فرا رسیدن بازنشستگی یک قهرمان | گفتگو با نیل دراکمن، کارگردان Uncharted 4
ماجراجویی های نیتن دریک باید با Uncharted 4 پایان یابد. این موضوعی است که ناتی داگ به عنوان سازنده سری بازی بسیار محبوب Uncharted مد نظر دارد. همه چیز دست خودشان است، می توانستند Uncharted 5 بسازند و یا حتی بیشتر اما چنین اتفاقی نمی افتد و دلیلش هم طرز تفکر مدیرنوآری این بازی یعنی آقای نیل دراکمن است. او که دیدگاهی کاملا متفاوت نسبت به خیلی از سازندگان عناوین AAA دارد، به تازگی صحبت های جالبی داشته و دلایل اینگونه تصمیم گیری های خود را شرح داده است.
احتمالا شما هم پسوند ‘A Thief’s End’ آشنا هستید که برای بازی Uncharted 4 انتخاب شده. انتخاب این عنوان اصلا تصادفی نبوده است زیرا دخالت ناتی داگ در ساخت عناوین Uncharted کاملا پایان می یابد و داستان قهرمان بسیار محبوب این بازی ، یعنی نیتن دریک هم پایان خواهد یافت. آقای نیل دراکمن دلی ظاهرا سنگین پیرامون این موضوع چنین می گویند:
ما خیلی وقت است که در کنار این شخصیت بوده ایم. او در اوج محبوبیت خود به سر می برد پس شاید تصمیم گیری تجاری خیلی خوبی نباشد اما باید بهترین راه برای ادای احترام به او این است که داستانش را به اتمام برسانیم.
آیا این برای سری Uncharted پایان کار است؟ من نمیدانم. در آخر همیشه این سونی است که مالکیت Uncharted را بر عهده دارد و می تواند هر کاری که دوست دارد با آن انجام دهد اما با پایان این داستان، خیلی سخت خواهد بود که دنباله ای با حضور شخصیت نیتن دریک ساخته شود.
ایا چنین موضوعی بدین معنی است که نیتن میمیرد یا اینکه سرنوشتی بدتر از اینها منتظر اوست؟ کاملا قابلا درک است که پاسخی فعلا ارائه نشود. آقای دراکمن کارگردانی دو بازی اول Uncharted را همراه با بخشی از نویسندگی عهده دار بودند. ایشان بر روی بازی سوم فعالیت نداشتند تا بر روی بازی خود یعنی The Last of Us کار کنند اما با این حال گفته بودند که از تجربه Drake’s Deception هم به عنوان یک هوادار لذت برده بودند. ایشان پیرامون بازی هایی که میسازند می گویند:
من هیچ وقت نمی توانم از بازی هایی که میسازیم لذت ببرم. من نمی توانم The Last of Us را بازی کنم و فقط نظرات مردم را پیرامون اینکه چه تجربه ای داشته اند در میابم. اگر قرار باشد خودم بازی کنم، خیلی خسته خواهم شد زیرا موارد خیلی زیادی را تمایل پیدا میکنم که تغییر دهم.
اینکه از رفاقت های مردانه سالی و دریک به روابط پدر و دختر جوئل و الی بیایم و دوباره برگردم قطعا چالش های خودش را داشته است. من و بروس استارلی به عنوان کارگردان همکار صحبت های خیلی زیادی داشتیم. اینکه از Uncharted به The Last of Us برویم خیلی سخت بود که به کارکنان این تغییر وضعیت را اعلام کنیم. وقتی هم که کارمان با The Last of Us تمام شد، گفتیم که دوباره به وضعیت قبل بردیم که این تغییرات راحت هم نبوده اند.
آقای دراکمن دقیقا چه چیزی از دراکمن را به همراه خود آوردند؟
The Last of Us اولین بازی بود که من کارگردانی می کردم و خروجی این عنوان کاملا بر عهده من بود. کاملا واضح است که من در اینجا تجربیات خیلی زیادی کسب کردم که مستقیما آنها را به Uncharted آوردم.
