بزرگ ترین چالش Gears of War بر روی Xbox One فریم ثابت ۶۰ خواهد بود
The Coalition شدیدا پس از خریده شدن سری GEOW از Epic Games روی نسخهی چهارم عنوان مذکور کار میکند ولی این استودیو ابتدا باید خود را روی Gears of War: Ultimate Edition ثابت کند. یعنی همان نسخهی بازسازی شدهای که ماه آینده عرضه خواهد شد و اولین گام The Coalition به شمار میرود. اما چه چالشهایی بر سر راه آنها قرار دارد؟ با گیمفا همراه باشید.
وبسایت GamingBolt این فرصت را یافت تا با طراح ارشد بازی یعنی آقای پیتر مصاحبهای داشته باشد. در این مصاحبه از او پرسیده شد که بزرگ ترین و مهم ترین چالش در ساخت این بازی چیست؟ وی پاسخ داد:
مثل هر پروژهی دیگهای توی این یکی هم بالا و پایینهایی وجود داره. از نظر تکنیکی، بزرگ ترین چالش ما این بود که بتونیم همهی جلوههای ویژه و نور پردازی رو با نرخ فریم ۶۰ ثابت اجرا کنیم. میدونید که منظورم چیه؟ مسلما بازی روی 60FPS قشنگ تره.
همهی ما برای این بازی هیجان زده هستیم به خصوص با توجه به بتای مولتی پلیری که چندی پیش متشر شد. امیدواریم این بازی در ۲۵ اوت به اهداف مورد انتظار دست یابد.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
“مسلما بازی روی ۶۰FPS قشنگ تره.”
حرفش کاملا درسته، برای تمام سبک ها ۶۰ فریم همیشه بهتر از ۳۰ فریم هست، همیشه…
داداش کسی منکر این نیست که ۶۰ فریم بهتره
چون سخت افزار کنسول محدوده بعضی شرکتا ۶۰ فریم بر ثانیه رو فدای چیزای دیگه میکنن
که به نظر من هم کار درستیه
متی جان متلک نبود کلی بود 😀
البته فریم هرچی ک هست باید ثابت باشه! متغیر باشه ممکنه برای چشم ضرر داشته باشه :pain: :reallyangry:
دوستان من یک اشتباهی کردم قبل از رفتنم یک کامنتی رو دادم که چشم عادی یک انسان نمیتونه از ۴۵ فریم بیشتر احساس کنه! اینطور که معلومه خیلی ها برداشت صحیح از این حرف من نداشتن! با اینکه من توضیح زیاد دادم همون موقع! مثل اینکه همین موضوع خیلی باعث درگیری شده چند وقت پیش!
حالا برداشت درستش با توضیح بیشتر:
1) منظورم از چشم انسان تو منبعی که من خوندم چشم یک انسان عادی هست که به صورت حتم گیمر نیست! (مطمئنا کسی که گیمر هست متوجه میشه مخصوصا کسی که چشمش به ۶۰ فریم عادت کرده)
2) مهمترین فرق ثابت بودت ۴۵ فریم با ۶۰ فریم مدت زمان بازی هست که داری انجامش میدی، مثلا شما ۲ ساعت بازی (مخصوصا اول شخص) رو مولتی پلیر بازی کنی (چون تو مولتی پلیر بیشتر تمرکز داری مثال زدم) کاملا از خستگی چشمت آگاه میشی، حتی اگر چشمت تو تشخیص دادنش هم تنبل باشه بازم خستگی چشم برات پیش میاد
من این خستگی چشم رو بارها و بارها تو مولتی بازی کردن COD و BF تجربه داشتم
مثال ساده: دقت کردین که با این سخت افزاری که دارین بازی fifa و pes کمتر به چشمتون فشار میاد تا دیگر بازی ها؟؟ بخاطر همین هست که تو این بازی ها فریم ریت بیشتری میگیرید
۳۰ فریم سینماتیک تره،۶۰ فریم زنده تره،مسلما به ۶۰ فریم رسیدن سختره،اسم نسل هشتو باید بزاریم(نسل ۷ریمستر).
این سینمایی بودن ۳۰ فریم یه حرف من دراوردیه که یه عده برای سرپوش گذاشتن روی ضعفشون تو بازیها درستش کردند.مگه قراره فیلم ببنیم که ۳۰ فریم بودن سینمایی تره!!پس قاعدتا با این منطق ۲۴ فریم باید خیلی خیلی سینمایی تر باشه!!
