تماشا کنید: مقایسه عملکرد نسخه بتای Doom بین تمام پلتفرمها
بازی مورد انتظار استودیوی بتسدا یعنی Doom سرانجام قرار است تا در اردیبهشت سال جاری منتشر شود اما پیش از آن یکی از منابع ما توانست به نسخه بتای این عنوان دست یابد و مقایسه عملکرد آن را بین سه پلتفرم ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی منتشر کند. در ادامه با گیمفا همراه باشید.
سازندگان Doom با استفاده از موتور گرافیکی id tech 6 اهداف سنگینی را برای کنسولها در نظر گرفتهاند. قرار است بازی با رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان اجرا شود. حال میخواهیم بدانیم که آیا آنها موفق به دستیابی به چنین موردی شدهاند یا خیر!
پیش از آنکه ویدیوی آنالیز سه پلتفرم را مشاهده کنیم، بهتر است مواردی ذکر شود. اول از همه، این آنالیز مربوط به نسخه بتا بوده بنابراین هر آنچه که ما میگوییم امکان دارد در نسخه نهایی وجود نداشته باشد. همه چیز میتواند در نسخه نهایی تغییر پیدا کند اما بررسی و و تحلیل این نسخهها نیز به ما میگوید که تا چه اندازه سازندگان توانستهاند در روند توسعه بازی پیشرفت کنند.
در بخش دوم صحبتهای خود باید ذکر کنیم که این یک نگاه مختصر به عملکرد بازی برروی سه پلتفرم بوده و انتظار یک تجزیه و تحلیل کامل را نداشته باشید.
حال بهتر است در رابطه با ویدیو و دانستههای خود صحبت کنیم؛ رزولوشن برروی هر دو کنسول ثابت نیست. نسخه پلیاستیشن ۴ با رزولوشنهای ۱۶۰۰×۱۰۸۰ و ۱۹۸۰×۱۰۸۰ اجرا میشود. در نسخه ایکسباکس وان نیز سازندگان از رزولوشنهای متفاوتی استفاده کردهاند یعنی بین ۱۳۵۰×۱۰۸۰ و ۱۹۲۰×۱۰۸۰؛ جالب اینجاست که بدانید این نسخه پلیاستیشن ۴ است که توانسته فریمریت را در اکثر مواقع برروی ۶۰ نگه دارد البته این بدان معنا نیست که افت فریم در بازی وجود نداشته باشد؛ مطمئنا با مشکلاتی در فریمریت مواجه میشوید اما در مقایسه با ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ قدرت نگهدارنده بیشتری را دارا است. هر دو نسخه همچنین زمانی که موتور بازی قصد دارد از منابع لازم به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دست یابد از پارگی صفحه نمایش رنج میبرند. علاوه بر این، مشکلاتی که در بافتهای ارائه شده توسط id tech که در گذشته شاهد آنها بودهایم، بازگشتهاند. با این حال، به بدی بازی RAGE نیست اما قطعا میتوان در نسخههای کنسولی متوجه چنین موردی شد. در کمال تعجب، در نسخههای کنسولی نیز تنظیمات گرافیکی وجود دارند که میتوانید آنها را تغییر دهید. اینها شامل Chromatic Aberration و Motion Blur میشوند.
حال نوبت به بررسی نسخه رایانههای شخصی میرسد. سازندگان برای این نسخه، سیستمی با مشخصات زیر را پیشنهاد کردهاند:
- Windows 7, Windows 8.1, Windows 10 64-bit versions only
- Intel Core i7-3770 or better / AMD FX-8350 or better
- ۸GB RAM
- NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB) or better / AMD Radeon R9 290 (4GB) or better
- Up to 22GB HDD space
- Steam account
- Broadband internet connection
ما نیز بازی را با یک کارت گرافیک GTX 980TI انویدیا و پردازنده Core i7-3770 اینتل اجرا کردیم و باید بگوییم هیچ مشکلی در اجرای بازی با فریمریت قفل شده ۶۰ نداشتیم.
بهطور کلی باید کمی در رابطه با نسخه ایکسباکس وان Doom نگران بود. بهخصوص که نوبت به بخش تکنفره یا داستانی میرسد؛ آیا Doom میتواند با رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در بخش تکنفره که به مراتب شامل جزئیات و پیچیدگیهای بیشتری خواهد بود، اجرا شود؟ باید تا زمان عرضه نسخه اصلی صبر کرد و دید! سازندگان میتوانند مانند ناتی داگ که برای بخشهای تکنفره و چندنفره Uncharted 4: A Thief’s End که رزولوشن و فریمریت متفاوتی را در نظر گرفت، چنین کاری را انجام دهند. در ادامه میتوانید ویدیو را مشاهده کنید:
مشاهده آنلاین ویدیو:
بازی Doom در ۱۳ مه (جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵) برروی پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
😀 با فیوری اکس قورتش میدیممممممممم :-*
کیفیت بافتا تو ۴ به مراتب بهتره
ای بازیا لیدشون pc بودهو هسه و خواهد بود.
3000% نسخه پایانی مثل ۹۰% بازیا میگن بهترین نسخه نسخه pc :rotfl: :rotfl:
من یه زمانی یه بازی به اسم دوم۳ رو بازی کردم که روی pc های سطح پایین هم اجرا می شد اما این سیستمی که شما پیشنهاد کردید خیلی از گیمرهای شاید نتونن اون طور که دوست دارن اجراش کنند
هیچ گیمری دوست نداره با افت فریم بازی اجرا کنه
این سیستم پیشنهادیه !
سلام احتملا شما اونی که 3_4 سال پیش اومدو میگی که یکسری تغییرات توی بافتا ایجاد شده بود و گرنه نسخه ی ۳ برای زمان خودش هم سیستم خفنی میخواست(۲۰۰۴)
از نظر بهینه سازیش نسخه ی بتاش رو PC تعریفی نداشت….
خیلی زود خسته کننده میشه من ویدیو گیم پلی رو دارم میبینم خسته شدم!
ولی برا من خیلی جذابه حداقل تریلرای گیمپلیش! من از این جور اکشنای دیوانه وار خوشم میاد مث جاست کاز! 😎
“بهطور کلی باید کمی در رابطه با نسخه ایکسباکس وان Doom نگران بود”
هاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
خیلی جالبه عین مطلب سایت رو فقط کپی کردم یه سری منگول که معلوم نیست فازشون چیه منفی دادند.ظاهرا مطالب سایت رو هم نمیخونند فقط نظر میدن!!
پاراگراف اخر چیزی جز فن بازی و به رخ کشیدن انچارتد نبود
من خودم عاشق این بازیم ولی قرار نیست هر جا با هر چیزی مقایسه شه اقای شیخی پور البته ما کی هستتیم که نظر بدیم و در مورد programmer های noughty dog هیچ شکی نیست