گزارش: Quantum Break با رزولوشن ۷۲۰p اجرا میشود
با توجه به نزدیکتر شدن عرضه عنوان مورد انتظار Quantum Break، بخش Digital Foundry در سایت یوروگیمر، اقدام به تست و بررسی بازی نامبرده کرده است. نتایج بدست آمده از تحلیل ها تاکنون بسیار جالب هستند و گزیده ای از توضیحات را می توانید در ادامه مطلب مرور کنید.
پیشتر رمدی اعلام کرده بود بازی یا حداقل عناصری از بازی با وضوح ۱۰۸۰p اجرا میشوند ولی دیجیتال فاندری که مشغول آزمایش نسخه پیش از انتشار بازی است، اعلام کرد هنوز در حال جستوجو برای نشانههایی از گیمپلی فول اچدی ۱۰۸۰p در بازی است.
در تمامی صحنههای آزمایش شده، وضوح ثابت ۷۲۰p نتیجه بررسی پیکسلها بود. ولی هر لحظه شانس پیدا کردن عنصری رندر شده با وضوح ۱۰۸۰p وجود دارد. در حقیقت، ما تاحالا تنها موفق به محاسبه وضوح ۷۲۰p در بازی شدهایم.
البته با وجود وضوح ۷۲۰p، دیجیتال فاندری اذعان داشته است جلوههای بصری بازی در بسیازی نقاط هنوز بسیار فراگیر و حیرتانگیز است
با توجه به استفاده رمدی از افکتهای مختلف، این انتظار نیز میرفت.
علاوه بر این،در صحنههای ثابت هنگامی که وضوح به حدود ۹۰۰p میرسد، کیفیت تصویر بسیار شارپ و به طور محسوسی شفاف است
بازساخت موقت آنتی الیاسینگ یک رقیب سرسخت برای این مورد است.[تکنیکی که آخرین فریم رندر شده را با فریم حاضر مخلوط میکند]
دیجیتال فاندری توضیح داد بازی قبلی رمدی برای کنسولها، یعنی Alan Wake، از رزولوشن ۵۴۴*۹۶۰ که پایین تر از ۷۲۰p است بهره میبرد؛ ولی استفاده از فناوری 4x MSAA وضوح پایین را پوشش میداد.
هنوز رمدی نسبت به گزارش دیجیتا فاندری واکنشی نشان نداده است. امکان دارد رزولوشن نهایی بالاتر از اعلام دیجیتال فاندری باشد؛ حتی اگر عکس این حالت نیز صورت گرفت، مشکلی در تجربه شیرین و عالی بازی ایجاد نمیکند. در حقیقت رزولوشن همه چیز نیست و طبق اعلام دیجیتال فاندری، Quantum Break حتی در نبردهای سنگین و استفاده از حالات و افکتهای مختلف بازی با نرخ فریم ثابت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود
البته نسخه تست شده توسط دیجیتال فاندری، نسخه پلتفرم اکس باکس وان یوده و به احتمال قوی، نسخه رایانههای شخصی با قدرت گیری از سختافزار قوی میتواند نمایش بهتری داشته باشد.
Quantum Break که شامل یک برنامه تلویزیونی هم میشود، در تاریخ پنجم آوریل (۱۷ فروردین) برای اکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
امیدوارم نمره خیلی خوبی رو از طرف منتقدا دریافت کنه :yes: :yes: :yes: :yes:
خیلی دوست دارم بازی هایی که همچین زحمتی برای گیم پلی و بخش تک نفره و داستانی میکشن
نمره بالایی بگیرن :yes: :yes: :yes: :yes:
از همون اولش هم معلوم بود
امید وارم موفق بشه شخصا خدوم به این چیزا اهمیت نمیدم
۷۲۰!!!!امیدوارم به تجربه ی هرچه بهتر بازی لطمه نزنه و همه لذت ببرن
sina sony4
باهات موافقم.
با اینکه فن سونیم اما این بازیرو خیلی دوست دارم
اول از همه اینکه خود رمدی هنوز تایید نکرده بعدش این نسل با این بحث شروع شد ومتاسفانه هنوز ادامه داره بخدا من هنوز بازی که واسه نسل شش هست رو بازی میکنم لذتشو میبرم من بطور کلی نمیگم کیفیت مهم نیست تو خود خبر هم گفته شده اما اینکه الان این رو پیراهن عثمان کنیم که اره این بازی بد هست پس ارزش تجربه نداره واقعا داره باب میشه
این نسل به هیچ وجه ضعیف نیست شما سخت افزار نسل ۷ رو ببین و سخت افزار الان رو ببین
کم کاری سازنده باعث این ضعف شده وگرنه اون ۵۱۲ چطوری اون گرافیک ها رو بالا میورد؟
پس یعنی این کنسول ها با این قدرت نمیتونن کاری کنن ؟
ps3به قدری قوی بود که سازندگان دانش وتخصص شون رو اویل نسل نداشتند به نظرم توان ps3بیشتر از تلو بود ولی این نسل متاسفانه تا اخر نسل گرافیک بازی ها همین جوری میمونه وتغییری نمیکنه باید قبول کرد که این نسل خیلی ضعیفه
من این حرف تو خبر شایعه سونی گفتم بد برداشت کردن من خودم فن سونیم اما باس قبول کرد نسل هفت واقعا ترکوند این نسل هنوز مشکل داره در حد و انتظار نسل هشتمی کار نمیکنه همش افت فریم و…اما من و همه اون کسایی که نسل هفتمی داشتیم یا داریم خودشون میدونن این مشکل وجود نداشت
در اخرم بگم با این که فن سونیم اما به قران حیف واسه دارندگان ایکس۱ که این شاهکار صنعت گیم تو ۷۲۰ بازی کن امیدوارم هم شرکت سونی هم ماکروسافت یه راه حلی واسه این مشکلات پیدا کنن
کنسول نسل هفتی سونی به دلیل قدرت بالاتر نبود که باهاش نمیتونستن کار کنن بلکه به خاطر معماری پیچیده پردازشگر cell بود که خیلی از شرکتهای سوم شخص نمی تونستن باهاش خوب کار کنن و اونایی هم که لید پلتفرم رو PS3 انتخاب می کردن تیمی از برنامه نویسان خیلی خبره به نام “آیس تیم” از سمت سونی به اون استودیوها فرستاده میشدن که به اونها یاد بدن چطور سختی ها و پیچیدگی های کار با پردازنده سل رو دور بزنن
البته شاید نظرم درست نباشه اول اینکه معماری نسل قبل با این نسل فرق اساسی داره شما CPU کنسول ps3 رو ببین از کل کنسول های این نسل قویتر هست cpu :sweat: دوما هم همین بحث رزولویشن هست تو نسل قبلی این بحث اصلا بشدت این نسل نبود
دقیقا!
توی نسل قبل زمانی که پلی و ایکس باکس اومد اصلا کسی مانیتور ده هشتاد نداشت که سازنده ها بخوان روی رزولوشن مانور بدن اما الان اصلا بخوای رزولوشن ۷۲۰ رو روی یه مانتور بزرگ بگیری اصلا حال نمیده!
نسل قبل بود چرا نبود ولی نه به این گستردگی که دعوای لفظی اتفاق بیفته
دوست عزیز اون سخت افزار نسل هفتم برای اون سال خیلی هم قوی بود ولی برای الان یه apu با ظرفیت ۸ گبگابایت و یک پردازنده ۱.۷ یه سخت افزار متوسطه !رمدی حداقل از سال ۲۰۱۴ داره از این عنوان خبر بیرون میده و حتما از چند سال قبلش داره روش کار میکنه چطور ممکنه توی این مدت نسبتا زیاد این موضوع رو باز هم به کم کاری نسبت بدید! به ویژه که حتی برای این عنوان انجین اختصاصی طراحی شده !این مسئله ربطی به کم کاری نداره این طور که مشخصه افکت های این عنوان خیلی سنگین هستن و اگه این خبر در مورد نسخه نهایی هم صحت داشته باشه یعنی کنسول توان اجرا با نرخ فریم ثابت با رزلوشن بیشتر از این رو نداره
گیم پلی بازی زیاد پر از انفجار وافکت این جور جیزا نداره که بخاد ۷۲۰اجرا شه محیط بزرگی هم نداره که نمیدونم چرا نتونستن رو ۱۰۸۰قفلش کنن
“گیم پلی بازی زیاد پر از انفجار وافکت این جور جیزا نداره”
اصلا تریلری از بازی دیدی؟ 🙄 :sarcasm:
افمت زیاد داره ولی انفجار زیاد نداره
اصل گرافیک این بازی افکتاشه که از همون تریلرهاشم معلوم بود خیلی سنگینن. به نظرم با وجود اون افکت ها حتی اگه واقعا 720P باشه بازم نمیشه به رمدی ایراد گرفت
بازم گند زد!!!!
بارها اعلام کردن ۱۰۸۰ ثابته!
خاک بر سر مایکروسافت و کنسولش!!!
ای کاش رمدی از همون اول میگفت بازی 720p است تا حواشی درست نشه چون توی گیمزکام۲۰۱۵ اعلام کرد ۱۰۸۰ هست درکل برای من این چیزا مهم نیست ولی من منتظر میمونم خوده رمدی این خبر رو تایید کنه و ای کاش همون اول واقعیت رو اعلام کنن تا بعدا دچار حواشی نشن
کوانتوم بریک از اون بازیاییه که ایده جدید توش پیاده شده و پتانسیل بالایی داره … کم و بیش منتظرشم ولی چیزی نیست بگم تحت هر شرایطی تجربش میکنم
تشکر بابت خبر :yes:
هیچوقت نتونستم گرافیک رو مقیاس قرار بدم
از همون بازیهای پیکسلی بگیر تا الان هیچوقت گرافیک برام مقیاس نبوده
هنوز که هنوزه چند روز پیش مافیا ۱ wolfenstein 3D و….رو تموم کردم حاضرم بگم لذتی که بردم از این بازیها بیشتر از بازیهای الانه
نمیدونم الان چرا بچه ها اینطوری شدن شما اگه اونموقع بازیهای پیکسلی چی بگم میکرو پیکسلی بودید اصلا طرف گیم نمیرفتید
یادش بخیر یه زمون دنبال مموری ۸ کیلوبایت
سگا که اصلا حافظه نداشت باید بکوب بازی میکردی
با اینکه در قسمت گیم طرفدار سونی ولی در نرمافزار طرفدار مایکروسافتم میگم که این 720p خیلی فرق داره با 720p بازیهای دیگه
خب ببینید، گفته ۷۲۰! 😐 خداییش کمه…… :struggle:
ولی گفته تصاویر با وضوح فوق العاده هستند( شارپ هستن) ” تا حدودی” میشه بخشید
ولی بازم دلگیرم ازش 😕 🙁
تو که نمیخوای بازی کنی چرا دلگیری ؟ 😀
عیب نداره
فریم ریت ثابت باشه خیلی بهتره و اینطور که معلومه همینطوره.عکس خبر مثل یکی از عکسای مسترچیفه
انگلیسی تایپ کن(البته اگه اسمش فارسیه فارسی تایپ کن) یکم صبر کن اگه اسمش ظاهر شد انتخاب کن برو پایین پیامو بنویس ارسال کن
عـــــجـــــب !!! :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
الان مثلا خوشحالی این بازی (شاید) روی 720p اجرا میشه .
خب چی به تو می رسید ؟
رفت پیک نوروزیش رو حل کنه جواب نمیده 😉 :laugh:
عزیزم همه مثه تو بیکار نیستن . آفرین عمو ببین چه خوب مزه میریزه
واسه این خوشحالم که قراره رقیبی ” خیلی خیـــلی ” سرسخت برای آنچارتد باشه و هرچی سطح رقابت بالاتر بره به نفع گیمره . میدونی که چی میگم 😐
زیر هر پست اکس باکس
نام انچارتد میدرخشد :-/
لامصب اصلا هم نمیاد .
تلاش کن ….