حدود ۱۹۰ اثر در نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانهای تهران عرضه میشود
معاون تولید بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: تعامل بنیاد بازیهای رایانهای با بخش خصوصی و مشارکت در سرمایه گذاری موجب حمایت از بنیاد بازیهای رایانهای شده است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، امیرحسن سلام زاده افزود: در زمینه تولید، شاخصه هایی چون مباحث فرهنگی ، بومی و ایرانی-اسلامی در اولویت هستند که باید قابلیت ساخت، زیبایی شناسی و گرافیکی داشته باشند در اصل اینها مفاهیمی است که ما به دنبال آنها هستیم .
وی یادآور شد: بازی های داخلی توانسته از مباحثی مانند خشونت و ایجاد وحشت دوری کند و در مفاهیم بومی مناسب با فرهنگ غنی کشور فعالیت کند در واقع شاخصه های متعددی باید دست به دست هم دهند تا یک بازی فاخر شود .
سلام زاده تاکید کرد :یک بازی فاخر باید بتواند به سرعت به قطب تجاری تبدیل شود و بخش وسیعی از مخاطبان داخلی و حتا خارجی را به خود جلب کند .
معاون تولید بنیاد ملی بازی های رایانه ا ی توضیح داد :این بنیاد با ۱۹۰ اثر جدید در نمایشگاه حضور خواهد یافت و برنامه های متعددی جهت حمایت هر چه بیشتر از تولیدات داخلی در دستور کار دارد که در حال تعیین نقاط هدف هستیم ، شرکت هایی که متناسب با تعهداتی که به عهده گرفته و بر مباحث تجاری سازی یک اثر پایبند بوده اند امتیازاتی خواهند گرفت .
به گفته سلام زاده ،شرکت های بازی ساز به مرور زمان قادر به ساخت بازی های بزرگتری خواهند شد .
همچنین وی تاکید کردکه نباید تنها بازی های بزرگ را ملاک موفقیت دانست گاهی یک بازی کوچک به اندازه ای بر روی مخاطب تاثیر می گذارد که در مدت زمان کوتاهی به یک بازی تجاری تبدیل می شود .
معاون تولید بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد :زمانی می توان گفت یک بازی خوب است که بر روی مخاطب تاثیر بگذارد و مورد اقبال عمومی قرار بگیرد .باید تلاش کنیم تا بازی هایی بسازیم که به بازی فاخر تبدیل شوند اولویت وظایف ما این است که بازی های بسازیم که به یک بازی تجاری تبدیل شود .
سلام زاده، مهم ترین عامل جذب مخاطب بازی های خارجی را جذابیت آنها دانست و گفت :فارغ از محتوا عنصر جذابیت مهم ترین عامل انتخاب محصول فرهنگی است، در ساخت بازی باید به عناصری که به ما در مقابل بازی های غرب برتری می دهد استفاده شود .
وی ادامه داد :هر اتفاقی در کشور ما می تواند به یک عنصر سازنده بومی تبدیل شود .لمس واقعیت عامل اصلی ورود انسان ها به دنیای مجازی است زیرا بازی های واقعی در محیط بیرون از رایانه بخش انکارناپذیر زندگی است .
به عقیده اسلام زاده بومی سازی در کنار ارتقای جذابیت مهم ترین عامل پیروزی در صنعت بازی سازی محسوب می شود. کودکان و نوجوانان ابزار دنیای امروز را می خواهند و هیچگاه نمی توانند مانند نوجوانان ۳۰ سال پیش بازی کنند و اوقات فراغتشان را سپری کنند .
دومین جشنواره ونمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران ۶ تا ۱۰ تیرماه در مصلای امام خمینی ( ره ) برگزار می شود .
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
:can: :-*
نگفتی چی بود :chic:
بگو بگو بگو بگوووووووووووووووووووووووووووو :yes: :yes: 😀 😀 😉 😉 :chic: 😎 😀 😀
اگه راسته بگو دیگه :laugh:
چرا نمی گی
http://www.tarfandestan.com/forum/thread24109.html بیا 🙂
بابا این که مال ایکس باکسه نه ایکس باکس۳۶۰ :reallyangry: :no:
یعنی بازی xbox360 رو نمیاره 😥
:-(( ببخشید 😥
خواهش می کنم نه نمیاره :-/
چه اعتماد به نفسی :laugh: تبریک :laugh: 😀 :yes: :drink: