غرق در خون | اولین نگاه به عنوان Bloodborne - گیمفا
غرق در خون | اولین نگاه به عنوان Bloodborne - گیمفا
غرق در خون | اولین نگاه به عنوان Bloodborne - گیمفا
غرق در خون | اولین نگاه به عنوان Bloodborne - گیمفا

غرق در خون | اولین نگاه به عنوان Bloodborne

Punished Venom
۱۲:۳۰ ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
غرق در خون | اولین نگاه به عنوان Bloodborne - گیمفا

در نمایشگاه Electronic Entertainment Expo که به اختصار E3 خوانده می شود؛ همیشه شاهد کنفرانس و عناوینی مختلف از سوی سازنده ها هستیم. شاید بتوان گفت مراسم E3 امسال نسبت به سال های پیش بسیار ضعیف بود و چیز زیاد و دندان گیری در چنته خود نداشت اما هنوز هم نمایش معدود عناوینی بودند که باعث می شدند تا هنگام تماشای کنفرانس خواب از سرمان بپرد! از همین عناوین، می توان به عنوانی با اتمسفری سیاه و پژمرده که توسط سازندگانی که نسل پیش یکی از چالش برانگیزترین عناوین را خلق کردند اشاره داشت! عنوانی با فضایی گاتیک که تنها زوزه های گرگ های طاعون دیده بر آن حکم فرما بود. این عنوان که با نمایشی خیره کننده معرفی شد، چیزی نبود جزء ساخته جدید Hidetaka Miyazaki؛ یعنی Bloodborne!

Bloodborne Cover Wallpaper.jpg

BoxArt رسمی بازی

عنوان: Bloodborne

سازنده: From Software, SCE Japan Studio

ناشر: Sony Computer Entertainment

کارگردان: Hidetaka Miyazaki

سبک: (Action Role-Playing (RPG

تاریخ انتشار: ۲۰۱۵

پلتفرم: PlayStation 4

عنوان Bloodborne، برای اولین بار در طی کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 رسماً معرفی شد و از این حیث توانست در لیست برترین بازی های معرفی شده (نقش آفرینی) در E3 قرار گیرد. اولین نمایش این عنوان نشان از فضایی گاتیک و نفرین شده می داد که دشمنانی Undead مانند در آن پرسه می زدند که شباهت بسیار زیادی به برخی از دشمنان ما در سری Souls داشتند. لازم به ذکر است که این عنوان قبل از معرفی رسمی، Project BEAST خوانده می شد و قبل از اینکه در E3 معرفی شود تریلری از آن در فضای مجازی پخش شد که تقریباً در مراحل آلفا به سر می برد. خالق اصلی این عنوان همان آقای میازاکی هستند که با هدیه دادن فرانچایز فوق العاده دشوار Souls (همراه با نمراتی درخشان!)‌‌ در نسل پیش، توانستند بیش از پیش محبوب شوند.

http://upload7.ir/imgs/2014-07/79773637510403262600.jpg

Hidetaka Miyazaki، یک بازی ساز ژاپنی که فرانچایز هایی چون Armored Core, Demon Souls و Dark Souls را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر رئیس شرکت From Software است. وی همچنین با خلق سری Souls در نسل هفتم کنسول ها توانسته یکی از چالش برانگیزترین عناوین نسل پیش را به بازیکنان ارائه دهد.

پروژه Bloodborne چگونه شکل گرفت؟

آقای میازاکی در مصاحبه با سایت ۴Gamer در این مورد که پروژه جدیدشان چگونه آغاز شد و چرا همان Demon’s Souls 2 نمی باشد،  توضیحات جالبی دادند که در زیر چگونگی شکل گرفتن این عنوان را می توانید بخوانید:

تیم ما، مشغول ساخت یک بسته الحاقی به نام Artorias of the Abyss برای عنوان Dark Souls 2 بود که در این بین به پیشنهاد SCE Japan برای ساخت یک انحصاری جدید بر روی سخت افزار PlayStation 4 آغاز شد و ما از اینکه قرار است بر روی سخت افزار PS4 مشغول شویم، به شدت مشتاق بودیم و با کمال میل با این پیشنهاد موافقت کردیم.

همچنین خبرنگار ۴Gamer هنگام مصاحبه با آقای میازاکی وقتی دگرگونی محیط و جو بازی را نسبت به سری Souls جویا شد، آقای میازاکی دلیل این کار را چنین توصیف می کند:

دلیل اول دگرگونی برهه زمانی و حال هوای موجود، به مکانیزم مبارزات مربوط می شود. برای تنوع این بار قصد داشتیم مبارزات سریع تری را خلق کنیم و به همین دلیل به فکر سلاح گرم افتادیم ولی ما باید توجه می کردیم که یک بازی شوتر نسازیم و مبارزات همان استفاده از شمشیر و تبر باشد؛ به همین سبب، بازی را به شهر Yharnam بردیم؛ جایی واقع در منطقه ای ویکتوریایی که تصور می شد در آن سلاح های خیالی موجود است.

تا به حال مصاحبه های زیادی از میازاکی کرده اند که یکی از آن ها، به این مربوط می شده که ایشان کنسول PS4 را چگونه ارزیابی می کند و آیا درباره شرقی بودن بازی در حالی که برای کل دنیا منتشر می شود چه نظری دارند. در همین مورد ایشان گفتند Bloodborne با توجه به سخت افزار PS4 بسیار عالی خواهد شد و این عنوانیست برای عاشقان بازی های ویدئویی:

درباره فروش بازی نمی توانم بگویم نگران هستم. بازی ما برای کل دنیا منتشر خواهد شد و من بازی ای خواهم ساخت که برای عاشقان بازی های ویدئویی که از آن لذت ببرند. ما به عنوان یک سازنده First Party در حال حاضر، وظیفه مان ساخت بازی و نشر و فروش آن به دست سونی می باشد و از این بابت خیالمان آسوده است.

Bloodborne یک IP جدید برای ما خواهد بود بر روی سخت افزاری جدید به نام PS4؛ سخت افزاری که ورای تصورات ما بود. هر چند پایه اساس بازی همانند Demon’s Souls خواهد بود اما عنوانی خلق خواهیم کرد برای عاشقان بازی های ویدئویی. Bloodborne در اوایل ساخت به سر می برد اما تصور حالات پایانی بازی برای ما دیوانه کننده خواهد بود. PS4 ساخت چنین بازی هایی را فوق العاده لذت می بخشد. همچنین قابلیت Share این کنسول برای ما بسیار جالب است و در حال تلاشیم تا بتوانیم این ویژگی را در بازی قرار دهیم.

غرق در طاعون

http://upload7.ir/imgs/2014-07/80517467568368376271.png

مریضی حتی به حیوانات هم رحم نکرده است!

داستان Bloodborne شباهت های زیادی به سری Souls دارد و اگر این فرانچایز را به یاد داشته باشید، نحوه روایتی خاص و متفاوت و صدالبته بسیار خوب داشت. به نظر می رسد Bloodborne نیز از همین عناصر بهره می برد. قصه ی ما، پیرامون شهریست که Yharnam خوانده می شود؛ شهری غرق در مریضی و خون که در کوه پایه ای بزرگ قرار دارد. این شهر همواره فضایی تاریک و سیاه دارد و کمتر شاهد روشنایی هستیم. در هر گوشه ی این شهر، هیولا، دشمن و مریضی نهفته است و هر قدم ما باید از روی برنامه باشد چون سرتاسر شهر هیولا ها و انسان های زامبی مانندی بوده که تشنه شکار شما هستند. فضای بازی گاتیک و شهری که در بازی قرار داده شده شباهت بسیار زیادی به خانه های عصر ویکتوریا و انگلستان دارد. این شهر علی رغم اینکه سرتاسرش آشوب است تنها جاییست که مردمان مریض می توانند با مراجعه به آن بیماری خود را علاج کنند. (شبیه به داستان Dark Souls II) شخصیت اصلی بازی که یکی از همان بیماران می باشد به این شهر آمده تا از شر بیماری خود خلاص شود اما غافل از اینکه این شهر محفل مشتی هیولای عجیب و غریب است که باعث می شود شخصیت بی نام و نشان ما در آن گرفتار شود!

http://upload7.ir/imgs/2014-07/96004768072853578666.jpg

موجودات غول آسا در انتظار شما هستند، باری دیگر خود را برای صحنه های پیاپی “You Died” آماده کنید!

غرق در چالش

قبل از شروع به نوشتن این بخش، بهتر است خود را برای ۲۰۱۵ و مشاهده صحنه های پیاپی مرگ خود آماده کنید! بله، Bloodborne؛ همانند سری Souls به شدت دشوار است و بازیکنان تازه کار در آن جایی نخواهند داشت. در همین مورد، وقتی یکی از خبرنگاران به اسم پاتریک کلپک از آقای میازاکی در مورد چالش بازی پرسید، آقای میازاکی این چنین جواب می دهد:

Patrick Klepek:

آیا Bloodborne برای بازیکنان تازه کار Difficulty (درجه سختی) آسانی دارد؟

Hidetaka Miyazaki:

خیر!

