بازیسازان تلاش میکنند تا براساس ذائقه ایرانی بازی تولید کنند
همایش بازیهای رایانهای در جامعه ایران با حضور دکتر کوثری استاد علوم ارتباطات دانشگاه تهران، مهندس حسن کریمی قدوسی قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای و مهندس امیر حسین فصیحی تولید کننده و مدرس بازیهای رایانهای در سالن شریعتی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، در این مراسم “حسن کریمی قدوسی” قائم مقام بنیاد به وضعیت بازی سازی در کشور اشاره کرد و با یاد آوری اینکه اکثر بازیسازهای ایرانی در گذشته بازیهای خارجی را تجربه کردهاند، گفت: بازیسازان کشور با توجه به نیاز جامعه امروزی، تلاش می کنند تا براساس ذائقه مخاطب ایرانی بازی تولید کنند.
وی به فعالیت های پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: بنیاد در زمینه پژوهشی واحدی به نام اسرا را راه اندازی کرد که در یک پروژه پژوهشی سه ساله باحضور استادان دانشگاه، بازیهای رایانهای را براساس معیارها و ارزش ها اسلامی – ایرانی و نیز شاخصهای علمی رده بندی کردند و امروز ما به جرات می توانیم بگوییم ایران در خاور میانه و در میان کشورهای اسلامی تنها کشور دارای نظام رده بندی سنی بازیهای رایانه است .
قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه کتاب” بومی سازی بازیهای ایرانی” که با همکاری بنیاد و معاونت پژوهشی دانشگاه تهران به مرحله چاپ رسیده است، توضیح داد: بازی سازی در جهان دارای استانداردهایی است که از قواعدو چهارچوبهای خاصی پیروی میکند و محتوای بازیهای ساخت ایران باید از نظر هنری بومی سازی شوند.
کریمی قدوسی افزود: داشتن ایده به معنای بازینامه چند صد صفحهای نیست بلکه ایده به معنای داشتن یک مکانیک ساده، جذاب و فان است که فرد را درگیر خود کند .
قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: براساس مصوبه کمیسیون ارتقای محتوای شورای عالی فضای مجازی ، قرار است شرکتهای بازی سازی برای دریافت حمایت های نقدی و غیر نقدی رتبه بندی شوند و برای همین بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی رده بندی شرکتها در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: طرح رده بندی شرکتهای بازی سازی به منظور سهولت در ارایه تسهیلات حمایتی به بازی سازان و هدفمندسازی آن اجرایی می شود و برای این منظور سامانه ای نرم افزاری تهیه شده و شرکتهای علاقهمند برای ثبت اطلاعات می توانند به نشانیiranrate.ir مراجعه کنند.
در پایان قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای و مهندس فصیحی، تولید کننده بازی رایانهای گرشاسب به سوالات دانشجویان در زمینه بازیهای رایانهای پاسخ دادند.
انجمن علمی ارتباطات دانشگاه تهران همایش بازیهای رایانهای در جامعه ایران را روز دوشنبه ۴ اسفندماه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار کرد.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
نظرات
فقط نگین که ذائقه ما بازی های دفاع مقدسه :evilgrin:
از سرتم زیاده دفاع مقدس پسر
درست صحبت کن ایران ۸ سال جنگید با این اجنوی های عوضی اگه هم بسازن البته با یه گرافیک عالی و گیم پلی خیلی خوب خوب چی از این بهتر
سلام…
حرف شما متین، ولی نه اینکه بیان n تا بازی رو تو این موضوع بسازن.
بازیهایی مثل شبگرد یا ارتش فرازمینی و …(کاری به خوب بودنشون ندارم)خلاقیت به خرج دادن واین خوبه؛ فکر کنم منظور آقای mohsenova هم همین بوده باشه
برو عمو کیسه تو بکش
بله منظور منم همین بود که همه بازیا رو تو این سبک نسازن
اره جوونا ما هشت سال جنگیدن برا اینده ملت برا پیشرفت نه برا جوگیر شدن ادمایی مثل تو
پسر چه پیشرفتی هم کردیم ….
اونا اگه میدونستن شما جواب ۸ سال جون کندنشونو ان طوری فقط و در ظاهر قدر دانی میکنین . ابدا میرفتن ….. گوش منم از این حرفا پره . کاسه داغ تر از اش نشو
عالی :yes:
امیدوارم موفق بشن
بازى هایى بسازن که به ذائقه ما بخوره
ممنونمmr.news
داش کسری عزیز خسته نباشید. شما دوستان بنیاد به این کاراتون ادامه بدین و چپ و راست بازی بسازین،حتما به سرمنزل مقصود میرسید :no: