آن دستان هنرمند | پیش نمایش عنوان ایرانی خاله قزی
همه ما در ذهن خود بازی های ایرانی را به دور از کیفیت و استاندارد های جهانی می دانیم. اما این تفکر از کجا پیدا شده است؟ شاید دلیل پیدا شدن چنین تفکری، عرضه شدن عناوین بی کیفیت از سوی برخی سازندگان می باشد. سازندگانی که هدف خود را به خوبی انتخاب نکرده اند و در کار خود چندان موفق نبودند. مهمترین شرط برای موفقیت در صنعت بازی سازی ایران، انتخاب صحیح سبک بازی و پیاده سازی نهایت هنر سازنده برروی بازی مدنظر می باشد.
شما زمانی که می خواهید یک بازی به اصطلاح شوتر یا همان تیر اندازی خودمان را بسازید، مخاطب نا خود آگاه، بازی شما را با عناوین بزرگ مقایسه می کند. پس بهتر است چه کنیم؟ بهتر است خلاقیت را جایگزین تقلید کنید. کاری که بچه های دوست داشتنی سازنده ” خاله قزی ” انجام داده اند.
مقدمه ای بر وصف حال نویسنده
زمانی که با استودیو آنو برای رفتن و بررسی بازی خاله قزی تماس گرفتیم، بسیار خوب با ما برخورد کردند. پس از انجام هماهنگی های لازم، به سمت استودیو حرکت کردیم. زمانی که رسیدیم، بسیار با آغوشی باز استقبال بی نظیری از نویسنده به عمل آمد. پس از خوش و بش و احوال پرسی گرم و صمیمانه و آشنا شدن مختصری با استودیو و بچه های با ذوق آن، نوبت به انجام دادن عنوان خاله قزی رسید.
عنوانی که می توانم به جرات بگویم، همانند عنوان قهرمان ما، موفقیت مجددی برای استودیو به عمل خواهد آورد.
آن قلب مهربان خاله ام
نام: خاله قزی
سبک: پلتفرمر
نام شرکت سازنده: آنو
زمان انتشار: احتمالا آخر تابستان ۹۴
پلتفرم: PC
زمان ساخت: 2 سال
موتور: Unity
شاید پیش خودتان فکر کنید یک بازی در سبک پلتفرم و ایرانی با نام خاله قزی، هیچگونه داستان و جذابیتی نداشته و فقط شما وقت و پول خود را برای آن هدر می دهید. باید به صراحت به شما اعلام کنم که، سخت در اشتباه هستید!
عنوان خاله قزی، روایتگر داستان کودکی همه ما “شنل قرمزی” است! زمانی که شما بازی را شروع می کنید، با یک انیمیشن بسیار زیبا جذب بازی می شوید.انیمیشنی که فکر میکنم حدود ۵ دقیقه می باشد.
داستان چنین است، خاله قزی داستان ما هرروز صبح که بیدار می شود، منتظر بچه های خود می شود تا بیایند و کانون خانواده گرم شود. در یکی از همین روزها، خاله قزی متوجه تاخیر فرزندان خود می شود، پس از نگران شدن، به سمت محل زندگی آنها می رود. اما با صحنه ای بسیار بد مواجه می شود. فرزندان خود دیگر درون خانه هایشان نمی باشند و افراد آن محل، درحال گریه برای فقدان فرزند هایشان می باشند.
پس از مشاهده این صحنه، خاله قزی متوجه می شود که فرزندانش توسط گرگ ها دزدیده شده اند. پس، تصمیم خود را برای پیدا کردن آنها و مبارزه با گرگ ها هرجور که شده و به هر قیمتی که شده می گیرد.
به سمت خانه خود حرکت کرده و آماده رفتن به یک سفر طولانی و شکست دادن گرگ ها و برگرداندن فرزندانش می شود.
