غرق در خون | اولین نگاه به عنوان Bloodborne
در نمایشگاه Electronic Entertainment Expo که به اختصار E3 خوانده می شود؛ همیشه شاهد کنفرانس و عناوینی مختلف از سوی سازنده ها هستیم. شاید بتوان گفت مراسم E3 امسال نسبت به سال های پیش بسیار ضعیف بود و چیز زیاد و دندان گیری در چنته خود نداشت اما هنوز هم نمایش معدود عناوینی بودند که باعث می شدند تا هنگام تماشای کنفرانس خواب از سرمان بپرد! از همین عناوین، می توان به عنوانی با اتمسفری سیاه و پژمرده که توسط سازندگانی که نسل پیش یکی از چالش برانگیزترین عناوین را خلق کردند اشاره داشت! عنوانی با فضایی گاتیک که تنها زوزه های گرگ های طاعون دیده بر آن حکم فرما بود. این عنوان که با نمایشی خیره کننده معرفی شد، چیزی نبود جزء ساخته جدید Hidetaka Miyazaki؛ یعنی Bloodborne!
عنوان: Bloodborne
سازنده: From Software, SCE Japan Studio
ناشر: Sony Computer Entertainment
کارگردان: Hidetaka Miyazaki
سبک: (Action Role-Playing (RPG
تاریخ انتشار: ۲۰۱۵
پلتفرم: PlayStation 4
عنوان Bloodborne، برای اولین بار در طی کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 رسماً معرفی شد و از این حیث توانست در لیست برترین بازی های معرفی شده (نقش آفرینی) در E3 قرار گیرد. اولین نمایش این عنوان نشان از فضایی گاتیک و نفرین شده می داد که دشمنانی Undead مانند در آن پرسه می زدند که شباهت بسیار زیادی به برخی از دشمنان ما در سری Souls داشتند. لازم به ذکر است که این عنوان قبل از معرفی رسمی، Project BEAST خوانده می شد و قبل از اینکه در E3 معرفی شود تریلری از آن در فضای مجازی پخش شد که تقریباً در مراحل آلفا به سر می برد. خالق اصلی این عنوان همان آقای میازاکی هستند که با هدیه دادن فرانچایز فوق العاده دشوار Souls (همراه با نمراتی درخشان!) در نسل پیش، توانستند بیش از پیش محبوب شوند.
پروژه Bloodborne چگونه شکل گرفت؟
آقای میازاکی در مصاحبه با سایت ۴Gamer در این مورد که پروژه جدیدشان چگونه آغاز شد و چرا همان Demon’s Souls 2 نمی باشد، توضیحات جالبی دادند که در زیر چگونگی شکل گرفتن این عنوان را می توانید بخوانید:
تیم ما، مشغول ساخت یک بسته الحاقی به نام Artorias of the Abyss برای عنوان Dark Souls 2 بود که در این بین به پیشنهاد SCE Japan برای ساخت یک انحصاری جدید بر روی سخت افزار PlayStation 4 آغاز شد و ما از اینکه قرار است بر روی سخت افزار PS4 مشغول شویم، به شدت مشتاق بودیم و با کمال میل با این پیشنهاد موافقت کردیم.
همچنین خبرنگار ۴Gamer هنگام مصاحبه با آقای میازاکی وقتی دگرگونی محیط و جو بازی را نسبت به سری Souls جویا شد، آقای میازاکی دلیل این کار را چنین توصیف می کند:
دلیل اول دگرگونی برهه زمانی و حال هوای موجود، به مکانیزم مبارزات مربوط می شود. برای تنوع این بار قصد داشتیم مبارزات سریع تری را خلق کنیم و به همین دلیل به فکر سلاح گرم افتادیم ولی ما باید توجه می کردیم که یک بازی شوتر نسازیم و مبارزات همان استفاده از شمشیر و تبر باشد؛ به همین سبب، بازی را به شهر Yharnam بردیم؛ جایی واقع در منطقه ای ویکتوریایی که تصور می شد در آن سلاح های خیالی موجود است.
