خونی که ریخته شد | نقد و بررسی نسخه آزمایشی بازی UFC 2
در روزگاری که تمامی عناوین ورزشی فقط و فقط به دو عنوان FiFa و NBA ختم میشوند، هنوز هم عناوین دیگری نیز وجود دارند که میتوانند رشد کنند و سیل عظیمی از هواداران را برای خود جذب کنند. WWE ،UFC و این دسنه از بازیهای ورزشی که مورد بی توجهی بازیکنان قرار گرفته، هنوز هم پتانسیل این را دارا می باشند که به راحتی در بازارهای جهانی بدرخشند. صحبت از UFC شد. این بازی که اثری از شرکت THQ بود پس از ورشکست شدن شرکت یاد شده حق ساخت و نشر آن به EA Sports داده شد. در حال حاظر که این رشته ورزشی یکی از پر بینندهترین ورزشهای جهان است ولی در صنعت بازیهای رایانه ای مورد حمایت واقع نمیشوند. حالا سوالی که پیش آماده این است که چرا حتی با اینکه UFC یک بازی ورزشی کم نقص است و به راحتی میتواند با عناوینی مانند FIFA ،PES ،NBA رقابت کند، باز هم مورد توجه قرار نمیگیرد؟
سخن نویسنده
قبل از اینکه مقاله اصلی را شروع کنم، بگذارید یک نیم نگاهی به این رشته ورزشی داشته باشیم. Ultimate Fighting Championships یا به اختصار UFC یکی از جذابترین و در عین حال خطرناکترین ورزشهای جهان است که از ترکیب هنرهای رزمی [یا Mixed Martial Arts] ابداع شده است. این ورزش جذاب و خطرناک سالانه میزبان میلیونها تماشاگر از سرتاسر جهان است که خوشبختانه در کشور خودمان نیز طرفداران بی شماری دارد. طی این سالها چیزی که باعث شد بنده کمی حواسم رو به سمت این رشته ورزشی بیاورم، وجود برخی مبارز ایرانی و همچنین تلاش جذاب مبارزان برای مسابقه است که پیشنهاد میکنم ویدیوهای تمرین مبارزان را حتما تماشا کنید. UFC همانند دیگر بازیهای ورزشی خیلی وقت است که وارد صنعت بازیهای ویدیویی شده که طی این دو سال اخیر، بیشترین روند سعودی را نسبت به نسخههای دیگر داشته است. با پیش آمدن این بحث بهتر است قبل از شروع مقاله اصلی یک نیمنگاهی به تاریخچه بعضی از قسمتهای ساختهشده این بازی داشته باشیم.
تاریخ همه چیز را میسازد
بازی UFC از معدود بازیهایی است که توسط چندین و چند شرکت ساخته و منتشر شده است. اولین نسخه از این بازی توسط سه استودیو Anchor Inc ،Opus و Fluid Studios ساخته و برای سه کنسول Playstation ،Dreamcast و Game Boy Color تحت عنوان Ultimate Fighting Championship منتشر شد. ۲۵ آگوست سال ۲۰۰۱، زمانی که این بازی در بازارهای جهانی منتشر شد با بد استقبالی بازیکن ها و منتقدان [ که در آن زمان منتقدان زیادی وجود نداشت] مواجه شد که برای یک بازی کاملا جدید و تازه ساخته شده بسیار طبیعی است. پس از یک سال از عرضه اولین نسخه از این بازی شرکتهای دیگر دست به همکاری زدند و بالاخره در ۳ ژوئن سال ۲۰۰۲ نسخه جدیدی از این عنوان تحت نام UFC: Throwdown عرضه شد. استودیوهایی که در راس ساخت این نسخه قرار داشتند عبارتند از: Genli ،CapCom Production و Studio 3 که بازی آن ها توسط شرکت Crave Entertainment به نشر رسید. در هر نسخه از این بازی که توسط استودیوهای مختلف ساخته میشد، پیشرفت به خوبی قابل مشاهده بود و یکی از نکاتی که بازیکن ها کم کم توجهشان به این بازی جلب شد، همین پیشرفت ها و تغییرات در هر نسخه از بازی است. پس از گذشت چند سال و ارائه نسخههای متفاوت از این بازیُ بالاخره شرکت THQ حق نشر این بازی را بر عهده می گیرد و با همکاری استودیو Yuke’s Osaka نسخه جدید با نام UFC 2009 Undisputed را برای کنسولهای PS3 و Xbox 360 روانه بازار می کند. به دنبال موفقیت ها و سودهایی که این بازی برای شرکت THQ داشت تصمیم بر آن شد تا بازی روند رشد خود را با دخالت یک استودیو دیگر طی کند. UFC Personal Trainer ،UFC Undisputed 2010 و UFC Undisputed 3 دیگر نسخههای این بازی بوده اند که با همکاری استودیو های Yuke و Heavy Iron در سالهای بعد برای کنسولهای یاد شده به همراه کنسول Playstation Portable ،Wii و IOS راهی بازار شد که در این راه تقریبا UFC Personal Trainer شکست خورده باقی ماند. پس از ورشکست شدن شرکت THQ نیز حق ساخت و نشر بازی به شرکت خوش سابقه EA Sports رسید که اولین نسخه از این بازی را با نام EA Sports UFC برای دو کنسول Xbox One و PS4 در سال ۲۰۱۴ راهی بازی کرد و اکنون UFC 2 مراحل پایانی ساخت خود را پشت سر می گذارد تا همانند نسخه قبلی انقلابی در این بازی به پا کند. EA Sports UFC 2 در ۱۵ مارس ۲۰۱۶ برای دو کنسول Xbox One و PS4 منتشر خواهد شد.
قهرمان من، قهرمان واقعیبرای سازندگانی که هر ساله عناوین ورزشی جدیدی را روانه بازار میکنند بسیار سخت است که یک نوآوری جدیدی را در بازی پیاده کنند. حالا چه میخواهد در بخش داستان باشد یا گیم پلی و یا… مخصوصا اگر آن بازیُ یک بازی Sport_ Fighting نیز باشد. البته بعضی از بازیهای مبارزهای مثل WWE 2K میتواند برای بخش داستانی از درگیریهای ایجاد شده بین Superstar ها تقلید کند که نمونهاش را در نسخه شانزدهم بازی دیده بودیم که داستان درگیری سوپراستار معروف Steve Austin را به نمایش کشیده شده بود. شرکت EA Sports هم برای بخش داستانی تدارکاتی دیده که در نسخههای قبلی سری UFC وجود نداشت. در واقع میتوان گفت که UFC 2 یک بازی با دو داستان متفاوت از هم است. کاری که EA Sports در این نسخه انجام داده استُ شبیه سازی PPV هایی است که هر چند ماه یک بار در خود کمپانی UFC برگذار میشود. در نسخه آزمایشی این بازی شاهد شبیهسازی PPV UFC 189 بودهایم که تنها یک مسابقه در آن قابل بازی بود. در واقع آن مسابقهای که انجام میشود تمام صحنههای سینماتیک است که پس از پایان صحنهها میتوانید با یک مبارز آخر مسابقه را بازی کنید. البته این بخش ممکن است که در نسخه نهایی گسترده تر شود و شاهد دیگر مبارزههایی باشیم که از UFC 189 به این بازی منتقل شدهاند. بخش دومی که میتواند داستان غنی را برای بازیکنها تعریف کند، بخش My Creer است. این بخش در واقع شما را به عنوان یک مبارز مبتدی وارد دنیای UFC میکند که با پیشرفت در مبارزات و فتح قلههایی از افتخارات و… به داستان خود در کمپانی پایان میدهید. در واقع در طول مدتی که در کمپانی فعالیت میکنید و بابت بازنشستگی از آن خارج میشوید، خود برای خود یک داستان به یاد ماندنی خلق میکنید. همانطور که گفته شد نباید از همچین عناوینی در بخش داستانی انتظار یک داستان پر زرق و برق داشته باشیم.
اما در بخش گیم پلی قضیه بسیار متفاوت است مخصوصا اگر پای همچین بازیای در میان باشد چرا که همانطور که از قبل گفته شد، این ورزش از ترکیب هنرهای رزمی تشکیل شده است. اگر بخواهیم ترکیب هنرهای رزمی را به چیزی تشبیه کنیم باید بگوییم که این رشته مانند پیازی است که هر وقت لایه ای از آن را جدا میکنیم به لایه جدیدتری برخورد میکنیم. به همین دلیل است که میتوان برای همچین بازیای حرکات تازه و نو ابداع کرد. UFC از زمانی که زیر دست کمپانی EA Sports رفته مداوم در حال تغییر بوده و پیشرفتهای زیادی در آن اعمال شده است. خوبشبختانه UFC 2 از نظر محتویات گیم پلی خیلی کامل تر از UFC 1 است. از فنون و حرکات تکراری نشدنی تا Submission های خلاقانه و بسیار زیبا در بازی که همه این ها دست به دست هم میدهند تا به بازیکن احساس تکراری شدن ندهد. همانطور که گفته شد UFC 2 گسترده تر از تمام نسخههای عرضه شده این سری است که میتواند مخاطبان بسیار زیادی را همانند نسخه قبل جذب کند. پانچ ها، آپرکات ها و دیگر ضربات به خوبی شبیه سازی شده و دقیقا بازیکن را در فضای بازی قرار میدهد، اما مواردی که همیشه برای بازیکن ها مهم بوده و باعث تنوع بیشتر بازی میشود، مودهای [ بخشهای قابل بازی] آن است که در ادامه به معرفی مودهایی که قرار است در نسخه نهایی با آن ها مواجه شویم، میپردازیم.
