اطلاعاتی در مورد SDK ماه اکتبر Xbox One: کاهش رندرینگ CPU و بروزرسانی درایور کارت گرافیک برای کاهش مصرف حافظه
سرانجام، شرکت مایکروسافت سازنده کنسول نسل هشتمی Xbox One، در ماه اکتبر SDK جدیدی برای کنسول خود منتشر کرد که تغییرات مهم و با ارزشی را برای این کنسول به ارمغان آورد. با ما در ادامه همراه شوید.
طبق اطلاعات لو رفته از آخرین SDK منتشر شده برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، اطلاعات و اسنادی در مورد تغییراتی که برروی این کنسول نسل هشتمی بوجود خواهد آمد بدست آمده است. قبلا این شرکت SDK در ماه نوامبر منتشر کرده بود که قدرت بیشتری از CPU آزاد می کرد. اما اکنون با SDK جدید ماه اکتبر، تغییرات جدید تری رخ داده است.
این اطلاعات توسط پستی از سوی یکی از کاربران مشخص کرده است که شکل ظاهری Xbox One SDK و اطلاعات مربوط به آن چگونه است.
البته اکثر اطلاعات منتشر شده کلماتی انحصاری و تکنیکی می باشند. اما در این بین، دو بخش از این اسناد توجه ما را جلب کرده است. این بروزرسانی، حجمی از حافظه را که توسط کارت گرافیک برای پردازش اشغال می شود را، آزاد می کند. طبق آزمایش های انجام شده، این کاهش حدودا ۴۵% حافظه را آزاد می کند.
بخش بعدی که با این آپدیت اضافه می شود، پشتیبانی از Descriptor Tables می باشد. Descriptor Tables مشخص می کند که یک برنامه در طول اجرا، چه بخش هایی از حافظه را به چه شکلی در اختیار می گیرد. این توضیحات از سایت ویکی پدیا بدست آمده است.
با این توصیفات، برای مثال سایه ها می توانند با مشخص کردن نحوه اجرا شدن و استفاده از منابع، از حافظه کمتری استفاده کنند و بار سنگین رندرینگ CPU کاهش یابد.
باز هم می خواهید؟ با DirectX 12 می توان از توابع API بیشتری برای افزایش کیفیت استفاده کرد. شاید قدرت این کنسول از PlayStation 4 شرکت سونی پیشی گیرد.
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
بشین تا بگیره :no:
میشینیم تا بگیره :laugh:
:yes:
عشق است مایکرو :yes: :-* :inlove:
:yes: :yes:
قدرت نرم افزاری مایکرسافت انکار ناپذیره اینو سیستم عاملهاش تایید میکنه
ولی سونی در بازی سازی سرتر از این کمپانیه اینو هم انحصاریهای سونی تایید میکنه
مثل اینکه نظری که من امروز دادم تاثیر داشت،
طراح یکی از بازی ها هم گفته تونسطه فضای زیادی از RAM هم بدست بیاره و ESRAM رو بیشتر کنه ،
همه چیز به SDK کنسول مربوط هست ، که باهاش بازی ها روی کنسول پورت میکنند ،
برنامه نویسی هست ، تو برنامه نویسی هر چقدر حوصله خرج بدی میتونی بهتر کار رو انجام بدی ،
قابل توجه بعضی ها CPU و RAM کنسول XBOX ONE کمی بیشتر از PS4 هست ،
کیا بودن که میگفتن direct x12 به هیچ دردی نمیخوره برا xone بیان جولو
خیلی جالبه یه جورایی داره از ps4 قوی تر میشه
چرا انقدر کامنت گزاشتم
ایول رقابت سخت تر میشود :silly:
به عنوان فن مایکرو خبر خوبی برام بود. کاملا مشخص بود مایکروسافت بیکار نمیشینه.
همه اینا رو هم مدیون مدیریت فیل اسپنسر دوست داشتنی هستیم.
فن های سونی هم باید خوشحال باشن، چون با قدرت گرفتن مایکرو، سونی هم یه تکونی به خودش میده.
به یه عده از دوستان هم پیشنهاد میکنم حرفی نزنید که اگه خلافش ثابت شد؛
تا یه مدت روی اومدن به سایت رو نداشته باشید.
دم شما گرم که گل گفتی.