تا به حال مصاحبه های زیادی از میازاکی کرده اند که یکی از آن ها، به این مربوط می شده که ایشان کنسول PS4 را چگونه ارزیابی می کند و آیا درباره شرقی بودن بازی در حالی که برای کل دنیا منتشر می شود چه نظری دارند. در همین مورد ایشان گفتند Bloodborne با توجه به سخت افزار PS4 بسیار عالی خواهد شد و این عنوانیست برای عاشقان بازی های ویدئویی:
درباره فروش بازی نمی توانم بگویم نگران هستم. بازی ما برای کل دنیا منتشر خواهد شد و من بازی ای خواهم ساخت که برای عاشقان بازی های ویدئویی که از آن لذت ببرند. ما به عنوان یک سازنده First Party در حال حاضر، وظیفه مان ساخت بازی و نشر و فروش آن به دست سونی می باشد و از این بابت خیالمان آسوده است.
Bloodborne یک IP جدید برای ما خواهد بود بر روی سخت افزاری جدید به نام PS4؛ سخت افزاری که ورای تصورات ما بود. هر چند پایه اساس بازی همانند Demon’s Souls خواهد بود اما عنوانی خلق خواهیم کرد برای عاشقان بازی های ویدئویی. Bloodborne در اوایل ساخت به سر می برد اما تصور حالات پایانی بازی برای ما دیوانه کننده خواهد بود. PS4 ساخت چنین بازی هایی را فوق العاده لذت می بخشد. همچنین قابلیت Share این کنسول برای ما بسیار جالب است و در حال تلاشیم تا بتوانیم این ویژگی را در بازی قرار دهیم.
غرق در طاعون
داستان Bloodborne شباهت های زیادی به سری Souls دارد و اگر این فرانچایز را به یاد داشته باشید، نحوه روایتی خاص و متفاوت و صدالبته بسیار خوب داشت. به نظر می رسد Bloodborne نیز از همین عناصر بهره می برد. قصه ی ما، پیرامون شهریست که Yharnam خوانده می شود؛ شهری غرق در مریضی و خون که در کوه پایه ای بزرگ قرار دارد. این شهر همواره فضایی تاریک و سیاه دارد و کمتر شاهد روشنایی هستیم. در هر گوشه ی این شهر، هیولا، دشمن و مریضی نهفته است و هر قدم ما باید از روی برنامه باشد چون سرتاسر شهر هیولا ها و انسان های زامبی مانندی بوده که تشنه شکار شما هستند. فضای بازی گاتیک و شهری که در بازی قرار داده شده شباهت بسیار زیادی به خانه های عصر ویکتوریا و انگلستان دارد. این شهر علی رغم اینکه سرتاسرش آشوب است تنها جاییست که مردمان مریض می توانند با مراجعه به آن بیماری خود را علاج کنند. (شبیه به داستان Dark Souls II) شخصیت اصلی بازی که یکی از همان بیماران می باشد به این شهر آمده تا از شر بیماری خود خلاص شود اما غافل از اینکه این شهر محفل مشتی هیولای عجیب و غریب است که باعث می شود شخصیت بی نام و نشان ما در آن گرفتار شود!
غرق در چالش
قبل از شروع به نوشتن این بخش، بهتر است خود را برای ۲۰۱۵ و مشاهده صحنه های پیاپی مرگ خود آماده کنید! بله، Bloodborne؛ همانند سری Souls به شدت دشوار است و بازیکنان تازه کار در آن جایی نخواهند داشت. در همین مورد، وقتی یکی از خبرنگاران به اسم پاتریک کلپک از آقای میازاکی در مورد چالش بازی پرسید، آقای میازاکی این چنین جواب می دهد:
Patrick Klepek:
آیا Bloodborne برای بازیکنان تازه کار Difficulty (درجه سختی) آسانی دارد؟
Hidetaka Miyazaki:
خیر!
