توسعه دهندگان Burnout از تغییرات جدید می گویند - گیمفا
توسعه دهندگان Burnout از تغییرات جدید می گویند - گیمفا
توسعه دهندگان Burnout از تغییرات جدید می گویند - گیمفا
توسعه دهندگان Burnout از تغییرات جدید می گویند - گیمفا

توسعه دهندگان Burnout از تغییرات جدید می گویند

محمد صادق شجاعی
۰۰:۵۰ ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
توسعه دهندگان Burnout از تغییرات جدید می گویند - گیمفا

در کنفرانس E3 امسال، ناشر بازیهای ویدیویی Electronic Arts پروژه ای جدید از توسعه دهندگان Burnout و Need for Speed یعنی Criterion Games، را رونمایی کرد. این پروؤه بی نام در مراحل ابتدایی تولید است،  اما توسعه دهندگان قول گیمپلی با نشانه هایی از هرج و مرج Burnout Paradise همراه با وسایل نقلیه بیشتر را دادند.

اما این معرفی با خبرهایی از آشفتگی در  Criterion همراه شد. سپتامبر سال گذشته، اعضای استودیو به ۱۶ نفر تقلیل یافت، ۶۰ نفر کمتر از تیم توسعه Burnout: Paradise. بسیاری از کارکنان به Ghost Games ملحق شدند، که هم اکنون مسئولیت سری Need for Speed را بعهده دارد. در ژانویه، موسسین این توسعه دهنده از سمت خود استعفا دادند. اما مدیر کل Matt Webster  اعلام کرد که این کاهش نیرو، باعث شده تیم روی منابع تمرکز کرده و با خلاقیت بهتری از آن استفاده کنند. در محصاحبه ای با Eurogamer، Webster توضیح داد که استعفا بنیان گذار Alex Ward تاثیری بر روی تیم نداشته است.

روح Criterion توسط یک نفر تعریف نشده – بلکه افراد حاضر در آن روح را تعریف می کنند، مطمئنا این دو باهم تفاوت دارند. اکر شروع به شناختن Criterion کنید و سپس چندین وسیله نقلیه را در یک مکان اضافه کنید، مسیری که ما در آن هستیم را خوهید فهمید.

او با بیان اینکه گروه  کوچکیبه Criterion در این پروژه کمک می کنند، صحبت های خود را ادامه داد.

ما تیم کوچکی داشتیم که فرز بودند، ما یکسال را کنار هم گذراندیم و در شش ماه آخر شروع به بزرگ کردن و جذب افراد شدیم. و ما الان در مرحله ای هستیم که می دانیم چه بازی می خواهیم بسازیم، و تصویر واضح از آن داریم و می توانیم تیم را اماده کنیم.

این بازی جدید، با عناوین قبلی Criterion، یعنی Need For Speed و Burnout متفاوت است. Webster در مورد ایده این پروژه جدید می گوید که:

ما سالها با انواع مختلف وسایل تقلیه سر و کار داشتم، و همیشه ارزوی انجام کاری فراتر از ماشین ها را داشتیم. در نسخه Paradise، موتور سیکلت را اضافه کردیم، و همزمان رو تعدادی هواپیما نیز کار کردیم. این حرکت رو به جلو است، و چیزی که در هنگام رو به جلو جرکت کردن یاد می گیری این است که، این نقطه آغازی را فهمیدن موضوعی است. اگر شروع به شناختن Criterion کنید و سپس وسایل نقلیه متعددی در یک مکان اضافه کنید، مسیری که ما در آن قدم گذاشته ایم را خواهید شناخت.

رونمایی از بازیهایی که در مراحل اولیه توسعه هستند، روندی جدیدی است که EA در پیش گرفته است. اما این بدان معناست که الفای غیر رایگان از بازی مشاهده خواهیم کرد؟ Webster این احتمال را رد نکرد.

اگر پیشرفت منطقی تولید بازیها را دنبال کنید، متوجه می شوید، که هیچ زمانی، آسان تر از اکنون برای ساخت و انتشار بازی و درگیر کردن مردم با الفاهای غیر رایگان و مانند اینها، نبوده است. راه های زیادی برای ساخت و عرضه بازی وجود دارد – و من فکر می کنم همه چیز بزودی تغییر خواهد کرد.

یکی از سوالات که همواره در مورد Criterion مطرح می شود این است، که آیا فرانچایز Burnout برمی گردد یا خیر. Webster اعلام کرده، که این سری فاصله زیادی با مرگ دارد، و در آینده بازی جدیدی خواهیم دید.

مردم می پرسند که Burnout مرده – البته که نه. مطمئنم در زمانی مناسب این سری بازمی گردد.

 

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توسعه دهندگان Burnout از تغییرات جدید می گویند - گیمفا
توسعه دهندگان Burnout از تغییرات جدید می گویند - گیمفا
توسعه دهندگان Burnout از تغییرات جدید می گویند - گیمفا
توسعه دهندگان Burnout از تغییرات جدید می گویند - گیمفا
توسعه دهندگان Burnout از تغییرات جدید می گویند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

توسعه دهندگان Burnout از تغییرات جدید می گویند - گیمفا