پایان ماجراجویی های Nathan Drake | پرونده کامل عنوان Uncharted 4: A Thief’s End
بدیع نیست که ادعا کنیم Sony تمام موفقیتهای خود در نسل قبل را چه از نظر فروش کنسول چه از لحاظ عملکرد بازیهای انحصاری مدیون استودیوی Naughty Dog و ساخته هایش است. در زمانی که سری بازیهای Tomb Raider روز به روز ضعیفتر میشد و نهتنها طرفداران خود بلکه طرفداران سبک Action- Adventure را ناراضی میکرد، سری Ucharted مانند آب خنکی میماند که میتوانست عاشقان این سبک را سیراب کند و آن ها را مجبور به خرید PS3 کند. به نوعی که میتوان این بازی را بدون هیچ ترسی به عنوان استاندارد این سبک قبول کرد. با ما در ادامه همراه باشید.
- این پرونده به بخشهای متنوعی تقسیمبندی شده است که تیتر هر کدام از آنها با رنگ سبز مشخص شده است.
آشنایی با تمامی شخصیتهایی که تاکنون به صورت رسمی معرفی شدهاند
- Nathan Drake
Nathan “Nate” Drake یک شکارچی و دزد حرفهای گنج میباشد! که در طول سه قسمت گذشته با دشمنان متنوعی از جمله Atoq Navarro ،Zoran Lazarević ،Katherine Marlowe و Roberto Guerro روبهرو شده است و کار آنها را تمام کرده است. او معتقد است که از نوادگان یک ماجراجو مشهور انگلیسی به نام Francis Drake میباشد و روحیه ماجراجویی خود از او نشات میگیرد. در طی اتفاقات نسخه سوم Drake’s Deception او با Elena Fisher ازدواج کرد. صداپیشگی و ضبط حرکات این شخصیت بر عهده Nolan North میباشد (به دلیل این که عنوان Uncharted: The Nathan Drake Collection بهتازگی عرضه شده است و تمامی نسخههای اصلی این سری را در بر دارد بنابراین از روایت کلی ماجرای زندگی Nathan Drake خودداری میکنم)
۲ . Victor Sullivan
یک چیز در زندگی وجود دارد: ما مشخصی نمیکنم که چگونه زندگی خود را آغاز کنیم ولی مورد خوب این است که ما میتوانیم با دستان خود روند سرنوشت را تغییر دهیم.
Victor “Sully” Sullivan یک ماجراجو و شکارچی آمریکایی همانند Nathan Drake میباشد. از آنجایی که Sully به واسطه پدر دائمالخمر و کثیف خود دوران کودکی فاجعهباری را گذرانده است همین موضوع باعث شده است که او هیچگاه به ساخت زندگی جدید علاقهای نداشته باشد. در دوران جوانی او به نیروی دریایی آمریکا میپیوندد و دوران جوانی خود را در ارتش میگذراند زمانی که او به سن ۴۰ سالگی میرسد دیگر به یک دزد آثار تاریخی تبدیل میشود. Sully با افراد متعدد ارتباط برقرار میکند و درازای پول اشیای مختلفی را که از او درخواست شده است را فراهم میکند تا جایی که او با شخصی به نام Katherine Marlowe آشنا میشود که به Sully دستور داده میشود تا حلقه Sir Francis Drake از یکی از موزههای شهر کلمبیا سرقت کرده و در ازای یک مبلق عالی آن را به Katherine بدهد. روند آشنایی Sully با Nathan (که در آن زمان یک نوجوان سرگردان خیابانی بوده و قصدش پسگرفتن حلقه جدش میباشد) از این نقطه آغاز میشود. پس از نجات دادن Nathan از دست افراد Katherine او به Nathan پیشنهاد میدهد که میتواند موارد لازم را به او آموزش دهد و همین مورد آغاز یک دوستی طولانی مدت میشود. در این مدت Sully به همراه Nathan خود را در موقعیتهای سختی قرار میدهند که به زندانی شدن آنها نیز ختم میشود در طی گذشت زمان Sully به پرورش و محافظت از Nate میپردازد و او را به مانند پسر خود پیپذیرد و به او علاقه میورزد در هر موقعیتی او را همراهی میکند. Nate نیز بهمرور زمان او را به جای پدر خود قبول کرده و در هر شرایطی از او محافظت میکند. صداپیشگی و ضبط حرکات این شخصیت بر عهده Richard McGonagle میباشد.
۳ . Sam Drake
آره چیزی وجود نداره که از دستش فرار کنم خوشحال شدم که زنده دیدمت برادر کوچولو! بجنب، ما یک گنج داریم که باید پیداش کنیم.
Sam Drake یک شکارچی گنج و برادر بزرگتر Nathan Drake میباشد. Sam پنج سال از برادر خود بزرگتر است و Nate در طی سه قسمت گذشته باور داشته که او مرده است. Sam نسبت به برادر خود آرامتر میباشد ولی به ویژگیهای برادر خود حسادت میورزد! سن تقریبی Sam چیزی در حدود ۴۳ سال حدس زده میشود. از لحاظ فیزیکی Sam شباهتهای زیادی به برادر خود دارد، رنگ موی او قهوهای بوده و برروی قسمت چپ گردن او یک خالکوبی شمشیر میباشد. صداپیشگی و ضبط حرکات این شخصیت بر عهده Troy Baker میباشد.
۴ . Elena Fisher
Elena Fisher یک روزنامهنگار و یکتهیهکننده تلوزیونی میباشد. Amy Hennig (خالق سری Uncharted) به این موضوع اشاره کرده است که دلیل اصلی خلق این کارکتر ساخت یک مدل مونث از روی Nathan Drake بوده است نه اینکه با یک شخصیت اضافی و عاشقپیشه طرف باشیم! Elena در فلوریدا به دنیا آمده است ولی تا به این لحظه هیچ اطلاعاتی از دوران کودکی و پدر و مادر او مشخص نشده است. اگر اهل خواندن نامهها باشید، Chloe او را بیشتر شبیه به یک حصار براساس ظاهر عمومی و شخصیت او معرفی کرده است. عمده شهرت Elena به خاطر حضور او در یک برنامه تلوزیونی میباشد و همین موضوع باعث شد که به مرور زمان اون شروع به ساخت یک برنامه تلوزیونی مختص به خود کند. صداپیشگی و ضبط حرکات این شخصیت بر عهده Emily Rose میباشد.
دشمنان
- تاکنون از دشمنان اصلی بازی به جز دو تصویر هنری هیچ مورد دیگری منتشر نشده است.
