تماشا کنید: مقایسه عملکرد Fallout 4 بر روی اکسباکسوان، پلی استیشن۴ و رایانه های شخصی
همانطور که اطلاع دارید، چند ساعت پیش نمرات عنوان مورد انتظار Fallout 4 منتشر شد و موفقیتی دیگر را برای بتسدا رقم زد. طبق روال معمول اینبار نیز، مجله دیجیتال فاوندری (زیرمجموعه وبسایت یوروگیمر) دست به انتشار نتایج مقایسه گرافیکی و فنی این بازی بر روی پلتفرمهای مقصد آن زده است. با گیمفا همراه باشید.
از دید کلی نباید انتظار یک گرافیک پیشرو و بسیار چشمنواز را از Fallout 4 داشته باشید؛ اما بههر حال در سطح عناوین نسل هشتمی قرار میگیرد و از لحاظ بصری، نمره قبولی را میگیرد. اکنون ۲ ساعت مانده به عرضه رسمی بازی برای پلیاستیشن ۴، اکسباکسوان و رایانههای شخصی، دیجیتال فاوندری به مقایسه بصری و تکنیکی آنها پرداخته و پس از تحلیلها و بررسیهای موشکافانه خود، نتایج مقایسه را در قالب ۲ ویدیوی مختلف منتشر کرده است؛ ویدیوی اول کنسولهای رقیب اکسباکسوان و پلیاستشن ۴ را در برابر هم قرار میدهد و در ویدیوی دومی نیز، شاهد بهچالش کشیده شدن کنسولهای نسل هشتمی توسط یک رایانه میانرده هستیم. قبل از پرداختن به تحلیل ویدیوها، این نکته شایان به ذکر است که نسخههای نسل هشتمی این عنوان، هر دو با کیفیت 1080p و نرخ فریم ۳۰ اجرا میشوند.
مقایسه اول (اکسباکسوان در برابر پلیاستیشن ۴):
میتوان گفت که نتایج مقایسه اول برای این دو کنسول، یکسان است. تراکم جزئیات، کیفیت بافتها، لبهها و بهصورت کلی، گرافیک Fallout 4 بر روی هر دو کنسول کاملا یکسان است. اما آنچه که تمایز ایجاد میکند، نرخ فریم است؛ در بیش از ۸۰ درصدر صحنههای ویدیوی زیر، نرخ فریم هر دو نسخه اکسباکسوان و پلیاستشن ۴ بازی، ثبات ندارد و شاهد کاهش مقادیر آن هستیم. درست است که در هر دو کنسول شاهد افت فریم هستیم؛ ولی این کاهش تا حدودی برای نسخه اکسباکسوان بازی، محسوستر است. در اغلب اوقات، پلیاستیشن ۴ با ثبات بیشتری بازی را اجرا میکند و مقادیر افت فریم آن نیز، کمتر از کنسول رقیب است. در محیطهای شلوغ و در هنگام نبردها، این کنسول سونی است که عملکرد بهتری را از خود نشان میدهد؛ ولی فاتح مسلم میدان نبرد نیست! یکی از نکات جالب این مقایسه، افت فریم عجیب نسخه پلیاستیشن ۴، هنگام ظاهر شدن دود و آتش در صحنه است. به عنوان مثال زمانی که از مسلسل استفاده میشود، شلیک گلولهها همراه با خروج دود و آتش است که باعث عدم پایداری نرخ فریم نسخه پلیاستیشن ۴ بازی میشود؛ این درحالی است که فریم ریت اکسباکسوان در اینگونه مواقع، تغییر چندانی نمیکند:
پخش آنلاین:
دانلود با کیفیت 480p | دانلود با کیفیت 720p | دانلود با کیفیت 1080p
مقایسه دوم (اکسباکسوان در برابر پلیاستیشن ۴ در برابر PC):
جالبترین بخش مقایسه، همین نبرد سه جانبه است! رایانهای که دیجیتال فاوندری برای مقایسه درنظر گرفته، در واقع یک رایانه میانرده با قیمتی در حدود قیمت کنسولهای نسل هشتمی است. از مشخصات سختافزاری رایانه مورد نظر میتوان به ۸ گیگابایت حافظه RAM از نوع DDR3، پردازنده گرافیکی Nvidia GTX 750 Ti و پردازنده مرکزی Intel Core i3 4130 اشاره کرد. اما نتیجه، غافلگیر کننده است. حاصل برای کنسولها، مشابه ویدیوی قبلی رقم خورده؛ اما در عمل، باری دیگر به ما ثابت شد که PC در این زمینه، هنوز پلتفرم برتر است! در ابتدا، تنظیمات گرافیکی در سطح متوسط رو به پایین و با وضوح 1080p تنظیم میگردد (که حتی در این تنظیمات نیز، از نسخههای کنسولی Fallot 4 زیباتر و چشمنوازتر بهنظر میرسد!) ولی نرخ فریم بالاتر از ۴۰ قفل میشود. به تدریج تنظیمات پیشرفته اعم از بالا بردن جزئیات سایهها، بافتها و لبهها بر روی نسخه PC بازی اعمال میشوند، تا جایی که بازی بر روی رایانه شرکت یافته در بررسی بهمراتب زیباتر از کنسولها جلوه مینماید؛ اما تفاوتی در نتیجه آمار فنی ظاهر نمیشود و نسخه PC این عنوان-با وجود این سطح بالا از جزئیات- هنوز با اختلاف فاحشی از لحاظ نرخ فریم، جلوتر از رقیبان خود قرار دارد:
پخش آنلاین:
دانلود با کیفیت 480P | دانلود با کیفیت 720p | دانلود با کیفیت 1080p
قبل از اینکه به سراغ نتیجهگیری نهایی برویم، این مطلب لازم به ذکر است که بهینهساز ۱.۰۱ برای Fallout 4 هنوز عرضه نشده است و باید دید که آیا نصب آن، تغییری در پایداری نرخ فریم نسخههای کنسول بازی خواهد داشت یا خیر.
نتیجه نهایی: اگر جزو کسانی هستید که از بازی کردن با کنسولهای خانگی لذت میبرید و تفاوتها نیز برای شما مهم هستند، باید گفت که انجام Fallout 4 با پلیاستیشن ۴، تجربه پایدارتری را نسبت به اکسباکسوان برای شما فراهم میکند؛ اما اگر خواهان تجربه بازی با کیفیت و سرعتی بهمراتب بهتر از کنسولها هستید، تنها چیزی که لازم دارید، یک PC میانرده با قیمتی متوسط است! موتور بهینه شده بتسدا در ساخت این بازی، دست PCبازان را در انتخاب سختافزاری متوسط و ارزان برای لذت بردن از بازی باز گذاشته است و ما نیز به شما توصیه میکنیم که لازم نیست برای تجربه Fallout 4 با نهایت کیفیت، بودجه کلانی را به ارتقای کامپیوتر خود اختصاص دهید!
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ویدیو دوم برای اونای ک میگفتن “سیستم با پول کنسول بازی رو حتی اجرا نمیکنه” پیشنهاد میشه!!
دقیقا. حالا بگید پی سی برای بازی نیست.
خب دیگه pc برای بازی نیست . کلا کار pc مشخصه طراحی و کار های اداری . بازی مخصوص کنسوله اگه نبود کنسول نمیساختن چون کار pc از همون ابتدا مشخص بود
کنسول رو ساختن واس فروش ! استیو جابز همیشه میگفت مردم این زمونه دیگه نیازی ندارن ! باید برای فروش نیاز رو بوجود آورد ! کنسول = انحصاری = پرتابل … که متاسفانه در حال حاضر دچار یه مشکل شده (که رفع میشه!) =>اونم ضعفی که تو فریم ریت و رزولیشن داره !!!
کنسول رو ساختن جناب برای بازی . pc از اول معلوم بود کارش چیه و الانم معلومه . از زمانی که اولین pc توسط اپل به اسم مک بوک ارائه شد کارش تایپ و کارهای دفتری و… بود تا همین الانم که کارش همین است و خواهد بود. این اشتباه غلط واسه افراد کم سنی که تازه به گیم پا گذاشتن این است که pc مخصوص بازیه ولی ۹۹% pc مخصوص کار های دفتری و طراحی و…. هستش نه گیم و تنها ۱% برای گیم هستش . حتی خوده ویندوز هم ۱۰۰% اش درش ابزار دفتری و طراحی داره و حتی ذره ای به گیم ارتباط ندارد . پس نتیجه میگیریم pc هیچگاه برای گیم طراحی نشده و تنها ۱% اون به گیم ربط پیدا میکنه و ۹۹% اش مخصوص کار ها دفتری و طراحی و… هستش
کم نبودند چون شما ، کم نشنیدیم ، کم نگفتند … بعد ها میرسی به حرفام چون من هنوزم کم سنم ! (اشتباه غلط واسه افراد کم سنی که تازه به گیم پا گذاشتن) اره عزیز تو درست میگی. برو لذتتو ببر گیمر … (این سکوتم به احترام PC بازا بود ، این سکوتم به احترام کابران محترم و منطقی گیمفا بود چون خدا رو شکر بار ها و بار ها ثابت کردند اینقدر فهمیده هستند که دیگه نیاز به بحثای من و شما ندارند ! خیالت جمع جمع !!) … موفق باشی ، یاحق
شما هم همینطور شما باید خیلی بری عقب تا به حرف من برسی و میفهمید pc برای چی ساخته و اینده اش چی بوده. شما هم موفق باشید 😉
سلام دوست من من ۲۴ سالمه.تو نبودی من کنسول ps1داشتم.۲دستگاهی ب اسم کنسول بازی نبود مادر pc گیم بازی میکردیم.۳اگ pc برا بازی نیست هیچ وقت انقده گرافیک . رم .سی پی یو بهتر وارد بازار نمیکردن.من کنسول باز بودم.۴سال پیش فهمیدم ک کنسول محدیدویت های زیادی نسبت ب pc داره.هر کاری بکنید کیفیت بازی ها در کنسول هنوزم نتونسته pc رو شکست بده.الانم تو هر خونه بگردی کنسول کم پیدا میشه.ولی تو هر خونه pc هس.پس تو چ بخوای چنخوای الان شرکتای بازی سازی دنبال اینن ک بازی های بیشتری رو ب پلتفرم عرضه کنن ک تو دسته هر کس هس.پلتفرم جز چیزی ب اسم pc نیس.پس ps 5 بعد ps6هم بیاد باز نمیتونه با گرافیک pc رقابت کنه.
خیلی ها پسر جان . تو حتی نمیدونی pc 99% برای چی کاری ساخته شده اونوقت به من مخفف pc رو میخوای یاد بدی !؟!!؟ . اینم بگم خیلی از بازی ها با pc ساخته نمیشن و اینم بگم که شما هروقت از قدیم پیگیر تاریخچه کامپیوتر بودی میفهمی کامپیوتر کارش چیه و برای چی ساخته شده . که متاسفانه افرادی که از اون مواقع خاطره دارن اینجا یافت نمیشن.و اکثر شون کم سن و سال ها هستن که توی سایت های تحلیل نظر میگذارن
افرادی مثل تو هستند که دروغی به نام اینکه pc مخصوص بازیه رو باور کردن وگرنه کل دنیا میدونن کار pc چیه بغیر از کسانی که به ناچار یک pc دارن و تنها دارایشون یک کامپیوتره :rotfl:
تو هم معلومه از حرف زدنت چی متعصبی هستی . خدا شف.ا بده بلکه تعصبت که ک.ورت کرده کمی کم بشه ازت . اینم بگم من خودمم رشتم کامپیوتره پسر جان و الان به عنوان تکنسین (تعمیرات سخت افزار) در یک شرکت کار میکنم (اسمشو نمیبرم) پس تو به من یاد نده چون من خیلی خیلی ازت جلو ترم . توهم تحقیق کن قبل این انجین ها بازی چه طوری ساخته میشد (منظورم دهه ۹۰ هستش نه ۷ یا ۶ سال پیش) :laugh: :laugh: :rotfl: :rotfl: :rotfl: اگه جوابی داشتی بیا من هر چی بگی قبول دارم
@ Just Sony
شما چند سالته عزیز؟ مطمئنی مدرستو تموم کردی؟
الان سیستم گیمینگ بنده حدود ۲۵ میلیون فقط هزینه سخت افزار اون شده. برای افرادی بوده سیستم تا ۴۸ میلیون هم بسته شده بعد بنظرت توان مالیش وجود نداره کنسول تهیه بشه با ۱۳۰۰؟
شما واقعا چی فکر کردی؟ کنسول برای گیم کژوال که نه طرف میفهمه فریم چیه نه رزلوشن چیه و نه … ( مثل شما ) خوبه نه برای افراد حرفه ای
پلی ۴ بنده بعد از بلاد بورن دیگه روشن نشده. بجاش روی حداقل ۳۰-۵۰ دقیقه با رزلوشن 4k و ۶۰ فریم دارم گیم میزنم. اینو متوجه میشید؟
*-شما تا به حال گرافیک gtx فوق حرفه ای گیم مثل تایتان و… از نزدیک دیدید؟
*-تا بحال پردازنده های سری ۹ amd و ۴۹۰۰ و ۵۹۰۰ حرفه ای گیمینگ رو از نزدیک دیدید؟
*-تا بحال دیدید که cpu یک گیمر حرفه ای بایستی حتما اور باشه یا با خنک کننده مایع خنک بشه؟
*-تا به حال اسمی از ram disk شنیدی؟ ( بهترین نوع ssd سرعت خواندن و نوشتن حدود ۵۰۰ مگی دارند ) شما با رم دیسک سرعت خواندن و نوشتن حدود ۱۰۵۰۰ مگ بر ثانیه رو تجربه خواهید کرد. این یعنی در گیم ها عملا لود از بین رفته و فقط تنها دیلیه شما فیلمهای تیزری و تبلغاتی و کپی رایتی گیم ها هستند.
*-شما تابحال از نزدیک tv 4k دیدی که برای pc گیمینگ ساخته شده دارای ۴ هسته پردازش تصویر و با تکنولوژی widi به pc وصل میشه و بدون اتصال حتی یک کابل خروجی ۳۸۴۰*۲۱۶۰ یعنی 4k رو بهت میده؟
*-شما تا بحال گیم کپی مجانی روی کنسول تجربه کردید
*-شما تا به حال گیم اورجینال با ۱۰ تومن شیرینگ روی کنسول تهیه کردید؟
*-شما تا به حال انحصاری هایی مثل توتال وار – هالف لایف – دوتا ۲ رو تجربه کردید ( تنها ۲-۳ مورد انحصاری سونی ارزش بالایی دارند اما یک پلتفرم محدود به انحصاری نیست )
*-آیا شما دلت خواسته بازی یک یا دو نسل پیش رو امتحان کنی و براحتی روی ps4 بتونی؟
*-شما نه مدرست تموم شده نه رشته کامپیوتری. اگرم باشی مشخصه بوی نبردی. وگرنه چنین nوب گونه حرف نمیزدی.
چرا بهتون فشار اومده؟ حقیقت تلخه؟ یک apu که ۳۰۰ دلار ارزشش بیشتر از این جوابگو نیست.
ولی داداش گلم شما پولت زیادی کرده ما که ترجیح میدیم پول جور دیگه خرج کنیم . این همه پول خرج کنی اونوقت بیشتر بازی های درست حسابی باسه ps4 و xone باشه . یارو دوازده تا مغازه تو پاسداران داشت با ۳ تومن براش سیستم جم کردم بازم حال نکرد رفت سراغ xone ?:-)
بحث بحث پول نیست بحث لذت وقتی کیفیت رفت زیر دندونت دیگه نمیتونی چیز دیگه رو امتحان کنی و ۳۰ فریم برات ذجر اوره. یه زمانی هم بنده مثل شما فکر میکردم. کم کم متوجه میشی
تو باید بری خونه تون با اون تربیتت که ن.نه بابات بهت یا دادن . فکر کنم کسی بهت نگفته با بزرگ تر از خودت درست حرف بزنی نه !!؟ پس منم میگم به ت.خ.مم نیست که تو چی و چیکار میکنی فقط اینو بدون سوزشت همه رو میخندونه تعصبی این جک ها رو هم برای بچه مچه هایی هم سن خودت تعریف کن نه برای من . درضمن کسی که رشته اش کامپیوتر باشه میدونه همه اینا رو نه اینکه قمپز در کنه و فقط پز شو بده . اینم بگم هر وقت تربیت یا گرفتی از خانوادت بیا توی سایت ها نظر بده چون همین الانم گند زدی به سایت با اون تربیت و شعور خانوادگیت بچه
واقعا بازی بهینه ای هست
نظرم درباره نسبت هزینه کنسول به pc عوض شد
تو قدرت pc همیشه حرف اول رو میزد و میزنه :yes:
بتسدا کارش تو بهینه سازی حرف نداره
:yes: :yes: :yes: :yes:
اینم در نظر بگیرید که همه شرکت ها مثل بتسدا نیستن که انقد خوب نسخه pc رو پورت کنن . شما یه بتمن یا کال آف یا پی اس و… بزاری رو همین سیستم ببین چه فاجعه ای تحویلت میده …
دوستان من داشتم یوزر اسکور بازی رو چک میکردم ! عجیب بود ! دقیقا بر عکس این فیلم نشون میداد . مردم از نسخه pc بیشتر شاکی هستن ! و یوزر اسکور ایکس باکس از همه بیشتره . باور نمی کنید برید خودتون نظر های مردم رو بخونید
درور بر PC و PC بازان .
کنسول ! هه هه هه.
هه هه هه وو…
درود بر تو :yes:
زشته عزیز مراعات کن ما هم سر PES16 و بتمن کم ناراحتی نکشیدیم که هیچ وقت هم مشکلاتشون حل نمیشه ولی این ایشالا با یه اپدیت حل میشه … کنسول بازا یکسریشون به معنی واقعی گیمرن ، عشق دارن ، خدای نکرده حرفی نزنید باعث دلخوری بشه … مخصوصا به عنوان PC باز !!!
Iranson شدی کاربر محبوبم :yes:
لایک داری خیلی خوشم اومد از منطق و تفکر و طرز حرف زدن لایک :yes:
خیلی دوست دارم تو نرم افزار های اجتماعی تو لیست دوستام باشی :yes:
نمیدونم تو تلگرام یا … اگه میشه بهم بگو و اگه دوست داری تو لیست دوستام داشته باشمت :blush:
نظر لطف شماست :rose: این لینک تلگرام بندس بخاطر محدودیت سایت بجای * دات (نقطه) بزنید …
telegram*me/iRaNson
جناب alex_pd ترو.ل بازی و فن بازی هم حدی داره احترام به طرف مقابل مهم ترین چیز در شخصیت هر انسانی هستش . منم میتونم بگم pc مض.خرفه بازی هاش همه لگ داره و مشکل داره و هیچ گاه انحصاری درست حسابی نداره هه هه هه 😐
“منم میتونم بگم pc مض.خرفه بازی هاش همه لگ داره و مشکل داره و هیچ گاه انحصاری درست حسابی نداره ”
بله شما میتونید بگید اتفاقا تنها صحبت هایی که تو گیمفا مجاز همین سخره گرفتن PC هستش ! همه میگند شما هم بگید ! تنها مشکلتون اینه که شما نمیدونید این عزیزان چه کشیده اند تا به امروز باور کنید نمیدونید ! انحصاری رو هم که شمایی که میگی سنت زیاده باید بدونی چطور نمیدونی ؟
استار کرفت :
1998 : ۸۸
2010 : ۹۳
2013 : ۸۶
2015 : فعلا با اسکور ۸.۶ از ۱۰
و…
هوم ورد : ۹۳
هیروز اف د استورم : ۸۵
کربال اسپیس پروگرام : ۸۸
پرل اف ایترنتی : ۸۹
سیتیزن اسکای لاین : ۸۶
شدو ران : ۸۵ – ۸۸
بازم بگمتون ؟!
یادش بخیر Fallout 3 ! 😉
بتسدا باید بابت این افت فریم ها کاری کنه … توهین به شعوره فن های ایکس باکس و پلی استیشنه … خدایا صفر فریم !!!! :pain: :pain: :pain:
تا وقتی از رفع این افت فریم ها اطمینان پیدا نکنم , نمیخرمش …
من تو دنیا گیمینگ به سه تا استودیو اعتقاد دارم:
استودیو های بتسدا(TES و Fallout)
CDPR
استودیو های والو
چون همه لید پلتفرماشون PCـه
blizzard هم اضافه کن :yes:
Blizzard که اسطوره ایه واسه خودش.
مولتی پلتفرما منظورم بود وگرنه بلیزارد که اسطورس!
دقیقا با سیستم من تست کردن :laugh: :laugh: :yes:
چندان گرافیک فوق العاده ای هم نداره که روی کنسول ها اینقدر از لحاظ فریم ریت به مشکل خورده .بازی های با گرافیک به مراتب بالاتر با فریم ریت خیلی بهتر و پایدار تری روی کنسول های نسل هشتمی اجرا شدند.در مجموع کاملا مشخصه که سازنده تلاش چندانی برای بهینه سازی بازی انجام نداده .حالا باید منتظر آپدیت های پیاپی با حجم بالا برای این بازی باشیم تا شاید این وضع مقداری بهتر بشه .
با i5 2500k و gtx 970 و ۸ گیگ رم میشه رو high بازی کرد؟
اره رو الترا داری. البته اگر CPU ات کم اورد اورکلاکش کن.
چیز زیادی معلوم نیست ولی به احتمال زیاد بشه!
با توجه به گفتههای دیجیتال فاوندری، شما با یه سیستم میان رده توانایی اجرا روی ultra با نرخ فریم ۳۰ رو دارین. پس هیچگونه شکی نداشته باشین که فریم ۶۰ و تنظیمات ultra برای سیستم شما در این بازی، ابدا چالشی به حساب نمیاد!
این خروجی روی PC خیلی عالیه بازی با یک گرافیک متوسط و سیستم هم رده کنسول ها نتایج خیلی بهتری از خود کنسول ها میده واقعا دست تاد هاوارد و تیمش درد نکنه پی سی رو در بهینه سازی بعد از اون پورت های افتضاح دوباره به دوران اوج برگردوند قابل توجه دوستانی که میگن با قیمت کنسول امکان نداره پی سی انگری بردز بالا بیاره! این سیستم سخت افزار متوسط و هم رده کنسول ها داره اما از کنسول ها خیلی بهتر عمل میکنه و بعد از ویچر تبدیل به دومین RPG بزرگی میشه که حتما باید روی PC تجربه کرد آقایونی که ربط پی سی رو با گیم نمیفهمن امیدوارم اینجا متوجه شده باشن!
آقایونی که ربط پی سی رو با گیم نمیفهمن امیدوارم اینجا متوجه شده باشن!
دمت گرم نابود شدن کنسول فنا.
اره سیستم pc خیلی خوب بود اما حالم گرفته شد من کارت گرافیکم 860m هستش این طرف با 750ti به زور ۴۰فریم گرفت رو الترا یعنی من نمیتونم رو الترا بازی کنم :-(( عه
آقا من اشتباه کردم از همه معذرت میخوام
واقعا افت فریماش خیلی زیاد بود بعضی جاها اصلا گیر میکرد در کل عشق است pc
پی سیه دیگه. ای جونم. منتظرم بیاد برم بخرمش :inlove:
پی سی سلطانه کیا بودن میگفتن باید بازی هارو با یه سیستم هم رده کنسول ها مقایسه کنند بفرماید بازم پی سی بهتره پس دیگه قبول کنید یه پی سی با قیمت کنسول ها هم از کنسول ها بهتره با صرفه تره فال اوت کرک شد رفت واسه دانلود ۵ هزار تومن برید فردا بخرید واسه کنسول ها ۲۰۰ تومن 😀
فال اوت کرک شد رفت واس دانلود ۵ هزار تومن برید فردا بخرید واسه کنسول ها ۲۰۰ تومن
………………
تو ازینا هستى که فردا ی کنسول هک بشه تو صف خریدش میرى واى میسى
باید تبریک گفت واسه همچین بهینه سازىِ خوبى امیدوارم که دوستان پى سى باز لذت ببرن
خری بازی هاى کرک شده که امکان حرام بودنشون به علت عدم پرداخت هزینه واقعی به سازنده وحود داره افتخار نداره و مزیت نیست.
ایولش!