مثلا شما چطور با بازیگران کار می کنید؟ چطور با انیماتور ها کار می کنید؟ چطور با طراحان کار می کنید؟ حال من حس می کنم که خیلی راحت تر و با اعتماد به نفس تصمیمات را میگیرم زیرا قبلا اینطور نبود اما افراد حامی زیادی داشتم.
بعد از آن به محتوای دانلودی The Last of Us یعنی Left Behind میرسیم که لحظات بسیار ساکتی دارد. ما مشغول ساخت یک بازی اکشن بودیم اما مشکلی وجود نداشت اگر این مهم در تمامی قسمت ها تکرار نمی شد. مشکلی وجود نداشت اگر دو دختر را در یک مغازه فروش اجناس هالووین قرار میدادیم که چرخ میزنند و با گذاشتن ماسک بر صورت هایشان، با یکدیگر شوخی می کنند.
حال اینکه اعتماد به نفس آوردن چنین محتویاتی را به Uncharted را داشته باشیم، خیلی جالب توجه است زیرا باعث می شود تا وجه انسانی نیتن دریک را بیشتر نمایش دهیم. وقتی نیتن به دنبال ماجراجویی هایش نیست، سرگم چه کاری می باشد؟ و اینکه چطور چنین چیزی ارائه می شود. چطور این لحظه را فقط ختم به میان پرده ها نکنیم و آن را بازی کنیم؟ این چیزی است که ما مستقیما از The Last of Us آورده ایم.
این مثال دقیقی نیست اما با The Last of Us ما ایده مکالمات اختیاری را پیاده سازی کردیم، موقعی که شما می توانید به سراغ همراه خود بروید و بیشتر با او آشنا شوید. این یک انتخاب برای بازیکن است، شما می توانید تعیین کنید به سراغش بروید یا خیر.
بازیکنانی که درگیر این موضوع می شوند می توانند از سرعت شخصیت ها بکاهند و با قرار دادن آنها در گفتگوها، بیشتر از خصوصیات شخصیتی هر فرد و ارتباطاتشان مطلع شود. ما این موارد را در طول بازی قرار داده ایم.
در رابطه با این گفتگوهای بین شخصیت ها، سونی دمویی را ارائه کرده بود که بازیکنان در نقش نیتن دریک (با صداپیشگی تروی بیکر برای اولین بار)، با سم به صحبت می پردازند و می توانند انتخاب کنند او چه داستان هایی را در این مدت که سم نبوده برایش تعریف کند. هر گزینه ای هم که انتخاب می کنید، یکی از داستان های عناوین قبلی سری Uncharted را بازگو می کند.
آقای دراکمن در ادامه پیرامون این موضوع می گویند:
چیزی که میخواستیم از آن اطمینان حاصل شود این بود که بازی مشابه Mass Effect نسازیم. Uncharted داستان و پایان کاملا مخصوصی دارد که نمایانگر این بازی هستند. اما گاهی ما به این فکر می کردیم که یک سیستم دیالوگ درختی برای ارائه جزئیات بیشتر در صحنه لازم است.
نکته جالبی در رابطه با سم و پرسش هایش از نیتن پیرامون گذشته وجود دارد و آن هم این است که بازیکنان می توانند انتخاب کنند تا کدام داستان اول بازگو شود. گاهی هم یک دیالوگ درختی باعث می شود که صحنه ها تعاملی تر شوند و موارد بیشتری برای ارائه داشته باشند.
اکنون که ۳ عنوان بازسازی شده Uncharted را تجربه می کنیم، بسیار شوکه کننده است که میبنیم تاکید از دیالوگ های از پیش تعیین شده، به اکشن برنامه ریزی شده تغییر کرده است. بازی سوم را تقریبا می توان گفت نمایشی از انفجارهای بزرگ دانست که به واسطه میان پرده با به یکدیگر متصل هستند. آقای دراکمن در رابطه با این برنامه برای Uncharted 4 می گویند:
سه بازی اول مسیری را در پیش گرفته بودند که به مرور بزرگتر و قدرتر می شدند. ما نمیخواستیم این مسیر را ادامه دهیم. ما نمیخواستیم که از خود کاریکاتور بسازیم. پس ما با خود گفتیم که میان پرده ها مهم هستند اما چه کاری انجام دهیم که ارتباط بهتری با داستان پیدا کند و در موقع مناسب، درگیری های شخصیتی را ارائه کنند؟
مورد دیگری که از The Last of Us یاد گرفته بودیم این بود که میان پرده ها نیازی نیست که همگی بزرگ و پر از انفجار باشند. بعضی از آنها می توانند کوچک و صمیمی باشند. این مسئله باعث جذابیت بیشتر می شود و ارائه ای متفاوت را نسبت به بازی های قبلی ارائه خواهد کرد. این چیزی است که ما مشغول آزمایش بر روی آن هستیم تا فرمول کار را تغییر دهیم.
مثال بارزی که می توان برای مقایسه زد سری Bond است. عنوانی که دقیقا در همین مشکلات تلاش برای بزرگتر و اکشن تر شدن داشت تا اینکه EON تصمیم گرفت با Casino Royale به عنوان ریبوت، بیشتر بر روی داستان سرایی تمرکز کند.
بله شاید بهتر باشد که میان پرده های کمتری استفاده کنیم اما همین میان پرده هایی باقی مانده باید معنی بیشتری را ارائه کنند.
در Left Behind یک بوفه عکاسی طراحی شده بود که الی و رایلی در آن حضور پیدا می کنند. همین صحنه اندازه موقعیت های اکشن Uncharted 2 زحمت داشت. Uncharted 4 احساس می شد که به همین موارد نیاز دارد که همانقدر تهیه آنها کار ببرد و زمانی که تیراندازی در جریان نیست، روابط شکل گیری کند.
هنوز تا ماه آوریل برای عرضه Uncharted 4 زمان بازی مانده و در این میان جزئیات بیشتری هم مسلما منتشر خواهد شد اما یک نکته کاملا واضح است: Uncharted 4 تجربه ای بسیار شخصی تر از عناوین قبلی است. آیا دراکمن در توضیحات می گویند:
در دل این محصول، ما شاهد تقلای یک هنرمند و نیتن ریک هستیم و این گونه سوالات مطرح می شود: چگونه شما بین روابطتان در خانواده، دوست، علایق، چیزی که حاضرید زندگی خود را به آن عطا کرده و فدا شوید، متعادل می کنید؟
اگر شما به نیتن دریک نگاه کنید، او در تمام طول عمرش درگیر وسواس هایش بوده است حال می خواهد الدرادو در Uncharted، شنگری لا در Uncharted 2 و یا ارم عمان در Uncharted 3 باشد، این گزینه ها همیشه از وسواس و خواسته های او بوده که به روابطش هم لطمه وارد کرده است. ما در هر بازی شاهد بودیم که چگونه روابطش با الینا دچار تیره تر می شد.
در این فضای خالی یک اتفاقی افتاده بود که برای ما خیلی جالب است. این همان چیزی می باشد که ما می خواهیم به آن بپردازیم. شاید به این خاطر باشد که شما نمی توانید هر دو را داشته باشید. شاید نتوانید خانواده را همزمان با علایق داشته باشید.
لحظه آغازین Uncharted 4 که ما نشان دادیم را اگر به یاد داشته باشید، متوجه خواهید شد که نیتن دریک زندگی خشکی را می گذراند. شاید مشغول کاری نیست که برای آن تعریف شده است. شاید هم زیاد سخت نباشد که برادرش خیلی راحت دوباره او را به کار قبلی بازگرداند.
بعد سر هر مرحله، هر تقابل شخصیت ها، به نظر می رسد که آیا ما باز به همان موضوع بر می گردیم؟ همه چیز باید از فیلتر ها رد شود، آیا ما محصولمان را بر روی همان مضمون میسازیم؟ آیا ما شیوه ای متفاوت را ارائه می کنیم که شما می توانید با مشکلات زندگی تقابل کنید؟
خیلی جالب است که بدانیم خود نویسنده داستان چقدر درگیر این موضوع مشابه است؟ چقدر از این محتویات در رابطه با زندگی خود نویسنده است که سعی می کند به زندگی روبرویش تعادل بخشد؟
روش من برای رویایی با مسائل مختلف اینطور است که از سطحی کاملا شخصی وارد عمل شوم. نمیتوانم بگویم که دقیقا این موضوع در زندگی خود من هم جریان دارد اما ما روح و قلب خود را در ساخت این بازی قرار می دهیم زیرا سازندگان آن ما هستیم. این موضوع فقط هم ختم به مسئله کارگردانی نمی شود، ما از خودمان و درصد بزرگی از زندگیمان برای علایق خود مایه گذاشته ایم.
آقای دراکمن به عنوان کارگردان خبره Uncharted 4 در آینده مشغول چه کاری خواهند شد؟ ایشان پاسخ می دهند:
مرخصی طولانی مدتی خواهم گرفت، کتاب مطالعه می کنیم، فیلم میبینم، از محتویات مختلفی الهام میگیرم، وقتم را با خانواده ام میگذارنم، آن تعادلی که صحبت شد را پیدا می کنم، با چشمانی تازه بر می گردم و می گویم که خوب حالا ببینیم چکار کنیم؟
آقای دراکمن کاملا شفاف سازی کرده اند که پروژه بعدی ایشان مربوط به شخصیت نیتن دریک نخواهد بود. پس چه چیزی در ذهن خود دارند؟
گاهی اوقات مشغول انجام بازی های مستقل می شوید و متوجه خواهید شد چقدر سرگرم کننده است که گاهی با چیزهای کوچکی کار کنید. اما نکته شگفت انگیز در ناتی داگ این است که شما داستانی به ذهنتان می رسد، ایده ای برای آن دارید، بازیگران را احظار می کنید و آنها شما را غافلگیر می کنند، ایده شما را در عمل حتی بهتر از چیزی می کنند که بر روی کاغذ بوده و همه اینها قطعا معرکه هستند.
واقعا معجزه است که چطور همه چیز با یکدیگر به خوبی کار می کنند. مانند یک ارتش از افراد با استعداد است. من به گونه ای به این موضوع اعتیار پیدا کرده ام.
Uncharted 4 در ۲۶ آوریل به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد.
متنی که مطالعه کردید، مصاحبه تهیه شده توسط سایت Eurogamer.net است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
وقتی تریلر انچرتد دیدم پلی ۴ گرفتم, اوج یه بازی نسل هشتمی
یه دو دقیقه هم صبر میکردی تریلر مافیا ۳ رو هم میدیدی دیگه قشنگ اوج نسل ۸ رو میبینی
یعنی گرافیک پفکی مافیا از انچارتد چهار بیشتر :rotfl:
مافیا گرافیکش ناموس بود 😯 😯 😯 :-*
آنچارتد شبیه کارتونای ده شصته 😛 😛
گرافیک پفکی :silly:
سکی بیاد این عمو رو بیاره سر جاش
گرافیکش خیلی خفن بود
نمیدونستم کارتون هایی دهه ۶۰ (شخصیتاشون چارساعت انیمیشن وافکت های اب انفجار وصداگزاری به این زیبایی و فیزیکشون این قدر واقع گرایانه بهطوری که در هرثانیه۸۶بار فرمول ها ومعادلات و قوانیین فیزیک پردازش بشه وتخریب پذیری ای به این گسترده ای ونور پردازیشون این طوری باشه)گرافیکشون این جوری باشه
من PC بازم و هم اکنون با DayZ و XCOM 2 سرگرمم و هیچ موقع هم رو هیچ بازی (هر چند انحصاری) متعصب نبودم چون تعصب عقل آدمو از کار میندازه . اما چیزی که دارم حس میکنم اینه که بعضی ها دارن Uncharted 4 و Quantom Break رو پرستش میکنن در حالی که هنوز هیچ کدوم بر نرنگیخته !
با کوانتوم کاری ندارم ولی این بازی نیازی به پرستش من و شما نداره و به اندازه کافی بزرگ هستش…هم سازنده و هم خود بازی نوید یک شاهکاره تاریخی رو میدن
من 😐
بقیه 😐
شما 😛
مافیا :sweat:
انچارتد :pain:
در اینکه آنچارتد بازی قدرتمند نسل ۷ و نسل ۸ بود و هست هیچ شکی نیست من سه نسخه بازی رو در نسل۸ تجربه کردم همه چیز عالی بود اما توجه نکردن به نکته های ریز تو این بازی که انقدر ازش تعریف میشه اذیتم میکرد اونم توجه نکردن به گیم پلی و صحنه های سینماتیک بازی بود شما دقت کردید وقتی در گیم پلی بازی یه اسلحه یوزی دست ناتان هست وقتی بعدش صحنه های سینماتیک نشون میداد اون یوزی میشد کلت یا وقتی یه مسلسل رو دوش ناتان بود تو صحنه سینماتیکش اصلا وجود نداشت در صورتی که۹۰درصد بازی های بزرگ آمریکایی خیلی روی این صحنه های ریز توجه دارن که برای گیمر حس بهتری رو ایجاد کنن پس بازیای آمریکایی رو که انحصاری نیستن چیپس و پفک نکنیم :no: :no: :no: امیدوارم تو قسمت چهارمش از این سوتیا نبینم دیگه از این شاهکار غیر از این ایراد جزیی هیچ ایرادی از این شاهکار نمیشه گرفت :yes: :yes: :yes:
برادر قسمت چهارم به دلیل real time بودن کات سین ها
همین گونه هست که شما میگید
Sins Sony 4 دوست عزیز شما یه بازی اسم ببر که تو سال ۲۰۱۱ و قبل یه همچین ویژگی رو داشته اون وقت من متقاعد میشم به نظرت کار درستی ادم بازیهای قدیم رو با بازیهای جدید مقایسه کنه
اتفاقا Joel میدونستم این سوال رو میپرسی برای همینم جایه بازی ۲۰۱۱ برات یه نمونه ۲۰۰۹ رو مثال میزنم Assassins Creed 2 شخصیت اصلی Assassins مطمعنم Ezio میشناسی وقتی لباس جدید شمشیر جدید برای شخصیت اصلی بازی میساختی تو صحنه های سینماتیکش همون تغیراتی بود که تو انجام دادی اینم مثال از شرکت دوست داشتنی و بزرگ من و کلی گیمرای دیگه یوبیسافت خوبه این کاراشم ببینید جای گرفتن سوتی از یوبیسافتو چیپس و پفک کردنشون
:yes:
منتظرم ببینم چه میکنه اخرین برگ از زندگی نیتن دریک :yes: 😐 :yes:
قبول دارى 😐 یکم اعصاب خورد کنه
ای جانم آنچارتد……انشاال…هر چه زودتر خبر گلد شدنتو بشنویم :yes: :yes: :yes:
اخه چرا 😥 😥 اگه یوبی سافت بود فکرکنم تا ۳۰ سال اینده دست از سر این بازی برنمی داشت
:rotfl:
حیف که انچارتد زیر پاهای مافیای کبیر له میشه واقعا حیف 😀
خنده داره انچارتد رو با مافیا مقایسه کرد به نظر من انچارتد خیلی بهتره با این که ps4 ندارم که بخوام بازیش کنم
حالا باز من باید تکرار کنم؟
فکر کنم از همون موقعی که توی گیمفا اومدم (۲ سال پیش) دارم میگم که وقتی میگم مافیا بهتر از فلان بازیه دارم شوخی میکنم و جنبه فان داره 😐
حالا هر کاربر جدیدی که اومد من باید تکرار کنم؟
من ۳ساله اینجام چرا این پست های تورو ندیدم
باشه برو توی بعضی از اخبار مربوط به انچارتد و مافیا رو ببین من همین نظرات رو دادم
میتونی از همین امیر هیدن هم بپرسی
بابا چرا انقدر بهش منفی دادین
چون بعضی ها انچارتد پرست شدن 😀
لازم نیست تکرار کنی فقط بحث راه ننداز :rotfl:
منفی دوست داری؟؟؟
هرچند منبه تو منفی نمیدم
یکم جنبه شوخی داشته باشین
اره مسعود مافیا کوانتومم له میکنه :rotfl:
مقدارى خندیدیم بیشتر از یه مقدار :laugh:
حیف قسمت اخرشه اما خیلی خوبه تو اوج خداحافظی میکنه
واقعه با اینکه ماکرو فنم ولی تو کف این بازیم بدجور
مثل MW که هنوزم بین حرفا رد و بدل میشه گرچه به نظر خودم MW2 اوج این سرى بود
فک کن نسل ۹ اینو ریمستر کنن
نسل نه برا بچه هایى که العان اَدَبودَ میکنن اونا چه میدونن پرایس کیه ، البته ماهم هستیما :rotfl:
به نظرم بهتره این بازی توی اوج خداحافظی کنه
واقعا مصاحبه جذابی بود. قطعا صحبت از ناتی داگ و آنچارتد که میشه همه شور و هیجان میگیرن…
خسته نباشی آرش جان… میدونم که خیلی زحمت کشیدی بابت این مصاحبه…
این خبر مال قرن بوق ای کاش همون موقع که از تنور میومد بیرون و داغ بود میزاشتین نه بعد از…. و…..
اقا ببخشید اینو میگم شاید دوستان ننفی بارون کنن
اما گیمفا خیلی کند شدی اینو تو یکی از سایت ها که حرف اولش ز و اخرش ی هست یه دو هفته پیش گذاشته بود
و شما خبر های مهمی مثل
حجم qb مشخص شده
و اینکه xlive قطع بوده رو نزاشتین(امروز فهمیدم)
بازم مرسی(به امید بازگشت به روز های اوج)
حرف حق هزارتام منفى بخوره حقِ
خب فن های ماکرو کی می خواد اول بحث کوانتوم رو بیاره یا خودم شروع کنم
تا رو هواس با تیر بزنش نزار استارتو کس دیگه ای بزنه
من شروع میکنم ( بازی خوبیه ولی به کوانتوم نمیرسه ) 😀
ناموسا کل شخصیت های qb هم جمع کنی شخصیت پردازی ای به این دلنشینی ندارن … پس بهتر بحثشو پیش نکشی 😐 بزار یه سه چهار نسخه از qb بیاد و اگه هر چهارتاشونم جزو بهترین ها بود بعد میتونی با نیتن مقایسشون کنی( هر چند همین نسخه ی اولشم معلوم نیست چی از اب دربیاد .. ولی من خودم به شخصه خیلی بهش امید دارم و امیدوارم که یکی از به یادماندنی ترینهای های نسل هشتم بشه)
می دونی چیه اصلا من qb رو یه بازی در حد بازی های متوسط رو به پایین می بینم نمی دونم چرا بعضیا با انچارتد بزرگ و شاهکار مقایسه می کنن
واقعا در حد انچ نیست.انچ گوتی داره کلی جایزه برده متا ۹۶ داره متا ۹۲ داره رتبه ی ۴۷ بهترین بازی تاریخ از دیدگاه ignو داره از دیدگاه ۹ سایت بهترین بازی تاریخه(نسخه ی دومش)کلا در حد و حدود انچ نیست
ببخشید دوستان ولی شما مگه کوانتوم رو بازی کردید که از شخصیت پردازی توش صحبت می کنید یا اونو یه بازی متوسط میدونید بزارید بیاد بعد.(هر چند من شخصا میدونم داستانی عالی را باید انتظار داشت ولی از نظر متا فک نکنم زیاد موفق باشه)
بخدا حرف دل منم همینه بزارین این بازی بیاد بعد بیاد در باره این دوتا بازی صحبت کنید