مسلما در هر شرایطی ۶۰ فریم برتر از ۳۰ فریمه و تجربه بهتری از گیم پلی در اختیار گیمر میگذاره
یعنی باید یه نفر خیلی…….باشه که ۶۰ فریم در دسترسش باشه بره سراغ ۳۰ فریم!!اونم برا تجربه سینمایی!!مطمئن باشید اگر بازیساز بتونه در کنار گرافیک خوب به ۶۰ فریم برسه هیچ وقت سراغ ۳۰ فریم نمیره.اما وقتی نتونه یه بازی با گرافیک بالا و ۶۰ فریمی بسازه اسمشو میزاره تجریه سینمایی.
حرفت درست……ولی روی ۳۰ فریم تنظیمات موشن بلور بیشتر تو چشه موشن بلور هم باعث سینماتیک(نه سینمایی)۶۰ فریم هم روی هرچهار تا پلتفرم،کنسول رسیدن بهش سخته نه این که غیرممکن باشه،۶۰ فریم هم بیشتر بیشتر بیشتر روی بازی هایی فایتینگ(کمبات،ددار الیو،کیلر ایستات،تکن)قشنگ تره،کمترین کمترین هم یک قدم باهم فاصله داشته باشن بازی های سروایر هارور هستند(اویل ویتینگ،رزیدنت اویل)توی بازی GOD OF WAR 3,BATMAN ARKHAM NIGHT که دیگه محشر میشه گرز هم عالیه(کلی گفتم) 🙂
یه تیکه هایی از کامنتت تو حلقم 😀
سینماتیک(نه سینمایی)
اویل ویتینگ
ARKHAM NIGHT
:laugh:
سینماتیک(با سینمایی)فرق داره :-/ فرقش___این که سینماتیک یه حسی مثل سینمایی بودن بهت میده،ولی سینمایی کلا فرق داره اسمش با خودشه،درضمن کی گفته اگه اینجور باشه ۱۵ فریم سینماتیک تره اون دیگه عکسه (فاجعه) 😀
سینماتیک با سینمایی فرق داره ؟
واژه ی سینما توی انگلیسی و فارسی مشترکه
و سینمایی توی فارسی معادل سینماتیک توی انگلیسیه
متی knight راحت شدی جیگر امشب خوابت میبره باو ما واسه وقت بیکارمون میایم تو این جا نگهبانی میدی 😐
تا حدودی سینمایی هست!! تو ۳۰ برخی جزئیات به چشم نمیاد مخصوصا موقع حرکت دوربین و انفجار هاو … برای همین طبیعی تر ممکنه جلوه بده، چون ضعف های بازی در گرافیگ رو هم ممکنه پوشش بدن با این کار. ولی فقط جنبه تبلیغاتی داره!!(توضیحاتتون کامل بود مثل همیشه)
اختیار داری شما خودت استادی
دقیقا
قضیه همون سر پوش گذاشتن روی ضعفهاست وگرنه هیچ وقت هیچ بازی سازی ۶۰ رو ۳۰ ترجیح نمیده.درهیچ شرایطی.
چون تو بازی از اونجایی که کنترل بازی به صورت real time در اختیار ماست ۶۰ فریم بودن مستقیم روی گیم پلی تاثیر میگذاره مهمترین بخش بازی هم گیم پلی اونه.تازه این جدای از لذت بخش تر بودنش هست
تو بعضی سبکها هم مثل فایتینگ همون طور که POORIA گفت سازنده هر کاری میکنه تا به ۶۰ برسه
تو نسل ششم بازیسازها بودکه گرایش زیادی به ۶۰ فریم بودن داشتند اون زمان حساسیتها رو گرافیک کمتر بود و بیشتر به تجربه بهتر در گیم پلی بها میدادن ولی متاسفانه از نسل قبل به اینور بازیهای ۶۰ فریمی روی کنسول کمتر و کمتر شدند.
بنده با شما هم عقیده نیستم
با اینکه ۶۰ فریم در خیلى از سبک ها ، به خصوص شوتر تجربه اى روان ترى را رقم میزنه ، به خصوص در گیم پلى
ولى به هیچ عنوان و مطلقا همیشه انتخاب بهترى نیست ،
اینو من به خاطر تجربه شخصیم میگم ، و نه چیز دیگه
چون خودم به شخصه بارها احساسش کردم
بنده تقریبا ۴ ساله به خاطره شغلم یه pc با سخت افزار high end دارم ، و اکثر بازیهاى مولتى پلتفرم را با pc تجربه میکنم
تو خیلى از بازیها مثلا tomb rider ، bioshock , و.. فریم ریت بالاى ۱۰۰ میگیرم
نکته اینجاست ، بر عکس چیزى که به نظر میرسه ، اصلا هم جذاب نیست ، حداقل با سلیقه بنده تفاوت داره
باور کنید بنده به غیر از چند تا بازى محدود ، اکثرا فریم ریت را بین ۳۰ تا ۴۵ قفل میکنم
حتى تو خیلى از بازیهایى که این امکان را نمیده ( منظورم قفل کردن فریم ریت است )
مجبور شدم برم تو youtube کلى اموزش پیدا کنم تا بتونم فریم را پایین بیارم
البته بازم تاکید میکنم ، این سلیقه منه ،
ممکنه خیلى ها تاثیر به خصوصى که فریم ریت بالا رو احساس تصاویر میذاره را متوجه نشن یا حتى دوست داشته باشن
ولى اینکه ۳۰ فریم احساس سینمایى ترى را منتقل میکنه ، حقیقت محضه ،
آقا یا خانم sanaz bayonetta:
قشنگ تناقض تو نظرتون موج میزنه…
در جواب ((قضیه همون سر پوش گذاشتن روی ضعفهاست)) از دوستمون -MAXIMUS- احساس کردین به خداتون یعنی آنچارتد توهین شده و بعدش برای دفاع شرعی برگشتین میگین ۳۰ فریم رو به ۱۰۰ فریم ترجیح میدم؟! 😐
یادمه یکی از نسخه های نید فور اسپید روی ۳۰ قفل بود و من نتونستم قفل فریم ریت رو روی نسخه PC بردارم به همین خاطر خیلی اذیت شدم که برام خاطره بدی شد
یه کمی منطقی نظر بدین به قول دوستمون MAXIMUS هیچ آدم عاقلی فریم ریت بالا رو به شرط اینکه ثابت و پایدار باشه به فریم ریت پایین ترجیح نمیده
تو این نسل تلاش اکثر سازنده ها رسیدن به فریم ریت ۶۰ در کنار رزولوشن بالا بوده، حالا اگه سونی می گفت نه بچه ها ۱۵ فریم سینماتیک تره و حس بهتری رو منتقل میکنه شما ورمیداشتی فریم رو روی ۱۵ قفل میکردی؟! 😐
“اقا یا خانم sanaz bayonetta” رو خوب اومدی :yes:
جالبه زمانى که داشتم کامنت را تایپ میکردم ، حدس میزدم یه همچین واکنش هایى رو ببینم
اول اینکه من واقعا نمیفهم این توهم اقا یا خانم یعنى چى !!!؟؟؟
بنده اسمم سانازه دلیلى هم نمیبینم ، که هویتم را عوض کنم ، نمیدونم چرا هضم کردنش انقدر سخته ؟؟؟؟
واقعا مضحک ترین چیزى که میشه به من نسبت داد ، فن بوى بودن و طرفداریهاى بچه گانه اى که خدا رو شکر تو سایتهاى ایرانى انقدر زیاده که بى اختیار فکر میکنید ، همه شبیه خودتون هستند
بنده سال ۲۰۰۱ زمانى که کمتر کسى تو ایران نام xbox را شنیده بود ، و با اینکه تهیه بازیهاش
واقعا طاقت فرسا بود ، کنسول مایکروسافت را خریدم ، و بیش تر از ۲۵ ساله که با pc بازى میکنم
براى من ذره اى pc یا کنسول و سونى یا مایکروسافت تفاوت نداره
بنده به همه شون علاقه دارم ، و نسل به نسل با تمامشون بزرگ شدم و زندگى کردم ، فکر نمیکنم گیمرى باشه ( منظورم کیمر واقعى است ) که غیر از این فکر کنه
پس خواهشا ، دیگه منو ، افکار منو تفسیر نکنید
و اما در مورد فریم ریت ،
واقعا زمانى که داشتم کامنت را تایپ میکردم ، با خودم گفتم ، اخه چه کاریه !!!
