بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند - گیمفا
بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند - گیمفا
بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند - گیمفا
بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند - گیمفا
بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند - گیمفا
بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند - گیمفا

بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند

کسری نراقی
۱۲:۱۰ ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند - گیمفا

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بازی‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای مهم و تاثیرگذار در دنیا محسوب می‌شوند و گیم‌ها در آینده نچندان دور رسانه قالب بر دنیا خواهند بود.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر بهروز مینایی شنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: بیش از ۲۰ سال است که بازی های رایانه ای همانند بسیاری از رسانه های دیگر همچون تلویزیون و موبایل وارد کشور شده و پس از ورود این رسانه امروز ما به دنبال فرهنگسازی در استفاده از این هنر صنعت هستیم.
وی با بیان اینکه سال ها است ذائقه کودکان و نوجوانان ایرانی به بازی های اکشن عادت کرده یادآور شد: تلاش ما بر این بوده بازی های رایانه ای مناسب و غیرمناسب را تفکیک کنیم و نظام رده بندی سنی اسرا نیز در همین راستا تدوین شد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ادامه داد: این بنیاد از سال ۸۷ در عمل کار خود را آغاز کرد و پس از یکسال فعالیت، نظام رده بندی سنی اسرا به منظور بررسی محتوایی بازی های رایانه ای داخلی و خارجی از نگاه روانشناسی و جامعه شناسی ایجاد شد و امروز از این نظام در بسیاری از کشورهای مسلمان همچون ترکیه و امارات به منظور رده بندی سنی بازی های رایانه ای استفاده می شود.
مینایی تاکید کرد: بیش از دو هزار و ۱۰۰ اثر خارجی با استفاده از نظام رده بندی اسرا محتوا سنجی شده اند که بر این اساس یک سوم این آثار نامتناسب با فرهنگ ما شناخته شدند. همچنین یک سوم این بازی ها نیز نیاز به ویرایش داشته و یک سوم برای عرضه در بازار متناسب با فرهنگ ما شناخته شدند.
وی با بیان اینکه تولید بازی های رایانه ای ایرانی ۴ سال است آغاز شده گفت: کشورهای خارجی حرکت خود در زمینه بازی سازی را ۴۰ سال است که آغاز کرده اند و ما نیز با افزایش سرمایه گذاری می توانیم آثاری همسطح بازی‌های خارجی تولید کنیم.
مینایی به سهم گسترده هنرمندان و سینماگران در توسعه بازی های رایانه ای اشاره کرد و یادآور شد: بازی های رایانه ای همتراز با سینما جزء هنرهای مهم محسوب می شوند و گیم ها با توجه به درگیر کردن کاربران، در آینده نچندان دور رسانه های قالب بر دنیا خواهند بود.
وی ادامه داد: تدوین آیین نامه ورود بازی های رایانه ای به کشور، صدور مجوز تولید بازی، ارتقای کیفی بازی ها، بررسی محتوای بازی های رایانه ای، ایجاد جذابیت و ارائه خدمات آموزشی، تولید نیروی انسانی برای خلق بازی های رایانه ای ارزشمند و ارائه خدمات به تولید کنندگان از جمله وظایف بنیاد ملی بازی های رایانه است اما در تولید این هنرمندان هستند که باید با بنیاد مشارکت داشته باشند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: بنیاد بازی های رایانه ای به تنهایی نمی تواند در عرصه تولید موفق باشد و هنرمندان و خانواده ها با کمک به بنیاد می توانند فضا را برای تولیدات قابل توجه در عرصه بازی های رایانه ای فراهم کنند.
مینایی در ادامه گفت: کارشناسان بنیاد ملی بازی های رایانه ای در کنار تولیدکنندگان بازی های رایانه ای حضور دارند اما بدون شک برای تولید بازی های رایانه ای نیاز به سرمایه گذاری بیشتری داریم و نیروهای ما در استودیوهای بازی سازی باید ۱۰ برابر شوند اما امروز با همین بضاعت اندک بازی سازان ما توانسته اند محصولات قابل توجهی خلق کنند.
وی یادآور شد: شاید ما در تعداد تولید بازی های رایانه ای از کشور های بزرگ دنیا در عرصه بازی سازی همچون آمریکا، ژاپن و کانادا عقب باشیم اما در زمینه تولید بازی های رایانه ای ناموفق نیستیم و برخی تولیدات ما در زمینه بازی های بزرگ، کوچک و بازی های موبایل در سطح تولیدات خارجی ساخته شده است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ادامه داد: هزینه ای که برای تولید بازی های رایانه ای ایرانی همچون میرمهنا شده یک پانصدم بودجه تولید بازی های رایانه ای مشابه این آثار در خارج از کشور است و استودیوهای خارجی برای تولید یک بازی ۷۰۰ برابر ما هزینه می کنند.