بعد یه مدت جیگرم حسابی حال اومد!
تاد هاوارد مچکریم!
ویدیو دوم به شدت توصیه میشه!!
ینی از واجباته گیمه 😎
Pc>Xbox one>ps4
برتری اکس باکس نسبت به پی اس فور برا همکاری بتسدا با ماکروسافته
منظورت از برتری فریم ریت ۰ هست؟؟
میتونم با نظر قاطع بگم
بهینه سازی آ.ش.غ.ا.ل تر از این ندیدم
از ویدئوی اول میشه فهمید نسخه اکس باکس وان خیلی افت های الکی و مسخره داری بطوری که تو شوتینگ بسیار سرعتی با جزییات بالا فریم ثابتِ ثابت بود بعد در حین دویدن یا چرخیدن زاویه دوربین افت فریم های وحشتناک و عجیب داشت. نسخه پلی استیشن هم دقیقا بر عکس بود یعنی تو شوتینگ های سرعتی با جزییات بالا افت فریم(هر چند ناچیز)داشت ولی دقیقا اونجاهایی که اکس باکس افت فریم داشت افت نداشت
من نمیدونم چی بگم .. فکر کنم یه ری اکشن رو پی اس فور کار کردن ری اکشنه بعدو رو اکس باکس که عدالت برقرار بشه.
یکی نسخه پلی استیشن بیاره پیوند بزنیم با اکس باکس شاید مکمل شدن
نتیجش میشه نسخه PC !!!
من نمیخام جانب داری کنم ولی میخام بگم اینهمه بتمن رو کوبیدید و گفتید بتسدا بازی بدون ایراد میسازه حالا دیدین….
تازه حداقل بتمنی راک استدی با اون جزئیات خیره کننده و گرافیک روی xb و ps مشکلی نداشت،مشکلات پی سی هم به هیچ وجه تقصیر راک استدی نبود.
حالا فالوت روی کل پلتفرم ها مشکل داره.صفر فریم میفهمین یعنی بازی وای میسته.
صفر فریم!!!واه واه
خدایا دور کن،الله الله
پس دیدین نباید الکی بکوبید و زود قضاوت کنید.
“مشکلات پی سی هم به هیچ وجه تقصیر راک استدی نبود.” مشکلات تماما بابت پورت ناقص ایرون گلکسی بود ! (طبق صحبتهای ناشران بازی) => جملتون کژتابی داشت متاسفانه …
فقط میدونم افتضاح ترین پرت بتمن هم به بیشتر از صفر فریم بود.
رو تمام پلتفرما؟!
دقیقا” برعکس بتمن شد: رو PC عالی رو کنسول با مشکل
:yes: :yes: :yes:
آره دقیقا.
من نمیدونم فالوت بافت و گرافیک ضعیفی داره پس چرا فریم روی صفر میره.شاید بهینه بودن آنریل نسبت به موتور بستدا هستش.
این بحث رزولوشن داره کار دست کنسولا میده.
رزولوشن برای کنسول بازی که ۴ متری TV میشه نباید تو اولویت باشه.
جای این کارا وردارن بازی رو 720P کنن ولی فریم ریت درست حسابی باشه. فریم ریت از ۱۰۰ متری هم مشخصه ولی رزولوشن تو این فاصله زیاد تفاوت نداره. مخصوصا برای کنسول بازی که دفعه ی اول که بازی رو میبینه تا آخر همون رو عادی فرض میکنه.
ای خدا بگم کسی رو که این رزولوشن رو انداخت سر زبونا چیکار کنه. 😐
دنیا pc :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
تو ویدیو دوم یه لحظه ایکس باکس فریمش ۲ شد :yawn:
دوستان عزیز هیچ نگرانی بابت cpu نداشته باشین! چه تو این بازی چه تو هر بازی دیگه ای تو نسل ۸!من خودم با core i3 3210 همه بازیا رو اولترا و ۶۰ فریم به بالا میزنم! تو بازی فقط اول گرافیک بعد رم! پردازنده در مرحله آخره!
i3 3210 رو با ۹۷۰ انداختی؟ 😮
اره! اول رمم رو کردم ۸ گیگ! بعد شیش ماه ی پولی جور شد و ۹۷۰ رو گرفدم ولی همیشه ترس اینو داشتم ک نکنه cpu کم بیاره و پا به پای گرافیکه نیاد! ولی خوشبختانه تا الآن که مشکلی نداشتم! سر همین قضیه فهمیدم که داستان اصلی با گرافیکه بعد رم! اخه با همون radeon 7750 که داشتم فارکرای ۴ با ۴ گیگ رم اصن بزور اجرا میشد ولی وقتی ۸ گیگ رمش کردم high میذاشتم ۲۰تا ۳۰ فریم میگرفتم!
تا اونجایی هم ک با سیستم رفیقم امتحان کردیم که اونم ۹۷۰ داره و ۱۶ گیگ رم و پردازنده ش از این بلدوزرای هشتصد هزارتومنی amd هست و هاردشم ssd، هیچ تفاوتی با سیستم من از لحاظ تنظیمات گرافیکی و فریم نمیکنه!
البت ی چیزیم بگم ک من مانیتورم 900p هست! اینو امتحان نکردم که رزولوشن بیشتر چیکار میکنه سیستمم؟!….
حتما حداقل ۴۶۹۰ بنداز
البته ۳۵۷۰ هم خوبه.(اگر نمیخای مین بورد عوض شه)
برای ۹۷۰ i3 مثل شوخیه باور کن! نمیدونم چطور میگی ب مشکلی نخوردم تو gta و بازی های cpu محور امکان نداره وب مشکل برنخوری.(افت فریم خیلی کمتر میشه)
ما ک gta رو ۶۰ زدیم مشکلی هم نداشتیم! فقط تو رانندگی یه کم میومد پایین که تو سیستم رفیقمم ک گفتم چ قطعاتی داره هم همینجور میشد! دقیقا عین من میگرفت نرخ فریم!!!
این داستانا سر قضیه ویچر ۳ هم بود! احتمال زیاد با اپدیت حل بشه! بروبکس کنسولی شک به دلشون راه ندن!!!
با این سیستم میشه اجرا کرد اگه نمیشه برم برای ps4 بخرم …. :-/ ?:-) ?:-)
رم ۴ گیگ ..
گرافیک :nvidia geforce 610m 2g
سی پی یو : intel core I7 2.4ghz
اخه انصافا رو پی سی بهتره … 😀 😀
یکی جواب بده خواهشا …….. ۲۰۰ تومن ضرر نکنم این وسط :-(( :-((
cpu که خوبه! ولی رمو ببری بالا بهتره! هزینه زیادی هم نداره!
ب نظرتون لپتاپ گیمینگ بگیرم یا یه pc
صد در صد pc!
هم ارزونتر در میاد هم قطعاتش یه جورایی بهترن هم گیر داستان خنک کننده های لپ تاپ نمیوفتی و هم مانیتورت گنده تره!
بازی برای کنسول ها خوب بهینه نشده مگرنه گرافیک بازی در حد نسل هفت هم نیست
هر ۳ خوب بودن درحد هم بودن
چر.ت و پر.ت خواهشا نگین
باز هم PC خودشو نشون
من یه سیستم میان رده که از یه کارت 750ti و رم ۸ با یه cpui5 4460 تشکیل شده
تا الان تو اجرای بازیا نسل هشت با فریم بالای ۴۵ و کیفیت قابل قبول اصلا مشکلی نداشت و راحت اجرا میکرد
که حتی تنظیمات گرافیکیاز نسخه های کنسولی بالاتر بود و فریم هم بالا بود.
PC واسه من تو قدرت ثابت شدست
با تمام تعصب و کنسول باز بودنم میگمjust pc :inlove:
همشون خوبن
کاملا مشخصه سازنده اصلا به بهینه سازی رو کنسول ها توجهی نکرده افت فریم هاش دیگه خیلی زیادیه من نمیگم اصلا افت فریم نداشته باشه فقط میگم باید کم تر میبود در کل به pc توجه زیادی کردند تو ساخت و بهینه سازی بازی
دیگه pc من ارزش ارتقا دادن نداره! بسه واسش! پول جور بشه کنسول میخرم!
فقط میتونم بگم متاسفم متاسفم و بازم متاسفم برای بتثدا…
من چیزی که از ویدیو دیدم این بود که اصلا سازنده به نسخه کنسولی اهمیت نداده …
ویچر با اون همه عظمتش روی وان در بدترید شرایط fps تا ۲۵ میرفت ولی این که اصلا بافت گرافیکی نداره fps میشه ۰ زیر ۱۰ این یعنی توهین به شعور مخاطب متاس.فم برات بتثدا…
هر چند من همون ادمی هستم که گیم رو با مگا درایو کنسو.ل سگا شروع کردم…
من همون ادمی هستم که تو خونه فا.میلمون کاونتر رو با ۱۰ تا ۱۵ fps پلی میدادیم چقدر هم حال میکردیم الانم نه اون کوره نه من (قابل توجه کسای که میگن فریم پایین باعث نابودی چشم میشه)
پس با کنسول وارد صنعت گیم شدم
با کنسول هستم
و با کنسول از صنعت گیم خداحافظی خواهم کرد
قابل توجه افرادی که میگن این نسل ضعیفه تا اونجای که من سراغ دارم قرار بود سونی یک رم ۴ گیگ استفاده کنه برای ۴ ولی تغیرات در بازار رم باعث انتخاب ۸ گیگ شد…
پس اگر ۴ گیگ میشد شما ها چی کار میکردید 😐
فالوت هم کاملا مشخصه که ایراد از بتثدا هست …
ببین دوست عزیز قدرت کنسول بیشتر از این نیست با یک apu مسخره در حد ۷۸۵۰ انتظار بیشتر از این نداشته باشید. بازی اوپن ورده وسیعه چیز کمی نیست که این سخت افزار فوقالعاده ضعیف توان اجراشو در سطح متوسط داشته باشه.
دقیقا gta v هم نسخه pc در حداکثر در مقایسه با این خیلی بدتر بود. جمعیت – پوشش گیاهی – پوشش جانوران و…. کجای کاری؟
سونی وقتی فهمید این نسل به کجا میره تازه فهمید ۴ گیگ چه افتضاحی خواهد بود. ( بتمن نمونه عملی اون بر روی کنسول)
این شرکتی که شما براش متاسفی جزو محبوب ترین و مشتری مدار ترین شرکت هاست و بهینه سازی و تلاش حداکثری این شرکت برای حفظ کیفیت و جلب رضایت مشتری نگیم بیسابقه بلکه کم سابقه است. واقعا یکم همین گیمفارو مطالعه کنید بعد نظر بدید.
وقتی شما قدرت کنسول رو با رم اون اندازگیری میکنید مشخصه در کجا قراردارید. از همین الانم خداحافظی کنید مشکلی نداره!
مهم بهینه بودن سخت فزار کنسول ها هست به خاطر همین تا آخر نسل بازی ها رو درسته میخورن ولی تا آحر نسل حداقل باید پول دو تا سیستم داد برای بازی های pc
عقلم خوب چیزیه والا!
۹۸% بازی های pc کرک میشن و کاملا مجانی دستتون رو میگیرن. مابقی بازی هایی که قفل قوی دارن متوسط ۳ هفته کرک میشن. الان روی چه خسابی میگید پول دوتا سیستم رو بایستی داد؟
در بدترین حالت دوستداشتی اوریج بخری از تخفیفات یا نسخه روسی استفاده میکنید که بسیار ارزان هستند. علاوه بر اینکه بهترین نوع اوریج که همون نسخه اصلی اورپا یا us هست رو میتونید در گرونترین حالت و روز عرضه ۱۵۰ تهیه کنید در حالی که روز عرضه گیم های کنسول زیر ۲۱۰ نیست.
اما در مورد بهینهسازی بازی :
۱- pc باز غ.لط کرد قبول داره
چون اگر اون pc باز بر خلاف شما اطلاعات کافی داشته باشد متوجه میشه وقتی با کارت ضعیف ۷۵۰ ( از gpu پلی قویتره) داره این چنین سطح فریمی. رو میگیره این یعنی بهینهسازی بهتر از gta v این یعنی بهینهسازی بینظیر اخه کدوم گیم اوپن ورد با پردازنده i3 ضعیف و گرافیک ۷۵۰ چنین فریمی و کیفیتی داده؟
گویا شماها خیلی از دنیا پرتین تا این سطح کیفیت برای این سخت افزار ضعیف pc امتحانی و کنسول بسیار زساد هم هست.
