آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا

آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟

عرفان استادی
۱۲:۵۸ ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا

با آغاز نسل هشتم، بحث های جنجالی و داغ بر سر کیفیت کنسول های نسل هشتمی و مقایسه آن با PC آغاز شد. هم چنین، بسیاری این سوال را از خود پرسیدند که آیا کنسول های نسل هشتم به اندازه کافی قدرتمند هستند و آیا بهترین کیفیت ممکن را برای تجربه یک بازی ارائه می دهند؟ این بحث ها همچنان ادامه داشته و بسیاری برای انتخاب خود در شک و تردیدند. در این مقاله که ترجمه ای از وب سایت Gamespot می باشد، سیستم هایی نزدیک به قیمت کنسول به کاربران معرفی می شود که نسبتا کیفیت و عملکرد بهتری را ارائه می دهند.

چالشی که گیم اسپات پذیرفته به شرح زیر است:

مشخص است که یک PC قدرتمند به راحتی می تواند Xbox One و PS4 را کنار بزند، اما هزینه زیاد و بیشتری خواهد داشت. آیا می توان یک سیستم کامپیوتر شخصی را با هزینه کنسول ها ساخت که کیفیت و عملکرد بهتر و یا حداقل مساوی را ارائه دهد؟ اگر بخواهیم این سیستم را با PlayStation 4 مقایسه کنیم، این کنسول در واقع تا حدودی ارزان تر خواهد بود، اما گیم اسپات سعی کرده تا رقابت کیفیتی این کامپیوتر شخصی و کنسول بالاتر رود برای همین این اجازه را به خود داده تا بودجه کمی بالاتر از کنسول مذکور باشد: سیستمی در حدود ۵۵۰ دلار. Mark Walton و Peter Brown هر کدام یک سیستم را جمع آوری کردند؛ یکی با چیپ های انویدیا و دیگری با چیپ های AMD. پس از آن، کار آن ها بررسی شده تا دید خرید یک PC بهتر است، یا خرید کنسول با بودجه مشخص (؟)

اهداف

آن ها تلاش کردند تا در حدود ۵۵۰ دلار باقی بمانند که قیمت یک Xbox One در آمریکای شمالی است. البته باید متذکر شویم که بغیر از قطعات مهم پردازنده، مادربورد، پردازنده گرافیکی (GPU)، رم، کیس کامپیوتر و هارد هر کدوم از این دو مجبور بودند تا هزینه موس، کیبورد و مجوز ویندوز اصل را نیز حساب کنند (که خود ۸۰ تا ۱۰۰ دلار هزینه را تشکیل می دهد).

هدف دیگر این بود که سیستمی جمع آوری کنند که عملکردی معادل Xbox One و PS4 و یا بهتر از آن را در بازی های چند پلتفرمی ارائه دهد (عناوینی چون AC IV: Black Flag, Battlefield 4, Thief و Titanfall).

197o3dytc0sszjpg

Mark Walton – سیستم AMD

 سیستم های گیمینگ PC با CPU ها و پردازنده های گرافیکی زندگی می کنند و میمیرند. با توجه به بودجه، سخت افزارهای AMD عملکرد بهتری را نسبت به Intel و Nvidia ارائه می دهند. با انتخاب یک CPU شش هسته ای AMD، به راحتی و با قیمتی کمتر می توان شاهد عملکردی بهتر نسبت به پردازنده های Ivy Bridge اینتل بود و این مورد در مقایسه با کارت گرافیک های AMD و Nvidia نیز صدق می کند.

هدف Mark Walton پرداختن به CPU و GPU تا جایی که ممکن است بود و بقیه بودجه را نیز صرف زیبایی و ظاهر کامپیوتر کرد.

قطعات استفاده شده

  • پردازنده: مدل AMD FX-6300 Vishera 3.5GHz (قیمت ۱۰۹ دلار)
  • مادربورد: ASUS M5A78L-M/USB3 AM3 + AMD 760G (قیمت ۴۸ دلار)
  • کیس: Fractal Core 1000 (قیمت ۴۰ دلار)
  • پاور: EVGA 100-W1-500-KR 500W (قیمت ۴۵ دلار)
  • کارت گرافیک: PowerColor AX7850 2GBD5-DH Radeon HD 7850 (قیمت ۱۰۷ دلار)
  • رم: HyperX XMP Blu Series 4GB DDR3 1600 (قیمت ۴۰ دلار)
  • هارد (ذخیره سازی): Seagate Barracuda ST500DM002 500GB 7200 RPM 16MB (قیمت ۵۱ دلار)
  • سیستم عامل: ویندوز ۸ (قیمت ۷۰ دلار)
  • کیبورد و موس: V7 Standard PS/2 Keyboard and Mouse Combo (قیمت ۱۰ دلار)

جمع کل (به همراه هزینه مالیات): ۵۶۶ دلار

3 20 2015 11 58 49 pm

تصویر از گیم اسپات

تست های بنچمارک (میانگین فریم ریت)

  • Assassin’s Creed IV: Black Flag: با تنظیمات Ultra – 1080p – AA (نرخ فریم: ۴۲ بر ثانیه)
  • Battlefield 4: با تنظیمات High – 1080p – AA (نرخ فریم: ۷۲ بر ثانیه)
  • Battlefield 4: با تنظیمات Ultra – 1080p – MSAA (نرخ فریم: ۴۲ بر ثانیه)
  • Thief: با تنظیمات Ultra – 1080p – AA (نرخ فریم: ۸۷ بر ثانیه)
  • Titanfall: با تنظمات Very High – 1080p – AA (نرخ فریم: ۶۰ بر ثانیه)
3 21 2015 12 07 21 am

تصویر از گیم اسپات

Mark Walton از عملکرد این سیستم بسیار خرسند بود. تمامی بازی های امتحان شده (به استثنای Battlefield 4) با آخرین تنظیمات به ۶۰fps رسیدند. اگر می خواهید در آینده هم با این تنظیمات به این فریم برسید، کافیست مقدار بیشتری هزینه کنید. برای ارتقای این سیستم پیشنهادی، گزینه رم ۸ گیگابایت در اولویت قرار دارد. در زمینه کارت گرافیک، باید اشاره داشت که با پرداخت ۷۰ دلار بیشتر، می توانید AMD R9 270 را انتخاب کنید که ارزش بالایی داشته و با قابلیت های اورکلاک خوب، آن را در ردیف کارت گرافیک های پرقدرت قرار می دهد.

2369155 construction 1p 1920x1080

Peter Brown – سیستم انویدیا و اینتل

نظر وی: بودجه ۵۵۰ دلار معمولا برای یک رایانه شخصی گیمینگ کم است، مخصوصا وقتی هزینه یک سیستم عامل را نیز به آن اضافه کنیم. اول از همه، برنامه داشتم تا پاور مصرفی سیستم را تا جایی که می شود پایین نگه دارم تا از هزینه زیاد منبع پاور جلوگیری شود. می خواستم از مادربورد و کیس کوچک استفاده کنم، با توجه به اینکه اینها معمولا ارزان تر هستند. همچنین تصمیم گرفتم از یک CPU معمولی استفاده کنم. اینتل پردازنده های عالی ای می سازد اما این کیفیت محدود به هسته های آن نیست. تا آنجایی که پردازنده باعث کاهش کیفیت کارت گرافیک نشود (که به آن Bottleneck می گویند)، ساده ترین و ارزان ترین انتخاب را در نظر داشتم. در این صورت، می توانستم بر روی اساس یک سیستم گیمینگ تمرکز کنم: کارت گرافیک. برای پردازنده گرافیکی، Nvidia’s Geforce GTX 750 Ti را در نظر داشتم که با توجه به قیمت، کیفیت خوبی ارائه می دهد.

قطعات استفاده شده

  • پردازنده: Intel Pentium G2130 3.2 GHz (قیمت ۷۵ دلار)
  • مادربورد: Biostar H61MGV3 (قیمت ۳۷ دلار)
  • کیس: Topower TP-1687BB-300 (قیمت ۳۵ دلار)
  • پاور: ۳۰۰W SFX Power Supply (قیمت در دسترس نیست)
  • کارت گرافیک: EVGA GeForce GTX 750 Ti 2 GB (قیمت ۱۵۵ دلار)
  • رم: Team Elite 4GB (2x2GB) DDR3 1333 (قیمت ۴۰ دلار)
  • هارد (ذخیره سازی): Western Digital Blue 500 GB 7200 RPM 16MB (قیمت ۵۵ دلار)
  • سیستم عامل: ویندوز ۸٫۱ – ۶۴ بیت (قیمت ۱۰۰ دلار)
  • کیبورد و موس: Rosewill PS/2 Wired (قیمت ۱۳ دلار)

جمع کل (به همراه هزینه مالیات): ۵۴۸ دلار

3 21 2015 1 31 30 am

تصویر از گیم اسپات

تست های بنچمارک (میانگین فریم ریت)

  • Assassin’s Creed IV: Black Flag: با تنظیمات High – 1080p – FXAA (نرخ فریم: ۴۰ بر ثانیه)
  • Battlefield 4: با تنظیمات High – 1080p – 2x MSAA (نرخ فریم: ۵۰ بر ثانیه)
  • Thief: با تنظیمات High – 1080p – FXAA (نرخ فریم: ۵۵ بر ثانیه)
  • Titanfall: با تنظیمات High – 1080p – بدون AA (نرخ فریم: ۵۰ بر ثانیه)
3 21 2015 1 37 51 am

تصویر از گیم اسپات

 پیتر نیز از کیفیت و عملکرد سیستم خوب راضی بود. او انتظار داشت که با GTX 750 Ti می تواند عملکرد خوبی بدست آورد اما با توجه به پردازنده Intel Pentium ذر نظر داشت تا تنظیمات گرافیکی را کمی پایین تر آورد. برای اکثر بازی ها، کافی بود بعضی از تنظیمات مجلل چون Ambient Occlusion و AA را غیرفعال کرد تا به فریم ۶۰ رسید. برای سیستم بهتر این جمع آوری، بهتر است بر روی CPU و رم تمرکز شود. با توجه به منبع پاور خوب، در آینده می توان کارت گرافیک را نیز ارتقا داد. با این حال، سیستم Mark Walton در زمینه عملکرد و قابلیت ارتقا بهتر عمل کرده است.

کلام آخر

با این تحقیق، اثبات می شود که با سیستم PC حدود ۵۵۰ دلاری که قیمت یک Xbox One است، می توان شاهد عملکردی بهتر از دو کنسول نسل هشتمی سونی و مایکروسافت بود که این با توجه به شرایط فعلی بازی های چند پلتفرمی است. همچنین شما می توانید از مجموعه بزرگ بازی های PC و دیگر قابلیت های آن بهره ببرید. در نظر داشته باشید که در بین کنسول ها، بازی های چند پلتفرمی بر روی PlayStation 4 عملکرد بهتری دارند. همچنین باید باری دیگر گفت که سیستم های پیشنهادی بالا (که در حدود ۵۵۰ دلار هستند) با احتساب سیستم عامل اصل (۷۰-۱۰۰ دلار) و هزینه موس و کیبورد بدست آمده اند.