من فقط از رویپیشینه ی بازی پیش بینی کردم … انچارتد سه نسخه داره منتشر میشه و تو هر سه تا نسخه بهترین شخصیت پردازی رو ارایه داده و بازیباز کاملا با کارکتر ارتباط برقرار میکنه و به نوعی این ارتباط با انتشار هر نسخه عمیق تر شد و تو نسخه ی چهار قراره به حد کمالش برسه .. اما qb هنوز نسخه ی اوله .. و اون عمقی که از نظر ارتباط با شخصیت های بازی باید داشته باشه مث انچارتد نیست
خوبه تا تاریخ انتشارش یه ps4 قراضه میگیریم تا چندتا از انحصاری هارو بزنیم 😀
ب این میگن بازی نه اساسینو هالو و… که تا ما پیرمیشیم ادامه داره
بالاخره داداش نمیشه که همه بازیا شاهکار باشه،اینجورى دیگه شاهکارى وجود نداشت
به عنوان یه pc باز میگم ارزومه این بازیه فوقالعاده رو فتحش کنم :yes:
زیبا بود
راستی دوستان اهنگ انچارتد چهار رو گوش دادین؟
یه فضای خیلی تاریکی درونش داره
منتظر این شاهکار هستیم
تو مدرسه برای تحقیقم تریلر انچ گذاشتم
همه حتی معلممون هم کف و خون قاطی کردن
امروز معلممون اسم بازی رو میپرسید
تحقیق در مورد چى بود؟
بازی های رایانه ای
حرف های آقای دراکمن خیلی عمیق بود…واقعا لذت بردم.
این که گفتن به یه استراحت طولانی میرن نگرانم میکنه! مگه بعد از این بازی سراغ TLOU2 نمیرن؟!
آخ آخ گفتی تلو داغ دلم تازه شد…
تلو و آنچارتد از اون بازیاییِ که هرکسی با هر کنسولی دوس داره بازیش کنه.
ناتی داگ داره یه بازی دیگه هم میسازه. چی هست خدا میدونه!اما فکرنکنم tlou2 باشه فعلا
قضیه تلو شده مثل فال اوت یا الدر اسکرول هرنسل یه دونه ازش میاد
تلو دو خبرش هست حتی خود دراکمن گفته که واسه بازی انچی فعلا کنار گذاشتنش و هر دو گروه با هم کار میکنن
خدانگهدار دلاور … خدا نگهدار قهرمان
خدا قوت 😀
واقعا احترام به ip رو باید از این استادان یاد گرفت.دمشون گرم
مگه صداپیشه نیتن، نورث نولان نبود؟
خودشه
نیل دراکمن و بروس استرلی کارگردان های بازی هستن
پس تو این مقاله که گفته تروی پیکر 😐
تروی صدا پیشه ی برای نیتن هست
امیر حالت خوبه؟ همین الان که گفتی نورث نولانه 😐 😀 😎
تروی بیکر صدا پیشه سم هست
خخخخ
صدا پیشه ی نیتن : نولان نورث
صدا پیشه ی برادر نیتن : تروی بیکر
اشتباه تایپی بود.تروی بیکر صداپیشه برادر نیتن یعنی سم هست
انچارتد کبیر سنبل قدرت ps4 توی این نسله
دم دراکمن گرم واقعا به احترامش کلاهم رو بر می دارم
پس این نسخه از آنچارتد طبق گفته ایشون احساسی ترین نسخه آنچارتد خواهد بود.
واقعا یه بازی تا چه حد میتونه شاهکار باشه؟ 😯 😯 😯 :pain: :pain: :pain: :pain: :pain: :wilt: :wilt: :weep: :weep: :weep: 😮 😮 :sarcasm: :sarcasm: :hypnotized: :hypnotized: :hypnotized: :dazed: :dazed: :sidefrown: :sidefrown: :idk: :weep: :weep:
ما روح و قلب خود را در ساخت این بازی قرار می دهیم زیرا سازندگان آن ما هستیم. این موضوع فقط هم ختم به مسئله کارگردانی نمی شود، ما از خودمان و درصد بزرگی از زندگیمان برای علایق خود مایه گذاشته ایم.