این بازی وقتی چنین سطح بهینهسازی عالی رو داره روی pc ارایه میده مسلماً رو کنسول که سطح ثابتی داره وبهینه سازی اون ساده تره یعنی حداکثر کاری و ظرفیتی که این سخت افزار داره.
دوست عزیز الان این کنسول ها نمیتونن بازی ها درست بخورن وای از اخر نسل
نسل هشت شدت نسل ۹۰۰پی یا ۳۰ فریم
درضمن برای بنده مهم نیست کی چی داره که بخوام به یکی توهین کنم یه یکی نه
بنده حرفی رو میزنم که حقیقته و حقیقت این موضوع اینه که این بازی لانچ بسیار موفقی ( اکس باکس انچنان نه ولی اونم درست میکنند) و از بهینهسازی عالی بهره میبره ( بازی یک بازی اوپن ورده مپش جزو بزرگترین هاست یکم فکر کنید متوجه میشید که این سطح روی این کنسوهای ضعیف زیاد هم هست) و این مطلب زو انویدیا هم به وضوح با ارایه whql خودش نشون داده. میتوانید صحت این موضوع رو از فروم انویدیا جویا بشید که ریپورت مشکلات این بازی جز کمترین و بینظیر ترین گیمهاست
و این حقیقت که کنسول ها توان بیشتر از این رو ندارند چیز شاخی نیست فقط کافیه فن بازی رو بزارید کنار و از طریقش به موضوع نگاه کنید،
با این فرق که باید کلی انحصاری رو هم از دست بدید . خیلی از بازیها تا کرک بشن شش ماه طول میکشه مثل فیفا ۱۶ . اکثریت شرطه نه یه بازی بیشتر بازی ها الان رو پلتفرم ps4 فریم بهتری دارن بازی های ps4 ارجینال هم نباید همون روز رلیز گرفت عقل هم خوب چیزیه دو هفته بعد زیر ۱۸۰ میاد . فروش بازی ها الان رو کنسول بیشتر کافی به چارت هفتگی کشورها نگاهی بندازی . فقط کافیه یک بار امتحان کی فقط رزولوشن بهتر نیست لذت بازی تو یه تی وی ۵۲ یه چیز دیگه است تا یه مانیتور نهایت ۲۶
میگم اطلاعات ندارید همینه
اگه اون بازی میاد ۱۸۰ واسه pc اوریجش میشه زیر ۱۰۰ در همون بازه زمانی
من الان بیش از یک ساله با pc و دسته اکس باکس وان روی یک تی وی ۶۰ اینچ استفاده میکنم پس اطلاعات ندارید نظر ندید
شما همش ۳۰ فریم دیدید میگید افت نداره چون ۶۰ فریم رو درک نمیکیند
الان کاری شما با اکانت شیرینگ میکنید روی pc دارن میکنند با ۱۰ تومن یعنی الان فیفا ۱۶ در میاد ۱۰ تومن اوریج شیرینگش
در ضمن بنده پلی ۴ هم دارم استفاده میکنم میگم ارزش نداره
جناب رامین برای من مهم نیست نظر شما چیه چون چندین ماه پیش هم بحث شده و کاملا اشنای دارم با نحوه کامنت دادنتون…
شما به این میگید بهینه سازی عالی؟
بعد میگید قدرت کنسول پایینه و حتی نمیتونه گیمی با این بهینه سازی فوق العاده کم نظیر رو روون اجرا کنه…
والا من نمیدونم شما مشکلت با کنسول گیمر و کنسول چیه ولی تو هر کامنتتون این قش.ر از گیمران رو مس.خره میکنید…
کا.منت های فوق شاهکارتون هنوز یادم نرفته جناب…
تقریبا همه قبول دارن این گیم به درستی بهینه نشده حتی خود pc گیمر ها
به اندازه مو های سرت تو ویدیو میتونم دلیل بیارم که گیم اصلا بهینه درستی نشده…
موفق باشی جناب
این بازی به دلیل بهینه سازی عالی قدرت تمامی پلتفرم هارو نشون میده
همینطور که میبینید دو کنسول سطح خودشون رو نشون دادن. کنسول قویتر دیدید که با چه اختلاف فا.حشی از سیستم هم رده خودش ضعیفتره و این سیستم هنوز جای ۲۰% قویتر شدن با اورکلاک کردن گرافیک , cpu را دارد.
مشگل از بازیه دلبندم نه از کنسول . دقیقا مثل بتمن که رو pc مشگل داشت
اره سخته کم کم متوجه بشید سونی چی بهمون انداخته
روزی سخت افزار این کنسول رو دیدم این حرف رو زدم و روز به روز تا اخر نسل این حرف بنده به عنوان یک کارشناس سخت افزار روشنتر میشه
اخه کمی اطلاعات بدنیست ماشاءالله اینترنت هست گوگل هست
بتمن روی کنسول ۳۰ فریم و بدون هیچ تکنیک انویدیا پیدا سازی شده
بمتن روی pc با رزولوشن 4k و کلیه تکنیهای فیزیک انویدیا پیاده سازی شده بود.
مشکل از آنجا شروع شد که قفل فریم برداشته شد و انریل ۳ کشش اینهمه بار رو روی هم نداشت و مشکلات شروع میشدن
ورگنه اجرای بتمن روی سطح مدیوم و ۳۰ فریم کنسول بدون هیچ تکنیکی راحت یک ۶۶۰ تست کردم اجرا میشد
خواهشا اطلاعات ندارید نظر ندید
فالوت ۴ حداکثر بهینهسازی است.
آره همه مردم عقلشون کمه فقط شما میفهمی به خاطر همینه که ps4 روز به روز فروشش بیشتر میشه هیچکس هم نمیتونه جلودارش باشه 😀
شمایی که نمیفهمی مردم میفهمن.
فروش سخت افزار pc اونم فقط گیمینگ رو نگاه کن بعد بیا با فروش ps4+x1+wiiu مقایسه کن جمع بزن بعد خودت اتوماتیک خجالت میکشی دیگه چیزی نمیگی.