نظر شما در این باره چیست؟ کدام پلتفرم را ترجیح می دهید؟ PS4، Xbox One و یا PC؟

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا

نظرات

  • Raver Raven گفت:

    حتی اگه کیفیت 8k با فریم ۱۰۰ هم باشه باز من کنسول و ایکس باکس رو به pc ترجیح میدم چون بازی با دسته اصلا یه حس خاصی داره که کیبورد
    موس نداره

    • ahmadpc گفت:

      شما یکم عقب هستین تمام بازی های کامپیوتر با دسته ایکس با کس قابل بازی هست درضمن شما احتمالا ازون ادمایی که بلد نیستن بازی های pcرو نصب کنن :no: :no:

    • amirkhane گفت:

      اصلا نظرت منطقی نبود . خب با دسته رو pc بازی کن.
      به شخصه اول از همه PC رو ترجیح میدم چون فریم بالا حس و لذت بازی رو دو چندان میکنه .
      برای ما ایرانی ها خوبه که در کنار کنسول یه PC هم داشته باشیم تا بازی مولتی پلتفرم رو رو PC بازی کنیم و انحصاری ها رو روی کنسول .

    • میلاد گفت:

      خیلی تعجب کردم – اون حسو میتونی بگی؟

      • amirkhane گفت:

        تا حالا گیم بازی کردی ؟ فریم میدونی یعنی چی؟ کنسول میدونی یعنی چی؟
        هر چی فریم بیشتر باشه تصاویر نرم تر و حس واقعی تری به آدم القا میکنه
        معلومه تا حالا ۶۰ فریم بازی نکردی

    • FarhadPs گفت:

      حداقل میگفتی بازیاشون ک رو pc نمیاد
      دسته رو میشه وصل کرد

  • infinite man گفت:

    انشا الله اگه خدا بخواد اگه تا سه ماه دیگه تحریما برداشته شه یه سیستم توپ دسته پا می کنم اگه نشه باید به یه سیستم ۲ میلیونی فکر کنم ببینم پولشو باید از کجا بیارم

    • Arsam 92c گفت:

      اره خداییش منم منتظرم قیمتا بیاد پاییت یه پی سی بردارم تا دو و پونصد اینا کنسول گرفتم دهنمو سرویس کردن

  • Xecuter گفت:

    مقالتون حرف نداشت ، خوشم میاد گیمفا که به نظرات کرابرنش توجه میکنه ، و بعدش در موردش مقاله منتشر میکنه
    این Mark Walton و Peter Brown مخصوصا این کارو کردن که حال منو بگیرند ، یه مقایسه دو روز پیش کردم که معلوم شد اشتباه بوده ، البته خیلی هم اشتباه نبوده ، چون دسته کنسول ها رو حساب کرده بودم ، و همینطور قیمت ها توی ایران فرق میکنه
    با این مقایسه PC قدرتمندتر با صرفه تر کنسول ها هست ، ولی جای سوال هنوز وجود داره توی ۵ سال آینده بازم همین سیستم جواب میده یا نه

    • میلاد گفت:

      اگر می خواهید در آینده هم با این تنظیمات به این فریم برسید، کافیست مقدار بیشتری هزینه کنید.
      تا دو سال جواب میده

    • به هیچ وجه خرید pc به صرفه تر نیست البته در ایران و البته برای گیم…چرا؟ چون قیمت جهانی کنسول ها با توجه به نرخ دلار ما هم خونی داره و اختلاف زیادی وجود نداره اما کارتی مثل gtx 960 که فقط ۱۹۹ دلار هست تو ایران نزدیک به ۱ میلیون تومان فروخته میشه این سیستم هایی هم که اینجا معرفی شد بدون در نظر گرفتن ویندوز کم کم ۳ میلیون هزینه داره که باز هم انحصاری ها ی زیادی رو ازدست دادید و باید برای یک بازی مدت زیادی صبر کنید

      • در ارتباط با GTX 960، در ایران میتونید اون رو با قیمت ۸۰۰ هزار تومان (حداکثر) بخرید
        بقیه قطعات هم میشه گفت تقریبا با قیمت همخوانی دارند و با در نظر گرفتن ویندوز، شاید کمی بیشتر از ۲ میلیون در بیاند
        با تشکر

  • مقاله عالی بود ممنون :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: pcقدرت بیشتری نسبت به کنسول داره اما همونطور هم که گفته شد برای یه سیستم قوی خرج زیادی باید کرد علاوه بر اون کنسول یه برگ برنده داره اونم بازیای انحصاری پرطرفدار و فوقلعادشه که هرکسی رو حتئ کسایی که قدرتمندتری سیستم pc زیر دستشونه وسوسه میکنه که به سمت کنسول برن گیمرا. و به نظر من راحتیش با کنسول راحت تر میشه بازی کرد من خودم به خاطر فاصله کمی که نسبت به مانیتور pcدارم حتئ وقتی میخوام وب گردی کنم بدجور بعد از چند دقیقه دچار سردرد و سوزش چشم میشم حالا چه برسه به بازی کردن که کنسول این مشکلاتو با فضای زیادو آزادی که در موقع انجام بازی در اختیار من میذاره برای من مشکلیرو درست نمیکنه ولی در کل برای کسی مثل من که از بچگی سمت کنسول بودم و کنسول بازم واقعا سخته که سمت pcبرم همونطور که برای pcبازا سخته سمت کنسول بیان پس این نظر سلیقه ای هستش اما یک چیز که سلیقه ای نیست و واقعیت هست قدرت pcنسبت به کنسول هستش که هیچ حرفی توش نیست و برگ برنده کنسول که بازیای فوقلعاد انحصاریش هست که تو اونم هیچ حرفی نیست موفق باشین :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

    • milad PC گفت:

      حرف شما کاملا درسته
      من نمیتونم با دسته XBOX 360 خوب بازی کنم ولی میتونم ۷ساعت پشت کامپیوتر بشینم
      انحصاری هم عامل خرید کنسوله وگرنه توجیه نداشت
      هر پلتفرم مزیتهای خودش رو داره
      شما میتونید با ۳ ملیون سیستم بسیار خوبی ببندیدکه با کنسول به اضافه چندتا بازی ویه دسته قیمت برابری داره
      ولی صلیقه هست که تو تصمیم دخیل هست
      مثل خود من که PC رو انتخاب کردم

  • MFORSPEED گفت:

    سیستم عهد بوق .
    اینا چیه لیست زده!!!!
    من لیست کنم با بودجه زیر ۶۰۰ دلار خیلی بهتر از اینا میشه.
    😐

    • -MAXIMUS- گفت:

      نکتش اینجاست که همین سیستم عهد بوق به قوله شما داره بهتر از کنسولا بازیا رو اجرا میکنه 😮

      • Alirezaz گفت:

        با پنتیوم؟؟؟؟البته من از قطعات سر در نمیارم.اینم بگم خودم نسل هفتی دارم ولی طبق گفته سونی یا مایکروسافت (دقیق نمی دونم) چیزی که الان میسارن و این گرافیک فعلی تنها ۲۰% از قدرت نسل هشته.وگرنه رم ۸ هیچوقت جولو ۴ کم نمیاره و عاقلانه نیست.یه نگاه به سیستم و قطعات ps4 یا xOne بندازین میبینین رو کاغذ هم این سیستم pc هیچی برا گفتن نداره.یه pc عالی فکر میکنم حداقل ۳.۴ تومنی اب بخوره. :idk: :idk: :struggle: :struggle:

  • an an گفت:

    مقاله خوبی بود

  • -MAXIMUS- گفت:

    جالبه ۱۰۰ دلار هم پول ویندوزو حساب کرده یعنی شما اون صد دلار هم کم کن ازش 😀
    تازه کارایی یه pc کجا کارایی یه کنسول که فقط مخصوص بازیه کجا :rotfl:

    خوشم مییاد بعضیا از رو نمیرن.یعنی شما نمیدونی که انواع دسته ها به pc وصل میشه نه؟؟

    • Ni10God گفت:

      خب دسته وصل بشه که چی؟ 😐 باهاش کانتر بازی کنیم یا وارکرافت ؟ 😀
      کنسول از هر لحاظ به صرفه تر هست و انحصاریش هم فوق العادست .

    • Xecuter گفت:

      ۶۰ دلار دسته هم هست ، که باید روی قیمت PC اضافه بشه

  • Ni10God گفت:

    این لیست ها که گرونتر هستند و بعد ۲ سال نیاز به آپگرید دارند 😐 از هر لحاظ کنسول بهتره مخصوصا پلی استیشن ۴ :yes: 😀

  • t-punch گفت:

    تنها دلیل انتخاب کنسول میتونه بازی های انحصاری اون ها باشه و علایق شخصی

  • amd از لحاظ قیمت خیلی به صرفه تر و بهتره از نظر من 🙂

  • Lord ERFAN گفت:

    من فقط به یه نکته اشاره میکنم 😀 و میرم UNCHARTED

    • شما بشین UNCHARTED رو بازی کن که تقلید کاملا . واضح از tomb raider کرده یعنی یکی دوتا نیست ماشالا از همه چی تقلید کرده حتی از داستان بعدشم شما بشین UNCHARTED بازی کن ما میشنیم half life شما بشین god of war بازی کن ما star citizen بازی میکنیم حتی رو کنسولتون هم آب میکنه.
      همون crysis هم یک بازی عالی بود موقعی که انحصاری pc شما ره یکش بود بعد امد رو کنسول خراب شد

      • Ni10God گفت:

        آنچارتد کلا تقلیده از تامب رایدر ؟ :laugh: خوبه خود سازنده های تامب گفته بودند خیلی از آنچارتد الهام گرفتیم . god of war کجا و star citizen کجا؟ اصلا میشه مقایسه کرد؟ 😐
        وقتی انحصاری ها goty شدند شما برو از star citizen لذت ببر 😐

        • یخورده که فکر کنی و گیمر قدیمی باشی میفهمی پسر داستان تامب رایدر که خب یک خانمی هست که دنبال اشیاء قیمتی باستانی هست که دقیقا انچارتد از همین کپی کرده بازی tomb raide underworld رو بورو بازی کن بازی هم انچارتد امده تقلید کرده از گیم پلیش. بابا دیگه از این واضح تر من چی بگم موندم.بعدش god of war که معلومه باید بگی چون قیر از این حرف چیز دیگه ای نداری بگی. حالا میبینی کی گوتی میشه. ولی خب معلومه دیگه the withcer 3 میشه همین the withcer مال ما بود کلی التماس کردید تا برا کنسول ها هم بیاد

          • Ni10God گفت:

            😐 اینطوری باشه باید بگی بتلفیلد هم از کال اف تقلید کرده یا bloodborne از god of war و… 😐
            ببین آخه سیستمت میکشه انقدر حال میکنی با witcher? درضمن تا بتمن هست امکان نداره witcher بهترین بازی سال بشه . همینطور که میدونی بازی های WB مخصوص کنسول هستند .