Play: این بخش همان بخش آفلاین بازی است که بازیکنان میتوانند به صورت دو نفره و بدون نیاز به اینترنت با هم بازی کنند. بیش از ۲۰۰ مبارز در وزن ها و جنسیتهای مختلف در این قسمت وجود دارد که برای هر کدام، حرکات ویژه ای شبیه سازی شده است. متاسفانه این بخش در نسخه آزمایشی UFC 2 قابل بازی نبود ولی مطمئنا این بخش، یکی از بهترین بخشهای این بازی خواهد شد.
Live Events و Custom Events: در این بخش بازیکن میتواند به عنوان مدیر کمپانی در بازی، مسابقات را تعیین و PPV ها را بسازد. در Live Events ها هم بازیکن میتواند به انجام مسابقاتی که بازی برای آن ها تعیین کرده بپردازد.
Ultimate Team: این بخش [که از سری بازی FIFA برای اولین بار وارد این بازی شده است] برای بازیکن ها همان حکم درست کردن تیم در سری FIFA را دارد. در این بخش بازیکن میتواند برای خود یک تیم ۵ نفره از مبارزان را [ جنسیتهای مختلف] انتخاب کند و با Skill (مهارت) هایی که در اختیار دارد و یا به دست خواهد آورد، تیم خود را ارتقا داده و به جنگ تیمهای بازیکنان مقابل بروند.
Knock Out Mode: هنوز اطلاعاتی از این بخش در دسترس نیست و در نسخه آزمایشی بازی، این مورد بسته بود ولی با توجه نامی که برای این بخش در نظر گرفته شده است میتوان انتظار داشت که مبارزات در این بخش فقط با Knock Out کردن حریف به پایاین میرسد و هیچ Time (زمان)، Round [ یعنی هر دست که بعد از چند دقیقه برای استراحت مبارزان در نظر گرفته شده است] و Submission برای برد معنایی ندارد. لازم به ذکر است که این بخش برای اولین بار وارد این سری شده و اگر مطابق انتظارات بازیکنان و منتقدان باشد، میتواند امتیاز این بازی را بالا ببرد.
Quick Fight: بخش آنلاین یا Multiplayer بازی به این نام تغییر پیدا کرده است که در آن هر بازیکن با بازیکن دیگر از سراسر دنیا باهم به رقابت آنلاین میپردازند. در نسخه آزمایشی بازی سرورهای بازی بسیار بهبود پیدا کرده و کمتر شاهد لگهای مشکل ساز هستیم. مطمئنان در نسخه اصلی سرور ها ارتقا پیدا خواهند کرد.
Ranked Championships: هنوز اطلاعاتی از این بخش در دسترس نیست ولی از اسمی که برای آن در نظر گرفته شده است، میتوان برداشت کرد که رتبه بندی بازیکنان در این بخش انجام خواهد شد. برای رتبه بندی بازیکنان تعداد برد، باخت و تعداد تساویهایی که در هر دست انجام داده اند و مجموع امتیازاتی که بابت هر ضربه در هر مسابقه به دست آورده اند محاسبه میشود و بازیکنان رتبه بندی میشوند.
Career Mode: هدف از ساختن این بخش [که برای اولین بار در نسخه قبل شاهد آن بودیم] این است که بازیکن همانند مبارزانی که وارد دنیای UFC شده اند، به عنوان یک فایتر مبتدی وارد باشگاه UFC میشود و با مربیانی که در اختیار دارد، باید خودش را به سطحهای بالاتر برساند. در واقع EA Sports خواسته است تا همه بازیکنان این عنوان متوجه سختیهایی که همه مبارزان کشیده اند را درک کنند و خودشان را در نقش آن ها قرار بدهند. انتظاری که از این بخش داریم آن است که کمی متفاوت تر از نسخه قبلی باشد و EA Sports صرفا همان Career Mode نسخه قبلی را برای این عنوان نیاورد. البته کارگردان بازی نیز آقای Brian Hayes قول تغییرات جدیدی را به بازیکنان داده است.
Skill Challange: این بخش برای بازیکنانی که تازه میخواهند این عنوان را تجربه کنند بسیار حیتای است چرا که چالش هایی که برای بازیکنان مبتدی در نظر گرفته شده صرفا برای تقویت آنان است. چالشهایی که برای این بخش در نظر گرفته شده اند عبارت است از:
Stand Up Challanges : چالشهایی است که مبارزانی که بازیکنان کنترل آن ها را به دست میگیرد، باید به صورت ایستاده [یعنی ضربات و حرکات باید به صورت ایستاده زده شوند] به انجام چالش ها بپردازند.
Clinch Challanges: چالشهایی است که در رینگ مسابقات انجام میشود که هدف از آن، قوی کردن بازیکن در بخشهایی است که مبارزان به صورت ایستاده باهم گلاویز شدهاند.
Ground Challanges : این چالش در واقع برای زمانی است که مبارز شما و حریفتان روی زمین در رینگ افتاده اید. هدف از چالشهای این بخش این است که زمانی که روی زمین هستید، بدانید که چگونه باید حریف را دور بزنید، یا فنون کار ساز را روی آن ها پیاده سازی کنید.
Practice Mode: آخرین بخشی که در این بازی وجود دارد بخش Practice است. در واقع این بخش همان بخش Skill Challange است که تمام موارد گفته شده فقط در رینگ و با حریف انجام میشود. در واقع این بخش برای بازیکنان با تجربه تر ساخته شده تا توانایی خود را بیشتر محک بزنند. در این بخش سختی درجه ها و دیگر نکات تماما به دست بازیکن ها است و به نوعی بازیکن را برای مسابقات اصلی آمادهتر میکند.
بخشهای گفته شده صرفا برای آشنایی بازیکنان با چیزهایی است که قرار است در UFC 2 با آن ها مواجه شوند. گیم پلی بازی همانند نسخه ی قبل بسیار طبیعی است که بازیکن همواره احساس میکند که در حال تماشای مسابقات واقعی است چرا که تمام ضربات از جمله ضربات زانو و پاها کاملا به صورت حریف برخورد میکند وباعث انتشار موج ضربه روی اندام حریف میشود که توجه شرکت سازنده روی این موضوعات قابل تحسین است. همان طور که اطلاع دارید بازیهایی که شرکت EA Sports میسازد، از لایسنسهای متعبر تیم ها و باشگاه ها برای شبیه سازی آن ها در بازی استفاده میکند. این به آن معناست که تمامی حرکاتی که مبارزان در بازی استفاده میکنند، مخصوص آن ها است ولی به هیچ وجه نمیتوان انتظار داشت که هیچ حرکت تکراری در بازی مشاهده نکنیم، زیرا اگر مبارزات واقعی فایترهای UFC را تماشا کنید، بعضی از حرکات از سوی آن ها به شدت در مبارزه استفاده میشود؛ مانند: آپرکاد، اسلم کیک و… .
درباره بخش گیم پلی صحبتهایی با کارگردان UFC 2 آقای Brian Hayes شده است که شما را بیشتر در جریان صحبتهای گفته شده قرار می دهد.
چطور قصد دارید تا بخش آموزشی را بهبود ببخشید و بازیکن ها را راهی اولین مبارزه کنید؟
ما تمرکز زیادی برروی این بخش گذاشتیم. تجربه اولیه بسیار ملایم تر از آموزش اصلی خواهد بود و بیشتر برروی سرگرم کنندگی و هیجان تمرکز دارند. اما درست پس از آن، مود آموزشی یا چالش مهارتی جدیدی را در دسترس بازیبازان قرار خواهیم داد. به علاوه آن، سیستم تمرینی درون بازی (مانند تمرین گرفتن حریف) نیز برای بازیبازانی که یک راست به سراغ مبارزه میروند در نظر گرفته شده است.
