متن کامل مصاحبه با طراح The Vanishing of Ethan Carter
Adrian Chmielarz مدیر پروژه ی پیشین People Can Fly که در کارنامه ی خود فعالیت در ساخت بازی هایی مانند Painkiller، Bulletstorm و Gears of War: Judgment را دارد، در حال حاضر به عنوان طراح بازی The Vanishing of Ethan Carter و The Astronauts فعالیت می کند. مصاحبه ای با Adrian Chmielarz در رابطه با بازی The Vanishing of Ethan Carter صورت گرفته است که او به سؤالاتی در مورد این بازی پاسخ می دهد.
در بازی کامل شده با افراد آلوده شده توسط “The Sleeper” مواجه خواهیم شد یا فقط آن ها را در تصاویر موهومی ملاقات خواهیم کرد؟
“صحبت کردن در این مورد باعث اسپویل بخش داستانی می شود، این طور نیست؟ هیچ نتیجه گیری از پاسخ های من نداشته باشید. ما قسم خورده ایم که به هیچ سؤالی در رابطه با بخش داستانی بازی پیش یا پس از عرضه بازی پاسخ ندهیم.”
بازی به طور واضحی تحت تأثیر Twin Peaks و دیگر داستان های سبک سورئالیسم می باشد اما چه چیز دیگری بر بازی تأثیر گذاشته است؟ شاید “Dead Zone” از Steven King؟
“بازی الهام گرفته از داستان های عجیب و غریب است و China Mieville داستان های عجیب را ترکیبی از سورئال و سبک خاصی در نوشتن به نام پالپ (سبکی که در آن نوشته به طرز نامناسبی نوشته شده باشد، اغلب برای متعجب کردن خواننده) است. بنابراین بله، مقداری سورئالیسم در آن وجود دارد. برای این که واضح تر بیان کنم، مانند Twin Peaks که در آن توضیحی برای همه چیز وجود داشت، در بازی ما نیز برای هرچیزی توضیحی وجود دارد.
ما از چیزهای دیگر نیز الهام گرفته ایم و شما درست می گویید، Steven King نیز در بین الهامات ما هست. من او را بیشتر نویسنده داستان های عجیب می دانم. دیگر مواردی که ارزش بیان کردن داشته باشند نیز سری کمیک های “Locke and Key” و بازی هایی مانند “Amnesia” هستند.”
چقدر برای شما طراحی بازی که بر روی جنگ و درگیری متمرکز نیست، دشوار است؟ فکر می کنید این روند در صنعت بازی سازی رشد پیدا خواهد کرد؟
“طراحی یک بازی که متکی به یک گیم پلی هسته ای مانند تیراندازی نیست بسیار بسیار سخت است. در آن بدون هیچ الگویی شما باید چندین بازی را در یک بازی طراحی کنید. اما من فکر می کنم نتیجه نهایی ارزشش را دارد و مطمئناً امیدوارم بیشتر و بیشتر شاهد حضور این سبک در بازی ها باشیم. بازی هایی که داستان پردازی و گیم پلی را در یک تجربه ی منسجم ترکیب می کنند. تا به حال نیز مثال های بسیار خوبی مانند Portal و Journey را شاهد بوده ایم، بنابراین من نسبتاً به آینده خوشبین هستم.”
به عنوان یک سازنده، ساخت بازی برای PlayStation 4 را چگونه می دانید؟ این کار سخت بود؟ و در مورد ترکیب سخت افزار و نرم افزار این پلتفرم چه نظری دارید؟ فکر می کنید بتوانید برای بازی The Vanishing of Ethan Carter به 1080P و نرخ 60FPS دست پیدا کنید؟
“ما در واقع هنوز کار خود را با PS4 شروع نکرده ایم. البته نگاهی به آن داشته و یکی از مراحل را بر روی آن اجرا کرده ایم اما در نهایت تصمیم بر این گرفته ایم که به طور ۱۰۰درصد در ابتدا بر روی PC تمرکز کنیم و پس از این که بازی برای PC عرضه شد، بازخواهیم گشت و ساخت بازی برای PS4 را ادامه خواهیم داد.”
ماه گذشته شما در توییتر به این اشاره کردید که شرط برابری مایکروسافت می تواند مانعی باشد برای منتشر کردن بازی بر روی Xbox One اما Lorne Lannig که در ابتدا همین مشکل را برای Oddworld New ‘n’ Tasty داشت، در نهایت آن را حل کرد و این بازی در حال حاضر برای Xbox One برنامه ریزی شده است با این که ابتدا بر روی PlayStation عرضه شد. آیا راه حل او برای دیگر سازندگان نیز قابل انجام است؟ مشکلات The Vanishing of Ethan Carter برای منتشر شدن بر روی کنسول مایکروسافت چیست؟
“ما این مورد را برای Outlast نیز مشاهده کردیم که در ابتدا بر روی PC و PS4 حاضر شد و حال برای Xbox One نیز موجود است. بنابراین گمان می کنم در صورتی که بازی شما به اندازه کافی برجسته باشد، شما می توانید از سد شرط برابری عبور کنید. اگر صلاح بدانیم، برای عرضه بازی بر روی Xbox One نیز تلاش خواهیم کرد. اما صادقانه اگر بخواهم بگویم، هیچ ایده ای برای رخ دادن این اتفاق ندارم یا اگر زمانی این اتفاق بیافتد، مطمئناً به زودی نخواهد بود به این دلیل که دوره ی انحصار طولانی مدتی برای نسخه PS4 بازی Ethan Carter وجود دارد.”
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
ممنون اقا رامین :yes: :yes:
ممنون بابت خبر :yes: :yes: :yes: :yes:
دستون درد نکنه خیلی خوب بود بد جور منتظر شم
ممنون بدون شک بازی خوبیه
برا pc کی میاد؟
ممنون آقای مبشری. خیلی خوب بود.