          • mohammad97 گفت:

            دوست عزیز ۲ نکته رو لازمه بگم.
            اولا تامب رایدر انحصاری سونی بوده
            دوما شما برو نسخه های قدیمیشو بازی کن تا بدونی کی از کی تقلید کرده.
            در اخر تامب رایدر از انچارتد تقلید کرده

            • mojtaba33 گفت:

              وای خدا انحصاری سونی بوده من خبر نداشتم من نسخه یکو دوشو تو pc بازی کردم نسخه ۳ با۴ رو هم تو ps1 هم تو pc بازی کردم ای خدا چی بگم

            • mojtaba33 گفت:

              تازه نسخه های گلد ادیشنشم واسه pc اومد اما تا جایی که من میدونم واسه ps1 نیومد

        • FarhadPs گفت:

          بیخیال بزار حداقل دلشون خوش باشه
          ما بازیش اومد تجربش میکنیم اینا سیستمو نگاه کنن خخخخخخخ

  • Jahan گفت:

    مقاله خوبیه امیدوارم در آینده مقاله های بیشتری شبیه این ببینیم
    ____
    من قیمت قطعات این دو سیستم رو در آوردم و جمع زدم و بدون ویندوز (ایرانی جماعت ویندوز اوریجینال مگه میگیره؟!) اینجوری در اومد:
    سیستم اول: ۱/۸۲۰/۰۰۰
    سیستم دوم: ۱/۶۳۰/۰۰۰
    معلوم میشه در ایران هم به این قضیه درسته، حتی اگه قیمت یه خورده بالاتر هم بره به نظرم بازم نسبت به اینکه آدم یه PC داره که کارهای دیگه زیادی میشه باش کرد بازم ارزش داره، البته در نهایت ینا عامل اصلی واسه انتخاب نیست و سلیقه هرکس مهمه و اینکه با کدوم عشق میکنه

    • اقا جهان شما انشالله با ۲۰۰ دلار سیتمی ببندین که ۱۰۰ برابر بهتر از کنسول باشه برای ما کنسول بازا هم مهم نیست چون با یه کنسول ۶ یا ۷ سال بازی انجام میدیم بدون ارتقا سیستم حالا ۷۲۰ باشه یا ۱۰۸۰ و ۱۰ فریم باشه یا ۳۰

      • Jahan گفت:

        جان؟! ۲۰۰ دلار از کجا اومد؟ من نگفتم شما کنسول نگیر هرکس با هرچی حال میکنه بخره 😉

        • سیستم خوب سیستمیه که قیمتش کم باشه عمرش طولانی باشه(سیتمش هر ساله ارتقا نیابه) مریض نشه(خراب نشه معمولا نمیشه) مومن باشه(ویندوز و بازی هاش اورجینال باشه )
          دشمنش کنسول نباشه چون کنسولا بچه ی pc هستن 😉

          • Jahan گفت:

            شرمنده داداش ولی وقتی بحث و استدلال منطقی تبدیل به کل کل و اینکه کدوم بچه کدومه بشه من حرفی ندارم 😉

    • mhabob_16 گفت:

      داداش مطمئنی قیمت سیتسم اول ۱۸۲۰ در میاد؟؟اخه با عقل جور در نمیاد ی همچین سیستمی ۱۸۲۰ بشه

      داداش من می خوام کامپیوترمو عوض کنم به نظرت ارزش داره این سیستم اول رو بگیرم؟؟به نظرت تا دو ملیون چه قطعاتی خوبه منطظر نظرت هستم قربانت

      • Jahan گفت:

        اره من تک تک قیمت هارو در آوردم، یه نکته رو توجه کن اینکه این سیستما مانیتور نداره، چون کنسول هم بدون مانیتوره، و معمولا آدم که سیستم میخره مانیتور هم روشه و با مانیتور حدود ۲۳۰۰-۲۴۰۰ در میاد که قیمت نرمالیه، اینجور که معلومه مانیتور که داری، قطعاتش همون یا یه چیزی تو همون قیمتا خوبه فقط با حدود ۲۰۰ تومن بیشتر میتونی یه گرافیک ASUS R9 270X DCII TOP که یه سرو گردن از ۷۸۵۰ بالاتره

        • mhabob_16 گفت:

          داداش شرمنده من هی مزاحمت میشم این سیستم بازی The Witcher 3 رو اجرا میکنه؟؟اگر مطمئنی که می تونه اجرا کنه تا من همین سیستم رو بگیرم تشکر قربونت اگرم امکان داره لطفا ایمیلتو بهم بده

    • Alirezaka73 گفت:

      داداش قیمتهارو از کجا اوردی,میخوامش

  • من پلتفرم ps رو ترجیح میدم نه از روی فن بازی و نه از بابت اینکه pc یا xbox one ندارم به این دلیل که اعتقاد دارم بازی انجام ندادن رو ps حد اقل برای من گناه کبریست و دلیل دوم اینکه خدای دنیای گیم ژاپنه و دلیل سوم اینکه خانواده ps جوریه که با سلیقه من جور در میاد و دلیل چهارم اینکه من pc رو اصلا برای بازی نمیدونم و xbox رو شیطانی میدانم در دنیای گیم ps خداست

    • milad PC گفت:

      PC قبل از XBOX و PS روش بازی میکردن
      حالا شما میگی مال بازی نیست ?:-)
      کنسول و کامپوتر هر دو قطعات مشترکی دارن
      میشه بهشون گفت کامپوتر هایی با سیستم عامل انحصاری شرکت سازنده
      با این نظرات من در اوردی اعصاب PC GAMER و XBOX فن رو نرنجون
      چرا این نطرات رو میدی خداوکیلی ?:-)

    • MOHAMMAD 73 گفت:

      حرفات قشنگ بود ولی xbox هم خوبی ها و طرفدارای خودشو داره
      لطفا کنسول خودتو بچسب در مورد سایر پلتفرما هم تز نده :smug:

  • Xecuter گفت:

    قیمت کجاش برابر هست که میگید قیمت با XBOX One یکی هست من تا جایی که میدونم Xbox One تا یکی دو ما پیش ۳۵۰ دلار بوده ، الان اختلاف قیمت ۲۰۰ دلار هست ، توی امریکا شمالی ۵۵۰ دلار بوده
    ، یا بگیم ۱۵۰ دلار اختلاف دارند ،
    60 دلار دسته هم حساب نکرده ، بازی های مثل فیفا رو نمیشه با موس کیبورد بازی کرد

    ۵۵۰ دلار میشه به قیمت ایران میشه ۱۷۵۰ تومان ، که Xbox One الان توی همین ایران ۱۵۰۰ هست

    • -MAXIMUS- گفت:

      وقتی شماها میشینین fps ها رو با دسته بازی میکنین 😮
      بعد چطور نمیشه فوتبالو با کیبورد بازی کرد؟؟
      این به اون در 😀

      • kashi گفت:

        با pc هم می شه با ۲۰ ۳۰ تومنی دسته تهیه کرد و بازی کرد این به اون در کجا بود؟

      • Xecuter گفت:

        من بالا گفتم مقایسه نا بجا هست ، طرف روی خودش دراورده xbox one قیمتش ۵۵۰ دلار هست ، که توی کل دنیا همه میدونند ۴۰۰ دلار بوده و حتا ارزونتر هم بوده
        دقت و ظرافتی که دسته های کنسول ها دارند ، توی هیچ دسته PC نیست ، تا حالا دیدی دسته ۳۰ تومنی ۵ سال عمر کنه

        • ahmadpc گفت:

          خب عاقل دسته همون کنسولارو بزن به pc حله دیگه 😉

          • Alirezaz گفت:

            چطور؟چطور دسته ps یا xbox رو به pc بزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

            • -MAXIMUS- گفت:

              دسته کنسولا با پی سی کاملا سازگاره حتی دسته PS4 رو میشه بیسیم به پی سی وصل کرد اونLED روش رو هم به هر رنگی که دلت بخواد(۱۶میلیون رنگ)میتونی در بییاری جالبه که بدونی تا اونجایی که من میدونم خود PS4 این قابلیتو نداره!
              دسته XO هم که فقط یه کابل MICRO USB میخواد میزنی به PC وتمام برو تو بازی
              پی سیه دیگه بی خودی که بهش برترین پلتفرم نمیگن :rotfl:

  • ممنون آقای استادی مطلب مفید و پرکاربردی هستش
    ولی امیدوارم یه سری افراد بی جنبه و کم سن دوباره دعوا و جنجال راه نندازند

  • amir1996 گفت:

    درست با دلار میشه ولی تومن مارو حساب کنی این سیستم ۳ ملیون پولش میشه بعدشم بازی های انحصاری. پی سی گرفتی باس هر ۲ سال یبار اپگریدش کنی ولی کنسول راحت ۵ ۶ سال بازی میاد براش (به نظر من )کنسول برای ما بهتره چون بیشترمون اقلام متوسط هستیم بعدشم من که خودم روم نمیشه بگم ۵ ملیون دادم به یه پی سی برا بازی کردن چون بهم میخندن برا من همون گرافیک متوسط که ۵ سال بازی میاد روش بهتره

  • MK7 گفت:

    فقط فقط pc .. تازه بازی های pc ارزون تر هم هست. :rotfl: :laugh: 😎

    • Alirezaz گفت:

      گل پسر اون بازیایی که تو میزنی با ۵ تومن همش کپی و تقلبیه.وگرنه بازیایه pc از نظر قیمت تفاوتی با بقیه نداره.JUST Console GAME

  • kashi گفت:

    pc پرچم بالا بود هست و خواهد بود دیگه حرفی از کنسول بازا نشنوم هاهاهاها

    • دقیقا حرف منم اینه
      ps پرچمش بالا بود هست و خواهد بود دیگه حرفی از pc باز ها نشنوم هاهاهاها

      • kashi گفت:

        خخخخ عاقا جان اون موقعی که ps هنوز تو مخ طراحش نیومده بود ما داشتیم تام رایدر بازی میکریم یعد میشه بگی چطوری پرچمش بالابود؟

        • pc چگونه پرچمش بالاست؟؟؟؟؟؟/ همون بازی که میگی ماله پلی استیشن بود

          • kashi گفت:

            شما هر وقت تونستید استراژیکی بازی کنی بیا این جا
            درضمن این که نمیتونید بازی های جذاب استراژیکی رو بازی کنید یکی از کوچک ترین وجزئی ترین مشکل ps هست
            حالا باقی باشد برای بعدا …..

            • داداش اینجا سومالی نیستش که همه pc دارن و میتونن رو کمترین سیستم استراتژی بازی کنن تازه همون استراتژی که میگی حال منو به هم میزنه پس برو دلیل بعدی

            • Arsam 92c گفت:

              هه چی میگی خوشگل پسر استراتژیک رو الان من دارم با این سیستم میرم cpu:pare kone khodesho 2.0GHz
              Ram 2gb
              VGA:geforce 9500gt

          • پسر خوب اول روی pc امد. بعدش half-life رو چی میگی؟

            • half-life یکی از بهترین بازی هاست حالا منظوت (half-life رو چی میگی؟)یعنی چون سیستم قوی ندارم باید ازش بد بگم نه داداش ما ps بازا بیشترمون ادم منطقی هستیم

            • B|ondy گفت:

              خواهشا تو این بحث ها اسم Half-life رو نیازید، ارزش این بازی بسیار بیشتر از اینه که توی این بحث های بچگانه مطرح بشه.

  • Nathan Dr4ke گفت:

    نمیدونم ۵۵۰ دلار به ۴۰۰ دلار که قیمت PS4 هست چه دخلی داره :-/

    • تا وانجایی که من خبر دارم یه کارت گرافیک pc بالای ۲ میلیون پولشه در ضمن ps4 399 دلاره

      • kashi گفت:

        به شما خبر اشتباه دادن
        من کلا لبتابم ۲ میله بعد بازی هایی مث bt 4 fc4 و …. به خوبی اجرا میکنم بازی هایی با گرافیک پایین تر رو هم سر very high بازی میکنم هیچ مشکلی ندارم شما که اطلاعات کافی ندارید علکی پست نزارید

      • جدا ۱ دلار اینقد تفاوت داره ?:-)
        توی متن هم گفته شده AMD R9 270 هفتاد دلار گرونتر هست پس دومیلیون چیه این وسط

  • کنسول گیمرها تعصب بیجا بزارید کنار

    شما که کنسول دارید برای چی باید برای هر عنوان مولتی پلیری ۲۵۰ هزار تومن ادم پیاده بشه ؟؟
    خیلی راحت چندتا دونه انحساریتونو روی کنسول بخرید ولی در کنار یه PC خوب جم کنید تا ابد مولتی پلیر رایگان بزنید به بدن تازه با کیفیت بهتر

    نکته : کسایی که با گیم پد عادت دارن بازی کنن دسته کنسولتون مثل اب خوردن به PC وصل میشه بدون کوچکتیرن تنظیمی با تمام بازیها هماهنگه

    هرچند نشونه گیری با موس در اکثر بازیها بینهایت لذت بهتری به گیمیر میده میتونید از گیم پد برای بازیهای ورزشی یا دو بعدی استفاده کنید

    پس تعصب بیجا کنار بزارید و به سمت PC کوچ کنی تا با دنیایی از لذت کارایی روبرو بشید

    درضمن ویندوز هم کرک شده رایگانه

    موفق باشید

    • ۲۵۰ تومن رو از کجا اوردی داداش الان بیا من واست یه مولتی پلتفرم بخرم ۱۳۰ تومان پلمپ لطفا قبلا نظر فکر کنید

      • خداییش پلمپو میگری ۱۳۰ تومن 😕 بدون پلمپ شاید ولی با پلمپ امکان نداره یه بازی به روزیو بگیری ۱۳۰تومن حالا شاید بازیای که ۱سال از اومدنشون گذشته باشه پلومپ بگیری ۱۳۰تومن مث کلیزون ولی به روز امکان نداره۱۳۰ تومن اونم پلمپ

        • اولا همون بازی های پلمپ بروز قیمتش ۱۵۰ تومن اینجا گرون میدن تازه بیشتر بازی های مولتی پلتفرم رو من از شهرمون کمتر از ۱۷۰ گرفتم تاز پلمپ زیاد با سایت ها اعتماد نداشته باش

          • سایت چیه من میخواستم dying light با bloodborne تعویض کنم باید ۹۰واسه تعویضش میدادم این قیمت بازی یه چیزی که همه جا یه جوره و فقط شاید تفاوت بین ۱۰تا۱۲تومن باشه تو شهرای محتلف نه این همه که تو میگی

          • clown گفت:

            ما که بدون pc میمیریم شمارو کار ندارم. با هر چی حال میکنی خوش باش عزیز

    • Alirezaz گفت:

      اقا خدا وکیلی یکی به من بگه من چجوری بدون هیچ تغییری دسته xbox رو بزنم به pc????????

    • Arsam 92c گفت:

      میخوام بگیرم pc
      Ps4 دارم ولی بنظرم مولتی پلتفرم ها رو pc بهترن

  • Xecuter گفت:

    این طرف مقایسشه توی خارج کرده بزار الان دقیقا همین سیستم رو توی ایران حسابش میکنم

  • کنسول گیمرها تعصب بیجا بزارید کنار

    شما که کنسول دارید برای چی باید برای هر عنوان مولتی پلتفرومی ۲۵۰ هزار تومن پیاده بشید ؟؟
    خیلی راحت چندتا دونه انحصاریتونو روی کنسول بخرید ولی در کنار یه PC خوب جم کنید تا ابد بازیهای مولتی پلتفروم رایگان بزنید به بدن تازه با کیفیت بهتر

    نکته : کسایی که با گیم پد عادت دارن بازی کنن دسته کنسولتون مثل اب خوردن به PC وصل میشه بدون کوچکترین تنظیمی با تمام بازیها هماهنگه

    هرچند نشونه گیری با موس در اکثر بازیها بینهایت لذت بهتری به گیمر میده میتونید از گیم پد برای بازیهای ورزشی یا دو بعدی استفاده کنید

    پس تعصب بیجا کنار بزارید و به سمت PC کوچ کنید تا با دنیایی از لذت کارایی روبرو بشید

    درضمن ویندوز هم کرک شده رایگانه

    موفق باشید

  • ahmadpc گفت:

    کامپیوتر یکم دردسر داره بازی هاش اما مز اش به همینه ولی من حالی که با کامپیوتر کردم هیچ وقت هیچ کنسولی بهم نداد هم نسل هفت داشتم هم ps4 کارت گرافیکمم ۷۷۰ هسته اصلا کیفیت تصویر کامپیوتر تو تصاویر یه چیز دیگس
    حالا کاری ندارم سیپیوم i3 زغالیه ولی PC خداییش یه چیز دیگس اینا رو نباید باهم مقایسه کرد مثل پراید با بنزه عجب مثالی زدماااا نخند اغا نخند

  • B|ondy گفت:

    مقاله ی بسیار مفید و جالبی بود مرسی.
    البته به هر حال هر سه پلتفرم مزایا و معایب خاص خودشونو دارن بیشتر بستگی به سلیقه کاربر داره.
    من ps4 دارم ولی دوست داشتم به خاطر بازی هایی مثل Gears of War , Dead light ، کنسول Xbox One هم داشته باشم ولی از یک طرف فکر میکنم که ارتقا PC انتخاب بهتری میتونه باشه چون بازی کردن بازی های RPG ,برای من روی PC لذت بخش تره.

  • sorena گفت:

    بازی های انتخاب شده اصلا مناسب الان نیست! بویژه بلک فلگ و بتلفیلد که اولی رو سی فریم قفل بود دومی هم رو کیفیت ۹۰۰ اجرا میشد هردو کم کاری داشتن یونتی بجای بلک فلگ و کال اف ادونس بجای بتل بسیار بهتر میشد!! من الان با gtx 770 نتونستم از بازیی دایینگ لایت رو ۱۰۸۰ به ۶۰ فریم برسم در حالت 900p به ۶۰ رسیدم و دراگون ایج هم درحالت ۱۰۸۰ به ۳۵ فریم کات سنس ها ۳۰ فریم بود درحالی که این بازی هارو بالای ۷۰ فریم میگریم..

    • mojtaba33 گفت:

      اره حرفت منطقیه بنظرم باید اون بازی هایی که گفتی تست کنن تا دیگه جایی واسه گیر دادن کنسولی ها نباشه که بگن بازیا قدیمی هستن

  • مطمئنا تا ۵ سال اینده این سیستم جواب میده بدلیل اینکه DX12 تازه داره برای PC میاد و PC با این API جدید قدرت و راندمانش ۱۰ برابر از اینی که الان هست بیشتر میشه

    باید منطقی بود و فن بازی کنار گذاشت
    پس بهتره کنسول گیمرا حتما یک سیستم جمو جور کنار کنسولشون دستو پا کنن

    نایزی هم نیست برای هر بازی ۲۵۰ هزار تومن پیاده بشید

  • Alirezaka73 گفت:

    دستشون درد نکنه

  • sah گفت:

    سیستم اولیه بهتر بود.ولی چی میشد خدا بهمون پول میداد تا سه تاشو باهم داشته باشیم تورو خدا ببین به چه جیزایی فکر میکنم.

  • -MAXIMUS- گفت:

    یه چندتا نکته رو من بگم که تو متن مقاله نبود.
    بعضیا هم که حرفی برا گفتن ندارن دارن برا خودشون میبافن!!
    تمام بازیهایی که تست شدن به جز bf4 روی کنسولا ۳۰ فریم هستند!!!bf هم اسما رو کنسولا ۶۰ فریم هست ولی رسما میانگین فریم زیر ۶۰ هست به علاوه اینکه وضوح کنسولا در بازی bf به صورت 1080p نیست
    تو هر دو سیستم به مقدار ۷۰ و ۱۰۰ دلار پول ویندوز ارجینال رو حساب کرده !که این مقدار رو میشه از هر دو سیستم کم کرد.
    در سیستم انویدیا اومده از برند evga کارت 750ti رو انتخاب کرده که خیلی راحت میشه از برند ارزون تر تا حدود ۱۰۰ دلار هم کارت 750ti رو انتخاب کرد وباز هم ۵۰ دلار صرفه جویی کرد

    همونطور که میدونید قیمت بازیهای پی سی معمولا ارزان تر هستند(ارجینال)
    در تعداد و کیفیت انحصاریها برتری مطلق با پی سی هست(مراجعه شود به مقاله متاکریتیک در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در مورد تعداد بازیهای هر پلتفرم

    همونطور که میدونید رو کنسولا یه بازی قدیمی رو براتون hd میکنن و دوباره با قیمت ۴۰ دلار میندازن به ملت بعدش تازه میبینیم بازم ۱۰۸۰ ۶۰ فریم نیست و افت فریم داره از اون بدتر از نسخه قدیمی پی سی هم عقب تره(مراجعه شود به مقاله های df)
    اما رو پی سی خیلی راحت یه بازی قدیمیرو تا 4k هم که بخوای میتونی بازی کنی بایه ماد و sweet fx هم خیلی راحت خودت ریمسترش میکنی 😀
    هر کی ندونه ما که میدونیم این عزیزان کنسول فن ۹۹ درصد بازیاشونو دارن رو پی سی پایرت میکنن
    پس دیگه پی سی به در بازی نمیخوره و این مضخرفات از کجاتون در مییاد :sick:

  • Absolution گفت:

    اقا این فنای کنسول چقدر بی منطقن یارو با ۵۵۰ دلار سیستم داده که بتل۴ رو روی ۱۰۸۰ و تنظیمات گرافیکی بالا پنجاه فریم میده
    ما pc بازا با هفتصدهزار تومن میتونیم یه مانیتور توپ ۱۰۸۰ بخریم
    ولی خدا وکیلی شماها یه تلوزیون ۱۰۸۰ واقعی رو چندمیخرین؟
    کل سال بازیای مولتی پلتفرم داره میاد اونوقت تو هرسال دوتا بازی انحصاری بیاد که به خدا تو عمرم یه بارم بهشون فکر نکردم تا وقتی دارکسولز و دارک سایدرز هست چرا به gow فکر کنم
    تا وقتی تامبرایدر هست چرا به انچارتد فکر کنم؟
    تا وقتی بتمن هست و خیلیای دیگ من هیچوقت حصرت انحصاری نمیخورم هه شمابرین خوش باشن به همون بهانتون واقعا بی منطق هستین :no:
    و درضمن بنده اینور و اونور انحصاریاتون رو بازی کزدم ک اینقدر راحت با این عناوینی ک گفتم مقایسه کردم ی وقت فکر نکنید ندیدم و اینجور نظر میدم

  • mahan-shadow گفت:

    ی گیمر واقعی باید هم کنسول داشته باشه هم پی سی که انحصاریو روی کنسول بزنه بازیای دیگه رو رو پی سی

    میدونم میخواید دیسلایک بزنید بزنید معروف شم 😀 😀 😀 😀 😀

  • NFrealmusic گفت:

    ممنون واقعاً مقاله خوبی بود
    فقط یه سوالA MD FX-6300 Vishera 3.5GHz
    قدرتش با کدوم یکی از پردازنده های اینتل برابره لطفا جواب بدین

    • kashi گفت:

      intel ش ۳.5GHz داشته باشه بعد فک میکنم با core i5 یا core i7 بتونی یکی پیدا کنی
      من هنوز cpu amd رو امتحان نکردم ولی میگن هم ارزونه هم همون قدرت intel رو داره
      حتما باید بگیرمش ببینم چی میگه خخخخ

    • -MAXIMUS- گفت:

      متاسفانه پردازنده هایی amd کارایی چندان بالایی در بازیها ندارن
      شما میتونین به سایت gamegpu.ru مراجعه کنید و مقایسه همه پردازنده ها رو در بازیها ببینین
      شما اینجوری حساب کن که یه i3 2100 کاراییش در حد یا بالاتر از ۸۳۵۰ amd هست!
      البته یه بخشی از مشکل هم مربوط به خود بازی هاست که نمیتونه از همه هسته های کار بکشه
      امیدواریم با اومدن dx12 این مشکلات برطرف بشه
      ولی خب اینتل به خاطر اینکه صاحب امتیاز معماریهx86 هست مسلما همیشه یه قدم از amd جلوتره

  • kashi گفت:

    میلاد جان شما از بازی های استراژیکی بدتون میاد دلیل نمیشه که همه بدشون میاد!!!!
    من کسایی رو میشناسم که موقعی که اسم بازی های استراژیکی میاد دهنشون آب میفته بازی هایی مث جنگهای صلیبی عصر افسانه ها جرنال البته اگه اشتباه نکرده باشم تمدن ها و… بازی دوتا که همکنون بیش از ۲ میل نفر دارن بازی میکنن بعضی از بازی های اندروید مث کلش اف کلن رو میشه رو pc اجرا کرد بازی هایی که هیچ وقت یه ps باز اون رو تجربه نمیکنه
    بسه یا باز هم بگم؟؟؟؟

  • ... گفت:

    والا ما که ۴-۳ سال هست که هم یک سیستم جدید گرفتیم و هم کنسول و الان هر دو نیاز به ارتقاع داره :دی و در حال حاضر هم تقریبا تمام بازی ها رو با همین PC داریم به زور هم که شده داریم اجرا می کنیم.ولی همونطور که گفتم نیاز به ارتقاع هست و تا الان هم دلیلی برای خرید کنسول ندیدم ولی کسی از آینده خبر نداره !

  • Xecuter گفت:

    این قیمت ها به بازار ایران هست که حدودی هست ، مثلا ایشون رمی که بسته کرده اصلا توی ایران گیر نمیاد ، رم ۴ گیگ هم توی تمامی بازار ۱۲۰ تومنه
    پردازنده: مدل AMD FX-6300 Vishera 3.5GHz (قیمت ۴۰۰ تومان )
    مادربورد: (قیمت ۲۰۰ تومان)
    کیس: (قیمت ۱۰۰ تومان)
    پاور:(قیمت ۲۰۰ تومان)
    کارت گرافیک: PowerColor AX7850 2GBD5-DH Radeon HD 7850 (قیمت ۶۰۰ تومان)
    رم: (قیمت ۲۴۰ تومان)
    هارد (ذخیره سازی): (قیمت ۱۵۰ تومان)
    کیبورد و موس: (قیمت ۷۰ تومان)
    دسته : (قیمت ۱۰۰ تومان)
    در کل میشه حدود ۲ میلیون تومان ، قیمت یه PS4 هم الان ۱۵۵۰ هست ،
    البته خدایش این ها سیستم توپی بستن ، توی ایران عمرا همچین سیستم برات ببندن

  • clown گفت:

    زندگی تو pc جریان داره

  • اول همه عرفان دستت درد نکنه بابت مقاله عالی بود
    کسی که می خواد سیستم ببنده چه دردیه که حتمی به اندازه ی کنسول ها باشه؟ بره خود کنسول رو بخره!
    یا اینکه بره یه سیستم خوب ببنده که کنسول هارو بخوره!! اگر پول نداره بره کنسول بخره! اگر پول کنسول هم نداره بشینه سماق بمکه
    خدایی آدم بتونه یک سیستم عالی ببنده به کل جماعت گیم می ارزه! اما به شخصه با این وضعیت کنسول رو برای خرید انتخاب می کنم!
    به قول دوستان
    ps4 is great ……but pc is beter

  • Pc هم خوبه
    ولیکن Uncharted,god of war,alan wake,the last of us,و…رو نداره
    در نتیجه حرفه ای تر ها میرن سراغ کنسول

  • clown گفت:

    بایه سیستم چهار تومنی میشه نسل نهم کنسولم قورت داد

  • فقط pc!
    از قدیم گفتن:
    gta رو پی سی
    call of رو پیسی
    battleرو پیسی
    game رو پی سی
    قدرت رو پیسی
    !
    با پیسی علاوه بر گیم کار دیگه ای هم میشه کرد مثلا کار با برنامه های مهندسی اما ps4 ,x1 فقط برا بازی کردنه ! :yes: :yes:

    • kashi گفت:

      اصلا برنامه های مهندسی رو ول کن یه اهنگ نمیتونن گوش بدن

      • Xecuter گفت:

        یه طوری حرف میزنی انگار ملت نمیتونند یه PC زغالی داشته باشند ، ما بحثم سر گیم هست

        • جور دارن در مورد pc حرف میزنن که انگار الماس یا یاقوت نایابه که فقط پادشاها از استفاده می کنن مثل اینکه یادشون رفته کارگران اداره اب فاضلاب هم یه لبتاب دارن

        • kashi گفت:

          هر جا که بری باز برمیگردی سر همین pc چه به خوای چه نخوای

          • اره دیگه اخرته هر جا بری هر جا باشی هر کاری کنی به pc برمی گردی
            خدایا شکر

            • kashi گفت:

              خوبه حداقل سر این مسئله که هرجا بری باز برمیگردی سر pc حتی برای آهنگ گوش دادن ، اتفاق نظر داریم

            • رو ps4 هم میشه اهنگ گوش داد ، فیلم نگاه کرد
              بحث بحثه گیمه اگه متوجه نشدی برو تو گوگل ترجمه شاید با زبان عربی متوجه شی

    • Arsam 92c گفت:

      خب عاقل کسی که میره کنسول میخره واسه گیم میخره دیگه اصن بعضیا حرفاشون خنده داره نه لابد میخوای ps بگیره برنامه نویسی کنه 😐 خدا شفا بده…

  • Gta 5
    راستی release dateداد راک استار باسه pc!

    • kashi گفت:

      آدم دوسال منتظر یه بازی بمونه اما درست و حسابی باشه گرافیک داشته باشه

      • منظورتون از گرافیک یه ۲ یا ۳ تا درخت ماشین یا ادم نیست که به بازی اضافه شده

        • میلاد گفت:

          خدایش اینو خوب اومدی بخاطر دو تا علف دو سال انتظار خیلی نادرست هست :laugh:
          بعدش شما فکر کردین اگر راکستار دو سال روی gtav کنسول کار میکرد در این حد نمیشد گرافیکش؟؟؟؟؟؟؟؟؟ صد در صد میشد
          ولی شکی نیست pc چند میلیونی بهتر از کنسوله

          • fps_king گفت:

            علف؟
            تو نور بازی و انعکاس ها و سایه ها و بافت ها همه پیشرفت کرده و نرخ فریم به ۶۰ رسیده که تو اول شخص میتونه جالب باشه.
            بعد شما میگین دو تا علف!!!
            من خودم سیستم خوبی ندارم و روی ps4 بازی میکنم ولی خواهشا اطلاعات ندارید نظر ندید! 😕

        • همین که اون رفیق من به خاطر وضع اقتصادی داغون خانواده اش نه پول کنسول داره نه PC درست حسابی و فقط یه سیستم نفتی داره اما بخاطر همین تاخیرات و بهینه سازی های پیاپی راکستار میتونه این ابرشاهکار کنه و حداقل لذت رو ببره؛ بله این صبر ۲ ساله کاملا ارزشش رو داشت 😉
          راکستار دستت رو بابت همین کارات میبوسم…

      • داداش یه جوری میگی انگار ما با گرافیک قارچ خور تجربش کردیم :no: :no: ببینید بحث درست نکنین من شکی ندارم که gtaگرافیک بیشتری رو pcداره اما تو نسل ۸ این تفاوت واقعا به اون صورت که تو نسل۷دیده میشه تو نسل۸ دیده نمیشه در مورد اومدن این بازیم واسه pcبحث راه نندازین چون کلن راکستار میونه خوبی با pc نداره و این دلیل نمیشه که به خاطر یه بازی که دیر اومده تیکه بهم بندازیم و بحث درست کنیم من خودم با دیدن بازیای مث اولین سری callof و assassins در نسل۷ از نسل ۶ وسوسه شدم و به سمت نسل۷ رفتم بازیایی هایی زیادی هستن که واسه pc خیلی زودتر از کنسول میان پس به خاطر دیر اومدن gta انقد بحث درست نکنیم :yes: :yes: :yes:

        • B|ondy گفت:

          قارچ خور؟؟
          لطفا دیگه برای یاد کردن بازی های بی ارزش از این بازی اسم نبرید . درسته که من گیمر غربی باز هستم ولی با کمال احترام و عشق از این بازی یاد میکنم. اگر Mario ساخته نمی شد ، دیگه چیزی به اسم کنسول بازی و PC Gaming وجود نداشت که شما سرش بحث های بچگانه بکنید. اون موقع که PS وXbox وجود نداشتن ، همین قارچ خور تنها دلخوشی گیمرا بود.

