فهرست تنظمیات گرافیکی نسخه رایانههایشخصی عنوان Rise of the Tomb Raider منتشر شد
همانطور که بیشتر شما میدانید، عنوان Rise of the Tomb Raider، یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۵ میلادی، تا یک ماه دیگر برای کنسول اکسباکسوان و اوایل سال ۲۰۱۶ برای رایانههایشخصی و اواخر سال ۲۰۱۶ برای کنسول پلیاستیشن۴، منتشر میشود. حال به مناسبت نزدیک شدن به تاریخ انتشار این عنوان، آقای Mike Oliver، کارگردان فنی هنری بازی، اقدام به انشتار فهرستی از تنظیمات مهم و اصلی گرافیک موجود در نسخه رایانههای شخصی این عنوان نموده است که برای مشاهده آنها، با گیمفا همراه باشید.
طبق گفته آقای Oliver، بازی در کنار دیگر تنظیمات رایج گرافیکی، از قابلیتهای رندرینگ مبنی بر فیزیک، بازتاب فضای صفحه نمایش و نورپردازی حجمی پشتیبانی میکند.
در کنار این تنظیمات اصلی، آقای Oliver، فهرستی از دیگر تکنولوژیهای گرافیکی موجود در عنوان Rise of The Tomb Raider نیز رونمایی کرد که در ادامه شما را به مشاهده آنها، دعوت میکنیم:
- Image Based Lighting
- Physically Based Materials
- Post FX
- Colour Grading
- Adaptive Tone Mapping
- Screen Space Ambient Occlusion
- Motion Blur
- Depth of Field
- Screen space reflections
- Screen Glare
- Volumetric Lighting
از آنجایی که بیشتر شما با تکنولوژیهایی مانند Colour Grading ،Post FX، Motion Blur و… آشنایی دارید، وارد جزئیات نمیشویم و تمرکز را بر روی توضیحاتی پیرامون تکنولوژیهای جدیدتر و ناشناختهتر قرار می دهیم: (برای جزئیات بیشتر در رابطه با تکنولوژیهای ذکر شده، میتوانید به وبسایت Crystal Dynamics مراجعه کنید)
Image Based Lighting یا “نورپردازی مبتنی بر تصویر” یکی از تکنیکهایی است که به طراح این امکان را میدهد تا سکانسهای موجود در بازی را با تعداد قابل ملاحظهای نور کمتر، طراحی کند؛ اما در عین حال بسیار با کیفیتتر و قابل انعطاف پذیرتر به وجود آورد. برای به کارگیری از مزیت این تکنیک نورپردازی در عنوان Rise of the Tomb Raider، استودیو Crystal Dynamics، سازنده عنوان، از فیزیک مبنی بر منابع محیطی، استفاده میکند. با استفاده از این امکان، میتوان از سطوح دقیقتر و حالت واقعیتر در شرایط نورپردازی مختلف بهره برد.
نقشه برداری تطبیقی (Adaptive Tone Mapping) نیز یکی از دیگر ویژگیهای گرافیکی است که در بازی های مدرن با استفاده از رندرینگ مبنی بر فیزیک استفاده میشود. این تکنولوژی به صورت خودکار محدوده بینهایت برخی منابع نوری را تبدیل به یک محدوده قابل نمایش به وسیله نمایشگر خواهد کرد.
نورپردازی حجمی نیز یک افکت سه بعدی است که پرتوهای نور موجود در محیط را شبیهسازی میکند؛ مانند نوری که از داخل یک پنجره داخل محیط میتابد. از این تکنیک در عنوان Rise of the Tomb Raider برای شبیه سازی و نورپردازی محیط در مواقعی که هوا گرگ میش بوده و پرتوهای خورشید از یکدیگر گسسته میشوند، استفاده خواهد شد.
Rise of the Tomb Raider در تاریخ ۱۰ نوامبر سال جاری برای پلتفرمهای اکسباکسوان و اکسباکس۳۶۰ منتشر خواهد شد. نسخه رایانههایشخصی این عنوان اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی و نسخه پلیاستیشن۴ بازی در سهماهه پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی، منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
مبارک پی سی بازا :yes:
از انحصاری زمانی متنفرم :reallypissed: :no:
اینطور که نظر میرسه حسابی رو نسخه پی سی کار شده
همیشه بازی های که با تاخیر روی پی سی منتشر میشه بهترین بهینه سازی روش انجام میشه
اووووووووه
پی سی بازم
ولی سه ماه آخر ۲۰۱۶ واسه ps4 میشه پاییز سال
خداییش بازی تا اون موقع فسیل شده
هlه رو پی سی میزننش 😀
پس Trees FX سش کو 😐
اونم داره مطمئن باشید.