وقتى اکثریت این سایت از یه رنج سنى متفاوتى با بنده هستند که درگیر کنکور و مدرسه هستند
چرا باید انتظار داشته باشم حرف منو درک کنن.؟؟؟
شما باور نمیکنید کسى فریم ریت پایین ترو ، انتخاب کنه ، وقتى به راحتى فریم ریت بالا را در دسترس داره
چون از زاویه متفاوتى به قضیه نگاه میکنید
بنده دارم راجب زیبایى شناسى تصویر حرف میزنم که کاملا یه احساس درونى در شیوه نمایش هست
بنده اگه گفتم ۳۰ تا ۴۵ را انتخاب میکنم به این معنى نبود که فریم ریت متغییر ا ست
منظورم این بود که انتخاب هاى بنده نسبت به سبک بازى و تست هاى اولیه ، معمولا بین ۳۰ تا ۴۵ است
معمولا قفل روى ۳۰ و اگه احساس کنم که ۳۰ مناسب نیست بالاتر و بالاتر
و این به معنى نیست که مثلا mortal kombat را ۳۰ فریم بازى میکنم یا call of duty میذارم رو 30fps
بله درست فرمودید اگه ۲۴ فریم امکان پذیر بود ، شک نکنید تو یه بازى مثل dishonored انتخاب اولم بود
ولى افسوس که زیر ۳۰ فریم به تجربه کیم پلى بازى به شدت ضربه میزنه
ببینید بازم تکرار میکنم ، بنده اصلا توقع ندارم منظور درک کنى
شما تو بازى احتمالا دنبال انفجارها و گیم پلى اکشنش هستى ، خب طبیعتا فریم بالا براتون جذاب تره
بنده درگیر اتمسفر بازى و دنیایى که میخوام منو غرق کنه میشم ، خب فریم بالا را دوست ندارم
چون به شدت مصنوعى میشه ، به قول نویسنده ign شبیه فیلم هاى خانوادگى که با هندى کم میگرفتن
من به هیچ عنوان قصد ندارم که بگم شما اشتباه میکنید و تفکر من درسته
بحث تفاوت سلیقه ها و دیدگاه است ، که اتفاقا تعداد کسایى که شبیه شما فکر میکنند به مراتب
بیشتر هستند ، و به همین علته که شرکتها ، انقدر واسه بالا بردن فریم تا این حد تلاش میکنند
بنده حتى از فیلم دیدن رو led و یا lcd هاى که هرتز بالا دارند فرارى هستم
چون معتقدم ، کاملا حس و حال فیلم را نابود میکنه ،
در حالى که شرکتها رو این ویژگى تبلیغ میکنن ، و اینو برترى محصولشون میدونند
علتش اینه که تعداد کسایى که شبیه من فکر میکنند ، خیلى کم تر هسند
بنده یه ویدیو پروجکتور ارزان قیمت دارم ، که مجبورم براى فیلم دیدن یا تا شب منتظر بمونم
یا تمام خانه را با هزار مشکل و بدبختى تاریک کنم ، ولى حاضر نیستم ذره اى اون حس انالوگ و
۲۴ فریم واقعى را با ۱۰۰ تا led هزار هرتز عوض کنم
مثل شینجى میکامى که دوست داشت بازیش ۳۰ فریم باشه ، مجبور شد که patch واسه
۶۰ فریم منتشر کنه
در پایان اینو اضافه کنم ، اگر یه سرچ تو اینترنت بکنى ، میبینى ، فقط من نیستم که pc دارم
و گاهى اوقات فریم پایین ترو ترجیح میدم
یه معذرت خواهى جانانه از همه دوستان به علت طولانى شدن کامنت .
به خدا تمام تلاشمو کردم خلاصه توضیح بدم
منم قبلا شاهد این جور سلیقه ها بودم ولی انصافا برای ۲ تا بازی COD و مورتال ۳۰ فریم عذاب اوره
با توجه به اینکه شما سه سال پیش هم اینجا کامنت میدادین یک سوال از شما دارم، خصوصی رو چک کنید
بازم خوب جراًت کردی ب عنوان یه خانم اینجا نظر دادی!
دقیقاً حرفاتون درسته
برای من اینجوریه ک فریم پایینتر چیزی از تجربه بازیه کم نکرده
تو بازیای سرعتی مثله cod درسته سرعت تصویرم باید بالا باشه
با احترام به نظر شخصیتون خب این قضیه عمومیت نداره وصحبتهاتون ضد نقیضه
من اولین باره تو تمام عمرم میشنوم کسی میگه پی سی high end داره و فریم رو محدود میکنه!خب چون گفتین این سلیقه شماست من زیاد بحثو کشش نمیدم
ضمنا چرا ۳۰ تا ۴۵ این بدترین حالیتیه که میشه برای فریم ریت انتخاب کرد.چرا روی ۳۰ ثابت قفل نمیکنین
شما که دنبال تجربه سیتمایی هستین خب رو ۲۴ قفلش کنین!!مگه فیلمها ۲۴ فریمی نیستن
ضمنا گرفتن ۱۰۰ فریم تو بازی به معنای دیدنش نیست اون بر میگرده به نوع مانیتورتون
به هر حال شما نمیتونی هیچ بازیسازی رو پیدا کنید که بگه من میتونستن بازیمو با همین گرافیک ۳۰ فریم ۶۰ فریمی بسازم اما به خاطر چه میدونم سینمایی بودن ۳۰ فریمش کردم!!و قابلیت انتخاب ۶۰ فریم رو هم تو بازی نگذاشتم.
در ضمن شما میتونین با نرم افزار MSI AB فریم ریت رو روی هر عددی که بخواین قفل کنین
جواب شما را هم در کامنت بالا دادم
خانم sanaz bayonetta
شما رو بنده خیلی وقتی میشناختم چه اینجا چه سایتای همسایه
ولی شما اینم حتما قبول دارین که تو بعضی از سبک ها نظیر: racing , hack &slash , sport , fighting , first person مطمئنا و بدون شک ۶۰ فریم بودن الزامی هست! حالا شاید با سوم شخص مخالف باشین شما
ولی میشه گفت بازی های زیادی هستن که شامل این سبک های ذکر شده میشه
در ضمن شما نمیتونین اینم انکار کنید که ۳۰ فریم کامل چشم انسان رو خسته تر میکنه نسبه به ۶۰ فریم
در ضمن شما برای توضیحتون سلیقه شخصی تون رو مثال زدین که این برای همه صادق نیست
به شخصه من دوست دارم جزئیات انفجار رو تماشا کنم که تو GTA V یک آرزوی محاله با ۳۰ فریم
در ضمن متاسفانه چشم من جدیدا به دلیلی آسیب دیده و پزشک قدقن کرده پای مانیتور نشستنو! وقتی بازی رو ۳۰ فریم اجرا میکنم برای این چشمم که حساس تر شده بیشتر به رنگ قرمز درمیاد تا وقتی ۶۰ فریم بازی میکنم (البته برای خستگی چشم “فرکانس نمایشگر” بیشتر بنظرم تاثیرگذار هستش ولی فریم ریت هم بی تاثیر نیست)
انشالاه خوب میشی منم چشمم دیگه داغون شده :hypnotized: باید برم عملش کنم،جناب متی ادم جرات نمیکنه یک حروف غلط بگه تا کمش نیاری ول کن نیستی :rotfl:
پوریا گفتی متی یادم اومد که قدقن رو اشتباه نوشتم 😀
درستش هست “قدغن” 😀
داداش توی عکس پروفایلت یه استر اگ پیدا کردم(FAN BOY) حال کردی؟ 😀
عزیزم من دراوردی نیست اکثر فیلهای هالیوودی هم روی ۳۰ فریم ساخته میشه در حالی که میتونن ۶۰ فریم هم بسازن اما اگه کمی فکر کنید میبینید خیلی بد میشه ۶۰ فریم برای خیلی از سبک ها تو بازی مناسب نیست خیلی هاتون اگه تعصب نسبت به pc و دشمنی نسبت به کنسول ها رو کنار بذارید و منطقی فکر کنید به این نتیجه میرسید البته اگر هردو حالت یعنی ۶۰ فریم و ۳۰ فریم رو تجربه کرده باشید خیلی از pc باز ها اینجا تا به حال تجربه ی ۶۰ نداشتن و فقط شنیدن
بسیار عالی :yes:
مطمیناً که ۶۰ فریم برای gears of war عالیه چون توی بازی به صحنه های طبیعی بیشتر نیاز داریم تا به صحنه های سینماتیک مخصوصاً وقتی که با اره ی لنسر در حال قصابی هستی یا داری با gnasher shotgun هدشات میکنی
مبارک x1 دارا
هنوز عملی نشده 😉
خوشم اومد ایول خدایی مایکرو ایول داره واقعا داره میترکونه دوران طلاییش به قول دوستان داره میاد سونی هم باید به فکرایی بکنه یکم تلاش بیشتر خواهشذ
انشالاه
ای خدا
یعنی این طراحان xbox1 رو میخوام خفه کنم بابا دیگه حالم به هم خوردهروقت اومدم تو سایتهای خبری گیم همهش داشتن درباره این نرخ فریمو روزولوشن دو تا کنسول صحبت میکنن
حالا میمردین سخت افزار این کنسولو قویتر میکردین اینجور ملت رو اذیت نکنین