شوالیه های نفرین شده | نقد و بررسی The Order: 1886
گاهی اوقات نقد برخی از بازی ها به منتقدین حس خنثی کردن یک بمب ساعتی را می دهد که با قطع کردن سیم اشتباه ممکن است همه به هوا بروند و در این زمینه و در صنعت گیم این انفجار جر و بحث های بی پایان بین فن بوی های محترم در اقصی نقاط دنیا می باشد که به هیچ وجه نمی شود از این دوستان اجتناب کرد.حال این امر خطیر از زمان معرفی یک عنوان انحصاری شدت می گیرد تا اینکه در زمان عرضه ی بازی و انتشار نمرات آن به اوج خود می رسد لذا نقد این عناوین حس راه رفتن بر روی یک شانه تخم مرغ را دارد.از زمانی که دو کنسول نسل هشتمی سونی و مایکروسافت وارد عرصه ی رقابت شدند هرکدام سعی داشتند با سخت افزار و بازی های انحصاریشان طیفی از گیمر ها را به سمت خود جذب نمایند.
قصد من از این صحبت ها نقد دو کنسول نیست بلکه نقد عنوانی است که قصدش از عرضه به رخ کشیدن قدرت این کنسول به رقیبان و به ارمغان آوردن یک بازی مطلقا نسل هشتمی است.از زمانی که سونی کنسول خود را معرفی کرد سعی داشت که با بازی های انحصاری مختلفی برتری خود را در این نبرد اثبات کند و با بازی هایی همچون Infamous:Second son و Drive club کم یا بیش به این مهم دست یافت اما هیچکدام از عناوین نام برده شده به اندازه ی The Order:1886 مورد انتظار طرفداران نبود و شاید این بدین دلیل است که هیچکدام از بازی های مذکور تا این حد نیز هایپ نشده بودند.از وقتی که ساخت این بازی فقط یک شایعه بود تا زمانی که قرار بود بازی در تاریخ نوزدهم فوریه عرضه شود ده ها تریلر از این عنوان عرضه شد.همه ی گیمر ها این تجربه را دارند که غریب به نود درصد بازی هایی که در این حد هایپ می شوند با شکست مواجه شده اند؛ نمونه ی بارز آن هم بازی های یوبیسافت اعظم یعنی W.D بود.
اما آیا The Order هم به چنین سرنوشتی دچار شده؟ آیا این بازی فقط تبلیغ های تجاری و پر سر و صدای قبل از عرضه بود که نتوانسته به قول های خود عمل کند یا اینکه بازی ای بس قدرتمند و توانا از آب در آمده که کنسول رقیب و عناوین انحصاریش را کنار زده و حرفی برای طیف مخالف باقی نگذاشته و همچنین تبدیل به گل سرسبد بازی های انحصاری PS4 شده است؟
در ادامه به پاسخ این سوال می پردازیم.
عنوان:The Order 1886
سازندگان:Ready at Dawn
Santa Monica Studio
ناشر:Sony Computer Entertainment
سبک:شوتر سوم شخص
پلتفرم:PS4
تاریخ انتشار: ۲۰ فوریه ۲۰۱۵
نمی خواهم که لقمه را از پشت سر وارد دهان و شما خوانندگان محترم را تا انتهای این مقاله سردرگم کنم و منتظر جوابی بگذارم که می خواهید همین الان بدانید.این بازی هم از بازی های دیگر در زمینه ی افت و خیز مستثنی نیست اما چیزی که ضعف های این بازی را بیش از عناوین دیگر نمایان می کند و طرفداران را آزرده خاطر می نماید، انتظارات برآورده نشده بازی است.انتظاراتی که بر پایه ی تبلیغات و وعده سازندگان بنا شده بود و حال در زمان عرضه ی بازی حس یاس و ناامیدی در چشم طرفداران موج می خورد.با این وجود هنوز فاکتور هایی در بازی موجود بوده که شما را امیدوار به تجربه ی بازی می کند.