در این عنوان برخلاف فرانچایز Souls که از ۱۰ دقیقه مبارزه، ۵ دقیقه از آن را صرف سپر گرفتن و جاخالی می کردیم، دیگر باید بدون سپر به پیشواز دشمنان برویم و برای سریع تر شدن مبارزات سپر از بازی حذف شده و جای آن را یک اسلحه ی شاتگان مانند کوتاه بُرد گرفته است البته این بدین معنا نیست که بازی تبدیل به عنوانی شوتر سوم شخص شده بلکه هنوز هم مبارزات با شمشیر و سلاح های سرد پابرجاست. اسلحه ای که در اختیار داریم، به جزء شلیک کردن توانایی اینکه مقابل ضربات از آن به عنوان یک سپر استفاده کنیم را دارد. آقای میازاکی پیرامون سلاح های موجود و کاربرد های آن در طی مصاحبه به ۴Gamer می گوید:
برای شروع توضیح لازم می بینم تا یک مثال در این مورد بزنم. در کنار شاتگان باقی سلاح هایی که استفاده می شوند ممکن است قابل تغییر باشند که در این صورت با تغییر آن ها کاربرشان نیز تغییر خواهد کرد. در طی نمایش CG ـی که در E3 2014 داشتیم، سلاحی ساطور مانند را نشان دادیم که می توانست خود را شبیه به اَره کند که هر کدامشان کاربردی متفاوت نسبت به یک دیگر خواهند داشت. بخش اعظم گیم پلی بازی مربوط به تغییر استفاده از کاربرد های مختلف سلاح شماست؛ حتی در حین اینکه شما ساختار سلاح را تغییر می دهید می توانید تکنیک های جدیدی اجرا کنید! در کل، فکر می کنم بازیکنان برای یادگیری استفاده از این کاربرد ها وقت زیادی صرف خواهند کرد.
طبق نمایشی که از Project BEAST که قبل از معرفی رسمی بازی بود دیدیم، بازگشت دوباره ی باس فایت های آن چنانی و غول آسا بود که از تنوع فوق العاده ای برخوردار بودند. اگر سری Souls را به یاد داشته باشید همیشه شاهد انوع و اقسام موجودات و دشمنانی فوق العاده گوناگونی بودیم که این امر، در مورد سلاح ها، آرمور و زره ها نیز صدق می کند. مکانیزم مبارزات همانند سری Souls بنا شده و در کل، مبارزات زیاد دست خوش تغییراتی نشدند و برپایه ی “بکش، دفاع کن، فرار کن و جاخالی بده” پی ریزی شده است.
طبق معمول و سنت سری Souls، باز هم در بازی شاهد مکان های مختلف، فرعی و متنوعی خواهیم بود که بازیکن را برای کاوش آن ها تشویق خواهد کرد. در این باره، آقای میازاکی در یکی از گفته های خود، طی مصاحبه با سایت ۴Gamer می گویند:
کاوش موارد نامعلوم، با المنت های گیم پلی همواره ارتباطی ناگسستنی ای دارد؛ هرچند مبارزات سریع در اولویت کاری Bloodborne می باشد ولی ما خواستیم موارد نامعلومی هم در خلال گیم پلی قرار دهیم؛ مثلاً، می توانیم به ساختار شخصیت اصلی بازی (که احتمال بسیار زیاد توسط خود بازیکنان ساخته خواهد شد.) و همچنین سبک مبارزات اشاره کنیم. در کل، می خواهیم بازیکنان را برای کاوش موارد مجهول و نامعلوم موجود در بازی تشویق کنیم.
در اکثر بازی های نقش آفرینی، شاهد یک شخصی سازی گسترده برای خلق شخصیت مورد نظر خود هستیم و Bloodborne نیز از این قائده مستثنی نخواهد بود و بازیکنان قادرند تا یک کاراکتر مونث شخصی سازی کنند. در همین مورد، آقای میازاکی می گویند:
بازیکن در این عنوان قادر است تا در نقش یک زن ایفای نقش کند و شخصی سازی های گسترده ای برای آن در نظر گرفتیم. به نظر من، نه فقط Bloodborne بلکه یکی از ویژگی های جالب سایر نقش آفرینی های دیگر شخصی سازی کاراکتر ها است.
محیط های خلق شده در بازی، همانطور که اشاره گردید مانند سری Souls فضای دل گیر و سیاهی دارند. شهری که قرار است در آن به مبارزه بپردازیم Yharnam نام داشته و در محیطی ویکتوریایی به سر می برد. شهر موجود، در اطراف یک کوه مستقر است؛ پس در بازی شاهد محیط های کوهستانی نیز هستیم. سرتاسر این منطقه ی بزرگ هیولا های مختلفی کمین کرده است که گریبان گیر حیوانات و حتی انسان ها شده است و تغییری بنیادی در فیزیک و قدرتشان صورت گرفته و بسیاری از آن ها به شدت غول پیکر شده اند. تنوع دشمنان بسیار بالاست و همچنان عجیب و غریب. ممکن است شما با یک عنکبوتی رو به رو شوید که هزاران برابر انسان های زامبی شده قدرت و بزرگی داشته باشد یا با گرگی رو به رو شوید که از یک انسان هم کوچک تر است!