۱ . Rafe Adler
Rafe Adler که با نام Raphael Adler نیز شناخته میشود به عنوان شخصیت منفی اصلی در عنوان Uncharted 4: A Thief’s End معرفی شده است. Rafe به همراه شریک دیگر خود به نام Nadine Ross تمام سعی خود را میکنند که در مقابل Nathan Drake و برادر او که سعی دارند گنجینه معروف دزداندریایی که به نام Libertaria شناخته میشوند بهایستند. موارد گفته شده تنها جزئیاتی است که تاکنون از این شخصیت منتشر شده است و برای کسب اطلاعات بیشتر باید تا زمان انتشار بازی منتظر بمانیم.
۲ . Nadine Ross
Nadine Ross نیز دیگر شخصیت منفی عنوان Uncharted 4: A Thief’s End میباشد. او تکتک دستورات Rafe Adler را به بهترین شکل ممکن عملی کرده و اصلیترین هدف او نیز همانند رییس خود ایستادن در مقابل Nathan Drake و برادر او میباشد. Nadine رییس تاسیسات امنیتی آفریقای جنوبی میباشد که همین موضوع باعث شده است که او بتواند سلاح و تجهیزات بسیاری را به دست آورد اینطور که به نظر میرسد این شخصیت همانند مزدورهای نسخه قبلی نیست و میتواند یک رقیب جدی و خطرناک برای Nathan Drake باشد.
تمامی شخصیتهایی که در بالا به آنها اشاره شد جزو شخصیتهایی بودند که تاکنون معرفی شده اند.
——————————————————————————————-
آنچه که از روایت کلی داستان میدانیم
داستان Uncharted 4: A Thief’s End سه سال پس از اتفاقات نسخه آخر (Uncharted 3: Drake’s Deception) اتفاق میافتد. Nathan Drake که دیگر خود را بازنشسته کرده و سعی دارد تا زندگی آرامی را در کنار همسر خود Elena Fisher بگذارند که ناگهان در این بین سر و کله برادر بزرگتر Sam پیدا میشود (پیش ار این Nathan معتقد بود که برادر خود مرده است) او به زندگی آنها آمده و Nathan را مجبور میکند که باز هم به دنیای دزدها بازگردد! بنابراین Nathan بازهم خود را برای پیدا کردن مکانی به نام Libertaria آماده میکند (Libertaria مکانی بوده است که اکثر دزدان دریایی غنیمتهایی را که به دست میآوردهاند را در آنجا نگه داشته یا با هم تقسیم میکردند) ولی همانطور که در بالا اشاره کردم Nathan، Sam و Sully در این راه تنها نبوده و Rafe Adler بههمراه Nadine Ross بهخوبی از خجالت این سه درخواهند آمد.
اطلاعات ذکر شده در بالا تنها مواردی است که تاکنون از روایت کلی داستان به بیرون درز کرده است و سازندگان سعی کردهاند تا با محافظه کاری از درز اطلاعات بیشتر از داستان خودداری نمایند.
——————————————————————————————-
مراحل ساخت
مراحل اولیه
بازی برای اولین بار در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۳ (۲۳ آبان ۱۳۹۲) بههمراه یک تریلر نامفهوم و بسیار کوتاه معرفی شد. طبق گفته سازندگان نویسندگی این شماره نیز بر عهده Amy Hennig (خالق سری Uncharted) و آقای Justin Richmond که پیش از این در سمت کارگردان خلاق عنوان Uncharted 3: Drake’s Deception قرار داشتند این بار سمت کارگردانی این پروژه بر عهده گرفتهاند همچنین Todd Stashwick تایید نمود که قرار است اجرای نقش Sam Drake را برعهده گیرد همچنین بعدها گفته شد که وظیفه صداگذاری تریلر اشاره شده در بالا نیز برعهده ایشان بوده است.
اما کابوسهای استودیو Naughty Dog از این نقطه به بعد آغاز میشود! Amy Hennig و Justin Richmond در اسفند سال ۱۳۹۲ از روند تولید بازی خارج و استودیو را ترک میکنند همچنین به فاصله یک ماه بعد Todd Stashwick نیز از تیم خارج شده تا مشکلات دوبرابر شوند. خروج ناگهانی عوامل کلیدی باعث شد تا رسانهها شروع به حدس و گمانها فراوان کنند تاجایی که وبسایت IGN در طی یک مقاله علت خروج Amy Hennig و تیم او از استودیو را فشار بیش از حد Neil Druckmann و Bruce Straley عنوان کرد ولی مدیران استودیو Naughty Dog آقایان Evan Wells و Christophe Balestra در طی یک بیانیه رسمی روشنسازی کردند که Druckmann و Straley هیچ نقشی در خروج Hennig از تیم نداشتند همچنین آنها در ادامه مقاله IGN را غیرحرفهای و مضر خواندند. در مصاحبه آخر Wells و Balestra اشاره کردند که خروج خدمه چندان امر تعجب برانگیزی نبوده و پیش از این نیز استودیو Naughty Dog در چنین شرایط یکسانی قرار گرفته است.
——————————————————————————————-
رهبران جدید پروژه را بر دست میگیرند
در ۲ ژوئن ۲۰۱۴ (۱۱ تیر ۱۳۹۳) در طی یک خبر رسمی اعلام شد که Neil Druckmann به همراه Bruce Straley وظیفه هدایت این پروژه را پس از درخواست Evan Wells و Christophe Balestra بر دستان خود گرفتهاند. بازی به صورت رسمی در طی کنفرانس شرکت Sony در E3 سال ۲۰۱۴ به همراه یک تریلر بسیار کوتاه که نام جدید پروژه را یدک میکشید معرفی شد بعد از این نمایش استودیو Naughty Dog اعلام نمود که بازی در رزولوشن 1080P و با نرخ فریم ۶۰ اجرا خواهد شد همچنین این موضوع تایید شد که تریلر نشان داده شده به صورت همزمان تنها بر روی یک کنسول PlayStation 4 اجرا میشد و از آخرین دستاوردهای این استودیو در زمین پردازش جزئیات و میانپردهها بهره میبرد.
Neil Druckmann در طی مراسم Gamescom 2014 اطلاعات بیشتری از روند داستانی منتشر نمود او ادعا نمود با این که نحوه روایت داستان تغییر کرده ولی هنوز هم بازی از همان عنصر روایت این سری که موفق نیز عمل نموده استفاده میکند. همچنین در بهمن ۱۳۹۳ مجله Game Informer در طی یک مقاله اختصاصی اطلاعات دیگر از داستان از جمله این که داستان بازی ۳ سال بعد از اتفاقات Uncharted 3: Drake’s Deception جریان دارد و هم اکنون Nathan در سن ۳۸ سالگی قرار دارد منتشر نمود.