مینایی تاکید کرد: متاسفانه بازی های رایانه ای قاچاق در بازار با قیمت ۱۰ هزار ریال عرضه می شوند در حالی که بازی‌های ایرانی با قیمتی بیش از این ارائه می شود و همه نهادها برای حمایت از تولیدملی باید در راه مقابله با قاچاق بازی های رایانه ای تلاش کنند.
به گفته وی، چنانچه وضعیت بازار بازی های رایانه ای کنترل شود خانواده ها می توانند با اعتماد بازی های رایانه ای مورد نظر خود را خرید کنند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: برخی از شرکت های غیرمجاز از نشان بنیاد ملی بازی های رایانه ای سوء استفاده کرده و بازی های غیرمجاز را با نشان این بنیاد به بازار ارائه می کنند و این افراد با این اقدام تلاش کردند وجهه بنیاد را خدشه دار کنند.
مینایی ادامه داد: خانواده ها می توانند با مراجعه به سایت بنیاد، مراکز اصلی فروش بازی های رایانه ای را شناسایی کرده و برای تهیه بازی های رایانه ای به این مراکز مراجعه کنند.
وی یادآور شد: فهرستی از نام بازی های غیرمجاز در اختیار ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری قرار گرفته و این ستاد نیز در راستای جمع آوری بازی های رایانه ای غیر مجاز اقدامات قابل توجهی داشته است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای توضیح داد: در سال ۹۱ و ۹۲ بنیاد ملی بازی های رایانه ای به دنبال فرهنگسازی در زمینه نحوه انتخاب و استفاده از بازی های رایانه ای است و امیدوارم در این راستا اقدامات موثری با همکاری رسانه ها و بخصوص رسانه ملی انجام شود.
مینایی در ادامه به استفاده از اساتید مجرب در انستیتو ملی بازی سازی اشاره کرد و گفت: در این انستیتو از سازندگان بازی های رایانه ای موفق ایرانی همچون گرشاسب، آسمان دژ و طلای سیاه برای آموزش دانشجویان استفاده می شود و معتقدم هر ۱۶۰ دانشجوی فعال در این انستیتو توانایی حضور موفق در زمینه بازی سازی را دارند.
وی از بازی سازان و علاقه مندان به بازی های رایانه ای دعوت کرد تا ۶ تا ۱۰ تیرماه امسال با حضور در مصلای امام خمینی (ره) از دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران دیدن کرده و با دستاوردهای تولیدکنندگان داخلی در زمینه بازی سازی آشنا شوند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه ۹۰ اثر سال گذشته در جشنواره بازی های رایانه ای درخواست حضور داشتند ادامه داد: حدود ۱۹۰ اثر برای حضور در دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران درخواست خود را به دبیرخانه این جشنواره ارائه کرده اند؛ همچنین در این دوره از جشنواره ۴۰ بازی مستقل نیز حضور خواهند داشت.
مینایی تاکید کرد: در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای فضایی مفرح برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده و در عین حال تولیدکنندگان داخلی ما برای تولید کنسول های بازی نیز تلاش های قابل توجهی انجام داده اند در این دوره از نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران این کنسول ها در معرض دید عموم قرار می گیرند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای از تولید ۷ بازی رایانه ای مختص کودکان خبر داد و تاکید کرد که در سال جاری بر تعداد این بازی ها افزوده خواهد شد.
مینایی موفقیت در عرصه بازی های رایانه ای را منوط به حمایت همه جانبه دولت، مجلس و دیگر نهادهای ذیربط دانست و اظهار امیدواری کرد هنرمندان در تولید بازی های رایانه ای همکاری تنگاتنگی با بازی سازان داشته باشند.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند - گیمفا
بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند - گیمفا
بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند - گیمفا
بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند - گیمفا
بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند - گیمفا
بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند - گیمفا
بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی‎‌های رایانه‌ای همانند سینما جزء هنرهای تاثیرگذار محسوب می‌شوند - گیمفا