          • درسته بازی خوبی بود اما من بیشتر عاشق سونیک بودمو هستم در نسل میکروهم اثلا علاقه ای به قارچ خور نداشتم و بیشتر خوشم از اون بازیای میکرو میومد که دوتا برادر بودن مییفتادن تیراندازی کردن یکی لباسش قرمز بود واون یکی آبی اون یکی بازیم اون سگ بود که با اسلحه پرنده میزدی میرفت میاوردشون یادش بخیر :-(( بعدشم الان حرمت بازیای غولی مثل order با ryse کسی نمیگیره و مسخره میکنه حالا شما گیر دادی به حرمت نگه داشتن قارچ خور

            • rocksteady گفت:

              رایز و اردر غول بودن 😐 همین ماریو هنوزم انقدر اعتیاد آور هست که با صد تا اردر و رایذ عوضش نمی کنم
              به یاد داشته باشید که تا قبل از ماریو صنعت بازی سازی به خاطر فروش کم رو به نابودی بود و این ماریو بود که با فروش بالاش این صنعت رو زنده کرد دوباره

            • Mrm7799 گفت:

              خدایی اوردر خیلی شاخ بود ولی متاسفانه یه عده حسود قصد خراب کردنشو داشتن
              unityهم عالی بود ]بعد از اپدیت[ولی در حقش ظلم شد

            • B|ondy گفت:

              Arowana silver fish اخه چرا فکر می کنی منتقدا با سونی لج دارن و بهش حسودی می کنن؟ فکر میکنی مردم دیگه کار و زندگی ندارن فقط دنبال حسودی کردن به سونی هستن؟اگه این جوری بود چرا Blood born متای ۹۳ گرفت ؟The order بازی شاخی نبود ، بازی هایپی بود و با این نقد هم نابود شد:
              “یک کلون بی خود از Gears of War”

  • Gta 5
    راستی release dateداد راک استار باسه pc!
    🙂

  • gtx750 ti گفت:

    کاربر جدیم پس سلام
    اقا این کارت گرافیک منو چرا ورداشت واقعا عالیه کارتش هیچ بازیو رو روش نشده با فریم بالا اجرا نکنه :laugh: :laugh:

  • m mojtaba گفت:

    فقط کیبرد 😀 😀 😀 و موسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس

  • . گفت:

    این مقاله بدرد اون گل پسرهایی می خوره که هی اشعار تلاوت می کردن و می گفتن واسه سیستم pc باید ۶,۷ میلیون بدی تا مثل کنسول بازی ها رو اجرا کنه؛ جالب اینجاست که از راه منطق و استدلال این حرفا می زدن طوری که اگه اقلیدس حرفاشونو میدید درجا جان به جان آفرین تسلیم میکرد…اگه پول ویندوز , موس و غیره… رو حساب نکنیم(چون تقریبا دیگه خونه ای پیدا نمی شه که توش یه pc نباشه) و هزینه های جانبی کنسول هم اضافه کنیم مثل پول بازیها،اشتراک شبکه و غیره… سیستمی به مراتب بهتر از این میشه بست طوری که تا آخر نسل ساپورت شه.اگر هم کسی درخرید سیستم به مشکل برخوده…تو خریدش اشتباه کرده.
    بحث قدرت،فریم،رزولیشن و غیره در کنسول بی معنیه یعنی نباس برا کسی مهم باشه چون اگه این طور بود همه سمت Pc می رفتن.
    Pc از همه لحاظ نسبت به کنسول بهتر و برتر نیست.چون اگه این طور بود دیگه کنسولی هم وجود نداشت!!(بحث سلیقه نیست)
    چیزی که کنسول رو در گیم از pc متمایز می کنه و باعث میشه که افراد بی شماری به سمتش هجرت کنن واز فریم و گراف بیشترو غیره…بگذرن انحصاریا هستن و ارزش کنسول هم به انحصاریاشه نه چیزه دیگه

    • ramin-v گفت:

      زمانی که بتلفیلد جدید یا همین تامب ریدر و متالگیر فانتوم پین اومد و با یه سیستم با این قیمت تونستید اولترا های بازی کنید پی سی داران عزیز زحمت کل کل کردن بکشند تازه اول نسله این سیستم ها همین الان هم دورانشون گذشته. بالاترین پی سی ها دوسال دوام نمیارن تزه تعداد انحصاری ها برای پی سی سالی دو تا سه تا بیشتر نیست در صورتی که کنسول سالی ۶ یا ۷ تا راحت داره.

      • 0157 گفت:

        هر چی باشن این سیستما این بازیایی که گفتی ۱۰۰% از ۳۰فریم بیشتر میگیرن :laugh: بعد dx12 هم که اومد قیافتون دیدنیه 😎

      • -MAXIMUS- گفت:

        ببین داداش لازم نیست اطلاعات ضعیفتو هر جا میری به نمایش بزاری
        قویترین سیستما بعد دوسال از رده خارج میشن .؟؟
        الان کارت رده پایین ۷۸۵۰ د داره تو بازی alien i حدود۷۰ فریم میده در صورتی که رو کنسولا ۳۰ فریمه :shutmouth:
        کارت من ۶۸۰ ماله ۳ سال پیش همین الان کنسولا رو شخم میزنه.وقتی کنسولا جلو ۷۸۵۰ کم مییارن دیگه خودت ۶۸۰ رو حساب کن
        سالی دو سه تا انحصاری ؟جک نگو :rotfl:
        یه نگاه به این امار متا کریتیک بنداز تا حساب کار بییاد دستت
        http://8pic.ir/images/sbqpgvfn9sn84oeyf9p5.png
        انحصاریهای پی سی تو سال گذشته به اندازه کله انحصاریهای همه کنسولا رو هم بوده متا همه هم بالا مثل ps4 نبوده که اسمشو بزارن yellowstation 4!!

        خوشبختانه هر سال همین وضعه

  • King Jason گفت:

    فقط PC، ولی حیف که پولشو ندارم.

  • Arash.ps4 گفت:

    فقطpc .میشه ی سیستم بهم بگین تا حد اقل تا پنج سال بتونم باهاش بازی کنم ایا با این سیستم میشه تا پنج سال بازی کرد؟
    gtx960
    core i5 4440
    ram8 🙂

  • amir saleh گفت:

    سلام باورکنید PC ازهرلحاظ بهتر ازکنسول هاست فقط یکم باید سطح توقعاتوبیاریم پایین.من خودم.با
    I3 3210,
    Ram 8 1333
    HD 6850 1gb
    تاالان دارم تمامی بازیهارو رو کیفیت بالا.نه فوق العاده.ورزولشن 720p انجام میدم.وهیچ مشکلی نداشتم
    بنظرم هیچ وقت کنسولها نمیتونن با پی سی رقابت کنه.چون کنسول زیر مجموعه یک پی سی محسوب میشه

  • saeidemia گفت:

    از یه چیز pc خوشم میاد اینکه که قابلیت های گسترده ای داره
    یکیش همین emulator هاست… همین روزا دارم MGS: peace walker رو بازی میکنم که مال PSP بود یا snake eater که مال PS2 بود
    درسته یکم دردسر داره ولی از هیچی بهتره ! اگه به جای این سیستم مثلا xbox داشتم احتمالا نمی شد اونا رو بازی کنم
    البته شاید میشه و من خبر ندارم ! که اگه اینطوره شما خودتون بگین

  • arash.twd75 گفت:

    یه سوال الآن گیریم اصلا سیستم ۶ میلیونی ببندین برای pc اونوقت میتونین انحصاری های کنسول ها رو بازی کنین؟ نگین که ما cs:go و wow و بازی های استراتژیک و … داریم ، چون من با سیستم کاملا ذغال و داغونم هم میتونم اینا رو بازی کنم نیاز به سیستم شاخ نداره به جز total war :-/

    • PS4 گفت:

      کاملا موافقم،اصلا دلیل اصلی خرید کنسول همین انحصاریاشه
      من اگر به خاطر انچارتد و گاد اف وارو … نبود سمت کنسول نمیرفتم
      این انحصاریا واقعا فوق العادن

  • باید به چیزهای دیگه هم توجه بشه به نظرم کنسول خیلی بهتراست الان بخوای با همین سیستم بازی کنی به نظر من تا دوسال بیشتر دوام نمیاره ولی کنسول تا هشت سال ساپورتت میکنه الانم بخوای بازی های چهار سال دیگه رو بخوای با این سیستم اجراکنی عمرا بتونه درحد کنسول بازی رو اجرا کنه خوب معلومه الان assassins black flag یا thief مال نسل پیش بودن و معلوم هم هست عملکرد بهتری نسبت به کنسول داره ولی همین assassins چهار سال دیگه رو با این سیستم اجراکن ببینم در حد کنسول نشون میده پس کنسول خیلی با صرفه تر هست و باید آینده بین باشیم وسیستم های خیلی قویتر از این هم نمیتونن بیشتر از چهار سال دوام بیارن چه برسه به این سیستم

    • به نظرم pc مثل خرید یه خونه پیش فروش که وقتی تموم شد شما باید بشینین تازه به خرج کردنش اما کنسول مثل خرید یه خونه تکمیل شدست که شمارو بلند مدت ساپورت میکنه اما یه خونه پیش فروشو اونجور که خودت دلت بخواد میسازیش و گسترشش میدید اما خونه تکمیل شده دیگه همونی که هست و جای تغییر زیاد نداره :yes: :yes: :yes: :yes:

      • اینجور هم میشه گفت سیستم کنسول ۶ سال یه بار اپدیت میشه اما سیستم pc هر سال شش بار

        • میلاد ۳۶۰ نسل ۷ دمار منو درآورد در سال ۵بار آبدیتش میکردم مخصوصا از اواسط نسل این بازیای آبدیت کردن شروع شد حالا نمیدونم ps3نسل ۷ اینجور بوده یا نه تازه بعد از آبدیتا دیگه یه بازیای دیگه نمیاورد بالا مث گرز من فک کنم ۲۰ تا از بازیام اینحوری مشکلی بعد از هر آبدیت دستگام واسشون به وجود اومد

        • Strix گفت:

          هرسال ۶ بار :laugh: بابا تو دگ کی هستی میلاد جان :yes:

      • mojtaba33 گفت:

        خوب خودت جواب خودتو دادی تو توخونه ای که شخصی ساز هست راحتری یا خونه ای که از پیش طراحی شده تازه چه تظمینی میدی این نسل هفت یا هشت سال عمر کنه معماری کنسول های نسل هشت مثل pc هستش اگه مشخصات کنسول ها با معماری نسل هفتم یکی بود یه چیزی تازه امسال استیم ماشین با سیستم عامل مخصوص گیم هم میاد به این ها dx12 هم اضافه کن بخاطر همین شرایط واسه کنسول ها خیلی سخت میشه

    • Strix گفت:

      همون کنسول در طی زمان گرافیکش کم میشه.قطعا اگر گرافیک روی pc هم کاهش پیدا بکنه و تنظیم بشه و مثل کنسول بشه بیشتر دوام میاره.
      750ti یکی از دوستان دارن و یونیتی رو روی very high و بدون افت فریم رفتن.در ادونس وارفیر هم فریم ثابت تر بود(مدرک هم دارم)
      باز هم میگم اگر قرار باشه بالاترین حالت بزنی سیستم ارتقا میخاد

  • FEIZ گفت:

    دست شما درد نکنه، مقاله ای به درد بخور برای منیه که در طول عمرم فقط یک کنسول بازی داشتم(سگا) و فقط از PC برای بازی استفاده می کنم چون هم علاقه ایی برای استفاده از دسته ندارم (فقط موس و کیبورد را برای بازی کردن می پسندم، البته روش استفاده کردن از دسته هم بلد نیستم و کلا دوست ندارم که روش کار کردن با دسته را یاد بگیرم) و نه آدمی هستم که همه جور بازی ای که میاد را بازی کنم که بخوام یه کنسول بازی برای انجام بازی های انحصاری بگیرم و نه….. .
    اگه اون ۱۰۰ دلار ویندوز که در ایران فقط هزینه یک دانلود داره را به اضافه یه مقدار پول دیگه بگذاری رو خرید یک هارد ۱ ترابایت و یه کارت گرافیک بهتر می توانیم این سیستم گفته شده(منظورم سیستم اول که بر پایه ی AMD بود) را خیلی بهتر از این چیزی که هست بکنیم (البته این نظر منیه که بازی کردن با کیفیت FHD و 60fps یک اتفاق بزرگ محسوب می شود).
    ….. ولی اصلا باورم نمی شود که سیستم عامل اینقدر گران باشد اخه ۱۰۰ دلار،(واقعا دست هک کننده ها درد نکند.)

    • میلاد گفت:

      کبیورد و موس تنها مزیت غیر انکار پی سی

      • Dark Knight گفت:

        😐
        جدی باید یه لیست تهیه کنم خسته شدم از بس نوشتم 😐
        آخه مرد حسابی تو ماد داری؟ 😐 تو به غیر DLC راهی برا ادامه بازی داری؟ تو انقد حق انتخاب داری؟ تو می تونی وسط بازی چت کنی؟ دیگه چقد بگم آخه فقط یه و… می ذارم

        • Strix گفت:

          داداش بیخیال حقیقت مثل روز روشنه قیافه بعضی ها هم آخر نسل دیدنیه.همون طور ک اخر نسل پیش دیدنی بود!

          • میلاد گفت:

            اخر نسل هفتم نگاه کن مقایسه گرافیک pc و کنسول بازی دارک سولز ۲ : درسته گرافیک pc بیشتره اما اونقدر تفاوت محسوسی نمیبینم که کلی پول خرج کنم تا این گرافیک ببینم ( دقت کن همون بدو تولد نسل هفتم باید این pc سیستمشو ببنیدی) و ضمنا the last of us گرافیک خیره کننده ای رو نشون داد که ps3 هنوز هنوزه زنده میتونی بماند و…

            • Strix گفت:

              ببخشید تاحالا مقایسه اینارو دیدی؟
              crysis 3 pc vs console
              far cry 3 pc vs console
              metro
              tomb raider pc vs c(سال ۲۰۱۳ افکت tressfx داشت در صورتی ک این افکت در ریمستر بازی به نسل بعد رفت اونم با فریم ۳۰ رو اکس باکس)
              و…..
              کرایسیس ۳ برروی pc اون زمان یک بازی کاملا نسل بعدی بود
              همیشه هم گفتن هرچه قدر پول بدی همونقدر آش میخوری!

            • Dark Knight گفت:

              کی از گرافیک حرف زد؟ 😐
              PC بازی هاش بهتره. قابیتاش بیشتره. ماد داره. اصلا گرافیک به درک اصلا اردر بهترین گرافیک نسل 😐 (خخخخخخخ آره جون خودش)

            • farshadx گفت:

              دوست عزیز مشکل اونجاست که بخواطر کنسولهای مضخرف بازی سازها سمت گرافیک بالا نمیرن و در حد همون کنسول میسازن وگرنه pc همیشه رو به جلو
              فقط اوایله نسل کنسول ها شاهد پیشرفت گرافیک هستیم و از اواسط نسل حالا پست رفت نباشه ولی این روند متوقف میشه

            • Strix گفت:

              farshadx بله موافقم
              دیدی ک کرایتک یک بار به کنسول اهمیت نداد و شاهکار گرافیکی crysis 3 رو تو اون زمان عرضه کرد

        • mojtaba33 گفت:

          اقای دارک نایت من به شما یه معذرت خواهی بدهکارم بابت پست دیروزم ببخشید نارحتتون کردم

  • last of us گفت:

    مقاله عالی بود
    ممنونم جناب استادی
    به اطلاعاتمون اضافه شد

  • ممنون عالی بود … :yes: :yes:

  • Strix گفت:

    عحب بحثی رو از دست دادیم 😀
    هزینه ویندوز خودش ۷۰ دلاره اونو کم کنید بزارین رو cpu و مین بورد بهتر هم میشه
    ممنون بابت مقاله
    داداش Xecuter به حرف من رسیدی حالا :-))

    • میلاد گفت:

      مانیتور رو حساب نمیکنید؟؟؟

      • Strix گفت:

        نه!اینجوریه کنسول هم با ۵ تا بازی و اشتراک و تلوزیون=۳۵۰۰ :-/
        به قول خودتون الان هرکسی دگ یک مانیتور داره. :yes:

        • میلاد گفت:

          عزیزم همه تو خونشون ال ای دی دارن اونم ۴۰ اینچ به بالا چه لزومی داره تی وی بخرن
          مگر طرف پولدار باشه برای اتاقش بخره این حرف دیگس

          • Strix گفت:

            شما میگیtv همه دارن منم میگم همه مانیتور رو دارن پس نگو مانیتور رو حساب کن :yes: :yes:

            • میلاد گفت:

              بله همه دارن ولی موقعی که کامپیوتر یکی بخره مانیتور هم باید بخره اون موقع همه دارن
              مگر اینکه جدیدا مد شده تو جهاز دخترها مانیتور هم اضافه شده باشه ( شوخی) 😛

  • میلاد گفت:

    من با گیم با آتاری و سگا و سونی یک آشنا شدم و با خرید PC تا الان گیمر هستم ولی با توجه به تحقیقات و تجربیاتی که داشتم به این نتیجه رسیدم در نسل هشتم باید یک PS4 داشتم باشم چون :
    1- سیستم هایی کامپیوتری مانند همین ۵۵۰ دلار تا سه سال بازی ها رو ساپورت میکند اما کنسول تا ده سال بازی رو به بهترین شکل اجرا میکند.
    2- بازی انحصاری کنسول ها ( مخصوصا سونی) واقعا میتونم بگم بهترین بازی های عمرم هستن که تجربش نکردم از متاهای بازی ها میتونید به این نتیجه برسید.
    3- عمر بالا دستگاه کنسول و امکانات گیمنیگ بیشتر از pc که باعث میشود تا ده سال بدون دغدغه بهترین لذت گیمی ببرید.
    4- لذت از بخش مولتی پلیر بازی ها
    5- خلاصی از شر مشکلات نصب بازی در pc ( مثلا : به سیستمم میخوره یا نه؟ چرا این نصب نمیشه؟ از وسط بازی میپره؟ کرکش یعنی مشکل داره؟ بابا چرا اینقدر افت فریم داره؟؟؟ نمیتونم با بالاترین گرافیک بازی کنم چیکار کنم؟؟ پولم که ندارم!)
    6- نهایتا کنسول بصرفه تر از pc است.

    • کو گوش بینا چشم شنوا و یا برعکس
      تازه اینو یادت رفت بگی من میگم
      7-یه ps4 که میتونی باهاش p.t. رو بازی کنی

    • -MAXIMUS- گفت:

      اولا ۴۵۰ دلار!!دوما کنسولا همین الانم با بهترین کیفیت بازی رو اجرا نمیکنن چه برسه به ۱۰ سال دیگه اصلا تعریف شما از کیفیت چیه؟؟نسل قبل که همه بازیها رو کنسول زیر 720p و زیر ۳۰ فریم بودن اخرای نسلم که دیگه در حد verylow پی سی هم نبودن؟
      2-در مورد انحصاری یه بار دیگه این عکسو میزارم
      http://8pic.ir/images/sbqpgvfn9sn84oeyf9p5.png
      3-این همون تکرار ۱بود جوابتو دادم میشه یه چندتا از این امکانات بیشترو نام ببری که رو پی سی نیست ممنون میشم
      4-ماشالله اطلاعات.اسم استیم به گوشت خورده احیانا ،فکر نکنم
      5 :silly: مشکل شما اینه که هر وقت اومدی سراغ پی سی رگه پایرت خوریت گل کرده با مشاوره درست یه سیتم ببند بازیها رو، رو استیم بخر و دانلود کن هیچ مشکلی با بازیها نداری
      حتما در جریان کپی خور کردن کنسولای نسل قبلی نبودی رسما باید هفت خوان رستمو رد میکردین یه بازی اجرا بشه نشه dvd خراب باشه نباشه بن بشم نشم بازی جدید رو کنسول بییاد نییاد کپی خوریش بپره نپره
      همین نسلم که ماشااله اپئیت برای بازها مییاد بالای ۱۰ گیگ.بیخیال عمو من همون مشکلات رو پی سی رو ترجیح میدم
      البته کاربرهای حرفه ایی با کرک کردن بازیها هم مشکل ندارن.معمولا نوبا از این حرفا میزنن
      6-باریکلا پس چرا بیشتر بازیهاتو رو پی سی پایرت میکنی؟؟

      • میلاد گفت:

        اونی که خوابه میشه بیدارش کرد ولی اونی که خودشو زده به خواب نمیشه بیدارش کرد

        • -MAXIMUS- گفت:

          اومدی یه سری صحبت که ناشی از اطلاعاتت ضعیفت هست و از رو فن بازیه رو لیست کردی به خیال خودت فکت هم هست!
          بیخیال عمو تو اگه راست میگی جواب منطقی بده وگرنه که :shutmouth:

        • Strix گفت:

          بله و قطعا شما جزو دسته دوم هستید
          بشینید تا کنسولتون تا ۱۰ سال دیگر “بهترین شکل” بازی هارو بیاره ما ک بخیل نیستیم :yes: :yes:
          داداش maximus بیخیال