بگذارید از اول شروع کنم؛ دقیقا از اولین لحظه ای که ایده ی خرید بازی در ذهنتان جرقه می خورد.این بازی انحصاری PS4 است و این یعنی هزینه کردن حداقل ۲۲۰ و حداکثر ۲۷۰ هزار تومان پول ناقابل بنا به زمان خریدتان(هر چه نزدیک تر به تاریخ ریلیز بخواهید بازی را تهیه کنید قیمت پایین تر میاید و پس از عرضه قیمت می شکند)برای بازی ای که فقط دارای بخش تک نفره می باشد و خبری از بخش چند نفره و یا حتی هیچگونه لیدربردی نیست.بر فرض مثال بازی Shadow of Mordor فقط دارای بخش داستانی بود اما با این وجود ارای بخش آنلاینی بود (آنلاین نه مولتی پلیر و PvP) که می توانستید در اون بخش به رکورد زدن و رقابت با دوستانتان بپردازید .قابلیتی که فقدانش در Order حس میشود.بازی حاوی هیچگونه کد و محتوای خاصی در بسته بندی اش نمیباشد از این رو خرید بازی در روز اول و کاملا پلمپ شده حرکتی بس نسنجیده است وبه شما دوستان توصیه میکنم که اشتباه بنده را مرتکب نشوید و پول خود را بیهوده برای یک تیکه پلاستیک دور جعبه ی بازی هدر ندهید.از لحظه ای که دیسک را درون دستگاه گذاشته و اولین میان پرده ی بازی را میبینید بهتر است خود را برای انواع سکته های قلبی و مغزی آماده کنید و مطمئن شوید که حتما چند نفر در محل بازی شما حظور دارند تا چشم آنها هم به صفحه ی نمایشگر افتاده و همچون انسان های نخستین از دیدن بازی به سان دیدن آتش تعجب کنند.
گرافیک بازی مسخ کننده است فک خود را تا چندیدن دقیقه ی ابتدایی نمیتوانید بسته نگه دارید.چیزی که چشمهایتان میبیند باورتان نمیشود و دائما در گوشه و کنار ذهن خود این محاسبات را می کنید که اگر چنین گرافیکی در سال دوم عرضه ی نسل هشت برای PS4 آمده است پس در اواخر عمر این کنسول با چه عناوینی مواجه هستیم؟مطمئنا شما هم مثل من از همون لحظه ی اول دستتان به روی دکمه ی Share خواهد بود تا تمام لحظات بازی را در حافظه ی کنسول ذخیره کنید.وقتی که گالاهد را در حال پایین رفتن از پله ها میبینید کاملا وزن بدن او را حس میکنید. نفس نفس زدن وی و بالا پایین شدن قفسه سینه و لباس وی را در بحبوحه ی درگیری ها شاهد هستید.وقتی که هدف گیری میکنید و شلیک میکنید لگد اسلحه را روی بدن خودتان هم حس میکنید و فقط کافی است به تکان خوردن شنل روی شانه ی گالاهد حین تیراندازی دقت کنید تا به بازی انحصاری کنسول خود ببالید.
ممکن است پس از چندی چشمتان به گرافیک بازی عادت کند که خوب این امری طبیعی است اما مسئله اینجاست که برخی سعی دارند این نکته را به عنوان نقطه ضعفی برای این بازی تلقی کنند و از آن بر علیه بازی استفاده کنند در سراسر بازی شما با میان پرده های زیادی مواجه می شوید و حدود ۶۰%بازی را در میان پرده ها سپری میکنید ولی این چیزی است که سازندگان بازی خودشان بر آن واقف بودند.آنها طبق گفته ی خودشان میخواستند که یک تجربه ی تمام سینماتیک با گرافیکی فوق چشمگیر را به گیمر ها عرضه کنند. ممکن است وقتی حرف از سینماتیک می شود ذهنتان به سمت Uncharted منحرف شود.اگر این چنین است باید بگویم که بدون شک جزو افرادی هستید که The Order را تجربه نکرده اید.میان پرده هایی همچون فیلم های بلاک باستری هالیوود که با دستورات QTE ترکیب شده و در عین تماشای یک فیلم سینمایی گیمر را درگیر داستان و بازی نگاه میدارد و به محض پایان یافتن میان پرده مجددا خود را در قلب اکشن بازی میابید.حتی نبرد های تن به تن گالاهد و کشتن دشمنان کاور گرفته هم حسی بس سینماتیک تر از مبارزات تن به تن نیتن در نسخه های گذشته ی آنچارتد می دهد.
با این اوصاف برخی قصد تخریب این عنوان را با همین ویژگی های مذکور نیز دارند.خب این دسته افرادی نیستند جز طرفداران حزب مخالف و یا منتقدینی سخت گیر که قصد تخریب عناوین هایپ شده را دارند.کسی منکر زیاد بودن میان پرده ها نیست اما این بخشی از زیبایی بازی است که سراسر بازی شما حس میکنید که به تماشای یک فیلم سینمایی می پردازید.
