Gamescom 2014: نرخ فرم از رزولوشن مهمتر است | Phil Spencer توضیح می دهد
Phil Spencerمی گوید، دستیابی به نرخ فریم ثابت مهمتر از انجام بازی با رزولوشن ۱۰۸۰p است. Microsof، این موضوع را، برای پایان دادن به بحث شکاف بین PS4 و Xbox One در محبث رزولوشن، اعلام کرده است.
Spencer در مصاحبه ای گفته است:
ما کارهای زیادی با همکارانمان انجام دادیم، و مداوما در حال تکامل ابزارهای توسعه هستیم. ما Destiny را با رزولوشن و نرخ فرمی مشابه PS4، معرفی کردیم. لیست بلندی از بازیها وجود دارد، که این موضوع در مورد آنها صدق می کند. رسیدن به برابری با شرکا برای ما بسیار مهم است. اما در اخر نمی خواهم که تنها به اعداد بسنده کنم، زیرا که ۱۰۸۰p، رزولوشن افسانه ای و کامل نیست. نرخ فریم برای من مهمتر از رزولوشن است، و ترکیب این دو، سبک هنری و آزادی را به ارمغان می آورند. این موضوع برای پلتفرم ما یا PlayStation تفاوتی ندارد.
Spencer، تصمیم منحصر بفرد Sony، برای رندر عنوان انحصاری PS4، یعنی The Order 1886، با رزولوشن سینمایی ۱۹۲۰x800 (تراکم پیکسلی مشابه ۱۰۸۰p، با نوارهای سیاه در بالا و پایین به سبک فیلم های سینمایی) را قابل توجه خواند.
من بازیهایی مثل The Order، بر روی پلتفرم Sony را دیده ام، و آن ها رزولوشن متفاوتی را انتخاب کرده اند. از رزولوشن انتخابی آن ها را دوست دارم، بنظرم بسیار جالب است. می خواهم ابزارهای لازم را در اختیار سازندگان قرار بدهم، و سعی نمی کنم ان ها را الزام به رزولوشن و نرخ فریم مناسب برای بازی، کنم. زیرا چنین چیزی وجود ندارد. واضح است که برای برخی از سبک ها، مانند رانندگی، و بازیهایی مانند Forza، رسیدن به رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۶۰fps مهم است. بنابراین برای برخی از سبک ها باید این انتظار را داشته باشید، اما در برخی سبک های دیگر، ترجیح می دهم، برای افکت های بیشتر و نور پردازی بهتر از این چرخه استفاده کنم. من باید ابزارهای لازم را در اختیار سازندگان بگذارم.
Spencer، در مورد علاقه بازیکنان به شکاف بین دو کنسول، گفته است:
این اولین باری است، که این سوال از من می شود، و همیشه به سوالاتی که برای خوانندگان جالب است، هر چند بار که پرسیده شوند، پاسخ خواهم داد.
پر بحثترینها
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- گزارش: شرکت Sweet Baby Inc نقش فعالی در پروژه معرفی نشده Remedy دارد
- بازی Assassin’s Creed Shadows بار دیگر تاخیر خورد
- زندیا و تام هالند نامزد کردند
- از کنترلر جدید Xbox با طرح DualSense رونمایی شد
- بهترین بازی های استراتژیک تاریخ
- سونی رسماً به بزرگترین سهامدار کمپانی مادر FromSoftware تبدیل شد
نظرات
شما رو نمی دونم ولی من این حرفش رو قبول دارم :yes:
:smug: :smug: :smug:
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
حرف خوبی زد :yes:
بله کاملا درسته ولی این گنسولیای نووووب با رزولیشن سر خودشونو گرم میکنن و از هیچی خبر ندارن… 😀 :laugh:
من مالتی که میزنم مخصوصا بتلفیلد ۳ یا ۴ فریم ریت از ۶۰ یه لحظه بیاد رو ۵۹ سکته میزنم! 😀
خوش به حال ما PC باز ها که از این دردسر ها نداریم.
ان شاءالله روزی برسه که کنسول ها هم اونقدر قدرت داشته باشن که بتونن هر بازی رو با ۶۰ فریم و رزولوشن ۱۰۸۰ بازی کنن.
حرفشو قبول دارم :yes:
وقتی فریم بازی میاد پایین خیلی رو اعصاب راه میره :no: مخصوصا بازی های ریسینگ که افت فریم درشون کاملا احساس میشه.
یا بازی های اکشن شوتر وقتی که یه انفحار رخ میده،فریم خیلی میاد پایین که اصلا احساس خوبی نداره.
اگه سازنده ها بتونند رو کنسول حداقل ۳۰ فریم رو قفل کنند خیلی خوب میشه.
ایشون درست میفرمان. نرخ فریم و مقدار افت فریم موضوع مهمیه. رزولوشن زیاد واسه من مهم نبوده غیر از تو فیلم.البته بستگی به مهارت سازنده هم داره که تا چه حد میتونه ار قدرت کنسول استفاده کنه ولی ما همیشه میخایم فریم فیکس داشته باشیم تا فریمی که حتی تو قسمتهای کم جزییات هم افت کنه و فدای رزولوشن بشه.
من خودم که خیلی بدم میاد از این جور افت فریم ها. ولی کم افت کنه طوری که ما اذیت نشیم اوکیه.
خدا وکیلی بعضی بازیا رو ۳۰ فریم بهترن. بازیایی که سینمایی ترن خیلی رو ۳۰ فریم بهتر نمایش داده میشن. مثلا همین order 1886 یا quantum break وامید وارم ۳۰ فریم باشن (که البته ۱۸۸۶ هست).
عزیز سینماتیک یا غیر سینماتیک فرقی نمیکنه که…واسه چشم انسان ۶۰ فریم واقعی تر و بهتر و روون تر هست مسئله اینه.
سپاس
ما که خبر نداریم مایکروسافت چه شرایطی داره و چه توانایی هایی ولی خدایی حرف منطقی میزنه فریم از رزولیشن خیلی مهم تره
سپاس از نویسنده :yes:
خوبه که برا فن های PS4 این بالاخره ثابت شد که یه بازی نرخ فریمش مهم تر از رزولوشنش هستش که سونی هم نتونست به نرخ فریم ۶۰ برسه برا (The Last Of Us)
میگه ممکنه بد جور بشه با همون ۳۰ فریم ۱۰۸۰ بزنین حال کنین
danyalPaykan !!!
از چیزی که هر روز حسرت نداشتنشو میخورین حرف نزن !!!
از جعبه تون بگو که چرا از ۷۲۰ بیشتر نمیکشه :laugh: :laugh: :laugh:
فریم از رزولیشن مهم تره ولی رزولیشن هم باید بالا باشه دیگه نه ۷۲۰ 😀
شاید xbox one نتونه بازی هارو روی ۶۰فریم و 1080p اجراکنه ولی ps4 میتونه اگر همین بازی urchanted4 روی ۶۰فریم و 1080p روی ps4 اجرا نشد!!!! چون خود ناتی داگ کفته که میخواد ازتمام قدرت ps4 در بازی urchanted4 استفاده کنه.تا زمانی که ناتی داگ هست ps4 هیچی کم نداره.
فیل اسپنسر درواقع به چیزی که خودش ساخت تیکه انداخت :rotfl: قدرت سخت افزار ps4 کجا و جعبه ی شکلات کجا :rotfl: :no:
چفدر غلط املایی!
خدا پدرشو بیامرزه یه فکری هم برا prototype میکردن که اینجوری آبروریزی نکنه