تو همین گیمفا سرچ کن جدول هفتگی آمار فروش جهانی بازی ها و سخت افزار ها رو ببین اونوقت 😀 😀 😀
سود خالص انویدیا فقط ۸۰۰ میلیون دلار بود با ۸۰۰ میلیون چه تعداد کنسول فروش میره؟
amd
intel
&…….
حرف بی مو.رد نزن خواهشا
هرچی طولانی مینویسم میره برای برسی مگرنه جوابتو میدادم دو سه تا نوشتم رفت برای برسی
حال مکنم برای pc که هم قیمت کنسوله ولی همه خراب مکنه
دوستان لطفا لینک این صفحه رو بردارن بعدا در مواقع لزوم برا برخی دیگه از دوستان بزارن
مرحبا به pc
من خودم pc دارم واز اینکه فالوت واسه pc بهینه س خوشحالم! ولی قشنگ معلومه که فالوت واسه کنسول بهینه نشده! ویچر هم همینطور بود! کلا این دوتا بازی بیسشون pc بود! ولی برعکسش همون بتمن هم بیسش کنسول بود و دیدیم پورتش رو روی pc!!!
کلا تا اینجای کار ما فهمیدیم که کنسولها هیچ مشکلی ندارن و pc هم هیولاس ولی این بازیسازه که با بازیش بازی در میاره!!!!
آفرین به شعورت حرف دل منو زدی لایک
بتمن روی کنسول ۳۰ فریم و بدون هیچ تکنیک انویدیا پیدا سازی شده
بمتن روی pc با رزولوشن ۴k و کلیه تکنیهای فیزیک انویدیا پیاده سازی شده بود.
مشکل از آنجا شروع شد که قفل فریم برداشته شد و انریل ۳ کشش اینهمه بار رو روی هم نداشت و مشکلات شروع میشدن
ورگنه اجرای بتمن روی سطح مدیوم و ۳۰ فریم کنسول بدون هیچ تکنیکی راحت یک ۶۶۰ تست کردم اجرا میشد
lk sdستمم اینه core i3 4130
gtx780
ram 10 gb
ینی واقعا میتونم مثل این بازیو اجرا کنم
سیستمم اینه core i3 4130
gtx780
ram 10 gb
ینی واقعا میتونم مثل این بازیو اجرا کنم
گرافیکت ک هیولاس! راحت!!!
همین گرافیک هیولا ۸۰۰ تومن دادم پاش دارم میسوزم چقدر پول جم کردم اما خدایی ارزش داره
ولی ۱۰ گیگ رم رقم عجیبه! مطمئنی با این ترکیب رمهات میتونن درست تقسیم کار کنن؟!
منظورت دقیقا چیه داداش
دوستان با توجه به vram مورد نیاز برای بازی های الانه به نظرتون gtx 970 خوبه یا r9 390 ?:-)
gtx 970 خیلی بهتره
من درک نمیکنم این پی سی بازایی که میان کنسول رو میکوبن… انگار پورت افتضاح بتمن رو پی سی رو کاملا فراموش کردن…آیا گرافیک این بازی در حد ویچر یا فنتوم پین هست؟؟؟جواب مشخصه خیر…یه سوال دیگه شما پی سی بازا چرا فکر میکنین ما از پشت کوه اومدیم؟؟والا مام پی سی دیدیم …من خودم سه سال پی سی باز بودم…اصلا اهل پز دادنم نیستم ولی دوست دارم بدونین …الان لپ تاپ هفت تومنی گوشه اتاقم افتاده استفاده گیمینگ ازش نمیکنم و فقط با پلی فور گیم میزنم؟؟فکر میکنین دلیلش چیه؟دلیلش اینه که راحتی که با کنسول دارم رو با هیچی تجربه نکردم…انحصاریای نابشو به خاطر سی فریم بالاتر حاضر نیستم ازدست بدم.حاضر نیستم کمر و چشم خودمو تو فاصله بیست سانتی متری نابود کنم…پس به سلیقه همه احترام بزارین اینقدر پز ندین…من که از نظر بافت هیچ برتری ندیدم فقط فریم داغون بود رو کنسول که اینم دلیلش کم کاری سازندس نه چیز دیگه…در ضمن یه یاداوری کنم قیمت کنسول سیصدوپنجاه دلاره ینی از یه گوشی میان رده هم پایین تر…نکنه انتظار معجزه دارین؟؟؟؟؟؟ خلاصه به جای ترول کردنای بی مورد به فکر گیم و کیفیتش باشین نه چارتا عدد بی خاصیت… والا اون موقع که ما با ده پونزده فریم رو پی سی سم ماجراجو میزدیم شما کجا بودین؟؟؟فریم اصلا نمیدونستیم چی هست…گیمرای این دور زمونه رو باید اسمشونو گذاشت فریمر نه گیمر…والااااااا
با سلام خدمت دوستان محترم
من عضو جدید هستم مهدی ۳۱ ساله از اصفهان
اگه تو مناظره شما شرکت کردم به خاطر یک چیز بود اونم اینکه منم از اول صنعت گیم وارد دنیای گیمرها شدم پس تجربه خودم نسبت به کنسول و پی سی را میگم همه گیمرا تقریباً گیم را با کنسولهای ارزان قیمت اتاری و نینتندو و بعدها با سگا شروع کردن منم همینطور ولی در اوایل نسل هفت من از کنسول پلی استیشن ۲ به پی سی مهاجرت کردم تا اول نسل هشت تو این مدت وقتی حسابشو کردم اگه بخای با پی سی بازی کنی هم باید هزینه ارتقاء سخت افزار بدی و از اون مهمتر حسرت انحصاری های کنسول ها را بخوری شاهکارهایی مانند BLOODBORNE-Metal gear solid 4 guns of patriot-God of War و …. و در کنسول ایکس باکس هم Halo یا همین تامب رایدر جدید ولی با اینحال پی سی طرفدارای دو اتیشه خودشو داره و احترام اونام تو سایت معتبری مثل گیمفا واجبه و در اخر به دوستان پی سی باز پیشنهاد میکنم یه کنسولم در کنارش بخرن و از انحصاری ها هم لذت ببرند.
با تقدیم احترام به همه گیمرهای در تحریم ایران