——————————————————————————————-
طراحی بازی و الگوبرداری سازندگان
Neil Druckmann و Bruce Straley که پیش از این بر روی دو عنوان Uncharted: Drake’s Fortune و Uncharted 2: Among Thieves کار کرده بودند و همچنین وظیفه رهبری عنوان The Last of Us را بر عهده داشتند. در اولین مصاحبه خود در خصوص عنوان Uncharted 4: A Thief’s End ادعا کردند که در طراحی این بازی بیشترین الگوبرداری را از روی The Last of Us داشتهاند زیرا این عنوان به خوبی میتوانست به آنها نحوه پرداخت به شخصیتها و نحوه پرداخت به اکشن بازی را به خوبی به تیم سازنده نشان دهد همین پیاده سازی اکشن در عنوانی به مانند Uncharted باعث شده که اکشن بازی به مراتب پویاتر و هیجان انگیزتر به نظر برسد.
به گفته Naughty Dog مهاجرت به PlayStation 4 به آنها اجازه داده است که جزئیات غیرقابل باوری را به مدلسازی شخصیتها اضافه نمایند به همین منظور استودیو نمونه از پوست بدن Nate را نشان داد که چگونه حرکت خون در بدن او باعث میشود که رنگ کلی پوست به خصوص در هنگام میانپردهها تغییر نماید، Nolan North نیز اعلام نمود که این عنوان آخرین نسخه از این بازی خواهد بود که Nathan Drake در آن حضور دارد.
——————————————————————————————-
نگاهی مفصل بر نمایش این بازی در E3 2015
بعد از عرضه سه قسمت از این بازی در نسل هفتم و گرفتن نمرات درخشان و فروش بسیار عالی، حال نوبت به نسل هشتم و کنسول PS4 است تا شاهد آخرین ماجراجویی Nathan Drake باشد. ماجراجویی که نسبت به قسمت های قبلی خود به مراتب جذابتر بهنظر میرسد و صبر طرفداران برای تجربه این شماره را سختر نموده است.
تریلر با نمای نزدیک از صورت یک مجسمه شروع میشود، دوربین کم کم از مجسمه فاصله گرفته و در آخر متوجه میشویم که با یک مجسمه مربوط به یک دزد دریایی طرف هستیم. در این تریلر هیچ نام و نشانی را که به ما بگوید این مجسمه مربوط به چه فردی است گفته نمیشود. ناگهان Sully به همراه Nathan در کادر صفحه ظاهر میشوند باید از همین الان گفت که تمام صحبتهای استودیو Naughty Dog درمورد گرافیک این عنوان حقیقت دارد بر روی تمام جزئیات صورت شخصیتها به شکل بینظیری کار شده است استفاده از تعداد بسیار زیاد چندضلعی باعث شده است که پوست و موی صورت شخصیتها به مراتب طبیعی تر به نظر برسد. سازندگان پیش از این نیز ادعا کرده بودند که از تکنولوژی خاصی در زمینه ضبط حرکات صورت و بدن استفاده کرده اند که نمونه عالی آن را در این صحنه مشاهده کردیم، حرکت لبها هماهنگی عالی با دیالوگ ها دارد حتی با حرکت دهان Nathan اثر آن را بر سایر جزئیات صورت مشاهده مینماییم. ولی موردی که بسیاری از افراد متوجه آن نمیشوند هماهنگی عالی میانپردهها با روند اصلی بازی میباشد که به لطف قدرت PS4 و طبق ادعای طراحان هر دوی آنها به صورت همزمان پردازش میشود و دیگر همانند عناوین قبلی این سری شاهد این موضوع نیستیم که با ورود به میانپردهها نسبت تصویر تغییر نماید.
آقای Anthony Newman از طراحان ارشد بازی در این باره توضیح میدهند:
ما به طور کلی در ساخت بازی Uncharted 4: A Thief’s End از میان پردههای هم زمان استفاده کردیم که میتوان گفت برای ما قدم جدیدی در زمینهی گرافیکی و فنی به حساب میآید. دیگر از آن نوارهای سیاهی که پیش از این بین گیم پلی و میان پردهها از آن استفاده میکردیم خبری نخواهد بود. همچنین این موضوع به ما اجازه خواهد داد که در روایت داستانی خود بسیار رِساتر عمل کنیم و آن یک پارچگی که همیشه بین گیم پلی و روایت داستانی قصد به وجود آوردنش را داشتیم را به ارمغان آوریم. البته در این قسمت ما در ساختههای قبلیمان نیز بسیار خوب عمل کردیم اما این ویژگی ما را وارد مرحلهی بسیار جدیدتری خواهد کرد آن Nathan Drake فوق العاده خوش تیپ و جذاب که در میان پردهها مشاهده میکنید همیشه در گیمپلی نیز همراه شما خواهد بود. مدل سازی و نور پردازیها تقریبا شبیه واقعیت هستند، احساساتی که در طی میانپردهها بر روی صورت Nathan مشاهده میکنید تمامیشان در گیمپلی بازی نیز حضور خواهند داشت.
بعد از این موضوع Nathan به همراه Sully از مکانی که درآن هستند خارج میشوند، نور پردازی بازی به زیباترین شکل ممکن خود نمایی میکند هر جسمی که در محیط مشاهده مینمایید دارای بازتاب میباشد و با حرکت شما نحوه بازتاب نور تغییر مینماید. در این بین Nathan به سمت چپ صفحه رفته و به مکانی اشاره میکند که طبق گفته های Nathan متوجه میشویم که Sam Drake در آنجا بوده بعد از یک انفجار شاهد این هستیم که افراد Nadine Ross به دنبال Sam میافتند در کل تریلر مشخص نمیشود که به چه علت افراد Nadine Ross به دنبال Nathan و Sam افتاده اند حال وظیفه Nathan رساندن خود به برادرش است. در ابتدا شاهد رد شدن Nathan از بین جمعیت هستیم، انیمیشن های روان Nathan و Sully به شدت خودنمایی میکند طبق ادعاهای Naughty Dog کل انیمیشن های Nathan چیزی در حدود سه ساعت و نیم میباشد و چیزی که ما در طول تریلر مشاهده نمودیم تنها یک ساعت و نیم از این انیمیشنها است.
بعد از عبور Nathan از بین جمعیت حال وارد بازار میشویم افراد Nadine Ross به این مکان آمدهاند تا جنبه اکشن این بازی را به ما نشان دهند. چیزی که از همین اول میخواهم به شما بگویم این است، HUD بازی کاملا در اختیار گیم پلی میباشد و در اکثر اوقات دیده نشدن آن باعث سینماییتر شدن بازی میشود. حال با اولین شلیکهایی که به سمت Nathan میشود رسما شاهد آغاز هیجان در تریلر هستیم، سیستم شلیک بازی پیشرفت های بسیاری نسبت به قسمت های قبلی دارد، تعادل بسیار عالی در این بخش بیشتر ما را به یاد شاهکار قبلی این استدیو عنوان The Last of Us میاندازد. بعد از پرتاب نارنجک به سمت Nathan او سریعا مکان کاور خود را تغییر داده و با منفجر شدن نارنجک بازی قدرت فیزیک خود را به خوبی نشان میدهد.
