مدیر انستیتو ملی و مرکز رشد بازیسازی ؛ خانه بازیسازان ایران تشکیل می شود
مدیر انستیتوی ملی و مرکز رشد بازیسازی از تشکیل خانه بازیسازان ایران خبر داد.به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای،”میرحسین حسینیان”، به معرفی بخشهای مختلف تولید یک پروژه بازی پرداخت وافزود: تولید بازی نیازمند نقشهایی چون طراح بازی، هنرمند ، برنامهنویس و شاخههای گوناگون دارد.
وی درادامه به ادغام انستیتو ملی و مرکز رشد بازیسازی و شکل گرفتن “خانهی بازیسازی ایران” اشاره کرد و توضیح داد: به زودی تغییراتی نیز در سیلابس درسی رشتههای خانه بازیسازی ایران و ساختار آموزشی ایجاد می شود که در این زمینه بهزودی اطلاع رسانی خواهد شد.
به گفته حسینیان سیلابس آموزشی پروژه محور خواهد شد به نحوی که دانش پژوهان رشتههای مختلف در طول دوره تحصیل خود ملزم به ارائه ۳ پروژه بازی رایانهای به ترتیب با زمانهای ۶، ۱۴ و ۳۶ هفتهای خواهند بود.
مدیر انستیتوی ملی و مرکز رشد بازیسازی به مزیت رویکرد یاد شده اشاره کرد و گفت: در سیلابس آموزشی دانش پژوهان به مرور با روند ساخت پروژه با مقیاسهای به ترتیب کوچک، متوسط و بزرگ آشنا شده و احتمال به سرانجام نرسیدن تیمها به دلیل تخمین اشتباه مقیاس پروژه تا حد زیادی کاهش مییابد که این امر در طولانی مدت منجر به ذخیره سرمایه مالی و زمانی آنها میشود.
وی ادامه داد: همچنین یک استاد راهنما، از چهرههای موفق و سرشناس صنعت بازیسازی کشور، تیمها را در طول زمان انجام پروژهها هدایت و راهنمایی میکند این در حالی است که هر یک از دانش پژوهان نیز پس از ثبت نام در خانه بازیسازی از همان ابتدا یک استاد راهنمای شخصی خواهند داشت که روند پیشرفت آنها را در طول تحصیل بررسی مینماید.
حسینیان افزود: بحث انیمیشن که جای خالی آن به شدت در سیلابس انستیتوی بازیسازی احساس میشد، به رشتههای هنر دو و سه بعدی اضافه خواهد شد و تعاملات گستردهتر با چپتر ACM SIGGRAPH تهران و برگزاری کارگاهها و نشستهای مختلف مشترک، موضوعی است که وعده آن داده شده است.
وی به دیگر تغییرات برنامهریزی شده از جمله سختتر شدن پذیرش دانشپژوهان اشاره کرد و گفت: این پذیرش با برگزاری آزمونهایی مرتبط با رشته مورد نظر آنها همراه خواهد بود. همچنین ارتباط خانه بازیسازی با ناشرها و سرمایهداران گسترش خواهد یافت تا پروژههای دانشجویی که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند شانس ورود به بازار رقابتی را پیدا کنند و فرصتی نیز برای استخدام اعضای تیمها فراهم شود.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
نظرات
ایشالا این دانش پژوهان که میگین موفق باشن… من که بابام نزاشت ++c یاد بگیرم :laugh:
اگر میخوای یاد بگیری میتونی از فیلم های آموزشی استاد بازرگان استفاده کنی که رایگان برای دانلود هم هست .
اگر زبان c رو بلدی باز راحت تری
تا وقتی قانون کپی رایت تو ایران اجرا نشه این کارا ارزش نداره کپی رایت فقط مختص بازی یا فیلم نیست شامل همه چی میشه از صنایع دستی بگیر تا کتاب بخش سرگرمی من یادم میاد وزیر ارشاد خودش میگفت چین با هندوستان اومدن از طرح قالی ایرانی کپی برداری کردن به اسم قالی ایرانی میفروشن با کیفیت پایین اینکار باعث شده به صادرات این بخش صدمه جدی وارد بشه بخدا اگه این قانون اجرا بشه اولش برای همه مون سخته اما خیلی خوبه
به نظرم وضعیت بازی سازی توی ایران خیلی بهتر میشه ولی به زمان نیاز هست.