چه تغییراتی در بخش Career از نسخه اول بازی صورت گرفته است؟ چالش یا ویژگی جدیدی در بازی موجود هست تا ما را امیدوار کند؟
اساسا هر چیزی که بین پذیرفتن یک مبارزه و قدم گذاشتن درون زمین مبارزه است، دستخوش تغییر شده است. بازیبازان هماکنون میتوانند از بین چندین مبارز، یکی را به عنوان رقیب مبارزه بعدی انتخاب کنند و آن بستگی به چگونگی تمرین آنها دارد. پس از آن به کمپ تمرینی میرسیم که سیستم ان کاملا جدید شده است و وضعیت آن نسبت به میزان و کیفیت تمرین شما، پتانسیل مصدومیت هر تمرین و و وضعیت کلی مبارز، متغیر است. همچنین یک ویژگی به نام «بازی مبارزهای» به بازی اضافه کرده ایم که با استفاده از آن میتوانید کمپ تمرینی را سختتر یا آسانتر کنید. به علاوه اینها، یک سیستم Boss Battle نیز در بازی وجود دارد که گاهی اوقات شما را در برابر افراد مشهور لیگ خود، مانند Jose Aldo و Conor McGregor قرار میدهد. به طور خلاصه چالش ها و ویژگیهای جدیدی به بازی اضافه شده اند.
ضرباتی که در بازی وارد میشود [بنا بر سنگین یا سبک بودن ضربات] باعث ایجاد تغییر در چهره حریفان میشود. به عنوان مثال زمانی که مسابقه پایان میابد میتوانید بریدگی ها یا فرو رفتگیهایی که بر اثر ضربات زیاد روی صورت حریفتان نقش بسته است را مشاهده کنید. این کیفیت فوق العاده بازی به لطف موتور گرافیکی Ignite انجام شده و هر چیزی که در بازی مشاهده میکنید از کیفیت بالایی برخوردار است. زمانی که بازی را شروع میکنید هیچ تغییری در بخش گرافیکی نمیبینید ولی زمانی که مدتی از شروع بازی میگذرد و خون از بدن مبارزان خارج میشود و روی رینگ میریزد تازه اوج پیشرفت گرافیکی را نسبت به نسخه قبل میتوانید مشاهده کنید. به عنوان مثال زمانی که چند قطره خون روی زمین میریزد و موقعی که پای یکی از مبارزان به آن بر خورد کند، خون همانند واقعیت پخش شده و به سطح رینگ کشیده میشود. نکته ای که در بازیهای EA Sports میتوان یافت این است که در ساخت بازیهای ورزشی مختلف حتی به کیفیت تماشاچیان هم اهمیت داده میشود که خود این مورد نیز به زنده بودن و پویا شدن بازی کمک میکند. مثلا در صحنه ای از UFC 2 مشاهده شد که پس از قهرمانی یک مبارز، تمام تماشاگران از زاویه نزدیک مشغول به خوشحالی بودند که در این صحنه کیفیت بسیار بالای تماشاچیان، ذهن بازیکن را به این ابر غول گرافیکی مشغول میکند.
آقای Brian Hayes همچنین درباره رزولیشن و گرافیک بازی نیز لب به سخن گشوده و گفته است که:
بازی با رزولوشن ۱۰۸۰p و به نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه (به همراه موشن بلور) اجرا میشود ما برای اجرای بازی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه نیز مشکلی نداشتیم اما آزمایش کنندگان بازی به ما گفتند که بازی به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه و با موشن بلور بهتر به نظر میرسد.
صداگذاری بازی نیز از آن چیزی که در نسخه قبل دیده ایم گسترده تر شده است. به عنوان مثال زمانی که یک مبارز میخواهد وارد رینگ مسابقه شود، صدای وی [که قبل از مسابقه حرفهایی درباره مسابقه اش زده بود] در پس زمینه بازی پخش میشود که این یکی از بهترین نکته در بخش صداگذاری است. البته صداگذاری در بخش مبارزات هم متفاوت است. مثلا صدای ضربات پا با ضربات مشت و … بسیار متفاوت است و از طرفی تماشچیان با هر ضربه واکنش خاصی را نشان میدهند. موسیقی پس زمینه [منوی اصلی بازی] بسیار دلنشین و با فضای بازی همخوانی دارد. ریتم موسیقیها تند است و برای همچین بازی ای بسیار مناسب است. در نسخه آزمایشی بازی هیچگونه آهنگ ورودی برای مبارزان در نظر گرفته نشده چرا که، همانطور که قبلا گفتهایم بخش Play [همان بش تک نفره] در نسخه آزمایشی غیر قابل بازی کردن بود. با این موارد گفته شده هنوز نمیتوان درباره بخش موسیقی و صداگذاری نظر کامل داد چرا که این بخش در نسخه آزمایشی بسیار محدود تر از آن چیزی بود که فکرش را میکردهایم؛ ولی میتوان امیدوار بود که UFC 2 از این بخش نیز سر بلند بیرون بیاید.