اما این مورد تازه شروع ماجراست، بعد از کاور گیری در جای مناسب Nathan شروع به شلیک به سمت دشمنان میکند. در کل هوش مصنوعی (A.I) دشمنان نسبت به نسخه های قبلی بهتر شده است، Nathan به سمت جلو میرود و حال شاهد این هستیم که یکی از ماشین های زرهای با تیربارخود به خوبی سدراه Nathan و Sully میشود. Nathan پشت یک جعبه ی چوبی کاور گرفته ولی این جعبه توانایی مقاومت در مقابل شلیک های پیاپی تیر بار را ندارد بعد از خرد شدن جعبه حال نوبت آن است که Nathan به سمت دیگری برود ولی یکی از دشمنان سریعا راه را بر او سد میکند در این صحنه شاهد سیستم مبارزه تن به تن بازی هستیم سیستم و مدت زمان مبارزات نسبت به قسمت های قبلی افزایش و بهبود پیدا کرده است Nathan هر جور که شده باشد حریف را از پای در میآورد یکی از دشمنان با Shot Gun به سمت Nate حملهور میشود بنابراین سریع کاور گرفته و او را از پای در میآوریم ولی بازهم آن ماشین زرهای دست بردار نیست تریلر با همین محوریت که سیستم شلیک و بهبودهای آن را به ما نشان دهد ادامه پیدا میکند ولی در اینبین صحنهای وجود دارد که صحبت کردن از آن خالی از لطف نیست.
در یکی از صحنهها Nathan در پشت تعدادی از کیسههای برنج کاور گرفته است ولی شلیک مداوم دشمنان و تیربار Nate را مجبور به فرار از آن موقعیت میکند او سعی میکند خود را به بالای یک سقف چوبی برساند ولی ناگهان یکی از دشمنان به او حمله کرده و سد راهش میشود حال با یکی از Take Down زیبای بازی اشنا میشویم، موردی که شاید در کمتر بازی نمونه آن را دیده باشیم Nate با یک لگد هدف مقابل را از بین برده و خود را به بالای آن مکان میرساند. Nathan بر روی یکی از دشمنان که در پایین به سمت او شلیک میکند پریده و بعد از یک حرکت زیبا از شر او خلاص میشود و سلاحش را به دست میآورد. در کل میتوان گفت که تمام کنندههای بازی به شدت سینمایی و جذاب کار شده اند که در کل بازی را به یک فیلم هالیوودی تبدیل کرده است.
Nathan به راه خود ادامه میدهد و وارد یک ساختمان میشود ولی در این بین شاهد آن هستیم که ماشین زرهای وارد ساختمان میشود Nathan و Sully مجبور به فرار به سمت طبقه ی بالا میشوند حال Nathan وارد بالکن شده و یکی از دشمنان به سمت او شلیک میکند، نمایش دهنده ی دمو طرف مقابل را از پا در نمیآورد تا سیستم هوش مصنوعی دشمنان و نزدیکان Nathan را نشان دهد بعد از این که Nathan در یک نبرد نزدیک حسابی کتک میخورد حال نوبت Sully است تا خودی نشان دهد بعد از میان برداشتن دشمنان Nathan بر روی یک جیپ میپرد. اولین ایدهای که به ذهن همگان خطور میکند این است که مانند قسمت های قبلی یکی از نزدیکان شروع به راندن ماشین کند و Nathan در این بین به سمت ماشین های دشمنان که به دنبال آنها افتاده اند شلیک کند ولی در کمال ناباوری خود Nathan ماشین را روشن کرده وآن را به حرکت درمیآورد.
حالا سازندگان سعی در این مورد دارند که به ما نشان دهند که جهان بازی به مراتب بزرگتر شده است در طول رانندگی شاهد این هستیم که Nathan از کوچه، بازار و … رد میشود در کل میتوان گفت که آزادی زیادی در انجام بازی دیده میشود. بعد از این تعقیب و گریز نسبتا طولاتی حال Nathan به پلی میرسد که برادرش در حال فرار از دست دشمنان است. در این بین توجه به جزئیات هم خیره کننده است، رد شدن از بین مزرعه ها و همینطور گِلی شدن جیپی که Nathan سوار بر آن است همگی به زیباترین شکل ممکن پیادهسازی شده است. دیگر به انتهای خط نزدیک میشویم و از این نقطه به بعد Nathan باید راهش را از Sully جدا کند، Nathan از یکی از ویژگی های جدیدی که به بازی اضافه شده یعنی قلاب استفاده میکند. Nathan قلاب را به یکی از کامیون گیرداده و از آن آویزان میشود و دراین لحظه شاهد یک میانپرده کاملا هالیوودی هستیم.
Nathan از طناب چسبیده و بر روی جاده های گِلی کشیده میشود در حالی که نمایش دهنده دمو میتواند سریعا خود را به پشت کامیون برساند از انجام این کار امتناع کرده و در همین حالت به سمت دشمنان شلیک میکند، واقعا میتوان گفت که شاهد صحنه های هیجان انگیزی هستیم که آدرنالین خونمان را افزایش میدهد. تمام لباس های Nathan گِلی شده است او هر جور که شده باشد خود را به پشت کامیون میرساند ولی با آتش گرفتن آن Nathan مجبور به پریدن به سمت ماشین دیگری میشود این صحنه کاملا ما را به یاد یکی ازمراحل Uncharted 2: Among Thieves که در تبت اتفاق میافتاد میاندازد. بعد از سپری شدن این صحنههای هیجانانگیز Nathan سوار یک جیپ شده و موتورهایی را که به دنبال برادرش افتاده اند را از مسیر خارج میکند. Nate خودش را به برادرش میرساند ولی به هیچ عنوان آن ماشین زرهای دست بردار نیست و با کوباندن خود به جیپ آن را سرنگون میکند.
صحنه ها بدون هیج وقفهای نمایش داده میشوند Nathan در جیپ گیر افتاده است و باید خود را از آن خارج کند. زوایای دوربین به شدت عالی کار شده است و ما را به یاد یکی ازمراحل The Last of Us که جوئل در یک تله گیر افتاده است میاندازد با خروج Nathan از ماشین و کشتن دشمنان شاهد آن هستیم که ماشین زرهای سعی در له کردن Nathan دارد که در همین لحظه Sam به کمک برادرش میشتابد و هردو با هم در یک تعقیب و گریز نفس گیر بالاخره آن ماشینزرهای را منفجر کرده واز صحنه میگریزند. تریلر ادامه پیدا میکند و شاهد بازگشت دوبرادر به یک هتل که Nathan در آن زندگی میکند هستیم، Sully نیز در آنجا حضور دارد، حال در طی دیالوگ هایی که رد و بدل میشود اطلاعات کوچکی در مورد داستان به دست میآوریم. Nathan در مورد مکانی به نام Libertaria صحبت میکند و در این حین Sam توضیحاتی بیشتری میدهد که آنجا مکانی بوده است که بسیاری از دزدان دریایی غنیمت هایی را که به دست میاورده اند را در آنجا نگه داشته یا با هم تقسیم میکردند همچنین Nathan در مورد دریاداری به نام Conrey صحبت میکند که ممکن است نسبتهایی به آن مجسمه اول تریلر داشته باشد هنوز هم میتوان شاهد گِل خشک شده بر روی لباس Nathan و برادرش باشیم. Nathan در حال صحبت وارد خانه میشود که ناگهان ساکت شده و به یک نقطه خیره میشود، Elena Fisher را میبینیم که بسیار هم ناراحت به نظر میرسد که درهمین لحضه با دیالوگ های او تریلر به پایان میرسد. طبق دیالوگ های Elena متوجه میشویم که Nathan در مورد ماهیت سفر خود به Elena دروغ گفته است چون او به Nathan میگوید:
سفر مالزیت چطور گذشت؟
وظیفه ساخت موسیقی بر عهده Henry Jackman واگذار شده است که پیش از این عملکرد عالی ایشان را در فیلمهایی از جمله Big Hero 6 ،Captain America: The Winter Soldier و Wreck-It Ralph دیده بودیم. پس خیالتان از لحاظ موسیقی راحت باشد همانطور که در طول این تریلر مشاهده کردیم، موسیقی هماهنگی عالی در تکتک صحنهها دارد. صداگذاری شخصیتها نیز بسیار عالی انجام شده است.
——————————————————————————————-
نگاهی تیتروار بر تکنولوژیهای مورد استفاده در عنوان Uncharted 4: A Thief’s End
- اگر چه بسیاری از مدل سازیها با دست انجام شده است اما یک تکنولوژی جدید به استودیو این اجازه را داده تا لباس ها را به طبیعی ترین شکل ممکن بر روی بدن کرکترها شبیه سازی کند.
- جزئیات بسیاری در مرحله مدل سازی اضافه شده است اما بعدا با افزودن بافتهای پارچه و دوخت، همچنین سایه زنیها نتیجه بسیار بهتر از قبل گشت.
- بافتها و جزئیات متفاوتی برای مواقعی که Nathan دست خود را مشت کرده در نظر گرفته شده است زیرا با پمپ شدن پنجه، بافتها نیز کشش پیدا می کند.
- حالات مختلفی بر اساس حرکات واقع گرایانه عضلات صورت شکل گرفته است که بر روی گردن نیز تاثیر می گذارند؛ حتی چیزهایی کمارزشی مانند بینی شخصیتها نیز دارای انیمیشن هستند! که همه اینها با چین چروک صورت ترکیب می شود.
- چشمان شخصیتها کاملا طبیعی حرکت می کنند و پلک ها به صورت خودکار واکنش نشان می دهند؛ با بسته بودن پلکها می توانید جنبش ظریف چشمان پشت آن را نیز ببینید. حتی مردمک چشمها در تاثیر با نور تغییر اندازه می دهند!
- در Uncharted 3 صورت Nathan دارای ۱۲۰ حالت بود اما اینبار در Uncharted 4 صورت او ۸۵۰ حالت مختلف دارد که می توانند باهم ترکیب نیز بشوند.
- براساس جنسی که برای پارچهها در نظر گرفته شده مدت زمان خشک شدن آنها در برخورد با رطوبت متفاوت از یکدیگر خواهد بود.
- میزان حرکت موهای صورت و بدن در تعامل با شدت وزش باد در محیط میباشد.
- اجزایی از جمله کمربند، شلوار، پیراهن و … در هنگام حرکت تعاملی مشابه با واقعیت خواهند داشت.
- اینبار به لطف قدرت PlayStation 4 تغییر نور، اثرات واقعی بر روی اشیا می گذارد و برخلاف نسل قبل به تغییر رنگ بندی خلاصه نمیشود.
- تکنولوژی خاصی برای حرکت گیاهان در نظر گرفته شده است و سازندگان همین موضوع را نیز برای لباسهای Nathan در نظر گرفتهاند.
- در بازی از ساه زنهای فیزیکی استفاده شده است تا گرافیکی در حد فیلم را شاهد باشیم
جمع بندی
خیلی راحت میتوان گفت که عنوان Uncharted 4: A Thief’s End شاهکار بعدی استودیو Naughty Dog خواهد بود. عنوانی که از همه لحاظ بینقص میباشد و نمیتوان چندان مشکل خاصی را به آن وارد نمود بعد از رفتن افراد کلیدی از جمله Amy Hennig و Justin Richmond بسیاری کار این سری را یکسره دانستند ولی با نمایشهای بسیاری عالی این عنوان در طی کنفرانسهای مختلف و همچنین حضور دو تن از نوابغ صنعت بازیسازی آقایان Neil Druckmann و Bruce Straley در تیم ساخت تقریبا میتوان عنوان نمود که خیالمان از بابت عالی بودن این بازی راحت است. پس از همین الان تاریخ ۲۸ اسفند را در تقویمهایتان نشانه بزنید و تا آن روز با دیدن تریلر مختلف این عنوان عطش خود را برطرف نمایید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
بهترین انحصاری سونی و یکی از بهترین سری بازی های تاریخ :yes:
شهروز بهتم گفتم 😀
از نظرم تا وقتی شرکتی افرادی رو مثل برویس استرلی و نیل دراکمن داره نیازی به امی خانم نیست 😀 :laugh:
چون که صد آید نود هم پیش ماست :smug:
از نظرم بی کیفیت ترین آنچارتدی که ساخته شد بود آنچارتد ۱ بود ولی آنچارتد ۲ خیلی خیلی متحول میشه :snicker:
من خیلی رو بازی سخت گیرم!ممکن بیشتر دوستان از مدمکس خوششون بیاد ولی من کوبیدمش! :smug:
ممکن بیشتر دوستان از مافیا ۳ خوشش بیاد ولی بازم من کوبیدمش :smug:
من حتی از متال و ویچر هم ایراد میگیرم :smug:
یه چن تا بازی هست که هرچی سعی میکنم ازشون ایراد بگیرم واقعا نمی تونم :reallypissed:
اولیش اسکایریم :heh: دومیش لست اف اس :snicker: سومیش هم آنچارتد دو :inlove:
باورم نمیشه هنوز!من از آنچارتد دو نتونستم ایرادی بگیرم :reallypissed:
واقعا بازی شاهکاریه!دوستان حتما تجربش کنین!زندگی گیمری من قبل آنچارتد دو با بعد آنچارتد دو واقعا فرق کرد :smug:
واقعا نیتن کالکشن رو برین تهیه کنید تا ببین دنیا بازی سازی دست کیاست…
اوه خدای من تو فوق العاده ای ali sepehr
توی کل دنیا فقط تو مد مکس رو بد میدونی 😀 😀 (البته کمبت سیستم مد مکس خوب بود)
تو تنها گیمر سختگیر توی کل دنایی 😀
اصن بازی در حد تو تو دنیا نیس 😀
.
