استقبال میلیونی مردم از نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانهای وظیفه مسوولان را سنگینتر کرده است
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای تهران گفت: استقبال میلیونی مردم و حضور گسترده بازیسازان در نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانهای، مسوولیت مسوولان را در عرصه بازی های رایانه ای سنگین تر از قبل کرده است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر بهروز مینایی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران گفت: هنر ابزاری مناسب برای انتقال پیام است و پیام هر انقلاب، تمدن و فرهنگی چنانچه در قالب هنر بیان نشود ماندگار نخواهد بود.
وی افزود: بدون شک برای انتقال پیاتم انقلاب اسلامی نیازمند هنر هستیم و صور مختلف هنری می توانند با دربرگیری مفاهیم نوپا و بدور از هر خصومتی، در کشور پیشرو باشد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تهران تاکید کرد: برای نسل آینده دشوار است که بداند در روزهای انقلاب چه گذشته از اینرو باید مفاهیم و پیام های روزگار انقلاب به درستی به نسل جوان منتقل شود.
به گفته مینایی، یک اثر هنری واقعی می تواند بر روح و ذهن کودکان ونوجوان بنشیند و پیام انقلاب را به مخاطبان منتقل کند.
وی ادامه داد: خرسندیم که در دومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران میزبان ۱۹۰ اثر جدید و زیبا بوده و به خود می بالیم که شاهد رشد بی نظیر آثار ارائه شده به این رویداد فرهنگی در بخش های مستقل، دانشجویی و دانش آموزی بودیم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای توضیح داد: برگزاری مسابقه بازی سازی ۴۸ ساعته دانشجویی در برخی دانشگاه ها اقدامی جهانی بود و امروز بسیاری از دانشگاه های سراسر کشور همچون امیرکبیر و شریف علاقه مند به برپایی این رقابت ها هستند.
مینایی گفت: تولید ۲۵ بازی رایانه ای در ایام نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در کنار برپایی ۳۵ کارگاه آموزشی اتفاق خوبی برای عرصه بازی سازی بود.
وی ادامه داد: حضور پرشور تولیدکنندگان تخصصی بازی های رایانه ای و در عین حال حضور میلیونی مردم در نمایشگاه دوم بازی های رایانه ای تهران وظیفه سنگینی را بر دوش مسوولان گذاشته و با توجه به حضور دلسوزان نظام در این رویداد فرهنگی، تلاش خواهیم کرد دوره های بعدی این جشنواره و نمایشگاه با شکوه بیشتری برگزار شود.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای یادآور شد: حضور میلیونی بازدیدکنندگان از نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران نشان از شکوفایی ایران اسلامی در زمینه بازی های رایانه ای دارد.
به گفته مینایی، میانگین سنی بازدیدکنندگان از نمایشگاه ۲۵ سال و متوسط بازدید از نمایشگاه از سوی هر نفر بیش از سه ساعت است.
وی تاکید کرد: حضور پرشور مخاطبان و خانواده ها در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای نشان از اهمیت این هنر رسانه در جامعه دارد و تلاش ما بر این است با حمایت مسوولان و نخبگان در برپایی این جشنواره و نمایشگاه در سال های آتی موفق تر عمل کنیم.
مینایی با اشاره به برپایی مسابقات ایده های قرآنی گفت: مسابقه ایده های بازی سازی با محوریت ایده های قرآنی تا دهم ماه مبارک رمضان ادامه دارد و جوایزی به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.
وی در ادامه از دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه دست اندرکاران برپایی این رویداد تقدیر و تشکر کرد.
مراسم اختتامیه دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران عصر روز دوشنبه ۱۹ تیرماه در تالار وحدت برگزار شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
چرا کسی نظر نمیده؟ :-((
موافقم مسولین بیشتر توجه کنند که ما به یک حرکت انقلابی نیاز داریم.