Bluepoint در مورد چالشهای بازسازی سهگانه Uncharted برای PS4 صحبت میکند
رئیس و صاحب استودیوی Bluepoint، آقای Marco Thrush بهتازگی مصاحبهای با Digital Foundry انجام داده و در مورد چالشهای بهوجود آمده در بازسازی سهگانه Uncharted روی PS4 صحبتهای جالبی ارائه کرده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت خبری،تحلیلی گیمفا همراه باشید.
برای کسانی که با Bluepoint آشنا نیستند باید بگوییم که این استودیو در ساخت بازیهای استودیوی ناتیداگ به این استودیو از نظر فنی کمک میکند و در ساخت بازیهای بازسازی(Remaster)، نقش زیادی دارد. بهگفته آقای Marco Thrush، اصلی ترین هدف از ایجاد تغییرات در بازسازی سهگانه Uncharted، این بود که «در هنگام بازی کردن، خاطرات خود از بازی اصلی را بهیاد بیاورید و احساس خوبی هنگام بازی کردن این مجموعه داشته باشید.»
توسعه دهندگان در Bluepoint، کمی پس از عرضه The Last of Us Remastered در ماه جون ۲۰۱۴، کار بازسازی سهگانه Uncharted را با ۴۸ نفر آغاز کردهاند. Bleupoint در این مدت با سونی و ناتیداگ ارتباط نزدیکی داشته و حتی از بازخوردها و نظرات ناتیداگ بهخوبی استفاده کرده است. بهعنوان مثال؛ تغییراتی در سیستم پرتاب نارنجک در Uncharted: Drake’s Fortune ایجاد کرده و یا ظرفیت سرعت دوربین بازی هنگام تیراندازی را نسبت به نسخه PS3 افزایش داده است.
واضح است که Uncharted: Drake’s Fortune بیشترین تغییر را نسبت به بقیه بازیهای سری به خود دیده، زیرا نسخه اول سری است و در سال ۲۰۰۷ منتشر شده است. Bleupoint اشاره میکند که تغییرات کلی، شامل «کمک در سیستم نشانه گیری، تغییر دادن سنگرها، تغییر عملکرد اسلحهها، پرتاب کردن نانجک، تغییر در سیستم سختی پویا و افزایش احتمال برخورد گلوله به سر دشمنان برای راحت سرزدن(Head shot کردن). در آخر، صحبتهای اصلی آقای Marco Thrush در مورد چالشهای بازسازی سهگانه Uncharted را در زیر مشاهده میکنید:
من فکر میکنم که اصلی ترین چالش برای ما، منتقل کردن درست و خوب ۶ سال زحمت استودیوی ناتیداگ و کد نویسی کردن آن برای کنسول PS4 بود. چالش بعدی ما، بهتر کردن مکانیکهای موجود و اضافه کردن عناصر جدید بود- در اصل، بزرگ کردن و گسترش دادن همه چیز. چالش سخت بعدی برای ما این بود که همه آن میان پردههای سینمایی را از ابتدا پردازش کنیم و بهروی PS4 بیاوریم، بهعلاوه این که میان پردهها باید شبیه به نسخه PS3 میشدند.
Uncharted: The Nathan Drake Collection هماکنون برای PS4 در دسترس است. شاید حال، پس از شنیدن حرفهای آقای Marco Thrush، در هنگام بازی بیشتر دقت کنید و تغییراتی که برای استودیوی Bluepoint چالش برانگیز و سخت بودند را بیشتر درک کنید.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
واقعا دمش گرم
کارش رو به نحو احسنت انجام داد
“نحو احسن”
آره خیلی پیشرفت کرده
چرا ما اجاره کن ها نفرین شدیم به اینکه یه بازی رو حدود دو هفته بعد بازی کنیم؟ :weep: !!الان به چند تا مغاره زنگ زدم تمامیشون گفتند تا اواسط هفته بعد نمیاریم :reallypissed: :pain:
………………………………
بازی بسیار عالی بازسازی شده و بی صبرانه منتظرم تا این عنوان رو تجربه کنم
مبارک تمامی ps4 دارها از جمله خودم 😀
برادر شما که شانس داری اجاره میکنی من که کلا تکلیفم معلوم نیست یا تعویض میکنم یا شیرینگ هر چند دنبال شیرینگ هستم ولی جا سراغ ندارم:
اقا کسی تو پاسداران جا سراغ داره بگه دیگه
آقا منم گاهی اوقات تعویض میکنم مثلا ویچر رو فروختم متال رو گرفتم ولی خب اجاره کا رو راحت تر میکنه ولی همون مشکلی که گفتم رو داره و واقعا رو اعصابه!
منم تو کار اجاره هستم
خیلی به صرفست
جناب اسمت چیه؟آخه سخته last of us صدات کرد :laugh:
الان شما چه قد وقت بعد از انتشار بازی کرایش میکنی؟
امیر صدام کنید
هفته ی اول و دوم نمیگیرم چون سریع تموم میشه
اخرای هفته ی دوم و سوم میگیرم
امیر جان خب نمیدونم من با اینکه توی اصفهان هستم و نسبتا شهر بزرگیه اما گاهی اوقات شرایط سخت میشه
مثلا از هر بازی فقط یک دونه برای کرایه میارن و اگر کسی اونو برد باید انقدر صبر کنی تا دوباره بیاراش و تو ببری تاره اگه تو این مدت کسه دیگه ای نبرتش
از یه طرف دیگه هم حدود سه هفته بعد برای کرایه میارنش و تازه برای اولین بار که میخواد کرایه بده چون بازی آک هستش به جای ده تومن بیست تومن میگره :dazed:
بنظرم اگه تعویض کنید بهتر باشه.الان من خودم هر بازی
که میخوام بگیرم با بازی قبلیم تعویضش میکنم.
روی هر بازی هم نهایتا ۳۰ تا ۴۰ تومن ضرر کنم.
ولی خوبیش اینه که دیگه بازی ماله خودته 😉
خب برای کرایه یه بازی فوقش ده تومن میدی و بازی میکنی البته این مورد توی بازی های طولانی سقت نمیکنه مثله ویچر و متال که البته من این دو تا رو خریدم
ولی بازی مثله بتمن ارزش خرید نداره چون علاوه بر دردسرای خریدو فروش تو سه روز تمومه
آنچارتد هم درسته که الان سه نسخش باهمه ولی هر نسخه فوقش سه چار روز طول میکشه تا تموم بشه
سقت نمیکنه = صدق نمیکنه
به صرفه ترین روش…خرید و فروشه بازی هستش البته اگه تو تهران باشید…من با خرید و فروش ب اندازه ی یک بازی کامل سود کردم تا الان 😀
داداش تو خرشانسی ما دعا میکنیم زیر سی تومن ضرر کنیم
اقایونی که بازی کردند نسخه ۳ دونفره داشته یا نه ؟
کلا فقط سینگل پلیر داره این کالکشن و بقیه قسمت ها حذف شدند
محول کردن ساخت این کالکشن به استدیوی Bloupoint تصمیم کاملا منطقی و صحیحی بود .
این استدیو توی این زمینه سابقه و استعداد خوبی داره . و از اثار دیگری که این استدیو توش سهیم بوده میشه به Metal Gear Solid : HD Collection اشاره کرد .
«به نظرم همین بهتره که هر سبک یا نوع بازی رو به استدیویی که توی این کار تخصص داره محول کرد .. حالا چه کالکشن باشه چه “”شوتر”” …»
یه قانون نانوشته هست که میگه ناتی داگ کاری جز خلق شاهکار بلد نبست
باید اسمش رو میگذاشتن god’s dog
پس راکستار چغندره؟
این دو استدیو رو باهم مقایسه نکنید چون در یک سطحو اندازه هستن و هر دو چیزی بجز شاهکار نمیسازن :yes: اما بازی های راکستار بیشتر مورد پسند گیمرا هست 😛
دستشون درد نکنه تجربه عناوین بزرگ ناتی داگ واقعا لذتبخش بود
فقط کلا با سیستم سختی این بازی حال نمیکنم، تو کف سیستم سختی پویا هستم که گفتن چالششون بود!
والا همه چی بازی عالی بود تنها مشکل جزئیش این بود که به رسم بازیهای دوره مکس پین و IGI سختی بیشتر یعنی تیر خوردن بیشتر دشمنان تا مردن و نه افزایش هوش یا تعداد مکانیزم های رفتاری اونها که این مسئله یکم دلسردم کرد
ولی مثال صحنه های هیجانی این بازیو تو هیچ عنوان دیگه ای ندیدم
و منم مثل خیلی دوستان بنظرم نسخه دومش بهترین عنوان این سری بود تا اینجا
بی صبرانه منتظر نسخه چهارمشم
مبارکه پی اس ۴داراش 😉
بازی رو دیدم
یه قسمتایی واقعا نسل هشتمی کار شده بود.مثل انفجارها و … ولی یه قسمتهایی هم بود که انگار کلا یادشون رفته بود!مخصوصا بعضی مراحل درختا در حد اون اوایل که آنچارتد ۱ اومده بود!
ولی در کل خوب بود!متاسفانه فرصت نشد کامل بازی کنم که بگم کدوم نسخه بهتر بود
Big like
۱ و ۲ و ۳ رو واسه ps3 دارم کالکشنش رو هم واسه ps4 هر روز بازیش می کنم هم با ۳ و هم با ۴ اما سیر نمیشم ازش مثل لست اف اس خدای جنگ و لیتل بیگ پلنت و غیره…..حتی مولتی پلتفرم ها هم واسم ارزشمندن البته فق رو کنسول های سونی انفیمس رو هم که فروخته بودم دیروز از شبکه خریدم منتظرم این شاهکار رو یه دو سه بار هم تموم کنم الان هم برم یکم رد دد بازی کنم شب بخیر
کامنته یا دفترچه خاطرات !؟
دمشون گرم خیلی زحمت کشیدن خدایی منم بازی کردم هیچ مشکلی ندیدم عالی بود تقریبا بدون باگ بود. این نسخه دومش خیلی عالی بود البته نسخه سومش بد نبود ولی نسخه دوم بیشتر بهم حال داد
اقا یه سوال داشتم چند بار پرسیدم هیشکی جواب نداده.قبلا از یه جا بازی کرایه میکردم اماکن بازیاشو برد دیگه نمیاره جایی تو تهران واسه کرایه میشناسید لطفا آدرسشو بگید
توپخونه-پشت شهرداری
محل اصلی بازیاست:-| چطوری نمیدونستی 😐
واقعا سونی کار ریمستر کردن بازی هاشو به شرکت کار بلدی داده و کمتر ازین هم ازش انتظار نمی رفت :yes:
اگه پول داشته باشم کالکشن رو میگیرم و این شاهکار رو برای دهمین بار تموم میکنم 😀