.
.
راستی از بس تو فوق العاده هستی یکم بیشتر همت کنی از اینا هم ایراد پیدا میکنی :evilgrin:
مهدی جان خواهش میکنم :smug:
بخدا اگه ببینم روند بازی سازی در جهان انقدر داره افول میکنه خودم میرم بازیساز میشم :smug: :smug:
این وظیفه گیمرهای فهمیده ای مثه منه که اجازه ندن صنعت گیم افول کنه :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug:
با نظرت موافقم.انچارت ۳ از نظر من یه کپی بی ارزش از روی شاهکار شماره ۲ بود.وقتی بازی میکنی مثل یه فیلم شاهکار ,با بازی ارتباط بر قرار میکنی.از نظر من متال گیر هم فقط شماره ۲ سولید اسنیک
هر چه نواوری و نبوغ بود توی اون بازی پیاده شد.بنده هیچوقت با سری بعدی متال ارتباط برقرار نکردم .فقط شماره ۳ چند دقیقه ای بازی کردم متوجه بی ارزش بودنش برای خودم شدم.
متاسفانه الان اگر همه به فیلمی نمره خوب بدن ,نفر بعدی جرات انتقاد از فیلم نداره و باید همرنگ جماعت بشود.
خیلی هم چرت نوشتی شماره ۳ متال رو میگی بی ارزش میگی!!!!!اونوخت ب خودت میگی گیمر!!!!! شماره ۳ آنچارتد بی ارزش بود!!!! اون متا و گوتی سال رو عمه من برد من مذرت میخام همه خنگ و تکراری طلبن و فقط شما میدونی درکو فهمت بالاس عجب !!!!
عمه شازده چند سالشه؟ماشالله به عمه گوتی بگیر
خیلی ببخشید نمیخوام نا امیدت کنم ولی شما کاره ای نیستی که بخوای صنعت گیم رو نجات بدی .لطفا تریپ روشنفکری و مطرح کردن های بیخود به خودمون نگیریم و فقط در مورد مساتل کلی و خود بازی نظر بدیم.هر وقت که وارد صنعت گیم شدی و تونستی اسم و رسمی برای خودت دست و پا کنی بیا اینجا و مقاله چاپ کن و بازی بساز تا هم صنعت گیم ایران رو متحول کنی و هم جهان رو نجات بدی . در ضمن اینو هیچج وقت فراموش نکن که هیچکس از خودش تعریف نمیکنه و خودش رو فهیم نمیدونه یکم یاد بگیریم بد نیست
موفق باشی
تو چقدر جدی گرفتی! 😐
مردم خیلی بی ج.ن.ب.ه شدن بخدا! 😐
یه ذره خواستیم شوخی کنیم بخندیم 😐
موفق باشی 😐
ارههه از لحن و نوشتت معلومه که شوخی کردی >>>>خواستی بخندی و شوخی کنی…یعنی واقعا این همه حرف و آینده نگری و تحول صنعت بازی همش چرت و پرت و شوخی بود؟؟این همه نقد و صحبت؟؟من که بعید میدونم
ولی جدا از این حرفا یه چیزیت رو خیلی نحسین میکنم (البته اگر حرفات جدی بوده باشه)و اونم اینه که خودت رو میشناسی و افسارت دست خودت هست و خودت هستی که با نگاهت بازی ها رو میبینی.نه اینکه مثل اکثر ادما که فقط به نمره ها و فروش و متای بازی ها و فیلم ها نگاه میکننو مثلا چون ویچر شده ۹۰ پس من هم باید اونو دوست داشته باشم ویا چون همه از پدر خوانده تعریف میکنن پس من هم باید ازش تعریف کنم
بهت تبریک میگم عقیده ی خوبی داری فقط جای کار بیشتری داره
باز هم موفق باشی
ببخشید اینجا رو محیط بحث تحلیلی کردم :yes: :yes: :yes:
قضاوت کردن زوده! ممکنه بازی های جدید مثل Half life 3 یا Red Dead جدید معرفی بشن
اون اتفاقی که برا red dead قبلی افتاد حاضر نیستم اسمشو به زبون بیارم.
خیر مافیا گوتی میشه.
خخخ مسعود رو! :laugh:
ممنون صحرایی جونم مقاله عالی بود!ع..شقم 😀 :yes:
گوتی شدن مافیا هم دور از انتظار نیست
جدا از اینکه طرفدار مافیا هستم ولی تو تریلری که ازش منتشر شد گیم پلیش نوآوری های زیادی داشت :inlove:
قربونت عزیزم
میبینم که به سایت برگشتی
۱-ممکنه
2اتگر هم بیان به پا uncharted کبیر نمیرسن
3-گوتی امسال :blush: :blush:
شهروز جان تو چند سالته؟ میخوام بدونم کلا تو ۲۴ تو این سایتی نشد من ی پست ببینم تو اول نظر نداده باشی :rotfl: دمت گرم باو خدایی خیلی اکتیوی 😀
چش مایی داداش 😀
من از آقای زاهدی بابت هر نظری که مینویسم یه مبلغی می گیرم که آمار بازدید سایت بره بالاتر:rotfl:
خیر 😐
.
.
.
.
.
.
دوست دارم بگم خیر کسی مشکلی داره به من مربوط نیست :smug:
هی
چی میشد این یکی رو یه لطف در حق ما میکردن واسه pc هم می ساختن؟؟؟
ای خداااااااااااااااااااااااااااااا 😥 😥 😥
فک نکنم pc از پس گرافیک آنچارتد ۴ بر بیاد!
هه! شوخیت گرفته؟ همین چند وقت پیش Order(دمو)روی PC رو ۶۰ فریم اجرا کردن… 😐
@ehsan1377
😐 😐 😐
دوست عزیز شهروز جان شوخی میکرد!
متوجه نشدید؟؟
منظورشون این بود که گرافیک آنچارتد خیلی شاخه.
میگم اخه از دکتر بعیده :sweat: فکر کردم جدی گفت 😀
شهروز هم شهروز های قدیم.
ولا گرافیک مافیا ۳ خیلی از انچارتد بالاتره.
مسعود جان (From masoud of iran)
کلا به خاطر تو میگم
“مرگ بر ضد مافیا ۳”
بابا فهمیدیم مافیا خداست
شهروز جان
شوخیش هم زشته
اگه شوخی کردید اقا شهروز،واقعا شوخیش هم زشته!
گرافیک انچارتد درسته بالاست،ولی دیگه خواهشا جوسازی نکنید!
@From masoud of iran
@last of us
@Dr.snake
دوستان عزیزان دکتر قصدشون مزاح بود مزاح!!!
اینو دیگه همه میدونن یه سخت افزار ثابت قدرتش از یه
سخت افزار بروز کمتره!
هیچ کجای دنیا هم “نباید” pc با کنسول مقایسه بشه!
در ضمن گرافیک آنچارتد به اندازه کافی بالا هست.
حتی “اگه” یه روز برای pc هم بیاد احتمالا فقط
شاهد رزولوشن و فریم بالاتری خواهیم بود!
حسرت به دلمون مونده اخه
مبارک کسایی باشه که تو پست ماکرو میومدن تبریک میگفتن :snicker:
مبارکتون باشه کیفشو ببرید منم که دوباره اوبلیوین رو ریختم میخوام مثل عادتم همه جارو درو کنم 😎
بچه ها مپ پشت النارو ببینین بنظرتون شبیه مپ ایران نیس
اینا همش کار امریکاس 😀 😀
مرسی بابت مقاله.
مطمئنم خیلیا مثل بنده حسرت نداشتن این بازی فوق العاده رو میخورن.
مبارک PS4 بازای عزیز.
خواهش می کنم رضا جان نظر لطفتونه
بهترین انحصاری سونی و یکی از بهترین سری بازی های تاریخ :yes:
ناتی داگ بارها خودش رو به عنوان یه استدیوی خلاق ثابت کرده، طوری که حتی سرسخت ترین مخالفان سونی هم برای این شرکت و بازی های ماندگار و اسطوره ایش احترام قائلن :yes: شرکتی که ۳۰ سال از شروع به کارش میگذره و تو این مدت هر چی خلق کرده تو دل هواداراش موندنی شده، از کرش عزیز تا شاهکار درامی به اسم لست آو آس. شرکتی با ۲۹۵ عضو با پشتکار و فعال که کاری جز خلق شاهکار های بی نظیر بلد نیست
امیدوارم همه سونی فنا از تجربه این شاهکار تکرار نشدنی لذت ببرن، ما هم تو یوتیوب فیلماشو میبینیم و حسرت میخوریم :weep: 😉
از محمدرضای عزیز هم بابت مقاله ممنونم:-)
فاصله بین حسرت خوردن و نخوردن فقط یکم جمع کردن پوله که به لطفش بیشتر ایرانی ها تونستن از این حسرت خوردن خودشون رو نجات بدن قبلا زمانی هم که من هم ps4 یا ps3 نداشتم گیم پلی بازی ها رو دانلود می کردم و جوری نگاه می کردم که از خود بازی بیشتر می چسبید انشالله شما هم بتونید تجربش کنید
@milad.ps4
فقط پول نیست عزیز… من خوشبختانه کار خوب و درآمد واقعا خوبی دارم… منتها وقتش رو دیگه ندارم 🙁
روزی ۱۲ ۱۳ ساعت کار واقعا خسته کننده میشه… نهایت بتونم نیم ساعت ۱ ساعت بازی کنم، حساب کن بخوام ویچر رو تموم کنم با تمام DLC هاش و همه مراحل فرعیش… چون دوست دارم یه چیزی رو تا آخر برم…
من فکر کنم کم سن تر از من باشی عزیز… برای همین میگم الان شاید یه بازی رو ۳ دفعه بری و ازش خسته نشی اما سن که میره بالاتر، یه مرحله رو بخوای دو بار بری برات اذیت کننده میشه :-((
دقیقا همینطوره
اون زمانی که وقت به وفور فراهم بود مشکل مالی داشتم و نمیتونستم آزادانه هر بازی ای رو که دلم بخواد تجربه کنم (ضمن اینکه درس و فشارهای خانواده هم دخیل بودن)؛ حالا اما که خدا رو شکر یه آب باریکه ای هست و درسم نیست و فشار خانواده م نیست، دیگه مثل قبل حوصله ندارم و فقط روزی ۱ ساعت تا نهایتش ۱.۵ ساعت بازی میکنم که اونم تا بخوای شروع کنی تموم میشه. دیگه اون هیجان و حس و حال گذشته رو ندارم. سنم که کمتر بود از هیجان یه بازی ای که تازه نصب کرده بودم خوابم نمیبرد اما الان بی تفاوتم 🙁
داداش گل گفتی من چند سال پیش این قدر بازی میکردم که ساعت از دستم در میرفت ولی الان دیگه به زور روزی ۲ ساعت بازی میکنم اونم فقط هیلو نمیدونم چرا این طوری شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!
من تازه uncharted collection رو خریدم، هیچی از داستانش نمی دونم، اگر اول مقاله بنویسید خطر اسپویل بهتره…
نباید بگی میتونه، اصلا دلیلش هست… بازی هایی در این سطح نیاز به کار زیادی داره، برای همین قطعا صرفش بیشتره اگه مولتی پلفترم باشه… اما اصلا هدفش فراتر از فروش هست، هدفش بیشتر فروش پلتفرم هست تا از مزایای جانبیش سود کنند نه فقط از فروش…
انچارتد بزرگ کماکان پیشتاز است درود بر سونی و ناتی داگ کبیر :-))
آقای صحرایی ممنون بابت مقاله خسته نباشید
خواهش میکنم
مقاله بسیار خوبی بود. خسته نباشید. من تازه نسخه کالکشن رو خریدم ولی هنوز حتی نوی دستگاه نگذاشنمش تا امتحان هام تموم بشه. امیدوارم قسمت چهارم بتونه این مجوعه رو به بهرین شکل ممکن تموم کنه. به شخصه زمانی که Amy Hennig رفت مطمین بودم کار این سری تمومه و کلی حالم گرفته شد. خوش حالم ناتی داگ خودش رو سریع بازسازی کرد.
البته یه جورایی منتظر هستم ببینم حرکت بعدی ناتی دتگ بعد از این چیه. یه جورایی هیجانش از خود این بازی بیشتره. 😀
خواهش میکنم
ناتی داگ تنها برگ برنده سونی در مقابل مایکرو..!!
به اضافه سانتامونیکا و سازنده بازی Gt و ساکر پانچ و تیم سازنده لست گاردین و کوانتیک دریم و گوریلا گیمز و ….
دلیل موفقیت یک کنسول بخاطر یک انحصاری نیست!
بخاطر وجود انحصاری های زیاد و توپشه!
سونی خیلی خیلی شرکت فرست پارتی داره 😉
مبارک طرفداراش
این بازی هنوز نیومده ۳۰ بار ازش مقاله نوشته شده همش از آنچارتد مقاله میبنم بعد از انتشار خدا میدونه قراره چی بشه :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:
به کو.ری چشم بعضی ها :laugh: 😀 😛 😛
این بازی ارزش ۱۰۰۰ تا مقاله نوشتن هم داره 🙂
فروشگاه رو راه اندازی کنن تا یه فیل بیاد توش تر بزنه !!! 😉
——————————————
اکثر سایت های فروش بازی مسدود شدن !!!
اره والا نمیدونم چرا 🙁
الان من مجبورم برم از بازار کثیف بازی بخرم 😥
مقاله خیلی خوبی بود ممنون اقای صحرایی،واقعا انتظار برای این شاهکار فوق العاده خیلی سخته :inlove: مثل اینکه یه ع.قده ای اومده از اول تا اخر منفی داده دوباره :no:
خواهش میکنم دوست عزیز
یه مقدار لحن نظر دادن رو رعایت فرمایید
چشم اقای صحرایی معذرت میخوام،ولی یه مدت هست که چند نفر میان تو پستا و از اول تا اخر منفی میدن و میرن 😐
شهروز جان راست میگه erect معنی خوبی نداره :rotfl: البته شاید صبرش سر اومده 😀 :laugh:
عالی بود خیلی ممنون
گرافیک:عالی :yes: گیمپلی:عالی :yes: شخصیت پردازی:عالی :yes: در نتیجه بازی معرکه :yes: :yes:
عاااالی بود واقعا دست به قلمتون خیلی عالیه آقای صحرایی
تشکر
اما ۲۸ اسفند که اکثریت جاها بستس نا چه جوری بازیو بگیریم؟؟!! :pain: :reallypissed:
عالیه ، منتظرم :-)) :laugh: :-*
عالی بود ، منتظرم :-* :laugh: 😎 :yes:
حرف نداره این بازی
بی صبرانه منتظرشم
انشاالله پنج ابان در مراسم پاریس نمایشی جدید ازش رو میبینیم
ممنون محمد رضا
خواهش میکنم
ایشالله ببینیم یه نمایش مشتی
اسپول :
آخرش برادرش کشته میشه ! معلوم هست
کسی مجبورت کرده بگی 😐
هنوز چند ماه تا اومدن بازی مونده.
چی واسه خودت میگی؟! 😐
میدونم , این هم از روی حدس گفتم
امید وارم un 5 پسر نتین دریک باشه :rotfl:
۲۸ اسفند ۹۴ بهترین روز زندگی یه گیمر تو سال ۹۴
نیتن دریک بدجور منتظرتیم
البته یه گیمر سونی فن ps4 دار :yes:
خیلی ممنونم که نظراته منو یکی پس از دیگری پاک میکنید! واقعا ک…
خدایی ما از شما نظر ندیدم که بخواهیم تایید کنیم در جواب دوستانیم که من رو مقصر میدونن بگم که علاوه بر من سیستم تاییید نظر هم نظرات آقایون رو بررسی و پاک میکنه و من تقصیری ندارم
ممنون
اگه به خاطر بی جنبگی بعضی ها نبود :no: :quiet:
ایرادی نداره…
همین که پاسخگو هستید خودش جای تقدیر داره
ضمنا من دو نظره پیاپی تو این پیج گذاشتم ولی جفتشون قبل از تایید پاک شدن… اون مهم نیست!
مشکل من اینجاست که چرا تمام نظراتم میرن برای بررسی!!
بابته مقاله زیبا و کاملتون هم خسته نباشید دوسته عزیز…
قبل از عرضه کالکشن منم از تجربه این شاهکار محروم بودم
آدم مبهوت این همه خلاقیت و نوآوری میشه :inlove: :inlove: :inlove:
خیلی ممنون آقا صحرایی قلم خیلی شیوایی دارین
بعد راستی دوستان سایتی نمیشناسین تریلر و گیمپلی بازی ها رو بشه فول اچ دی دانلود کرد؟
از گیمرساید نمیشه دانلود کرد
خواهش میکنم دوست عزیز نظر لطفتونه
به شخصه آنچارتد کالکشن رو گرفتم نسخه ۲-۳ عالی هستن ولی در نسخه اول خیلی کم کاری شده! دوستان خودشون بازی کنن متوجه میشن ولی خیلی خوشحال شدم این کالکشن اومد نسل پیش ۳۶۰ داشتم موفق نشدم بازی کنم این فرانچایز رو بعد TLOU این بهترین ریمستر برای من بود
نسخه ی اول برای هشت سال پیشه
انتظار تلو دارید ؟؟
Gears Of WAr هم تقریبا برا همون موقع هست از اون کسی انتظار نداشت؟ در کل به نظر من مجموعه ارزشمندی هست ولی همونطور که گفتم نسخه اول آنچنان که باید خوب کار نشده بود کاش وقت بیشتری روش میزاشتن این نکته هم هست که ۳ بازی رو قرار دادن ولی خب یه مقدار کار وقت بیشتری روش میزاشتن بهتر می شد
تا اینو بازی نکنم نمی میرم
Nathan drake خداحافظ 😥 😥 😥
عالی
من بزرگترین اشتباه زندگیم خرید xbox 360 به جای PS3 بود 🙁
اون موقع چیزی از عناوین انحصاری نمی دونستم 🙁
الانم دیگه پول و توان خرید بازیای PS4 رو ندارم 🙁
فک کنم محکوم شدم که این سری شاهکار و یا TLOU را بازی نکنم 🙁
فقط باید بشینم از یوتیوب گیم پلی ببینم و افسوس بخورم 🙁
بگذریم, ممنون آقای محمدرضا صحرایی عزیز بابت مقاله زیبا و جالبتون
شاهکار :inlove:
کاشکی منم ps4 داشتم بازیش میکردم خوشبحال کسای که ps4 دارن
ارزو بر جوانان عیب نیست :rotfl: :yes: 🙂
چرا دوتایی شد
الان یه گروهی به سجده می افتند :rotfl:
مبارک فن های سونی………نوش جونشون
معلومه زحمت زیادی کشیده شده بابت این مقاله :yes:
مرسی واقعا
و اینکه این شاهکار با کلمات قابل وصف نیست پس سکوت کنیم بهتره :ZZZ:
Waiting for it not counting days.
این sully که میگید همون نیست که اسمش رو تفنگ شخصیت کال اف BLACK ops نوشته شده o_O احساس میکنم این بازی با کال اف با هم ربط دارن 😀
rotfl
” Sony تمام موفقیتهای خود در نسل قبل را چه از نظر فروش کنسول چه از لحاظ عملکرد بازیهای انحصاری مدیون استودیوی Naughty Dog و ساخته هایش است.”
کاملا موافقم + کونامی
به عنوان یه گیمر،یکی از بزرگترین حسرت های زندگی م نداشتن پلی استیشن بوده :-((
کریتوس کجایی که ببینی اینا میخوان موفقیت های سونی رو به اسم ناتی داگ تموم کنن! کررریییتوووسسس!!!
بابا عجب گرافیکی داره بهتری بازی گرافیکی خودشه :snicker: راضی ام