خونی که ریخته شد
بازی UFC هنوز هم این پتانسیل را دارد که در صنعت بازیهای رایانه ای رشد کند و خود را به موفقیتهای سری FIFA و دیگر بازیهای هم سبک برساند. در نسخه آزمایشی که منتشر شد، مشکلات آنچنان مهم و حیاتی مشاهده نمیشود ولی شاید تنها ایراد از نظر من، غیر فعال بودن بخش Play در این نسخه است. اگر این بخش قابل بازی میبود بیشتر با محیط UFC و مخصوصا صداگذاری و موسیقی آن آشنا میشدهایم. Ea Sports UFC 2 قطعا بسیار زیباتر از نسخه قبل خواهد بود و می تواند به راحتی نظر منتقدان و بازیکنان را به خود جلب کند. سطح مبارزات در UFC 2 بسیار بالاتر رفته و چالشهایی که برای بازیکنان حرفه ای در نظر گرفته شدهاند بسیار جذاب است. این بازی برای کسانی که حتی از این سبک متنفر هستند هم پیشنهاد می شود چرا که حداقل بخش Career Mode میتواند آن ها را تا ۲ ماه یا بیشتر سرگرم کند. ارزش خرید این بازی بسیار بالاست و همچنین این نکته را ذکر کنم که با پیش خرید این عنوان به شخصیت Mike Tyson نیز دسترسی پیدا میکنید. اگر هم دوست دارید که به صورت رایگان به این شخصیت دسترسی پیدا کنید، UFC 2 برای شما جایزه ای تدارک دیده که با تمام کردن بخش Career Mode می توانید به این شخصیت به همراه شخصیت Bruce Lee و چند نفر دیگر دسترسی پیدا کنید. متاسفانه شرکت EA Sports در عرضه این نسخه آزمایشی بسیار سختگیرانه عمل کرد و تمام راههای ضبط تصویر و ویدیو را در تمام پلتفرمها بسته بود و نتوانستم تصاویر و گیم پلی اختصاصی برای شما عزیزان ضبط کنم.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ممنون بابت نقد. :yes: :yes: :yes:
من عاشق این سبکم یعنی عاشق ufcخدا کنه واسه pcبیاد
همه شب در این امیدم که سحر شود و روزی
ببینم در ufc2 هولی هولم و روندا rousey
بنظر من:
هیچ بازی تو این سبک مثل taken نمی شه و نخواهد شد. حالا هرچقدر هم اون بازی قوی باشه.
آخه تکن دیگه اون تکن قدیم مونده با اون گرافیک مذخرفش قدیما یادم هست رو ps1 یا ps2بازی میکردیم یه صحنه های سینمایی رو نشون میداد از اون موقع من منتظر بودم نسل بره جلوتر تا تکن رو با اون گرافیک ببینم نسل ۸ هستیم هنوز تکن نصف گرافیک اونم واسه بازیش درنیاورده :no: :no: :no: :no: :no: گرافیک و سبک اینو ببین با روح روانت بازی میکنه :inlove:
و به نظر بنده هم شما درک کاملی از این سبک نداری!
مقایسه کردن این بازی با تیکن مثل مقایسه ویچر با گاد اف وار
شما داری یه سبک ورزشی با یه بازی از پایه فایتینگ با هم مقایسه میکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حتما الان میخایی بگی ویچر چون شمشیر داره با گاد اف وار و بایونتا تو یه سبکه ؟؟؟؟؟
:pain: :pain:
@dr emmerich
داداش من این دومین کامنته که گذاشتم
اون روز من گفتم بی منطق منظورم باشما نبود با یه سری بچه بود گیمفا رو به گند کشیدن
داداش این حرفا چیه من نوکرتم هستم
باورکن سونی و مایکروسافت برا من فرقی ندارن مهم گیمه ک همه لذت میبریم
حرفه منم اگه جنبه فن بازی داشت ازت معذرت میخام
:/…شما fight night champion رو میگفتی خیلی بهتر بود تا تکن(اخه………)…لا مصب گرافیک نسل ۸ داشت برا ۳۶۰…خیلی بالا بود
هیچ از این وحشی بازیا خوشم نمیاد
نهایت حیوانیت و دیوانگی
حداقل بازی های مثل تیکن و … کاملا معلومه تخیلی و انیمیشنی هست ولی اینا دیگه ته خشونته
نمیدونم چرا این روانی بازی ها رو ممنوع نمیکنن بعد میان براش بازی دیجیتالی هم میسازن
اینجاس که آدم از غرب و تمدنش بدش میاد . و میگه خودمون حداقل تو این موارد آدم تر بودیم
شما تا بحال بازی های محلی بعضی از شهر.ستان ها خودمون رو که یکیش خروس جنگی هست رو دیدین؟
یا تزریق اسید به سگ های ولگرد بجای جمع اوریشون؟ (البته این حرفا بحثش تو این سایت نیست!)
