اقبال سایتهای بازی به بازی رایانهای شبگرد
شبگرد با ورود به بازار با اقبال مخاطبان و سایت های تخصصی بازی های رایانه ای رو به رو شد و توانست در نقد و بررسیها بالاترین امتیاز را کسب کند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی رایانهای، سایتهای تخصصی گیم با ورود بازی رایانه ای موفق به بازارآنها را مورد نقد و بررسی قرار می دهند تا نقاط قوت یا ضعف بازی را تشریح کنند، از این رو بازی شبگرد به دلیل دارا بودن استاندارد مطلوب در تولید، مورد توجه سایتهای تخصصی بازی قرار گرفت و توانست ۹۰درصد نظر منتقدان را به خود جلب کند.
بر این اساس سایت دنیای بازی در نقد و بررسی از عدد ۱۰ به بازیهای رایانهای شبگرد ۵/۶ ، آفتاب ۸ ، روزنامه جام جم ۸ و سایت گیمفا از ۱۰۰به این بازی عدد۸۰ و گیم سورس نیز عدد۷۰را تخصیص داد.
بازی رایانهای شبگرد که با حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانهای در شرکت پردیس گیم ساخته شده است و تا کنون توانست ۲۰ هزار نسخه به فروش برساند.
بازی رایانه ای شبگرد دارای سبک حادثه – ماجرایی سوم شخص بوده و برای گروه سنی ۱۵+ ساخته شده است، این بازی روایت خلافکارانی است که از دست عدالت فرار کرده و در تاریکی شب سعی در تباهی دنیا دارند. شبگرد که فرشته شب و آواز عدالت است به کابوس خلافکاران تبدیل می شود. بازی شبگرد دارای محیطهای بزرگ و پر جزییات بوده و بازیکن در حین بازی به مبارزه تن به تن و حل معما و تفحص میپردازد. سهراب جم، پژمان رادمنش فرامرز شفیق، داریوش مهرگان، آریافر، شبگرد و روح تاریک مترو شخصیت های تشکیل دهند این بازی هستند .
این بازی در اخذ مجوز سایت جهانی “استیم” نشانه مقبولیت عناوین ایرانی در خارج از مرزهای کشور را بدست آورده است.
بازی شبگرد موفقیت هایی را در مجامع و رویدادهای داخلی و بین المللی کسب کرده و در نمایشگاه هایی همچون بازیهای رایانهای تهران حضور داشته است.
همچنین این بازی رایانه ای به عنوان تنها بازی سوم شخص اکشن در مسابقات جهانی معرفی شده است. انتخاب این بازی به عنوان تنها بازی سوم شخص اکشن در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ IndieDB از دیگر موفقیت های این اثر ایرانی به شمار می رود.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
یه بازى ایرانى خوب :chic:
بعد چند سال یه خیر میدید 😐
:yes: :yes:
:yes:
تیم خبر نگاری در حال تکمیله انشالله همونگیمفا قدیم رو میبینیم :-*
انشاالله :yes:
همونگیمفا همون گیمفا :sweat:
من نمی دونم این منتقد دی بازی چرا موقع نقد این بازی عقده ای بازی در اورد 😐
:yes:
هنوز که روی فروشگاه استیم قرار نگرفته.امیدوارم موقعه ی انتشار قیمت رو ۱۰ دلار یا حداکثر ۱۵ دلار در نظر بگیرن.امیدوارم بازی بعدی این استدیو رو به جای UDK با آنریل انجین ۴ ببینیم!! :yes:
والا ایرانیا با آنریل ۴ اصلا تخصصی ندارن… بعدش بسازن پر باگ شه دیگه فاجعه میشه و تقصیرا هم میفته گردن آنریل بدبخت.
کسی که کار کردن با UDK رو یاد بگیره یاد گیری آنریل انجین ۴ زمان زیادی براش نمی بره.از طرفی هم آنریل انجین ۴ از C++ پشتیبانی می کنه و از نظر کد نویسی و کامپایل کد ها هم دردسر کمتری داره نسبت به UDK {در کل به نظر من آنریل انجین ۴ کار کردن باهاش به نسبت خیلی راحت و ساده هست.از طرفی هم وجود بلوپرینت خودش یک دلیل برای برنامه نویسی کم تر و از طرفی باگ کمتر میشه ! :دی} برعکس Unity که اخرش هم با کلی دردسر به یک پرفومنس درست نمیشه رسید نسبت به موتور های دیگه {البته UDK این مشکلو نداره}.از طرفی هم نورپردازی ضعیفش هست و رندرینگ {البته یونیتی ۵ رو باید ببینیم چی میشه ولی باز هم امیدی نیست که بشه آنریل انجین ۴ و کرای انجین و امثالهم.به نظر کاربدر اصلی یونیتی موبایل باید باشه و یا بازی های ارکید و تو سبک کوچکتر برای PC و کنسول}
در هر صورت اگه از UDK هم درست استفاده بشه خروجی عالی می تونه بده ولی به نظر من نسبت به یک موتور قوی تر مثل آنریل ۴ کار بیشتری میخواد برای خروجی بهتر.
آهان ممنون بابت اطلاعات. :yes:
میشه نام سازنندگان رو بنویسید.
واقعا قابل تحسینه 😎
:yes: :yes: :yes:
به امید این که ایرانیا بازی هایی مثل gta v بسازن 😀
:no:
درود بر خلاقیت جوانان ایرانی :yes: با این که از نظر تکنولوژی و داشتم بودجه و حمایت و داشتن تخصص علمی و فنی در بازیسازی حدود ۲۰ سال از بهترین شرکتهای بازیسازی دنیا عقب هستیم ولی بازهم میدرخشیم.اگه الان، هم سطح بهترین شرکتها بودیم باور کنید جوانان ایرانی حتی میتونستن بازیهایی در حد خلاقترین و نخبه ترین شرکت بازی سازی( ناتی داگ ) ارائه بدن
همچینی گفتید نظر منتقدان رو جلب کرده فکر کردم IGN.game radar .gameinformer و اینارو میگید سریع زدم ادامه مطلب رو بخونم 😐
سابقه ی صنعت بازی سازی ایران کلا به ۱۰ سال هم نمیرسه!
بعد شما انتظار داری همون ابتدا کاسه کوزه ی تیترای IGN ـو لوله کنیم؟
همه چی به موقعش دوستِ من…
با این همّت بالا مطمئن باش همون اتفاق هم میوفته!
به امید پیشرفت صنعت بازی میهن….. شاید هنوز به شرکت های مطرح دنیا نرسه ولی بازم امید پیشرفت آنان مایه افتخار است. :yes:
عجیبه :reallyangry: :reallyangry:
منم مثل asadnoori فکر کردم :beatup:
به به مرسی ایرانیا :yes:
خسته نباشید
به امید پیشرفت های بیشتر :yes:
وقتی کلمه اقبال رو جایی میبینم درونم نوری روشن میشه :rotfl:
به امید موفقیت هر ایرانی که خون آریایی تو رگهاشه و عرق زحمت بر جبینش :yes: