سونی سانتا مونیکا در مورد میراث God of War و مسائل دیگر صحبت میکند
در همایش GDC 2016 در سن فرانسیسکو، دیوید هویت، طراح ارشد و کرای هاگن، برنامه نویس استودیوی سانتا مونیکا، صحبتهای جالبی در مورد اهداف این استودیو و میراث سری بازیهای God of War صحبت کردند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.
صحبتهای توسعه دهنگان سانتا مونیکا را به صورت نکتهای درآوردیم که خواندن آنها برای شما راحت تر باشد:
- استودیوی سانتا مونیکا اساسا به صورت یک استودیوی داخلی تصور میشود که برروی میراث سری God of War کار میکنند اما این استودیو به طرز باورنکرنی بزرگ است و به تیمهای مجزایی تقسیم میشود که بتوانند توسعههای زیادی را انجام دهند.
- استودیوی سانتا مونیکا خیلی بیشتر از تیم ساخت God of War است. بسیاری از دپارتمانها و بخشهای مختلف با این استودیو همکاری میکنند. بعضی تیمها برای ساخت محصولاتی کاملا متفاوت به کار گرفته میشوند که البته کوچکتر از تیمهای معمول هستند. استودیو ۲۰۰ کارمند دارد اما تیم کوچک ۱۰ نفره هم در آن وجود دارد.
- بخش اصلی استودیو، همه روزه برروی بازیهای بزرگ AAA کنسولی کار میکند اما تیمهای اضافهای نیز وجود دارند که از نظر نرمافزاری و محلی سازی به پیشرفت پروژهها کمک میکنند. چند تیم جداگانه نیز برروی ایدهها و بازیها و پروژههای بسیار بسیار ریسکی و هنری کار میکنند.
- God of War یک «میراث» است و اعضا در استودیوی سانتا مومیکا وظیفه دارند تا این میراث را انتقال بدهند و آن را به آینده ببرند. بخشی از فرهنگ این استودیو، درباره شناختن خود و افتخار به فناوری ساخت خود و البته نمایش دادن آن میباشد.
- ۴۰ طراح بازی در تیم داخلی استودیو حضور دارند و این در حالی است که طیف وسیعی از زیر رشتههای مربوط به این کار در کنار آنها فعالیت میکنند. در استودیو، نقشها و پستهای بسیار تخصصی نیز وجود دارند.
- حقیقت مهم در مورد استودیوی سانتا مونیکا این است که آنها سعی نمیکنند که طبق اطلاعات و دادههای از پیش تعیین شده کار کنند و دنبال چیز مشخصی باشند، بلکه آنها میخواهند به دید کارگردان بازی برسند و ببینند که چه چیزی برای بازی بهتر است. البته این به معنای همه کاره بودن کارگردان نیست بلکه فرهنگ استودیو، توسعه دهندان را تشویق میکند تا عقیدهها و ایدههای خود را به اشتراک بگذارند و در مدت زمان کمی، تعداد بسیار زیادی ایده متولد میشود. اما همه چیز باید از یک فیلتر رد شود که آیا این ایده به بازی میخورد؟ آیا این با دید و نگرش بازی جور در میآید؟
- دادهها و اطلاعات، کار را برای سازندگان تا یک حدی پیش میبرد. از آن به بعد، سازندگان شروع میکنند به آزمایش بازی با ایدههای مختلف.
- وظیفه استودیوهای فرست پارتی سونی این است که همواره برروی کیفیت بازی کار کنند. آنها باید چزی خلق کنند که بازیباز را در مورد پلتفرم، سخت افزار و برند پلیاستیشن هیجان زده کند. چیزی که آنها نتوانند در جای دیگر پیدا کنند. این موضوع به این معنا است که «آنها باید به مواردی پاسخ مثبت دهند که شاید استودیویی دیگر به آن پاسخ منفی بدهند». داشتن این مسئولیت، با وجود هیجان انگیز بودن، وحشتناک است.
- دلیل اینکه فضای استودیو بسیار زیاد و بزرگ است این است که سازندگان بتوانند بسیار راحتتر با یکدیگر صحبت کنند و آسان تر به یکدیگر همکاری داشته باشند. یک صفحه نمایش بزرگ نیز وجود دارد که به همه سازندگان اعلام کند که کار در کجا قرار دارد و چگونه دنبال میشود.
- استودیو دورههای طراحی مدل دارد که مدلهایی که از آنجا استخراج میشود، به وسیله طراحان کشیده میشود. همه طراحان، طراح مفهومی و اساسی نیستند و استودیو آنها تشویق میکند که مهارتهای طراحی را در خارج از نظم کاری خود یاد بگیرند. استودیو کارکنان خود را به انجام کارهای خلاقانهای تشویق میکند تا ذهن آنها خلاق تر شود.
- در بعضی اوقات، بازیسازی کوچکی بین سازندگان برگزار میشود و از توسعه دهندگان خواسته میشود که در خارج از دوره کاری خود، بازیهای کوچکی طراحی کنند تا با این کار، سازندگان خلاق تر شوند.
به شخصه نمیتوانم بیش از این منتظر اطلاعات جدید از بازی آینده استودیوی سانتا مونیکا بمانم. چندی پیش شنیدیم که این استودیو به شدت در حال توسعه و جذب بازیباز است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
یه تاییدیه هم نمیدن لامذهبا
چقدر هایپ آخه
به خ.دا به پیر به پیغمبر بعد تیتراژ نشون میده کریتوس زنده میشه :Reallypissed:
جی نیشه خدای جنک چار باشه
میتونه یه IP خفن جدید باشه میتونه گاد ۴ باشه
دلیل اینکه فضای استودیو بسیار زیاد و بزرگ است….بخوره تو سرت
God of War IV رو بده بیاد
اصلا ادم عکس کریتوس رو رو خبر میبینه ..قلبش یه ثانیه می ایسته
Punisher از بهترین بازی های عمرم بود همه چی اش عالی بود مخصوصا آهنگ هاش شخصیت خشن frank castle هم فوق العاده بود ولی….
یادت نره هیچ بازی، شخصیت یا هرچی رو با کریتوس کبیر و سری افسانه ای god of war مقایسه نکن یادت نره
سونی که به احتمال خیلی زیاد برنده این نسله اما اگه نسخه جدید این بازی تایید بشه فروش ps4 بازم از اینی که هست بیشتر هم میشه
هیچ کسی از پول بدش نمیاد سونی با دادن یه gow جدید میتونه قلمرو حکم رانیشو بزرگتر کنه
کریتوس مردیم از دوریت :-(( داداش ی رخ نشون بده. 🙁 :yes:
امیدوارم گاد اف وار چهار باشه
“God of War یک «میراث» است و اعضا در استودیوی سانتا مونیکا وظیفه دارند تا این میراث را انتقال بدهند و آن را به آینده ببرند”
کچل بی اعصاب منتظرتیم :rotfl: :yes:
عینه ادم میگفت کریتوس مقدس است 😀
شوخی شوخی با کچل هم شوخی؟! 😮 اونم از نوع کریتوس اش؟! 😀
God of War یک «میراث» است و اعضا در استودیوی سانتا مونیکا وظیفه دارند تا این میراث را انتقال بدهند و آن را به آینده ببرند”
میخان ببرن اینده سایبر پانکی ش کنن 😐 😀 :silly: :no:
اوه اوه کالاف شد 😐 😀 :silly:
منظورشون این بوده که از نسلی به نسلی دیگه بیارن بازیش رو و فکر کنم پیش زمینه کردن برای معرفی gow iv در نمایشگاه امسال.
.
پ.ن: خیلی خوبه که اینطور با برنامه دارن پیش میرن و این همه یک پارچگی بینشون هست، طبق خبرهایی که منتشر شده بود در گذشته استودیوی سانتامونیکا بزرگ ترین استودیوی سونی هست از نظر تعداد و فضا، یکی از دلایلی که اوردر گرافیکش زیبا به چشم میومد این بود تیمهایی از این سانتامونیکا به استودیوی سازندش کمک های فنی میکردن، حالا تصور کنید خدای جنگ ۴ چه گرافیکی داشته باشه… پ.ش.م ریزون
راستی میدونستید چهره ای شخصیت کریتوس رو از گلد برگ الگو برداری کردن
اخلاق اش هم از بابای من الگو گرفتن 😀 :rotfl:
:laugh: :rotfl:
اریس هم از برادر من الگو گرفتن
صداش هم از عمه من الگو گرفتن 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
استیل راه رفتنش رو از پدر بزرگ من یادگرفته :rotfl:
اون حوری های خوشکلش هم از دوست د.ختر های من الگو گرفتن
بابا ناموسن بده بیرون god of war پدرم درومد انقد شوتر بازی کردم :reallypissed:
کریتوس وارد میشود :evilgrin: :evilgrin:
کریتوس یک حیووون وحشی سگ صفته که هیچی حالیش نیست و نه تنها بزرگ نیست بلکه فقط یه شخصیت تو خالی و پوچه که بهتره بره با طرفداراش به جهنم.