یکی از نقاط ضعفی که باید به آن اشاره کرد تفاوت نه چندان درجه سختی بازی می باشد که در نهایت میتواند فقط یک ساعت به کل گیم پلی بازی اضافه کند که در یک رنج متعادل حدود ۷ الی ۸ ساعت به طول می انجامد.همین زمان اندک بخش داستانی کمی گیمر را در خرید بازی ایی با این قیمت بالا به شک بیاندازد.تروفی های بازی چالشی را ارائه نمیدهند تنها تروفی ایی که از قلم افتاده است تروفی “صبــر ایـــوب” است آن هم با درجه سختی گـُلد.زیرا در بازی هایی با خط داستانی بدست آوردن تروفی ها شامل چندین بار تمام کردن بازی در درجه سختی های مختلف و یا یافتن Collectible ها نیز میشود.از قسمت اول خیالتان راحت باشد که تروفی خاصی برای اتمام بازی در درجه سختی های مختلف وجود ندارد.مثل اینکه خود سازندگان هم متوجه شده اند که تفاوت بین درجات سختی بازی در حدی نیست که برای هرکدام تروفی ای جداگانه تعریف شود.اما اگر میخواهید Collectible های بازی را پیدا کنید پیشنهاد میکنم که در همان دفعه ی اول پیدا کنید زیرا مجددا بازی کردن تمام بازی با توجه به اینکه نمیتوانید میان پرده هارا رد کنید نیز “صبر ایوب”میخواهد.
داستان بازی بسیار گیرا و جذاب است و پس از چندی مجددا با یک داستان درگیر کننده در این نسل مواجه شدیم تنها ایراد کوچکی که وارد است این بوده که داستان سرایی بازی خیلی به مسائل ماورایی آنچنان که انتظار داشتیم نمی پردازد و درست در زمانی که حس می کنید می خواهید بیشتر در این موضوع فرو بروید و بیشتر بدانید، حس کنجکاویتان سرکوب می شود.البته اگر اسلحه های موجود در بازی را جزو مسائل ماورایی حساب کنید باید بگویم که سازندگان مفصلا به این قضیه پرداخته اند.حدود ۱۰ یا ۱۲ اسلحه در بازی موجود است که به دو قسمت اسلحه ی اولیه و اسلحه ی کمری نیز مجزا میشود.
ویژگی بعضی از آنها به شکل ذیل می باشد
Thermite Rifle:نوعی ماشین گان محسوب میشود که میتوانید دشمنانی را که کاور گرفته اند را کباب کنید .مکانیزم اسلحه به گونه ای است که ابری از پودر منیزیم ایجاد میکند که به شدت اشتعال زاست و با شلیک بعدی شما باعث انفجار محیطی قابل قبولی میشود.خشاب خود اسلحه به تنهایی میتواند نقش یک بمب را ایفا کند اگر جداگانه قرار گیرد و بهش شلیک شود.
Combo Gun:همانطور که از اسم این اسلحه پیداست شما با اسلحه ی با دو لوله ی مجزا طرف هستید.اسلحه ای که از یک لوله اش همانند اسلحه های دیگر گلوله فلزی خارج می شود و از لوله ی دیگر جریانی مستقیم و قوی از باد.
Arc Induction Lance:این اسلحه یک خط مستقیم از الکتریسیته را شلیک میکند .لازم به ذکر است که در داستان بازی این یکی از اسلحه های آزمایشی تسلا می باشد.
M2 Falchion Auto rifle:کلیشه ای ترین اسلحه ی ممکن در سراسر بازی که میتوانید ۹۰% بازی را با همین اسلحه پیش بروید.درست است که این بدین معنی است که اسلحه در همه ی جوانب خوب کار میکند اما همچنین باعث میشود نیازی به تعویض اسلحه نباشد.یک اسلحه همانند Combo Gun ولی بدون قابلیت خروجی هوای پر فشار.
M84 Marksman Carbine:اسنایپی تک تیر که هدشات کردن با آن یکی از لذت های تکرار نشدنی بازی است.
Three Crown Coach gun:نمیشود که در یک بازی ویدئویی شوتر شاتگان حظور نداشته باشد.
اما این شاتگان مثل هر شاتگانی نیست بلکه دارای سه لوله است که با هر شلیک از هر سه لوله گلوله خارج میشود و طرفتان را گوشت چرخ کرده مینماید.
اسلحه های بازی در قسمت های مختلف یازی بنا بر موقعیتی که در چند دقیقه ی آینده قرار خواهید گرفت نمایان میشوند و میشود گفت که از هر اسلحه در موقعیت خاص خودش کمال استفاده و لذت را می برید.