درخششِ خون و تاریکی
از جمله نکات مثبت Bloodborne، گرافیک فوق العاده ی آن است. طراحی محیط و همچنین شخصیت ها بسیار تا بسیار خوب بوده و به لطف Anti Aliasing بالای گرافیک، اغلبِ لبه ی اشیاء، گرد و بدون بریدگیست. سایه زنی و نورپردازی نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است. انعکاس نور آتش به سایر اشیاء نیز با ظراف صورت گرفته و نور ماه که در لا به لای ابر های سیاه شهر قرار گرفته نشان از قدرت بالای گرافیک می دهد. بخش فنی گرافیک بازی، این بار دست خوش تغییرات زیادی قرار گرفته و از این حیث بافت ها و تکسچر های بازی برخلاف سری Souls که وضعیت آن چنان خوبی نداشتند پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده است. در کل، گرافیک Bloodborne کاملاً در خور یک بازی نسل هشتمیست و خُرده ای نمی توان از آن گرفت. همچنین شایان ذکر است که این بازی ار رزولوشن ۱۰۸۰p و فریم ریت ۳۰ بهره خواهد برد.
نجوای هیولا!
هنوز اطلاعات زیادی از بخش موسیقی و صداگذاری در دسترس نیست و آهنگ ساز بازی هنوز انتخاب نامشخص است اما با توجه به آهنگ ساز Dark Souls 1 و ۲، انتظار می رود آهنگ ساز این IP همان آقای Motoi Sakuraba باشد که همواره به خلق آهنگ های فوق العاده DS معروف است. در حال حاضر، تنها دو قطعه موسیقی از Bloodborne شنیده ایم که آن ها نیز ریتم تند و دلهره آوری داشتند و تقریباً از همان سبک سری Souls پیروی می کردند؛ البته از حق نگذریم همان دو موسیقی هر چند اندک بودند اما به شدت گوش نواز و زیبا بودند.
دانلود اولین تریلر رسمی بازی با کیفیت HD
دانلود اولین تریلر رسمی بازی با کیفیت SD
غرق در خون…
Bloodborne از آن دسته عناوین زیباست که قرار است با دنیای بزرگ آن که هر گوشه از آن با وجود یک هیولا رنج و مشقت نهفته است، شما را تا مدت های طولانی همچنان سرگرم نگه دارد. یک داستان خوب، گیم پلی ای پرچالش و طولانی، فضایی گاتیک و ویکتوریایی، گرافیکی بسیار زیبا، اتمسفری افسرده و گیرا، موسیقی هایی گوش نواز دیگر از یک بازی چه چیزی می خواهید؟ پس بهتر است دسته ی PS4 خود را برای ۲۰۱۵ آماده کنید که قرار است عنوانی فوق العاده از شما میزبانی کند!
?This Curse, This Nightmare, This Battle, How will it end
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
حس مى کنم دقیقاً همون دارک سولز هست فقط اسمش فرق کرده 😐
نه آریا جان سر تا پا فرق داره با دارک سولز کافیه اخبار پیرامونشو دنبال کنی 😉 استاد میازاکی کارشو خوب بلده تو نسل قبل سه تا شاهکار ساخته :-))
یونس جان خیلی خوب بود ممنون :yes:
توى خوب بودن کار آقاى میازاکى شکى نیست. من منظورم این بود که بازى از پایه شباهت زیادى به Dark Souls و Demon Souls داره 😉
نه داداش آریا کلا متفاوته. اگر توجه کرده باشی سری بازی هایِ سولز بیشتر بازی تو محیط های روشن و با یه اتمسفر خفه جریان داره کاملاً مرموزه همچنین بیشتر کار ما با شمشیره و بازی بیشتر بر پایه ی دفاع کردنه. ولی بلاد برن توی تاریکی محض و با غول های متفاوت جریان داره همونطوری که میازاکی گفته بازی کلا هجومیه و اون همه دفاع طاقت فرسا دیده نمیشه که به نظرم کمی بازی رو آسون می کنه ولی از یه طرف دیگه محیط ها بسته تره و آزادی عمل کمتری بهت میده به همین دلیل سخت تر هم میشه 😐 😀 در بازی سلاح های گرم هم هست که خیلی بازی رو جذاب میکنه.