اما خاله قزی داستان ما فقط یک پیرزن ساده نمی باشد. او، دارای یک سری تجهیزات خاص و یک آزمایشگاه بسیار خوب و عالی می باشد. پس از برداشتن وسایل مورد نیاز این ماجراجویی و سفر پر خطر، راهی راه طولانی و دراز خود، برای پیدا کردن فرزند هایش می شود.
سیستم های پایه ریزی شده بازی
در مورد داستان بازی صحبت کردیم. اکنون زمان آن رسیده است که به مهم ترین بخش بازی، که گیم پلی و المان های داخل بازی می شود، بپردازیم.
خاله قزی یک عنوان ساده نمی باشد! دارای چالش های خاص خود، تکنیک های گیم پلی و دشمنان مختلفی درون بازی می شود.
یکی از نکات جالب در مورد بازی، داشتن فریم ثابت ۶۰ می باشد. شما نهایت پایین ترین فریمی که ممکن است درون بازی دریافت کنید، ۵۸ می باشد. این کار سازندگان، بسیار جای تحسین دارد.
درون گیم پلی بازی، شما با گسترده ای از انتخاب ها و ظرافت های طراحی برخورد می کنید. طبق گفته سازنده ها، که از نظر خاله قزی، عنوان Tomb Raider را تقلیدی از خاله قزی می دانند! این عنوان، دارای راه های مخفی می باشد. شما در روند بازی و مراحل، در صورتی که بتوانید راه های مخفی را پیدا کنید، با صندوق هایی مواجه می شوید که با بازکردن آن، نامه هایی برای شما به نمایش در می آید. با خواندن نامه ها، شما اطلاعات مختلفی درباره خاطرات خاله قزی به دست می آورید. البته نسخه ای که نویسنده آن را تجربه کرد، نسخه انگلیسی بود. اما مشاهده نامه برای شما، خالی از لطف نمی باشد.
یک حالت جالبی که برای خاله قزی تعبیه شده است، شما می توانید با پریدن و مجدد زدن و نگه داشته دکمه پرش، روی هوا کمی پرداز کنید! خاله داستان ما دارای یک عصا می باشد که با استفاده از آن، می تواند کمی برروی هوا شناور بماند.
در کنار این سیستم، حالت دویدن سریع نیز برای خاله ما تعبیه شده است. شما می توانید هم با سرعت بسیار زیاد بدویید و یا با سرعت معمولی و خیلی ریلکس به انجام بازی بپردازید!
درون بازی یک سیستم امتیاز دهی نیز وجود دارد. شما هرچه سکه های درون بازی را جمع کنید، امتیاز بیشتری بدست آورده و در صورتی که به حد نیاز امتیاز برسید، مرحله بعدی برای شما باز می شود.
این همه خاله قزی نمی باشد، درون بازی شما می توانید از مدل های مختلف مبارزه لذت ببرید. یکی از بخش هایی که بسیار برای من جالب بود، مبارزه برروی طناب در حال سر خوردن بود. که اگر بتوانند سازندگان این بخش را کمی تغییر دهند، من بسیار مطمئن هستم که جذابیت بسیار زیادی برای بازی خواهد داشت. گرگ ها روی طناب منتظر شما هستند و شما باید در حال پایین رفتن، آنها را نیز از بین ببرید! جالب است، نه؟
یک سری صخره هایی درون بازی وجود دارند که اگر برروی آنها قرار بگیرید بعد از مدتی شما را به زمین پرتاب می کنند. این صخره ها بسیار جالب تعبیه شده اند چراکه در یک مرحله از بازی، اجازه تفکر به شما نداده و فقط باید به جلو حرکت کنید وگرنه خواهید مرد!
در کنار این صخره ها، یک سری کدو تنبل های خشنی وجود دارند که با تیغ هایشان، از شما پذیرایی زیبایی می کنند. در یکی از مراحل، همزمان شما صخره ای پیش رو دارید که از روی آن خواهید افتاد و در جلوی آن، کدویی دارید که هر چند ثانیه تیغ هایی از خود به بیرون می آورد! چه کنیم؟ من نیز نمی دانم!
دشمنان درون بازی نیز طراحی های مختلفی دارند. خود من، ۳ نوع گرگ درون بازی دیدم. گرگ ساده، گرگ با سپر و گرگ با ماسک. متاسفانه نسخه ای که من بازی کردم هنوز کامل نشده بود و من نتوانستم دقیقا متوجه کارایی هر گرگ شوم اما، گرگ هایی که ماسک داشتند یک نوع ماده سمی به بیرون پرتاب می کردند. حالا ممکن است فقط نمایشی باشد و یا تاثیری برروی بازیکن دارند! نمی دانم!
در کنار اینها، خاله قزی می تواند به چند صورت از خود دفاع کند. حالت اول که با چوب دستی خود گرگ ها را بزند. حالت دوم دقیقا مثل ماریو، برروی سر گرگ ها بپرد! و حالت سوم، با پرش و سقوط آزاد! گرگ ها را از بین ببرد. کاملا به شما بستگی دارد.
مبارزات به همینجا ختم نمی شوند، خاله قزی ما تکواندو کار نیز می باشد! می توانید با زدن پشت سر هم دشمنان، حالت های مختلفی از مبارزه خاله قزی مشاهده کنید.
اینطور که من مشاهده کردم، سازندگان برای هر چیزی یک انیمیشن خاص تعبیه کرده اند.
زمانی که شما برای مدتی خاله قزی را رها کنید، او شروع به گرم کردن خود می کند! جالب است بدانید که دامن خاله قزی چین خورده و با حرکت خاله، تغییر در چروک آن ایجاد می شود!
زمانی که خاله می میرد و زنده می شود نیز انیمیشن خاص خود را دارد. زمان دویدن و حتی تغییر جهت دید خاله، انیمیشن های خاصی حتی برروی صورت و چشم این شخصیت دوست داشتنی ایجاد می شود! خسته نباشید عزیزان سازنده.
در ادامه مراحل، یک مرحله داریم با نام رانر ( باید تا می توانید با سرعت بدوید وگرنه می میرید! ) خود من که بالای ۱۰ بار در این مرحله باختم و دوست عزیزی که کنار من بود تا به من در رد کردن مراحل کمک کند، بسیار کلافه! ( من معذرت می خوام! )
این مرحله، یازدهمین مرحله بازی است. فقط بدوید! در این مرحله، یک سری عروس دریایی شما را دنبال می کنند و در صورتی که شما را بگیرند، خواهید مرد. در این مرحله، شما یک سیستم جالب را مشاهده می کنید، پرش برروی دیوار! بازی مشابه که از این سبک استفاده می کند در حال حاضر حضور ذهن بنده نیست اما تصویر گویای همه چیز می باشد. فقط دیوار را بگیرید، چنگ بزنید و فرار کنید! همین! وگرنه می میرید!
در ادامه، برای هیجان بیشتر، یک سری صدف هایی درون بازی هستند که با صدایی بسیار اعصاب خورد کن! دنبال شما کرده و قصد میل کردن شما را دارند! فرار کنید، سوال نپرسید، فقط فرار کنید!
در کنار این صدف های خوش ذوق، یک سری درخت ها نیز هستند که برای مدت محدودی دهان مبارکشان را باز کرده تا شما از بین آن عبور کنید، اگر عبور کردید که مبارک باشه! اما اگر نکردید، شما را میل کرده و دیگر فرصتی برای تفکر برای شما وجود، ندارد.
در پایان هر مرحله نیز، موسیقی خاصی برای شما نواخته شده و شما را بسیار خرسند از پایان بردن مراحل ( به خصوص مرحله ۱۱ ) می کند!
البته، روند گیم پلی بازی نیز دارای موسیقی بسیار زیبایی مناسب با همان مرحله می باشد که هیجان شما را دو چندان می کند.
از نظر موسیقی سازندگان خداروشکر کم فروشی نکرده و موسیقی های مناسبی برای هر مرحله قرار داده اند.
نظر شما را به تصویر خاله قزی و بابا قزی در پایان هر مرحله جلب می کنیم!