دشمنان بازی از هوش مصنوعی عالی ای برخوردارند.خیال نکنید که میتوانید راحت در گوشه ای نشسته و شروع به تیراندازی کنید تا محیط را کاملا پاک سازی کنید.باید دائما حواستان به اطراف باشد.ممکن است هر آن دشمنان شمارا دور بزنند و کار دستتان بدهند.پس از هدشات کردن و کشتن چندین دشمن نوار Focus شما پر میشود و میتوانید حرکت نمایش زیبایی را انجام دهید که در آن بازی به حالت صحنه ی آهسته در آمده و شما میتوانید تا آخرین گلوله ی موجود در خشابتان برای دشمنان جلوی رویتان نشانه گذاری کنید و پس از اتمام صحنه آهسته شاهد شلیک های پیاپی گالهد به نقاط مذکور باشید و بدین شکل و با به همراه داشتن یم Auto Rifle میتوانید محیطی پر از دشمن را در چشم بهم زدنی به سلاخ خانه تبدیل کنید.
از میان همه ی دشمنان Half-Breed ها چاش انگیز ترین اند.در مرحله ای که در مترو هستید و یک Half-breed به شما حمله میکند میتوانید سیخ شدن موی تن خودرا با نفس نفس زدن های این موجود حس کنید. وقتی که خون شما رو میچشد و میگوید
“I can smell you HUMAN”
میشود گفت که حظورش را در اتاق حس میکنید.و اینها همه از طراحی و صداگذاری فوقالعاده نشات میگیرد
در Chapter4 بازی شاهد شکسته شدن کمر Isabeauتوسط یک Half-Breedهستید و عکس العمل گالاهد در اون لحظه و حس خشم و نگرانی ای که در چشمان وی موج میزند وموی به تنتان سیخ میکند. وقتی که گالاهد دندان هایش را بهم میفشارد میتوانید غیض او را حس کنید.
بازیگران تمام توانایی خود را برای ارائه ی بهترینها به کار برده اند.
بد نیست که اشاره ی کوچکی به داستان بازی بکنیم
بازی در یک تاریخ نانوشته و تخیلی از قرن ۱۷ ام در لندن شکل میگیرد.دوره ای که موجوداتی به نام Half-Breed که ترکیبی از انسان و حیوان هستند و کما بیش از نظر ظاهری شبیه گرگ نما ها می باشند نیز در میان آدمیان هستند و جان آنهارا به خطر میاندازند.در سوی دیگر قضیه محفلی از شوالیه ها در این دوره ی زمانی حظور دارند که وظیفه شان محافظت مردم از این موجودات می باشد. در داستان بازی ذکر میشود که در گذشته ی دور یعنی قرن هفتم,هشتم بعضی از مردم رفتار و خوی حیوانی پیدا کرده و سر انجام به Half-Breed ها تکامل یافتند.اکثریت مردم در اآن زمان از این موجودات ترس داشتند و در صدد نابود کردن و منقرض کردن آنها برآمدند و بدین ترتیب جنگی میان دو نژاد در گرفت.با وجود اینکه تعداد انسان ها به تعداد دو رگه ها می چربید اماقدرت و قابلیت های حیوانی انها برتری را در میدان جنگ به نفع دورگه ها میکرد.
تا قرن ها بعد بشریت کورسویی امید در دامان King Artuhr و شوالیه های وی میابد.مجددا نیروهای پادشاه به مقابله با Half breed ها میپردازند اما مجددا تاریخ تکرار میشود تا اینکه انقلاب صنعتی شکل میگیرد و در کنار آن شوالیه های محفل به دارویی به نام BlackWaterدست میابند که عمر انسان را بیشتر و به وی قابلیت های بهبودی فوقالعاده ای را میدهد.حال با کمک تجهیزات به دسا آمده در این انقلاب و داروی Blacwaterامیدی مجدد در محفل شکل گرفته و آنها کمر به انقراض نژاد نیمه انسان نیمه حیوان ها بسته اند.
باز این عنوان سعی کرده است که پس از چندی قدرت PS4 را به رخ بکشد نه اینکه عنوانی تحویل شما بدهد که ماها با آن سرگرم بشوید و Order ممکن است تا چند ماه دیگر از لیست خرید بازی های شما خط بخورد و حتی آن را با بازی ای دیگر تعویض کنید.اورد همانند TLOUبخش مولتی پلیری ندارد که همچنان پس از اتمام بازی شمارا سرگرم نگاه دارد.اما اوردر این توانایی را دارد که به اولین بازی خارقالعاده ی این نسل تبدیل شود.این پتانسیل را دارد که تا اواخر عمر این کنسول هر کجا که بحث از جلوه های بصری این نسل شود نام خود را بر سر زبان ها بیاورد واز آن به عنوان شاهکاری گرافیکی یاد کنند.ممکن است در هیچ بازی ایی دیگر شاهد طراحی شدن تک تک دندان های کاراکتر های بازی نباشیم,این مثال حرف های زیادی برای گفتن دارد که بنده جزییات را به خود شما دوستان واگذار میکنم.