در این عنوان برخلاف فرانچایز Souls که از ۱۰ دقیقه مبارزه، ۵ دقیقه از آن را صرف سپر گرفتن و جاخالی می کردیم، دیگر باید بدون سپر به پیشواز دشمنان برویم و برای سریع تر شدن مبارزات سپر از بازی حذف شده و جای آن را یک اسلحه ی شاتگان مانند کوتاه بُرد گرفته است البته این بدین معنا نیست که بازی تبدیل به عنوانی شوتر سوم شخص شده بلکه هنوز هم مبارزات با شمشیر و سلاح های سرد پابرجاست. اسلحه ای که در اختیار داریم، به جزء شلیک کردن توانایی اینکه مقابل ضربات از آن به عنوان یک سپر استفاده کنیم را دارد. آقای میازاکی پیرامون سلاح های موجود و کاربرد های آن در طی مصاحبه به ۴Gamer می گوید:

برای شروع توضیح لازم می بینم تا یک مثال در این مورد بزنم. در کنار شاتگان باقی سلاح هایی که استفاده می شوند ممکن است قابل تغییر باشند که در این صورت با تغییر آن ها کاربرشان نیز تغییر خواهد کرد. در طی نمایش CG ـی که در E3 2014 داشتیم، سلاحی ساطور مانند را نشان دادیم که می توانست خود را شبیه به اَره کند که هر کدامشان کاربردی متفاوت نسبت به یک دیگر خواهند داشت. بخش اعظم گیم پلی بازی مربوط به تغییر استفاده از کاربرد های مختلف سلاح شماست؛ حتی در حین اینکه شما ساختار سلاح را تغییر می دهید می توانید تکنیک های جدیدی اجرا کنید! در کل، فکر می کنم بازیکنان برای یادگیری استفاده از این کاربرد ها وقت زیادی صرف خواهند کرد.

http://upload7.ir/imgs/2014-07/65188292955931338441.jpg

یکی از صفات خوبی که در سری Souls شاهدش بودیم؛ گیم پلی طولانی و مسیر های پیچ در پیچ آن بود که به راحتی بین ۳۰ تا ۶۰ ساعت از وقت شما را به خود اختصاص می داد. هم اکنون با سخت افزاری جدید و بهتر، تصور اینکه Bloodborne این بار چه پیشرفت هایی به خود دیده انسان را مدهوش و متحیر خود می کند!

طبق نمایشی که از Project BEAST که قبل از معرفی رسمی بازی بود دیدیم، بازگشت دوباره ی باس فایت های آن چنانی و غول آسا بود که از تنوع فوق العاده ای برخوردار بودند. اگر سری Souls را به یاد داشته باشید همیشه شاهد انوع و اقسام موجودات و دشمنانی فوق العاده گوناگونی بودیم که این امر، در مورد سلاح ها، آرمور و زره ها نیز صدق می کند. مکانیزم مبارزات همانند سری Souls بنا شده و در کل، مبارزات زیاد دست خوش تغییراتی نشدند و برپایه ی “بکش، دفاع کن، فرار کن و جاخالی بده” پی ریزی شده است.

طبق معمول و سنت سری Souls، باز هم در بازی شاهد مکان های مختلف، فرعی و متنوعی خواهیم بود که بازیکن را برای کاوش آن ها تشویق خواهد کرد. در این باره، آقای میازاکی در یکی از گفته های خود، طی مصاحبه با سایت ۴Gamer می گویند:

کاوش موارد نامعلوم، با المنت های گیم پلی همواره ارتباطی ناگسستنی ای دارد؛ هرچند مبارزات سریع در اولویت کاری Bloodborne می باشد ولی ما خواستیم موارد نامعلومی هم در خلال گیم پلی قرار دهیم؛ مثلاً، می توانیم به ساختار شخصیت اصلی بازی (که احتمال بسیار زیاد توسط خود بازیکنان ساخته خواهد شد.) و همچنین سبک مبارزات اشاره کنیم. در کل، می خواهیم بازیکنان را برای کاوش موارد مجهول و نامعلوم موجود در بازی تشویق کنیم.

در اکثر بازی های نقش آفرینی، شاهد یک شخصی سازی گسترده برای خلق شخصیت مورد نظر خود هستیم و Bloodborne نیز از این قائده مستثنی نخواهد بود و بازیکنان قادرند تا یک کاراکتر مونث شخصی سازی کنند. در همین مورد، آقای میازاکی می گویند:

بازیکن در این عنوان قادر است تا در نقش یک زن ایفای نقش کند و شخصی سازی های گسترده ای برای آن در نظر گرفتیم. به نظر من، نه فقط Bloodborne بلکه یکی از ویژگی های جالب سایر نقش آفرینی های دیگر شخصی سازی کاراکتر ها است.

http://upload7.ir/imgs/2014-07/75736053292199665706.jpg

Yharnam، شهری مملو از تاریکی و هیولا…

محیط های خلق شده در بازی، همانطور که اشاره گردید مانند سری Souls فضای دل گیر و سیاهی دارند. شهری که قرار است در آن به مبارزه بپردازیم Yharnam نام داشته و در محیطی ویکتوریایی به سر می برد. شهر موجود، در اطراف یک کوه مستقر است؛ پس در بازی شاهد محیط های کوهستانی نیز هستیم. سرتاسر این منطقه ی بزرگ هیولا های مختلفی کمین کرده است که گریبان گیر حیوانات و حتی انسان ها شده است و تغییری بنیادی در فیزیک و قدرتشان صورت گرفته و بسیاری از آن ها به شدت غول پیکر شده اند. تنوع دشمنان بسیار بالاست و همچنان عجیب و غریب. ممکن است شما با یک عنکبوتی رو به رو شوید که هزاران برابر انسان های زامبی شده قدرت و بزرگی داشته باشد یا با گرگی رو به رو شوید که از یک انسان هم کوچک تر است!

 

 

http://upload7.ir/imgs/2014-07/15044407952152768093.jpg

معمولاً استودیو From Software در خلق یک گرافیک فنی ضعف داشته اما با سخت افزار جدید نسل هشتم این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است.

درخششِ خون و تاریکی

از جمله نکات مثبت Bloodborne، گرافیک فوق العاده ی آن است. طراحی محیط و همچنین شخصیت ها بسیار تا بسیار خوب بوده و به لطف Anti Aliasing بالای گرافیک، اغلبِ لبه ی اشیاء، گرد و بدون بریدگیست. سایه زنی و نورپردازی نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است. انعکاس نور آتش به سایر اشیاء‌ نیز با ظراف صورت گرفته و نور ماه که در لا به لای ابر های سیاه شهر قرار گرفته نشان از قدرت بالای گرافیک می دهد. بخش فنی گرافیک بازی، این بار دست خوش تغییرات زیادی قرار گرفته و از این حیث بافت ها و تکسچر های بازی برخلاف سری Souls که وضعیت آن چنان خوبی نداشتند پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده است. در کل، گرافیک Bloodborne کاملاً در خور یک بازی نسل هشتمیست و خُرده ای نمی توان از آن گرفت. همچنین شایان ذکر است که این بازی ار رزولوشن ۱۰۸۰p و فریم ریت ۳۰ بهره خواهد برد.

نجوای هیولا!

هنوز اطلاعات زیادی از بخش موسیقی و صداگذاری در دسترس نیست و آهنگ ساز بازی هنوز انتخاب نامشخص است اما با توجه به آهنگ ساز Dark Souls 1 و ۲، انتظار می رود آهنگ ساز این IP همان آقای Motoi Sakuraba باشد که همواره به خلق آهنگ های فوق العاده DS معروف است. در حال حاضر، تنها دو قطعه موسیقی از Bloodborne شنیده ایم که آن ها نیز ریتم تند و دلهره آوری داشتند و تقریباً از همان سبک سری Souls پیروی می کردند؛ البته از حق نگذریم همان دو موسیقی هر چند اندک بودند اما به شدت گوش نواز و زیبا بودند.

http://upload7.ir/imgs/2014-07/98024948067827619302.jpg

Coming 2015

دانلود اولین تریلر رسمی بازی با کیفیت HD

دانلود اولین تریلر رسمی بازی با کیفیت SD

غرق در خون…

Bloodborne از آن دسته عناوین زیباست که قرار است با دنیای بزرگ آن که هر گوشه از آن با وجود یک هیولا رنج و مشقت نهفته است، شما را تا مدت های طولانی همچنان سرگرم نگه دارد. یک داستان خوب، گیم پلی ای پرچالش و طولانی، فضایی گاتیک و ویکتوریایی، گرافیکی بسیار زیبا، اتمسفری افسرده و گیرا، موسیقی هایی گوش نواز دیگر از یک بازی چه چیزی می خواهید؟ پس بهتر است دسته ی PS4 خود را برای ۲۰۱۵ آماده کنید که قرار است عنوانی فوق العاده از شما میزبانی کند!

?This Curse, This Nightmare, This Battle, How will it end

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

غرق در خون | اولین نگاه به عنوان Bloodborne - گیمفا
غرق در خون | اولین نگاه به عنوان Bloodborne - گیمفا
غرق در خون | اولین نگاه به عنوان Bloodborne - گیمفا
غرق در خون | اولین نگاه به عنوان Bloodborne - گیمفا
غرق در خون | اولین نگاه به عنوان Bloodborne - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

غرق در خون | اولین نگاه به عنوان Bloodborne - گیمفا
غرق در خون | اولین نگاه به عنوان Bloodborne - گیمفا