حداقل تو این مبارزات رزمی یکسری قا.نون هایی وجود داره
البته تاریخ باستان ایران کاملا عاری از هرگونه خشونت در سرگرمی ها و ورزش هاشونه که در مقابل کشورهای همسایه مسابقات گلادیاتور داشتن
الان من گفتم اونا خوبه ؟
چون اونا هست پس اینم خوبه ؟
نمیدونستم ایران هم اینقدر وحشی داره با منفی ها فهمیدم
وحشی گری بده
و وحشی گری و زدن و کشتن ورزش نیست
اسم ورزش گذاشتن روش تا موجه جلوه بدن
چه کنیم که جهان پر از احمقه و همچنان این وحشی گری ها ادامه پیدا خواهد کرد
کلا منظور من از نظر قبلیم این بود که زیاد سخت نگیر 😉
وحشی بازی شرق و غرب نمیشناسه
من برای این کامنت شما که گفتین “اینجاس که آدم از غرب و تمدنش بدش میاد” نظرم رو گفتم
من مثال هایی دیگه هم داشتم که مثال بزنم در نظر قبلی، ولی مربوط به این پست نیست و ارزش خارج شدن از خبر این پست رو نداره
کس نداند هنر رزمی چیست
مر وی را درک از این مفهوم نیست
هنر رزمی اصیل با کشتی کج فرق داره
من کی گفتم کاراته و کشتی معمولی و اینا بده ؟
این وحشی بازی های کشتی کج که عین حیوان هم دیگر رو آسیب میزنن بده
وگر نه هنر رزمی که توسط افراد با مهارت و با قوانین که آسیب نمیزنه به شخص کاملا هم خوبه .
کشتی کج یعنی وحشی بازی و متاسفانه انسان وحشی بازی دوست داره
نمونش هم در تاریخ هست به قول دوستان گلادیاتور ها و حتی خروس جنگی خودمون و …
ولی باید جلوشو گرفت و قوانین نباید اجازه همچین کارایی بده چنان که در ایران نمیده و نداریم همچین ورزش هایی
این ورزش ها در برخی کشور ها مجاز هستن فقط اونم یکیش آمریکاس یکی هم فلیپین بقیه هم نمیدونم ولی خیلی جاها مجاز نیست چون واقعا انسانی نیست
افراد پشت پرده از اجرای این شو های خشن میلیارد ها دلار به جیب میزنن چند درصدش هم میرسه به اون بدبختی که خودش و دیگری رو لت و پار و معلول میکنه تا آخر عمر
اسمش رو ورزش نمیزارم وحشیت هست . ورزش شریف هست
شما هیچ وقت یک رزمی کار (کاراته-وشو- تکواندو) و… رو نباید با این وحشی بازی ها مقایسه کنید
تو این ورزش های رزمی اصیل هیچ کس آسیب نمیبینه مگر به صورت اتفاقی که اونم بلافاصله متوقف میشه نه این که طرف بزنه تو وسط میدان اون یکی رو بکشه
من دوست ورزش کار زیاد داشتم اتفاقا اونایی که مهارت بالاتری دارند هیچ وقت بقیه رو نمیزنند و دنبال دعوا هم نیستند چون به خودشون مطمئن هستند و نیاز به خودنمایی و … ندارن و اخلاقشونم معمولا خوبه
ولی این بدنسازی ها که جدیدا با هدف خودنمایی میرن با قرص و آمپول باهاشون بگردید میبینید اصلا آدمای خوبی نیستن اغلب .
ورزش رزمی فلسه زیبای خودش رو داره کلا آدم متاسف میشه
یه سری بچه مدرسه اکشن طلب هم حالا هی منفی بدن اهمیت نداره من حرفمو میزنم
ببخش ای دوست اگر از کلامم رنجیده ای. ufc کستی کج نیست. هنر های رزمی ترکیبی گویندش. یعنی مخلوطی از بوکس و کراته و موی تای . جوجیتسو و کلن هر چیز دیگر.