این بازی یک بازی فوق العاده برای جایگزینی uncharted برای xbox دارا هست!البته از حق بگذریم به uncharted نمیرسه 😀
از حق نگذریم یک کپی برداری ناقص از UNCHARTED هست.
درواقعا آنچارتد کپی از این سری است.
گویا سن شما قد نمیده؟
دوست عزیز گیم پلی تامب رایدر قدیمی اصلا هیچ شباهتی به آنچارتد ۱ نداره من خودم روی ps1 بازی کردم می دونم تازه تامب رایدر ۲۰۱۳ اومده از آنچارتد اسکی رفته بعد اگه فکر میکنی این از اون اسکی رفته پس هم آنچارتد هم تامب رایدر از indiana jones اسکی رفتن 😉
اگر شما تامب رایدر های قدیمی بازی کرده باشید به حرفم میرسید گیم پلی اینا کجا و گیم پلی تامب رایدر ۲۰۱۳ کجا و گیم پلی آنچارتد ۲۰۰۷ کجا
بخش نظرت مشکل داره نظر میدیم اصلا نشون داده نمیشه
نه داداش مشکل نداره مشکل از تو و امثال تویه (هم سونی و هم مایکروسافت).
به خاطر این که بگین آره ما هم کاسه داغ تر از آش شرکتیم دارن ج.ر میدین خودتونو
دسته دستتون میگیرین بعد چنان باد میکنین که متخصص کنسول هم سرشو به دیوار میزنه از شرمندگی
درک که الحمدالله در حد جلبک فکر میکنین با این کارا برا کنسولتون طرفدار جمع می کنین که اخرشم گند میزنین تو حال همه و نتیجه هم برعکس میشه
😐
کلا همه چیرو به انچارتد ربط میدین در آخر هم انچارتد پیروز میشه 😐 😐
۲۰ روز دیگه با لارا :inlove: :yes:
bloom , tress fx , ubersampling ? 😐 به نظر میاد با یه ۷۵۰ti بشه اولترا بازی کرد
bloom نباشه بهتره چون bloom بیشتر به چشم آسیب میزنه
اگر بتونم گیم پد PS4 رو وصل کنم به لپ تاپ شاید من هم نسخه PC رو بخرم. راخ داره این کار؟
آره
بله تو مجله خانوادگی گیمفا شماره ۳ آموزش دادن دوستان
آره میشه کنترلر ۴ رو ب پی سی وصل کرد. ولی پی سی فقط با کیبرد و موس حال میده.
مرسى از راهنمایى همه. متاسفانه بازى با کیبورد و ماوس رو بلد نیستم.
Nvidia hairworks پدر فریمو در میاره .
دیگه بخوام خیلی دست و دلباز باشم فوقش motion blur رو on میکنم ، گرافیک بدبخت ذوب میشه :beatup:
.
.
.
.
رئیس انجمن حمایت از گرافیکای ذغالی :-$
ایول روی نسخه pc هم خوب کار کردن عجب حالی بده ابان اول هیلو بعدم لارا
اقا اون ao ک تو ننسخه وان استفاده کردن کو پس?
Ssao بدرد نمیخوره :pain:
هرچی تنظیمات گرافیکی گسترده تر و بیشتر:بهینه سازی بیشتر و بهتر مثله GTAv,mgs,cod aw,ac r,….
و هر چه تنظیمات گرافیکی کمتر بهینه سازی بدتر:ac unity,ba knight,watch dogs,…
چه تکنولوژی های گرافیکی باحالی!فقط سیستم موردنیاز بازی… :struggle:
Tress FX تو نسخه قبلی حسابی فریمو می آورد پایین امیدوارم تو این نسخه با پایدار کردن این تکنولوژی شاهد حضور پرقدرت لاراکرافت با موهای افشون(!) باشیم