چه زحمتایی واسه بازی که نمیکشن همینه که کیفیت بازی های ناتی داگ ازنظر متا و یوزر اسکور بالاس
ببخشید اینجا میپرسم میخوام ی لبتاپ گیمینگ بگیرم در حد پنج میلیون asus بهتره یا msi ?! (میدونم بازدهی pc بهتره) ?:-)
خب اگه میدونی چرا میخوای لپتاپ بگیری البته اگه هدفت گیمه . درضمن جملت رو اصلاح میکنم بازده PC Desktop ” خیلی ” بهتر از لپ تاپه … برای مثال با دانش بهت میگم که قدرت پردازشی GTX 980m کمی بهتر از GTX960 یه میلیونی هستش و در هیچ شرایطی عمرا به پای GTX 970 یک و نیم میلیونی نمیرسه . قیمت لپتاپ های 980m هم سر به فلک میکشه .اگه در انجمن بپرسی کامل تر جوابتو میگیری 🙂 :yawn:
به خاطر این عشق این زندگی این نفس هم که شده میرم یه ps4 میگیرم ایشالا :-* :-* :-* :-* :-* :-*
به جرات میگم تنها کمپانی هست که واسه پول کار نمیکنه بلکه فقط بخاطر عشقی که به ساختن گیم دارن کار میکنن و از اینکه یه بازی بسازن که مردم لذت ببرن براشون لذت بخشه واقعا دمشون گرم ایشالا همیشه naughty dog سرپا باشه و بازی بسازه زنده باد naughty dog واقعا خسته نباشین :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
راک استار
سی دی پراجکت. این دو هم به خاطر گیمرا بازی میسازن
انچارتد ۴ به نظرم به احتمال ۹۵ درصد گوتی میشه شانس زیادی داره و پتانسیل بالایی هم داره و هیچ چیز کم نداره تا الان ک اینطوری بوده امیدوارم با انتشار بازی هم همینطور باشه
متاسفانه تفکرات بچه گانه در بسیاری از پستها مشخص شد، این که دو سبک متفاوت رو با هم مقایسه میکنن خودش گویای اندیشه های اشتباه هست، در مورد فروش بازی هم بگم با اینکه یک عنوان انحصاری هست ولی مطمینم مانند TLOU هفته ها صدر جدول فروش رو ول نمیکنه به چند دلیل، ابتدا اینکه این بازی ساخته ناتی داگ هست و خود نام این استودیو بر روی جلد هر بازی ای بخوره فروشش صد در صد عالی خواهد بود، دوم فن بیسی که این استودیو داره خودش پشتیبان فروش عناوینش خواهد بود و طرفداران بی شماری که داره اونقدر به این استودیو ایمان دارن که چشم بسته هم شده می رن بازیهاشو میخرن، سوم آگهی های بسیار هزینه برداری که برای این بازی ترتیب داده شده از سینما گرفته تا آگهی های تلویزیونی و اینترنتی و گوشه و کنار شهرهای مهم آمریکا و اروپا، چهارم اینکه با یکی از مهم ترین IP های صنعت بازی در دو نسل آخر رو به روییم و جز یکی از خوش ساخت ترین بازیهای صنعت به حساب میاد ، و دلیل پنجم هم اینکه نسخه پایانی این سری خواهد بود و همه علاقه دارن ببینن چی در طول بازی پیش میاد
و ششم اینکه باریکلا با هر بار خوندن نظراتت ادم یه چیز یاد میگیره :yes: 😀
این بازی شناسنامه PS و نشون میده چقدر غنی هست و دلم برای شخصیت محشرش تنگ میشه
CRASH بعد این همه سال هنوز به خوبی یاد میشه ازش
دوستان لذت ببرین
اول Lezlie Benzies حالا هم Neil Druckmann!? wtf????!!!!! :reallyangry: :pain: ?:-)