تولید بازی با استاندارد جهانی غیر ممکن نیست
تولید کننده بازی رایانهای مقاومت خرمشهر با بیان اینکه استفاده از بازیهای رایانهای با کیفیت حق کاربران است. گفت: تولید بازی رایانهای با استاندارد جهانی غیر ممکن نیست.
به گزارش روابط عمومی بنیادملی بازیهای رایانهای، “حسین آزادپور” مدیرعامل شرکت شیوا پرداز کرمان به راهکارهای ایجادچرخه اقتصادی در صنعت گیم اشاره کردو افزود: توزیع و پخش بازیهای خارجی باید بر اساس قوانین کپی رایت جهانی باشد.
وی ادامه داد: محدودسازی ورود و عرضه بازیهای خارجی در بازار در بازه زمانی کوتاه مدت مناسب است اما با اینکار سلیقه کاربران را محدود و جامعه از پیشرفت این صنعت ناآگاه میشود.
به عقیده این بازی ساز، کاربران بازی حق دارند از بازیهای ایرانی انتظار درخور و فراوانی داشته باشند؛ نمی توان با محدود سازی ورود بازی های خارجی به بازار کشور آنها را مجبور به استفاده از بازی های ایرانی کرد .
مدیر عامل شرکت شیوا پرداز کرمان به نقش بازیسازان در رونق بازار داخلی اشاره کرد و گفت: بازی سازان ایرانی باید در تلاش باشند که تولیدات خود را با استانداردهای جهانی همگام سازند هر چند به عنوان یک بازی ساز می دانم اینکار بسیار سخت و دشواراست، اما غیر ممکن نیست.
آزادپور با بیان اینکه به رغم درآمدزا بودن حوزه گیم، بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع گیم رغبت نشان می دهد. گفت: اقتصادکشور ما بیشتر محور دولتی دارد و از آنجا که بازی رایانهای به نوعی هنوز صنعت نوپایی به حساب می آید و همچنین در ساخت بازی با استاندارد های جهانی مشکلاتی وجود دارد همچون گذشته از بخش دولتی انتظار می رود که در این زمینه سرمایه گذاری کند.
مدیر عامل شرکت شیوا پرداز کرمان ادامه داد: بخش خصوص به سرمایه گذاری با ریسک بسیار پایین و بازگشت سرمایه بالا علاقهمند است و به نوعی به این سبک سرمایه گذاری عادت کرده است.
به عقیده این تولید کننده بازی رایانه ای، مشارکت بخش خصوصی در حوزه گیم نیاز به زمان و آشنا سازی هرچه بیشتر این بخش با صنعت بازی سازی و پتانسیل های نهفته در آن دارد، بخش خصوصی باید با جاذبه ها و پتانسیل صنعت بازی سازی به مانند صنعت فیلم سازی آشنا شود .
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- ۱۰ بازی ناامیدکننده سال ۲۰۲۴
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
نظرات