بله بازی در مجموع نهایتا ۸ ساعت گیم پلی دارد و ا این ۸ ساعت حدود ۶ ساعت در میان پرده های پویا و فعل و انفعالی به سر میبرد و لازم است که گیمر همیشه آماده برای فشردن دکمه ها در موقعیت های خاص باشد اما دقیقا همین نکات است که بازی را یکی از سینماتیک ترین تجربه های بازی های ویدئویی کرده .موسیقی هایی که جو بازی رو به اتاق شما منتقل میکند و در خود را در موقعیتی میابید که ساعاتی را در روز صرف زیر لب زمزمه کردن موسیقی های بازی سپری کرده اید.تا حدی صدا گذاری و موسیقی بازی خوب کار شده است که حتی یک فرد کور هم کاملا با بازی ارتباط برقرار میکند.
نمره دادن به این بازی در زیر رنج ۷ کاملا نشان دهنده ی منظور دار بودن این نمره دهی است و هر گونه نمره ای بالای نه باید زیر سوال برود زیرا در بازی چنین پتانسیلی دیده نمیشود.
اوردر بازی ای است که خرید آن برای تمامی دارندگان PS4از نان شب هم واجب تر است و داشتن این کنسول و تهیه نکردن این بازی غفلتی بزرگ است.
اگر میخواهید زیباترین بازی نسل هشت را بر روی بهترین کنسول این نسل تجربه کنید.
اگر میخواهید به اشخاصی که فکر میکنند بازی های ویدئویی هنری نیستند اثبات کنید که سخت در اشتباه اند.
اگر میخواهید تجربه ای به همانگونه که طعم بازی Heavy Rain تا آخر عمر PS3زیر دندانتان ماند را تجربه کنید.و اگر میخواهید چندین ساعت با در دست گرفتن کنترلر و نشستن پای PS4به تماشای یک فیلم سینمایی با داستانی درگیر کننده بنشینید.
پس باید بی شک سراغ The Order1886 بروید.
اما اگر از دیدن میان پرده های زیاد حتی با وجود گرافیکی دیوانه کننده خسته میشوید و اینکه فکر میکنید حاظر نیستید برای تجربه ای ۸ ساعته بالغ بر ۲۰۰هزار تومان پول بپردازید پس دور این بازی را خط بکشید و بروید فیفا و یا Calll of Duty بازی کنید.چون هر دو بازی شما را سرگرم می کند اما همچین تجربه ای را هیچ بازی ایی به شما ارائه نمی کند.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مایکروسافت همچنان به دنبال خرید و تصاحب در گیمینگ است
نظرات
من موندم چرا به این شاهکار یا به قول بعضی های گونی سال ۱۰۰ ندادید ?:-) ?:-)
طرفدار بازی هم حدی داره :razzmad: :razzmad: :razzmad:
سلام
من به شخصه اعتقاد دارم بازی ایده های خوبی داشت چون عناصر قوی ای رو باهم ترکیب کرده بودن و این یارو سیبیلو هم میتونست یه اسطوره مثل “ناتان” یا “کریتوس” یا “مستر چیف” بشه ولی خوب از پسش بر نیومدن و تجربه خیلی کمی داشتن
اگه این بازی زیر دست یکی مثل “دیوید جف” یا “نیل درکمن” میوفتاد واقعا یه شاهکار میومد بیرون چون تریلر e3 که دیدم واقعا منو به وجد اورد انتظار یچیزی در حد انچارتد داشتم ولی به سبب کم تجربگی سازندگان کم اوردن ان شا الله در بازی های بعدی کارشون بهتر بشه
امیدوارم نسخه دو این بازی رو به نحو احسن با کات سین های کم تر و گیم پلی گیرایی بسازن چون این یارو واقعا حیفه خیلی خفنه :yes:
۸۰ :sweat: نمی دونم والا ولی متا و گیم اسپات کلا برعکس این نقد حرف میزدن .
نمیدونم شاید واقعا فیلم بازی کردنم همچین نمره خوبی بگیره .
نقد کاملا با غرضه
بازی خوبیه ، بر منکرش لعنت . :smug:
ولی انتظار خیلی بیشتر ازش میرفت و هیچ حرفی رو این نیست :no:
کاربرای گیمفا دمتون گرم که تعصب رو گذاشتین کنار و منطقی نظر میدید :yes:
نه مثل Ehsan sony که آسمون رو به زمین میدوخت که مثلا ثابت کنه سونی همیشه برتره
واقعیت امر هم همین هست سونی همیشه برتره حالا تو هر جوری میخوای فک کن گیم فور اویر
بچه ها من یک نقد نوشتم چجوری باید تو سایت بزارم
درود بر شما
کاربر محترم، تنها اعضای تحریریه و تیم خبرنگاران رسمی قادر به ارسال پست بر روی سایت هستند.