شما عایا تاریخ خوندی؟ آیا اصلا کشتی کج دیدی؟ فقط تو آمریکا؟ یه کم تحقیق کن برادر : لیگ AAA مکزیک ، نیو رسلینگ ژاپن ، فرانسه ، ایرلند ، کانادا و صدها کشور دیگه که میزبان این مسابقات هستن و به نوعی کشتی کج توشون برگزار میشه. در ضمن کشتی کج ورزش نمایشی هست و ضربات اصلا چیزی نیس که شما میینی. وحشی گری در تمامی جوامع هست ، جنگ وحشی گری نیس؟ داعش وحشی گری نیس؟ آدم کشی نیست؟ کی تا حالا تو کشتی کج آدمی رو کشتن؟ ولی یه کم اخبار نگاه کن ببین کیا وحشی ان … شما بهتره رو به ورزش هایی مثل اسب سواری و شنا بیاری اینا برات ضرر داره 😀
سلام شما داری بااین طرز صحبتت به ورزش کاران این سبک یا زیر مجموعه اش یعنی:کیک بوکسینگ که رشته خود بنده است توهین میکنی بعدش همUFCقانونش اینه که حریف یا بیهوش بشه یا تسلیم بشه و یا بمیره تا مسابقه تمام بشه.
UFCهمون کیک بوکسینگ ولی به صورت آزاد،،توی مسابقات معمولی کیک بوکسینگ ضربه زانو و قفل مفاصل نداریم ولی در مسابقاتUFC همچین ضرباتی داریم.
پس اینو بدونید که وحشی بازی نیست حتی اون کشتی کجی هم که میگید نمایشی هستش.
و یه چیز دیگه شما که میگید این رشته وحشی بازی هست،خب یه کسایی مثل شما که از این رشته میترسن نباید بیان و حتما اون هایی که میرن این مسابقات بااین رشته علاقه داشتن و نمیترسیدن
ممنون از نقدتون
بازیشو دوست دارم تجربه کنم
مقالهی زیبا و کاملی بود. واقعا نویسندگان گیمفا عالی نقد میکنن.
به شخصه برای تجربه کردن بازیا هیچ وقت سراغ مجلات و نقد های خارجی نمیرم و بیشتر مقالات گیمفارو دنبال میکنم چون که بلاخره ایرانیا زبون هم رو بهتر میفهمن و اگه یه منتقد ایرانی به بازی نمرهی قابل قبولی رو بده یعنی اون بازی واقعا ارزش بازی کردن رو داره.
بازی های UFC رو تا حالا تجربه نکردم ولی مثل اینکه واقعا ارزشش رو داره…
ممنون آقای جلیلی.
ممنون بابت مقاله :yes: :yes:
بد جور تو کفه این بازیم
وقتی یکش اومد یه مدت می خواستم PC بفروشم برم سمته کنسول 😎
ولی امان از بی پولی :-((
اقا یه سوال من میخوام این دی ال سی جدید دایینگ لایتو بازی کنم ولی نمیخوام خود بازی اصلی رو بازی کنم میشه؟
عاشق ufc ام حیف برا پی سی نمیاد
اقا این cm punk قصد نداره به wwe برگرده ؟؟؟ ?:-)
اره به مولا خداکنه برگرده
درود
به نظرم حالا حالا ها بر نگرده خوبه چون اگه استوریی مثل استوری براک لزنر در پیش بگیره می تونه با یه بازگشت فوق العاده بعد از ۱۰ سال (یا کمتر) کل کمپانی رو بترکونه… ولی در حال حاظر که تریپل اچ در سر قدرت کمپانی قرار داره حالا حالا شاید بر نگرده… متاسفانه این تاخیراتی که توی مسابقش در UFC به وجود اومده همه رو بد شاکی کرده حداقل باید ۲۰ تا مسابقه (یه ذره کم و بیش ) تویUFC انجام بده تا خودش درباره برگشتش تصمیم بگیره…
من عاشق ufc2 هستم و برای انتشار بازی لحظه شماری میکنم,از وقتی نسخه ی اولش اومد دارم بازیش میکنم بخش آنلاینش فوق العادست
با اینکه در نسخه اول بازی خوب نبود ولی با این نقد و بررسی نسخه آزمایشی این بازی حتما این بازی رو برای PS4 می گیرم!!!!! به هر حال یکی از شانس های برنده شدن بهترین بازی ورزشی امسال از نظر من یکیش همین UFC 2 هستش یکیش هم که همیشه هست FIFA 16 هستش یکیش هم که PES 2016
فوق العادس این بازی!!
مبارک کنسول دارای عزیز :yes:
واقعا گرافیک نسخه اولش عالی بود شبیه واقعیت بود خیلی ازش خوشم اومد فیزیکش که نگو واقعا منو تحت تاثیر قرار داد این بازی نسخه دومش ببینین چی میشه