عناوین میازاکی کلاً عامه پسند نیستند؛ اگه میخای از بازی خوشت بیاد حتماً باید با بازی کنار بیای و دنبال راه برا پیروز شدن باشی…. یه مورد دیگه خیلی تو سری سولز میتونی تجربه کن حس واقعی پیروزی هست اگه سر یه غول یه هفته بجنگی و خسته نشی همش قدرت سازنده رو نشون میده بعد از این که اونو شکست دادی حسی که بهت دست میده که تو هیچ بازیه دیگه ای بهت دست نداده که بهش میگن احساس غرور احساس پیروزی سر افرازی ( چی گفتم :rotfl: ) ولی بازم بدبختیا شروع میشه بازم جنگ یه ساعت بعد دوباره یه غول 😐 …. 😀
خب درسته ولی اگه این تفاوت ها رو نداشت که دیگه یه بازی متفاوت نبود و باید اسم دارک سولز رو میذاشتن روش 😐 😀
از الان که نمیشه نظر قطعی داد و همه چیز موقع عرضه معلوم میشه. منظورم هم بیشتر روی شباهت های گیم پلی هست
😉
آفرین یونس جان اولین نگاه بسیار خوب و عالی بود :yes: :yes: :yes:
از نظر من بازی خوبی خواهد بود اما خوب هست که این عنوان dark souls نیست
چون که اگه ادامه پیدا کنه (که میکنه) انحصاری ps4 باشه بنظرم کار خوبی کردن که
اسمش رو تغییر دادن
نقد؟ 😐 میدونم منظورت همون اولین نگاهه بود 😉 😀
خب ایشونم که نوشته اولین نگاه ?:-)
یه اشتباه لُپی بود احتمالاً بد دیدم :sweat: :shame:
خوشم نیومد
البته منظورم از اسمشو تغییر دادن این نیست که خود dark souls هست یعنی یه بازی خاص از سبک rpg که مخصوص ps4 هست
مقاله خوبی بود :yes:
مرسی بابت مقاله :yes:
😀
پیش نمایش بسیار خوب.. واقعا خوب بود یونس جان
در مورد سختی بازی واقعا خوشحالم که بازی رو آسون نکرده و همون سختی خاص دمون سولز رو نگه داشته
شخصیت اصلی بازی هم خیلی خاص طراحی شده..ایده تغییر سلاح به اشکال مختل هم جالبه که از سودا۵۱ الهام گرفته شده
همیشه عاشق فضای نئو-ویکتوریایی بودم و این بازی قطعا منو جذب خودش میکنه.. گرافیکشم تا الان خوب بوده ولی بهتر هم میتونه بشه
باس فایت های بازی که تضمین شدست.. میمونه داستان بازی که امیدوارم بیشتر روش کار بشه و پیچیدگی بیشتری نسبت به دارک سولز داشته باشه
لا مصب چه بازی خفنیه :yes:
ممنون بابت اولین نگاه 😉
اولین نگاه=نقد
نقد = اولین نگاه :smirk:
۱-tlou
2-uncharted4
3-the order
4-drive club
5-Bloodborne
:yes: :laugh:
خب داستانش دقیقا داستان دارک سولز ۲ هستش گرافیکش خوبه ولی زیاد این بازی های from software رو دوست ندارم ولی اتمسفر تاریکشو دوست دارم
نمیدونم چرا ولی در کل از این بازی ها خوشم نمیاد
چون دو قدم میری جلو بعد میافتی تو یه چاه علامت YOU DIED میاد رو صفحه 🙁 🙁
در کل بازی سختیه
ولی درکل مبارک کسانی باشه که بازیش میکنن
یکیش داداش خودم 😀 😀
راستی یادم رفت. ممنون بابت مقاله ( اولین نگاه ) یونس جان
خیلی خوب نوشه بودی :yes: :yes: :yes:
من یکی رو می شناسم این بازی رو با لول ۱ تموم کرده..
یکی دیگه رو می شناسم اصلا” از سپر استفاده نکرده..
قبل تز اینکه اون لول یکه اینکارو بکنه خودم ۸ دورو با لول ۱۶ رفتم..
خواهرمم برای اینکه روی منو کم کنه بدون زره بدون اصلحه با مشت بازی رو تموم کرده…
😐 😐 😐 😐
بازی اونقدرا سخت نیست..