درضمن اونا که میگن پیشرفت نداشتیم مطمین باشن که بازی هایی که ساخته شدن توسط بازی سازان ایرانی مجوز انتشار جهانی رو نمیگرفتن
من نظرم رفته واسه بررسی اما لپ کلامم این بود حتی بازی های خوبی هم بسازیم درامد زایی از این بخش نخواهیم داشت فقط هم بخاطر نداشتن کپی رایت هست
به امید موفقیتشون
سلام
بازی سازی یه فرایند زودرس نیست و البته یک فرایند سازمانی هم نیست شما فرض کنیدداشگاه بازی سازی خیلی هم خوب بشه چه فایده مگر سالی چندتا ورودی داره تازه شما فکر میکنید بازی ساز های بزرگ دنیا دارند توی دانشگاه بازی سازی پرورش داده میشند ؟
این بنیاد اگر به فکر بازی سازی هستباید اموزش رو برای عموم رایگان کنه تا کار ای بیشتری تولید بشه و بعد از بین کارهای تولید شده کارهای قابل قبول رو تایید کنه نه این که یه تعداد خاص رو برای این کار پرورش بده بعد اونها کارهای متوسطی تولید کنند و به اون کارها افتخار کنیم به نظرم باید بازی سازی توی ایران از طریق زیاد شدن و ایجاد رقابت بهبود پیدا کنه و نباید از کارهای فوق ضعیف حمایت بشه و حتی نباید تایید بشن این کارها نمونش( بازی مرگ کفر خونین) نقد و بررسیش توی سایت گیم ایمیگ هست خودتون ببینید واقعا مسخرست
در مورد دوستانی که در مورد کپی رایت توی این حوضه صحبت میکنند باید بگم بازی ایرانی که قیمت خورده ۵۰۰۰تومن دیگه کپی کردن دار من تا بحال ندیدم کسی بازی ایرانی رو کپی کنه بین گیمرهایی که هستند و اگرم منظورتون مال وقتیه که قیمت بازی بالا میره باید بگم اصلا کارهای ایرانی هنوز به اون سطح نرسیدند که قیمت های مثل خارجی ها بگذارند البته اینم ناگفته نمونه نمونه کارهای خیلی عالی هم این بین وجود دارند مثل گرشاسپ و ارتش های فرازمینی که واقعا ارزش دارند به نظرم باید از این بازی های خوب حمایت بشه بعد قیمتشون هم منصفانه باشه
یکیدیگه از بازی هایی که جزو بدبد نخور ترین بازی های دنیا حساب میشند ای جی ای ایرانی (حمله به اردوگاه) من نمیدونم چرا این بازی ها اصلا ساخته میشند بعد بنیاد بهشون اجازه نشر میده
ممنونم تا اینجا خوندید (*_^)
بله دوست عزیز کمپانی های بزرگ هم از بعضی دانشگاه های معروف که بازی سازی رو آموزش میدن نیرو میگیرن…مشکل صنعت گیم ایران به پایه مربوط نمیشه مسله مسله بودجست نه دانش و اینجور حرفا…
یکم تحقیق کنی بد نیست
من تحقیقم بیش از شماست دوست عزیز نیازی نیست به دید تحقیر نگاه کنید و خودتون رو بزرگ عالم بدونید من بین بازی سازها هستم و با دردشون آشنا هستم دغدغه یکسری بازی سازهایی که از نظرف فنی برنامه نویسی و گرافیک قوی هستند همین بودجست که شما میفرمایید ولی هرکجا بودجه میرسه هم بازی خوب تولید نمیکنند چون هنوز فرهنگ جمعی کار کردن و تولید محصول خوب رو نمیدونند پول برسه یه بازی با برنامه نویسی و گرافیک قوی تولید میشه که هیچکس حاضر به بازی کردنش نیست چرا که از منظر های فنی دیگه خیلی خیلی ضعیف جلوه میکنه چون از نظر اونها داستان و روایت بازی و پرداختن بهش اصلا مهم نیست فقط سعی میکنند تعداد تیم رو پایین نگه دارند و حاضر نیستند با داستان نوی و بازی نویس همکاری کنند اینطوریه که بازی خوب شکل نمیگیره