بحث همه چیز را کردیم بجز طراحی بازی. من به شخصه از طراحی بازی خوشم آمد. کیفیت بسیار بالا بود. سیستم بسیار روان بازی را اجرا می کرد و من از ۶۰ فریم بازی خود، نهایت لذت را می بردم!
اما این همه ماجرا نیست، مراحل بازی شامل قسمت های مختلف مانند کوهستان و جنگل و صحرا می شود. البته من اینها را دیدم و شاید بیشتر باشد. اما اکثر مراحل، درون جنگل می باشد که من، بسیار از طراحی جنگل بازی خوشم آمد.
این بود و دیگر نیست، نگرد نیست!
تمام صحبت من درباره بازی و برداشت من همین بود. خوشبختانه من دوستان جدیدی در استودیو آنو پیدا کردم و می توانم بگویم آنها مجدد من را با این سبک از بازی های ایرانی آشتی دادند. از برخورد خود آنها گرفته تا بازی بسیار زیبای عزیزانمان. خسته نباشید.
از اینجای مطلب را به عنوان یک بازیکن ساده و نه نویسنده مقاله ادامه می دهم.
گیمفایی های عزیز، خاله قزی برای تمام شمایی که مثل من از روند تکراری COD و BF خسته شده اید، بسیار جالب می باشد. برای کسانی که Child Of Light را نیز تجربه کردند، این عنوان درخور توجه است.
طراحی عالی، موسیقی جذاب و گیم پلی گیرا و نوآورانه که نه اما با سلیقه چیده شده بازی، مارا بسیار درگیر خود می کند.
پیشنهاد من به شمایی که هم اکنون دنبال یک گریز در انتخاب و یک گریز در روند تکراری بازی ها هستید، خاله قزی بوده و این عنوان بسیار مناسب برای تجربه کردن ما است. بهتر است از هنرمندانی که با همه محدودیت ها، چنین بازی های زیبایی را خلق می کنند حمایت کنیم تا به رشد زیبایی که مد نظر همه ما می باشد، در صنعت بازی سازی ایران، برسیم.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
نظرات
علیرضا جان ممنون بابت مقاله؛ خسته نباشی…
گرافیک هنری بازی واقعاً قابل تحسین هست و به نظر من خاله قزی قابلیت رقابت با عناوین خارجی در این زمینه و سبک را دارد.
اگه صنعت گیم ایران خصوصی بشه مطمئنا وضع تغییر میکنه واقعا ایده های جالبی بازیسازان ایرانی دارن
اقا یه سوال کنسول ها ادم نیستن؟؟؟ اینا همش برا pc میدن اوه راستی یادم رفت ایرانه حواسم نبود :rotfl: :rotfl:
اشکال نداره راست میگی ایرانی هستن فقط یه نکته میمونه اینجا.جناب عالی بیا چند هزار دلار پول کیت و حق کپی رایت و حق استفاده و نشر روی کنسول ها و هزارتا کوفت و زهر مار دیگه رو بده بعد بگو ایرانه ایرانیه و مسخرشون کن.اینا با هزار جور بدبختی پول انقدر کار رو در میارن(تازه کامل هم پولشون رو در نمیارن خیلی از تولید کنندگان داخلی از بودجه شخصی خودشون بعضی مخارج رو تامین میکنن!میدونی بودجه شخصی چیه دیگه؟یعنی خرج زن و بچه و زندگی)حالا تو و امثال تو هی بیاین چرت بگین!
اگه مولتی پلتفورمر باشه قدم بزرگی برای بازیسازی توی ایران و خود استودیو سازنده است
بازی قشنگی بنظر میاد ! انگار گرافیکه هنری خوبی هم داره! اگه برای پلتفرم ها دیگه مثل اندروید و ios هم منتشرکنن بهتره! امییدوارم موفق باشن ! ممنون بابت پیش نگاه! :yes: :yes: :yes: :yes:
چیزی سازنده بازی به من گفت، مثل اینکه اندروید نیز منتشر میشه
ریمن 🙄
بازی قشنگی باید باشه گرافیکش هم قشنگ هست
ولی احساس میکنم از ریمن تقلید کردن
فکر کنم این بازی میتونه عنوان برترین بازی سال امسال جشنواره تهران رو از آن خود کنه چراکه مثل بازی پروانه زیباست :yes:
بسیار بازی جذاب و زیبایی هست
ممنون بابت مقاله
واقعا شبیه Rayman Legends نیست؟! منفی ندید خودتون قضاوت کنید!
اصن خوده ریمنه .اما خوبه اتفاقا من که عاشق ریمن بودم و میدونم فعلا ازش نسخه دیگه ای نمیاد عاشق این میشم. :inlove:
عالیه.انشالا چند وقت دیگه پای ناشرای خارجی به اینجا باز میشه.این بچه ها اگه بودجه بیشتری داشته باشن قطعا بازی های بهتری هم میسازن
یه بازی بسازن که مولتی پلتفرم باشه خیلی باعث پیشرفت میشه
به نظر من مشکل بازی های ایرانی در موتور ساخت بازیه آخه unity شد موتور اگه یکم سرمایه بزارن و از موتور هایی مثل unreal استفاده کنند قطعا بازی پیشرفت چشم گیری میکنه
فک کنم برای اینجور بازیا unity مناسبه.برای بازیای دیگه هم اگه بودجه داشتند همین کارو میکردن.
آخه چرا رو هوا نظر میدین؟ مگه همه ی بازی ساز ها از یونیتی استفاده میکنن؟ شبگرد و ارتش ها فرازمینی با آنریل ساخته شدن اما مگه همه ی گروهای بازیسازی باید عین هم کار کنن؟ بعد هم الان مشکل یونیتی چی؟ الان یونیتی تو ساخت این بازی چه مشکلی داره؟ موتور بازی سازی رو با توجه به بازی ای که میخوان بسازن انتخاب میکنن. در ضمن بازی های خیلی مطرحی در دنیا با یونیتی ساخته میشه مخصوصا برای اندروید. نوشتی آخه یونیتی شد موتور، میشه ایراداشو بگی؟ میشه دلیل حرفتو بگی؟ خاله قزی به عنوان عالیه، گرافیک هنریش شاید یه پله از ریمن کمتر باشه که بازم عالیه، اینم فراموش نکن که اگه آدم بدون آمادگی قدم های بزرگ شه به مشکل میخوره. خواهشا الکی نظر ندین
به اعصابت مسلسل باش :laugh:
علیرضا ممنون برای مقاله :yes:
بله حرفت درسته ولی نمی تونن
چون هم بودج ندارن و هم کار با۵ون سخته برا ما کا اول ها یا وسط های کاریم
بله حرفت درسته ولی نمی تونن
چون هم بودج ندارن و هم کار با۵ون سخته برا ما که اول ها یا وسط های کاریم
ببخشید اشتباه شد اینو برا ون عزیز بالای نوشتم که گفت چرا فقط از یونیتی استفاده میشه
سلام.اون دوستانی که میگن تقلید از ریمنه.باید بگم سبک گرافیک هنری بازی هم سبک ریمنه ولی هیچ جاش کپی ریمن نیست.بعضی از قسمتهای گیمپلی هم مانند ریمنه باشکلی متفاوت,بعضی قسمت ها هم نیست.(در کل ما که عادت نداریم ذره ای از خوبی این بازیرو ببینیم.)و این هیچ چیزی از ارزشهای این بازی کم نمیکنه و کلمه تقلید برای این بازی کاملا بی انصافیه.شباهت بله ولی تقلید نه.
مثل اینکه هیچکدوم از کاربر های گیمفا دوست ندارن صنعت گیم ایران پیشرفت کنه 😐
تا وقتی که خودمون به خودمون شک داریم :-((
دیگه چه انگیزه ای میمونه :idk:
تا قبل از این اسمش رو هم مسخره میکردم اما حالا باید گفت:Bravo
چند وقت دیگه یه سازنده یا تهیه کننده خارجی بیاد :blush: :blush: …………… ینی یک بازی هایی در ایران میسازن جوونای ما که شاخ در بیارین حالا ببینین کی گفتم 😎 😎 😀 😀
بازی خاله قزی می تونه تحولی عظیم در سبک پلتفرمر عناوین داخلی به وجود بیاورد. دوستان توجه داشته باشند که با ما یک عنوان داخلی روبه رو هستیم؛ پس باید سطح توقع خودمان را با امکانات موجود تطبیق دهیم.
باید منتظر انتشار بازی موند.
باتشکر از جناب خنجری عزیز
حرفتون کاملا درسته آقای زاهدی اما شما هم به ما این حقو بدین که با وجود این بازی های جهانی که روز به روز به سرعت در حال پیشرفت هستن چه از نظر گرافیک و داستان وگیم پلی جذاب و معتاد کننده بازیای داخلیون نتونه قانعمون کنه در هرصورت امیدوارم به سرعت پیشرفت کنیم در این زمینه چون توانشو داریم فقط سرمایه باشه راه براشون خیلی هموارتر میشه
بازی خوبی به نظر میاد
امیدوارم صنعت گیم ایران بیشتر از اینا پیشرفت کنه
درسته که در برخی جاها از ریمن الگو برداری کرده اما به عنوان یک بازی ایرانی پتانسیل زیادی داره و امیدوارم بازی موفقی در سبک پلتفرمر بشه ممنون بابت مقاله علیرضا جان
داداش دستم خورد رو بررسی حلال کن 😀
بازی جالبی به نظر میاد
به نظرم ایران بهتره بچسپه به بازیای کوچیک (مثل همین ) یا حتی کوچکتر
چون مطمئنم هیچ ایرنی از بازیای داخلیمون انتظار گرافیک خفن یا یه بازی خیلی بزرگ رو نداره
ایده هایی که تو بازی به کار میره به نظرم خیلی مهمتر از گرافیک و چیزای دیگه هستش
مثلا بازی PAPERS PLEASE با اینکه اصلا گرافیک نداره و بازی مستقل هست ولی خیلی بازی جذابی هست
به نظرم ساختن بازیایی مثل این از دست سازنده هامون بر میاد
همین مورد تو ساختن انیمیشن هم به نظرم هست. الان مثلا شما میزنی تلوزیون یه سری انیمیشن ایرانی نشون میده که شاید رو کیفیت بصریشون تلاش شده باشه ولی از نظر محتوا واقعا پوچن
ولی در مقابلش یه سری انیمیشن هم هست مثل کارای سروش رضایی که اصلا کیفیت بصری نداره ولی محتواشون خیلی خوبه و همین باعث جذابیتشون میشه. حتی به نظرم از بعضی کارای خارجی خیلی خیلی جذاب تر هست
با حرفت موافقم
ولی واسه الان کم کم باید شروع کنه به ساختن عناوین بزرگ نه الان
البته باید معدود بازی هایی مثل همین شبگرد و ارتش های فرازمینی باشن
فقط در حد دو سه تا
کسی جایی نمیشناسه دیتای بازی ایکس وان بفروشه؟؟؟
ممنون میشم بگین
همه چیش خوبه غیر اسمش .
آخه خاله قزی ؟! :sarcasm:
بعد از ۶ سال تجربه نکردن بازی ایرانی،خاله قزی شاید بتونه وادارم کنه یک بازی ایرانی رو دوباره بخرم…همین که شبیه ریمن هست واقعا خیلی خوبه الگو بسیار بسیار خوبی رو در نظر داشتن :inlove: گرافیکم که چیزی برای گفتن نمیزاره :inlove: امیدوارم خوب بتونن از پتانسیلش استفاده کنن
تنها چیزی که دید منو عوض کرده به بازی های ایرانی و خریدشون کار های دوستان محترم هست(فیلتر سایت های خرید بازی و مسخره بازی هاشون سر سایت های دانلود)این حس رو به آدم القا میکنه تو کارشون موفق بودن 😐
از بس چیز های جالبی در نقد از بازی نوشته بود که من خندم گرفت،اما جدا از هر چیزش این طراحی جلد یه چیز دیگست :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
بازی بدی نباید باشه ولی هنوز صنعت گیم ایران جا برا پیشرفت داره
شاید دلیلی نداره نمیدونم … ولی خیلی یاد ریمن افتادم !!!
بچه ها کی میدونه کمترین هزینه واسه ساخت یک بازی کامپیوتر چقدر هست؟ نه در حد خاله قزی مثلا اگه یکی بخواد بازی IGI رو دوباره بسازه چقدر باید هزینه کنه.
بستگی دراه دیگه
موتورت چی باشه
کارمندات چند نفر باشن
از چه نرم افزار هایی استفتده کنی و…
ولی فکر نکنکم زیر ۳۰ میلیون تومن بشه
معلومه روش کار کردن…
بازی جالبیه.ولی دقت کردین بازی های ما خیلی از نظر گرافیک هنری عالی کار میشه که معمولا دو بعدیه.
اما تو سه بعدی اصلا اصلا،تاکید میکنم ،اصلا حرفی برای گفتن نداریم.بازی های خصوصی اگه بها بهش داده بشه حتی سه بعدیشم خوب میشه.
بازیش دقیقا مثل بازی RAYMAN میمونه
بازیش خیلی شبیه ریمن ه ولی اشکال نداره خیلی چیزا شبیه همن.
کاورش ولی خیلی قشنگه 😀
من به این بازی خیلی خیلی امیددارم و حتما خریداریش میکنم برای سازنده هاشم ارزوی موفقیعت دارم
اگه یه بازی روی کنسول بدن واقعا میشه پیشرفت کرد. بازیسازان ما تواناییشو دارن ولی خوب حمایتی صورت نمیگیره. کاش یه کیک استارتر ایرانی میزدن برای ساخت یه بازی توپ.
اگه گفتین دماغ خاله قزی شبیه دماغ کیه ؟
باب اسفنجی!
خاله قزی کمرش رو نمیتونه صاف کنه اما بیشتر از کریتوس داره جست و خیز میکنه!
خخخخخخخخخخخخ
اما واقعا بازی زیبایی شده.
جالب بود ولی نمیدونم چرا انقدر این بازی رو شبیه rayman ساختنش.احساس میکنم کپی کاملی از rayman رو تو این بازی میشه دید.با دیدن چنین محیطی تو بازی اولین چیزی که یادم اومد همین بود.
سلام.اگه ریمنو کامل بازی کرده باشی میفهمی که تمام عکسهایی که از این بازی منتشر شده هیچ کپی از ریمن نیست.گرافیک هنری مثل ریمنه ولی جنگل و درختا و … با ریمن متفاوته.اولین چیزی که یادت میاد همینه ولی اگر عکس های بازیرو با دقت نگاه کنی و تمام اطلاعاتی که از بازی منتشر شده رو بخونی و تلاش ۲ ساله ی تیم سازنده رو بدونی,نظرت عوض میشه.
در این بازی سازندگان به نکات ریزی توجه کردن و امیدوارم بعد از این بازی سازندگان یکم به حودشون بیان و بازی های بهتری بسازن 🙂 🙂 🙂
چند ماه پیش برای انجام کاری به تهران رفتم. از قضا به شرکت آنو رفتم و همونجوری ک آقای خنجری اشاره کردند تیم آنو استقبال گرمی انجام دادند. وقتی تصاویر بازی خاله قزی رو، روی دیوار های اونجا دیدم، متوجه شدم باید بازی قشنگی پیشرو داشته باشیم ….
جدا از انتقاد بعضی دوستان ک میگن از بازی خارجی تقلید شده ولی باید بگم به نوبه خودش کار بی نظیری هست.
<>