برای به اشتراک گذاشتن مطلب خودتان، از انجمن می توانید استفاده کنید.
موفق باشید
?:-) من چجوری باید عضو بخش تحریر سایت شم ?:-)
“نمره دادن به این بازی در زیر رنج ۷ کاملا نشان دهنده ی منظور دار بودن این نمره دهی است و هر گونه نمره ای بالای نه باید زیر سوال برود زیرا در بازی چنین پتانسیلی دیده نمیشود.” نقد خوبی بود تا رسیدم به این جمله. نطرات هر منتقد یا بازیکنی متفاوت و ممکن از بازی خیلی خوشش بیاد یا اصلا با اون ارتباط برقرار نکنه ولی اینکه بگیم هرکس امتیاز زیر هفت یا بالای نه به بازی بده منظور داره حرف بچه گانه ایه. یه منتقد باید نطرات خودش رو به دور از فن بازی و زیر سوال بردن نظرات دیگه بیان کنه وگرنه نمیشه نقد رو منصفانه دونست.
خوشم میام ، گیمفا انتقاد پذیر هست ، مثلا ، مثل بعضی سایت ها نیست کسی به منتقد گیر بده طرف رو بکوبند و بگن ارزش سایت رو اوردی پایین
به خدا میمونم چی بگم والا من تو سایت همسایه از هرکی که بازی کرده سوال کردم بازیش چطور بود گفت واقعا قشنگ هست خودمم بازیش کردم درسته بازیش شاهکار نیست ولی میبینم یه عده که حتی ps4ندارن وبازی نکردن میان میگن بازیش چرته و game spotنمره درست داده حرصم درمیاد اخه عزیزم اول برو بازی کن بعد بگو بده به نظرم حداقل ۷۹باید میشد
آقا بحث ناموسی شد 😀 یکی بگه فن های سونی یا حتی خود مایکروفیوی ها تو عمرت همچین بازی دیده بودی که با لبات بازی کنه؟!ندیدی که…پس چرا هی اعتراض میکنی آقا اصلا متاش شده (۱) برو با ماریوت حال کن بذار ماهم زندگیمونو بکنیم بخدا این بازی اگه بدونین چقدر روش زحمت کشیده شده این حرفارو نمیگفتین یکی از عجوبه ترین بازی هایی بود که در طول عمرم تجربش کردم نقد عالی بود این بازی از گیمپلی هیچ رنجی نمیبره بازی کردم که میگم پس خواهشأ سر درد نشین لامپ های اضافی رو هم خاموش کنین که پول برقتون زیاد نیاد
سپاس از اساتید محترم آقای زاهدی و آقای طباطبایی بابت نقد حرفه ایتون :shy: :smirk:
اعجوبه؟
وقتی هم فنی های خودت دارن میگن حقش هشتاد نیست و بازی تو گیمپلی مشکل داره از ۸ ساعت بازی ۶ ساعتش صحنه های سینماتیک داره یعنی “ای فن خرف گشته خموش”
کدوم از هم فنی های خودم ساعت گذاشته تایم گرفته ببینه ۶ ساعتش فقط کات سین بوده تو همون کات سین ها شما قادر به کنترل شخصیت هستید این یعنی “گیم پلی” هرچند تمامش در اختیار شما نیست اما این خودش یه لذت خاصی داره که شما در کنسول های خودتون نمیتونید تجربش کنید هر بازی برای معرفی دکمه ها و جو بازی نیازی به کات سین های اولیه داره تا شما باهاش آشنا بشین اما فکر نمیکنم تمام بازی همین باشه چون فعلا من به اون شلوغی کات سین ها برنخوردم و آزادی خوبی در گیمپلی دارم شما وقتی بازی رو بازی نکردی نظر ندی سنگین تری عزیزم
باشه تو راست میگی the order 1886 با متای درخشان ۶۶ مرواریدیست در دنیای گیم تنها سوپر فن بو های سونی میتونن عظمت این شاهکارو درک کنند
خوشم میاد نخورده طمعشو میدونی برای تو! متا ۶۶ هس برای من قدرت PS4 حالا برو ببین کدومش افتخارش بیشتره 😉
یعنی از نظرات فن های مایکروسافت تابلو هست که دارن میسوزن و دارن چرت و پرت میگن و هی میگن متای ۶۶ حالا خودشون دلشون میخواد که یه ps4 داشتن the order رو بازی میکردن
جوابتون رو پایین دادم تا انقدر نگین طرف ps4 نداره داره میسوزه درضمن سوختن مخصوص شما سوپر فن بوی هاست
واقعا کسی نظر ایشون را میخونه؟ 😕 ?:-) :struggle: من که کلا توسط ad blocked نظرات فن بوی ها را حذف میکنم برایم عجیبه اصلا بهش اهمیت میدید 😉
نسخه pc نداره پس حیییییف :no:
اقا نمیدونم مشکل شما با سونی و اردر چیه هر جا اسمی ازشون میاد شماها میاین و یه مشت چرندیات تحویل میدین اقا بازی مشکل دارهبازی نکنید وبه سلیقه بقیه احترام بزارید
مرسی که حرف منو زدی داداشم :yes: :yes:
لتیک ps4 جون.بعضی ها چون سونی همیشه پیروز میدان بوده و هین و خواهد بود یکم ازش عقد ه دارن به هین خاطر
لطفا حرف از عقده نزن که هنوز نظرات گهربارت رو فراموش نکردیم.Ehsan.ps4
دیگ به دیگ میگه روت سیاه 😐
داداش میشه جز لست او اس و اینفیموس یه انحصاری بالای ۸۷۰ بگی؟
من همین الان ۵ تا میگم
۸۰
لتیک=لایک
داداش من. ما با بازی مشکل نداریم با نقد مشکل داریم من خودم بازیشو بازی کردم
قشنگه ولی اخر متاش باید ۷۰ باشه و اصلا شاهکار نیست
این تو شان گیمفا نیست که تو نقد هاش فن بودن موج بزنه
خب این نظر شماس نظر خودتو با جامه مقایسه نکن ما کلی داریم راجع بش حرف میزنیم تا حالا تو کدوم پلتفرم همچین بازی با ابهتی دیدی؟! کم لج کنین توروخدا یه بچه ی ۳ ساله به اندازه ی شما اینقد لجوج نیست بازی رو با همه ی بازیای طول تاریخ (بازیای پلفتفرم های دیگه) مقایسه کن بعد بیا حرف بزن پسر این شرکت هنوز اول نسل این رو عرضه کرده میتونی تصور کنی آخر نسل قراره چی بشه؟!!!! محاله مایکروسافت همچین کاری بتونه بکنه تورو خدا این متا بازی رو هم واسه خودتون مشغله نکنید متا هزارتا سیاست داره پشتش اما چیزی که واضحه چیزیه که تو با چشات میبینی و با قلبت احساسش میکنی والسلام. :yes:
خب این نظر شماس نظر خودتو با جامه مقایسه نکن ما کلی داریم راجع بش حرف میزنیم تا حالا تو کدوم پلتفرم همچین بازی با ابهتی دیدی؟! کم لج کنین توروخدا یه بچه ی ۳ ساله به اندازه ی شما اینقد لجوج نیست بازی رو با همه ی بازیای طول تاریخ (بازیای پلفتفرم های دیگه) مقایسه کن بعد بیا حرف بزن پسر این شرکت هنوز اول نسل این رو عرضه کرده میتونی تصور کنی آخر نسل قراره چی بشه؟!!!!محاله مایکروسافت همچین کاری بتونه بکنه تورو خدا این متا بازی رو هم واسه خودتون مشغله نکنید متا هزارتا س.یاس.ت داره پشتش اما چیزی که واضحه چیزیه که تو با چشات میبینی و با قلبت احساسش میکنی والسلام. :yes:
اصلا تو تا حالا ryse رو بازی کردی؟ وقتی عنوان لانچ مایکرو همچین گرافیک رو داره خودت تصور کن آخر نسل قراره چه گرافیکی رو اجرا کنه!
۲بار تمومش کردم قشنگه اما محاله از نظر گرافیک داستان گیمپلی به این برسه تو چی؟ اینو بازی کردی؟! :-/
بنده نگفتم ryse از این بهتره یا گرافیک و داستانش بهتره فقط گفتمryse یک عنوان لانچ بود که گرافیک فوقالعاده ای داشت
درضمن بنده پول مفت ندارم برای این بازی خرج کنم
آفرین خرج نکن قربونت پس وقتیم یکی میاد ازین تعریف میکنه و خوشش میاد بازی مورد علاقشو به همه بگه همونطور که در جیبت براش بستست در دهن مبارکتم براش بسته باشه تا کسی تحت تأثیره حرفای جنابعالی که حتی بازیشم نکردی نگیره من دیگه با شما حرف ندارم موفق باشی :yes:
شما مایکروسافتی ها هیچوقت نمیخواین قدرت سونی رو قبول کنین دست خودتون نیست شستشوی مغزی داده شدین کسی که بیاد بگه رایز از لحاظ گرافیک ازین بالاتره پس ببین آخر نسل چیکار میکنه پاک از دست داده دیگه من چی بگم…
صحنه های سینماتیک خوبه اما وقتی زیاد بشه بازیو خراب میکنه.امیدوارم بزودی بتونیم یه شاهکار جدید مثTLOU ببینیم…
ممنون از نقد بسیار زیبایتان :yes: :yes: :yes:
اگر این بازی مال شرکتی بود که قبلا شاهکار های بالای ۹۰ میزد میشد گفت این بازی خراب کرده اما برای اولین کار یه شرکت عالی بود اگه اشتباه نکنم تعداد افرادی که این بازی رو ساختن حدود ۱۵۰ نفر بودن و تعداد افرادی که بازیهای رقیب این رو میسازن حداقل ۵ برابر این تعداد هستن
حتی درمورد سازندگان این بازی هم اطلاعات نداری !
Ready at dawn سال ۲۰۰۳ تاسیس شده و حتی بازی با متای ۹۱ هم داشته مثل okami این استدیو هیچکدام از بازی هاش متای پایین ۸۰ نداشته به غیر از order!
اونایی که شما میگی با همکاری santa monica studios بوده حاجی این بازی رو تنهایی درست کرده
اتفاقآ این هم با همکاری santa monica بوده یه سرچی تو نت داشته باش!
اگه میخواست اینم با همکاری santa monica بسازه بنظر شما ۵ سال وقت میگرفت برای ۱۰ ساعت گیمپلی؟؟؟؟یکم به عقلتون رجوع کنید اخه اگه با همکاری سانتامونیکا اینو ساخته بود با این گرافیکش متاش بالای ۹۰ میشد
یعنی دو قرون اطلاعات درمورد بازی مورد علاقه ات نداری
جای دیگه این حرفو نزن که بهت میخندن از هر نو…بی بپرسی میفهمه که سانتا مونیکا با ردی ات داون همکاری داشته برای ساخت این عنوان برو یکم اطلاعات رو بیشتر کن در ضمن okami انحصاری wii بوده و Santa Monica هیچ همکاری با ردی ات داون نداشته برو یکم تحقیق کن بعد نظر بده تا ضایع نشی
داداش ربطى به تعداد نفر نداره
ناتى داگ وقتى میخواست اولین آنچارتدو بسازه
80نفر بود
که متاش شد ۸۸
والا ما هرجا خوندیم نوشته بود بدون همکاری santa monica
هر جا؟
یک بار دیگه اول نقدو بخون نقد سایت گیم اسپات و ign رو بخون برو تو ویکی پدیا تا متوجه بشی
وقتی دیسک بازی رو میذاری توی دستگاه بعد از اینکه آرم SCE اومد، حتی زود تر از اسم RAD اولین نوشته ای که میاد اینه:
AND SANTA MONICA STUDIO EXTERNAL PRESENTS
این بازی با همکاری سانتا مونیکا ساخته شده رفیق یکی از دلایل هایپ خیلی زیادشم همینه 😉
:yes:
لطفا دوستانی که دستشون به ps4 واین بازی نمیرسه لطفا عقده گشایی نکنند
اتفاقا ps4 دارم اگه بخوای عکسشم برات میزارم منتها پول مفت ندارم برای این خرج کنم!
شما اگه اینو دوس نداری پولات جمع کن برای uncharted و bloodborne
قصد توهین ندارم ولی اقای طباطبایی چرا ۸۰ بازی نکردم وی از روی گیم پلی هایی که توی اپارات دیدم میشه به هوش مصنوعی مسخره پی برد جالب اینجاست شما حزو نکات مثبت تلقی کردید و امتیاز هم خیلی زیاد بود ign هم با اون همه دست و دل بازی ۶۵ میده به قول یکی از دوستان خوشبختانه گیمفا رو مت تاثیر نداره خواهشنا بی طرفانه قضاوت کنید
مت=متا :laugh:
لطفأ به نظر بنده رسیدگی بشه 🙂
تا مرد سخن نگفته باشد
علم و هنرش نهفته باشد
خطاب به همه ی دوستان عزیز که تو این تاپیک نظر دادن 😉
:idk:
البته منظورم به عزیزان منطقیمون نبود
به افرادی که به خاطر یه بازی که چه ما ازش دفاع کنیم چه نکنیم اون ور دنیا داره عین چی فروششو میکنه به هم میپرن و توهین میکنن گفتم
کسی توهین نکرد! همه نظرشونو گفتن
نقد خوبی بود 😐