنون :cute: :cute: :cute: :cute: 😉
هیچ کدوم 😀 😀 😀
division این بازی که چند نفره آنلاین هست.
rainbow six بهترین انتخابه
کانتراسترایک زامبیمحور
این تمثیل به قدری دقیق و کامل بود که دیگه نیازی به نوشتن نقد نبود.
باز خوبه اسم رزیدنت اویل رو رو خودش نزاشته وگرنه صدای همه در میومد .
دقیقا
اولین عکسو دیدم یاده اویل ۴ افتادم اوایله اویل ۴ بود که خیلی شبیه عکس اولی هست