چون به بازی ساده عادت کردیم همش میگیم سخته
وگرنه همه می تونن تمومش کنن
از این بازی ها خیلی خوشم میاد تو سبک دارک سولز :yes:
مطمینا نمراتش هم همش ۹و۱۰ هست
واقعا نقد خوبی بود یونس جان مرسی داری :yes:
عجب نمره ای دادی پسر! حالا بذار بیاد بعضی مواقع انحصاری ها هم شکست میخورن هم سونی هم مایکروسافت.البته خوب عوامل سازنده اش امیدوار کنندس.جون عزیزت میازاکی داستانی در خور سونی براش تدارک دیده باشی
من کلا میدونم نمرات هر بازی حدودا چند میشه
کاری به انحصاری بودنش ندارم با توجه به سابقه ی اقای میازاکی که عناوینی مثل
darksouls , demon souls توی کارنامش داره و هر دو نمراتشون ۹و۱۰ بود
blood born که دیگه به نظر میرسه خیلی بهتر روش کار کردن
درود بر شما یونس جان
واقعا مقاله عالی بود (و هست)
از خوندنش لذت بردم…
این بازی هم تو E3 2014 واقعا خوش درخشید…
متاسفانه یا خوشبختانه باید به سخت بودن بازی های آینده عادت کنیم :دی
ممنون از نظرات تمامی دوستان 😉
شک نکنید این بازی مثل Demon Souls و Dark Souls موفق میشه و در بدبینانه ترین حالت متاش بالای ۸۵ میشه :evilgrin: :yes: (اینو با توجه به کارنامه متای سری Souls میگم)
بازی هم نسبت به سری Souls یه سری شباهت هایی داره اما ساختار سلاح ها، عوض شدنشون، تا حدودی دشمنا و از همه مهم تر محیط بازی و اضافه شدن سلاح گرم همش یه تغییر نسبت به سری Souls هست. حذف سپر و سریع تر شدن مبارزات هم نمیشه نادیده گرفت. ولی در کل این بازی دو حالت داره، یا بخاطر سختیش ازش متنفر میشی یا اگه حوصله کنی و مرگاش برات مهم نباشه عاشقش میشی و حداقل ۳۰ ساعت براش وقت می زاری. :yes:
دقیقا حرفی که من میزنم اقا یونس 🙂
واقعا هادی جان بازیا هر سال سخت و سخت تر می شن :heh:
از مدل دارک سولز و دائمون سولز خیلی خوشم نمیومد چون یه طوری بود ولی از همین الآن نسبت به این بازی دید خیلی خوبی دارم…
به نظرم با یک عنوان بزرگ و موفق رو به رو هستیم ومن خیلی بهش امیدوارم…
🙂 :yes:
—-
از یونس عزیز هم بابت این مقاله زیبا سپاسگزارم… خیلی خوب بود…
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
شاهکاری به تمام معنا.مبارک طرفداران ps4.
به نظر خیلی بازی خغنیه :yes: :yes: راستی
آقای زاهدی اگه پیام منو میخونید بابت اسپم های زیاد ببخشید . نمیدونستم که این کار از قوانین سایت هستش باز هم میگم ببخشید. :-(( :-(( :-(( :-(( :-(( :-(( :-(( :-(( :-(( :-((
مگه بازی های سونی میتونه بد باشه ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)
کاربر ASSASSINS CREED@
اینجا جای اینجور سوالات نیست عزیزم، خوبه آقای زاهدی این همه توضیح دادن اسپم ممنوعه، پستی که می دین باید در رابطه با همین بازی باشه. پستتون هم پاک شد و اگه این روند ادامه داشته باشه بن می شید.
یه چیزی تو گیمفا وجود داره به اسم انجمن، لطف کنید برید همونجا و تو تاپیک درست تا دلتون می خواد درباره PS4 سوال کنید :yes: 😉
اخه ای خدا منی که ps4ندارم چه کنم
هر خبری که درباره انحصاری ها سونیه یه آتشی در قلبم شعله ور میشه
ای خدا
ولی لا مصب بازی های انحصاری سونی عالین مثل این
ممنون بابت مقاله! :yes:
این آقای میازاکی با اون آقای میازاکی (که انیمه میسازن) نسبتی دارن؟
فامیلِ میازاکی زیاد هست، ایشون تا حالا فقط بازی ساختن. 😉
تنها انحصاری سونی که من ازش خوشم میاد The Last of Us ـه
وگرنه از سبک بقیشون خوشم نمیاد اکثرا تخیلین مثل گاد آو وار
فقط مایکرو
ممنون بابت مقاله