          • اصلا من موندم چرا بین کنسول ها و یک وسیله که کنسول نیست یعنی pc مقایسه ی قدرتی انجام میدید؟ اگر منطقی هستید چرا کنسول که قابل ارتقا نیست و البته دلیلی هم برای این کار وجود نداره با یک pc که هر سال قابل ارتقا هست مقایسه میکنید و میگید pc برتره؟ کدوم pc ?? رنج قیمت pc از ۵۰۰ تا میلیون ها تومانه هیچ کدوم از این وسیله ها در ضمینه ی گیم به دیگری ذره ای برتری نداره و اگر بگید pc بهتره ده ها دلیل میشه اورد که ps4 برتره اگر بگیم کنسول برتره باز به همین صورت. بهتره این بحث های بچه گانه رو تموم کنید از گیمفا خواهش میکنم مقالاتی نذاره که یه عده از بازی و گیم زده بشن :-))

    • Dark Knight گفت:

      ۱-همونطور که گفتن ۴۵۰ دلار درست بخون بعد حرف بزن. در ضمن این نسل ته تهش ۵ سال ساپورت میشه چون GPU کنسول ها افتضا.حه. گرافیک PS4 در حد یه amd 7850 هست. :sick:
      2- تجربه نکردی بعد حرف الکی می زنی؟ 😐 در ضمن به متا باشه PC اوله.
      3-بله کاملا عمر بالا داره 😐 یا سه چراغه میشه یا میسوزه یا می شکنه 😐 تا ۱۰ سال هم که از ***ت در آوردی. بدون دغدغه رو خوب اومدی :rotfl:
      4-مولتی پلیر PC که خیلی بهتره. بازیاش هم هم بیشتره هم بهتره. ارزون ترم هست بازی های اریج رو PC
      5- شما نو.بی زر نزن.
      6- از این تیکش میخوام عکس بگیرم بدم شبکه نسیم پخش کنن بیننده ها غش کنن از خنده :laugh:

      • Strix گفت:

        کنسول ها cpu ضعیفی هم دارن و این ضعف تو acu نمایان شد و خود یوبی هم اینو گفت

        • Dark Knight گفت:

          دقیقا. یوبی اومد گفت CPU کنسولا خیلی ضعیفه مجبوریم کم کنیم فریمو. بعد فنبوی ها میگن یوبی عرضه نداره بازی بسازه کنسولا خیلی هم قوین 😐

      • میلاد گفت:

        حالا بماند من نظرمو گفتم شما هم نظرتو بگو تریبون آزاده
        ولی این عکس واچ داگزت منو کشته یعنی این بازی خریدم مثل ………… پشیمون شدم
        یوبی سافت طوری تبلیغ میکرد واقعا تو کفش بودم ولی ایده هک جالب بود

        • Dark Knight گفت:

          از لوگوی anarchy گرفتن لوگوشو. چون از علامت Anarchy خوشم میاد از نسخه گیمش استفاده کردم. در ضمن من خریدم بسیار خوشم اومد سه بار هم رفتم. تازه نگران بودم که بد باشه چون بقیه گفته بودن. ولی دیدم خیلی لذت بخشه. به جز لگ زدن بازی هیچ مشکلی من ندیدم.

        • Strix گفت:

          من ک خیلی حال کردم مخصوصا آخراش اوج گرفته بود

          • میلاد گفت:

            من بیشترین مشکلم فقط تو نشانه گیری اسلحه بود یعنی اعصابمو داغون میکرد و بعدش نمیتونستی مثل آدم ماشین برونی همش تصادف و…
            دوستم هم همینو بازی کرد همینو گفت
            لپ تاپم اینو تو لاو اجرا کرد با افت فریم زیاد

            • Strix گفت:

              نشونه ک خوب بود حتی با دسته به نظرم بهتر از gta بود سیستم نشونه گیریش(راحت تر بود)
              سیستم رانندگی بد بود اما من زیاد تصادف نمیکردم ولی در کل بد بود و gta و …خیلی بهترن

  • Dr.Gamer گفت:

    قیمت به دلار هست به تومان خیلی گرونتر از کنسول در میاد

  • والا تو این ۷ ۸ سالیع که گیمرم این بحثا هست و خواهد بود… من خودم اول پی سی باز بدم الانم رفتم سمت کنسول. دوستانی که میگن پی سی با فلان سیستم کنسولو میخوره حتی رو نسل ۹ 😐 خب میدونین هنوز نصف قدرت این کنسولاها رو پیدا نکردن و نشناختن. سیستم کنسولها سیستم خاصیه و اصن نباید قابل قیاس با پی سی قرار بگیره. مگه یادتون رفت ناتی داگ با لست اف اس اخر نسل ۷ با اون سخت افزار بد قلق پی اس ۳ چه گرافیکی ازش دراومد؟ چون زمان میبره تا قدرت های نهفته ی درون کسنول مشخص شه و به درستی قابل استفاده قرار بگیره. از این بحث مسخره ی فریم و رزولیشن دیگه حالم بهم خورد اخه زمانی که من متال ۱ میزدم این جور چیزا بود؟ وقتی ادم بازی میکنه اینقد تو حس و حال بازی غرق میشه که یادش میره فریم و رزولیشن چیه. گیمر باید اینجوری باشه. پی سی باز هایی که میان میگن ما فلان فریمو میگیرم و گرافیک یه ذره مهارت توی بازیهای انلاین ندارن. عمرا داستان بازیهایی مث واکینگ رو بفهمن(البته نه همشون). عمرا یه بازی رو بخاطر رسالته بازی بودنش بازی کنن. یا کنسول بازایی که پز انحصاریاشونو میدن. تروخدا بس کنین این بحثا رو و به پلتفرم هم احترام بزارین.

    • نه اون قسمت از حرفت اشتباه هم رزولیشن مهم هم فریم یعنی چی آدم نمیبینه اتفاقا من خیلی رو این مسئله حساس و ریز بینم این حرفت مث این میمونه بگی موقع رانندگی دیگه حواست نیست که پشت پیکان نشسته باشی یا بنز واقعا مهم با کدومش سواری بهت میچسبه پس ببین مهمه نسل پیشرفت داره میکنه به خاطر همین گرافیک آزادیای بیشتر در گیم پلی بازی و داستان عالی بازی :yes: :yes: :yes:

    • Strix گفت:

      اون برای نسل قبل بود.
      نسل قبل سخت افزار کنسول جلوتر از دانش بازی ساز بود
      الان معماری همون x86 مثل pc هست.ساده هست قدرت نهفته ای نیستش بخاد کشف بشه!
      “پی سی باز هایی که میان میگن ما فلان فریمو میگیرم و گرافیک یه ذره مهارت توی بازیهای انلاین ندارن”
      الان غیب گفتی؟تاحالا یک بازی مسابقه تیمای معروف مثل fntic یا navi یا … رو دیدی؟
      داداش چی میگی؟داستان واکینگ دد بفهمن؟منم کنسول گیمر میشناسم به واکینگ دد میگه چرت به خاطر نفه میش!

    • Dark Knight گفت:

      ببخشید عزیزم ما بدون پول می تونیم بهترین بازی های آنلاین تاریخ رو بازی کنیم چی چیو تجربه نداریم؟ 😐
      تو شوتر آنلاین هم که یه PC باز سه تا کنسول بازو حریفه. اصلا من نمی تونم درک کنم شما چطور نشونه گیری می کنید با دسته 😐

    • Strix گفت:

      در ضمن هروقت فکر کردی حرفه ای هستی تو بازی های شوتر فقط تو اپارات سرچ کن markellof
      تا بفهمی مهارت در شوتر یعنی چی 😉

  • .::Ali GN::. گفت:

    اونایی که میگن برای پلی ۴ باید ۲۵۰ پول بازی بدی من با ۲۵۰ براشون ۶ تا بازی میارم

    • میلاد گفت:

      ۲۰۰ تومنه پلمب شدش
      نمیدونم ۲۵۰ از کجا اومد؟؟؟؟؟؟؟

      • بلاد بورن الان ۲۶۰ هستش بازی به روز قیمتشونم به روز هستش گفتم تفاوت تو شهرای مختلف بین۱۰تا۱۲تومن هستش نه این همه که ۶۰ تومن اختلاف قیمت باشه بازی پلمپ به روز انقده قمیتش مثلا بتل۲۴۰ تومن هستش

      • kashi گفت:

        ادرس میدم بفرست در خونه بیاد ۲۵۰ هزار تومن نقد میدم به پست چی اگه ۶ تا بازی ps4 باشه

    • King Jason گفت:

      برای تعویض کردن فقط بازیایی مثل : the Order یا the Last of US باید تعویض بشن. بقیه بازیا مثل : GTA V یا Fifa 15 یا mortal Kombat X رو نمیتونی تعویض کنی.

    • kashi گفت:

      ادرس میدم بفرست در خونه بیاد ۲۵۰ هزار تومن نقد میدم به پست چی اگه ۶ تا بازی ps4 باشه

    • kashi گفت:

      چی شد ادرس بدم؟؟؟؟؟

      • دوستمون AliGN دیر به دیر به سایت سر میزنه ولی وقتی سر بزنه جواب سوالتو میدهkashi

      • .::Ali GN::. گفت:

        باهوش منظورم دیجیتالی بود اگه میخوای ۲۵۰ تومن بده برات ۶ تا بازی پلی ۴ بخرم آدرسم بده دیتا هاشو رایگان برات بفرستم در ضمن همین بازی های دیجیتالیهم میشه تعویض کرد مثلا من بازی اساسین یونیتی دیجیتالی رو با بلادبورن + ۱۰ تومن سر تعویض کردم

        • .::Ali GN::. گفت:

          در ضمن شما ناراحتی ۲۵۰ تومان بده به من من بازی های قدیمی ۶ تا فیزیکی میخر برای خودم میدی؟؟؟!

          • kashi گفت:

            من ناراحتم؟؟؟
            شما دارید جوش میخورید!!!!
            درهر صورت با بازی دیچیتالی هم بخوایم بخرید هر بازی۵۰ تومن دربیاد میشه ۳۰۰ تومن ۲۵۰ تومن نمیشه

        • kashi گفت:

          بعد تعویض کنم که چه شه ؟؟؟؟ مثلا من بخوام ۱ سال دیگه بازی رو دوباره برم باید برم ۲۰۰ تومن بدم دوباره بازی رو بگیرم؟؟؟؟
          مادربزرگ میگه هیچ ارزونی بی حکمت نی ps داره ماود تفاوت pc رو روی بازی هاش میگره شما خبر ندارید
          من یه خش میافته روی dvd هام میشکنم میندازم تو کوچه میرم دوباره میخرم شما هم میتونید همچینکاری بکنید
          درضمن این چیزی که شما میگید روی دستگاه تاثیرش رو میزاره

آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا