نقش بازیهای رایانهای در درمان بیماریهای حرکتی
روانشناس و نوروسایکولوژیست با بیان اینکه انجام بازی رایانهای سبب هماهنگی بین چشم و دست می شود. گفت: با بهرهگیری از بازیهای رایانهای میتوان بر بیماریهای حرکتی کودکان ناتوان ذهنی غلبه کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، “دکتر مهناز استکی” به نقش بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: قشر وسیعی از جامعه به ویژه کودکان با بازی های رایانه ای آشنا هستند و به نظر می رسد این فناوری دیگر جزئی از فرهنگ و زندگی افراد شده است.
وی ادامه داد: با توجه به همه گیر بودن بازی های رایانه ای می توان از این فناوری برای یادگیری و درمان بیماری های حرکتی استفاده کرد.
روانشناس و نوروسایکولوژیست با بیان اینکه استفاده از بازیهای رایانهای می توانند برای افراد مفید و مضر باشد. افزود: در ایران رشد زندگی آپارتمانی و در کنار آن افزایش بهره گیری از فناوری سبب شده تا حرکت و انجام کارهای فیزیکی از افراد گرفته شود.
استکی به اعتیاد بازی های رایانه ای اشاره کرد و توضیح داد: واژه اعتیاد به معنای چیزی است که زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. در زمینه اعتیاد به بازی و اینترنت نیز وقتی رایانه از فرد گرفته می شود فرد نمی تواند به راحتی زندگی کند و نشانه های ترک اعتیاد در وی مشاهد می شود.
وی به نقش خانوادهها در کاهش آسیب های بازی رایانه ای اشاره کرد و گفت: خانواده ها باید به همراه کودکان بازی رایانه ای را انجام دهند و در صورت نظارت خانواده ها بر روی بازی های رایانه ای، جنبه مثبت بازیها رشد میکند .
استاد دانشگاه به نقش بازی سازان و طراحان بازی های ایرانی در زمینه جذب مخاطبان اشاره کرد و افزود: تولید بازیهای رایانهای با محورهای خاص برای جذب مخاطبان نیاز به صرف هزینه دارد .
وی ادامه داد: تولید کنندگان داخلی به دلیل عدم تامین هزینه نمی توانند بازی مناسب ، با کیفیت و با محتوای عالی برای کاربران تولید کنند و در حال حاضر تعداد بازی مناسب در بازار داخلی انگشت شمار است .
استاد دانشگاه در پایان افزود : مشکلات یاد شده در زمینه تولید بازی سبب شده تا بازی های خارجی که انتقال دهنده فرهنگ غربی هستند بازار داخلی را تسخیر کنند .
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
نظرات
شما فازت چیه دوست عزیز اینا رو جدی میگی یا شوخی میکنی؟! ?:-)
این همه مقاله میذارن در ارتباط با فواید بازی های رایانه ای اون وقت شما میای میگی تهاجم فرهنگی و بده؟! 😐 😐
اگه فکر میکنی بازی های ویدئویی تهاجم فرهنگیه و بده میتونی بازی رو بذاری کنار و تشریف نیاری گیم فا
فاز شما چیه؟ کاملا مشخصه داشتم شوخی می کردم معلوم نیست شما تو کجا سیر میکنی :rotfl:
“سعی نکنید طرز فکر این مردم رو غربی کنید” یعنی چی؟
داره شوخی میکنه :laugh:
با یه ذره دقت میشه فهمید که ایشون دارن شوخی میکنن!
تو چی مصرف کردی؟؟؟
فرهنگ غربی!!!!
اینا هم خودشونو راحت کردن فردا میان میگن سوپر ماریو فرهنگ غربی رو ترویج میده و ممنوعش میکنن!!!!!
خسته نباشی کسری :yes:
صد درصد همین طوره چون ذهن تو اون حالت خلاق تر میشه
من خب اگه جلو فامیلامون ۱۰ ثانیه موبایل دستم بگیرم این قدر از بدی رایانه و موبایل تکنولوژی میگن که میترسم بخدا :-/ :-/ اگه منم یه ذره از این خوبی هایی که گفته شد بگم تا ۱سال هی بهم تیکه میندازن میگن برو با فواید ps4خودت حال کن با ما بحث نکن :sweat: :sweat: :dazed: :idk:
بابا اینا منظورشون از بازیهای حرکتی اینه که برید کنسول امپراطور بخرید 😉
بعلهههههههه :yes:
:yes: :yes: :yes:
من یه مقاله در مورد استفاده از بازیهای رایانه ای در درمان بیماری های حرکتی البته در یکی از کشور های خارجی خوندم.
در مورد یه نکته که ” خانواده ها باید همراه کودکان بازی های رایانه ای انجام دهند ”
هنوز والدین بیشتر این بازیها رو مضر می دونند تا اینکه فوایدی هم برای اون قائل بشن
باید مقالات بیشتر در سایت ها و جراید در مورد استفاده مثبت از این بازیها نوشته بشه تا شاید مقداری فضا عوض بشه.
اما در مورد نبود هزینه برای تولید بازی های با محتوای عالی، به نظر من داشتن یه ایده ناب و کار کردن رو اون حتی از هزینه مهم تره، البته پول خیلی مهمه ولی این پول حتی زیادش میتونه در مسیر نادرست خرج بشه و در نهایت بازی بدرد نخوری ساخته بشه.
اما در مورد انتقال فرهنگ غربی، دیگه در این عصر ارتباطات فرهنگ ها داره به هم نزدیک می شه البته خب نباید هویت ملی فراموش بشه ولی وقتی اکثر بازی های داخلی هنوز به اون درجه جذابیت نرسیدن نمیشه به زور فرهنگ داخلی رو ترویج کرد. باید رو بازیها کار کرد و سطح اونا رو ارتقا داد و فرهنگ داخلی رو هم میشه در لا بلای بازی گنجوند.
تشکر یادم رفت 😀
ممنون آقای نراقی
با تک تک کلماتی که به کار بردی موافقم دوست عزیز 😉