موسیقی: Hitman | بخش آخر
امروز با بررسیِ آلبوم موسیقیِ عنوان Hitman: Absolution به پایانِ تحلیلِ موسیقی متنهایِ این فرانچایزِ دوستداشتنی خواهیم رسید. برای ایجاد تعاملِ بیشتر با شما عزیزان، زین پس در پایانِ هر بخش از بررسیِ آثار موسیقائی، با رای شما دوستدارانِ فهیم و یاورانِ همیشگیِ وبگاهِ گیمفا، بهترین قطعهی هر آلبوم را انتخاب خواهیم نمود. پس با ما همراه باشید…
نسخهی Absolution فرانچایزِ محبوب Hitman پس از سالها انتظار، باری دیگر در نوامبر سال ۲۰۱۲ برای پلتفرمهای اصلی به انتشار رسید؛ این نسخه نیز طبق معمول بهدستِ استودیوی IO Interactive ساخته شد، اما سازندگان اینبار برای نشرِ آن با شرکت بزرگِ Square Enix همکاری نمودند که پیش از این، انتشارِ نسخههای HD ماقبل را بر عهده داشت. کارگردانیِ این قسمت از Hitman بر عهدهی آقای Tore Blystad بود. از دیگر تغییراتِ رخ داده در ساختِ این سری، میتوان به ارتقاءِ موتور گرافیکیِ بازی به ورژن Glacier 2 اشاره نمود. همانطور که انتظار میرفت این نسخه توانست باری دیگر خود را در دلِ بازیبازان و منتقدان جا داده و نمراتِ بسیار خوبِ مابینِ ۷۶ تا ۸۴ از نقدهای متعدد در پلتفرمهای انتشار یافته را از سایتهای Metacritic و GameRankings بهدست آورد.
اما بخشِ موسیقیِ این نسخه دستخوشِ تغییراتِ فراوانی گشت و دیگر خبری از Jesper Kyd نبود! آهنگسازیِ این نسخه از Hitman اثری مشترک از چندین آهنگساز و تنظیم کننده میباشد که عبارتند از Peter Peter، Peter Kyed، Dynamedion، Thomas Bärtschi، Persille Ingerslev و Povl Kristian که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.
Peter Schneidermann که با نامِ Peter Peter شناخته میشود، آهنگساز و یکی از اعضایِ گروه راکِ Sort Sol میباشد که پیش از پیوستنش به این گروه، بر رویِ پروژههای شخصیِ خویش فعالیت داشته است. ایشان متولدِ شهر Bornholm ایسلند میباشد اما با مهاجرتِ زودهنگامِ خانوادهاش، دورانِ کودکیِ خود را در کپنهاگن سپری کرده است. وی که متولد ۱۲ آگوست ۱۹۶۰ میلادی میباشد، از همان دوران کودکی، با فراگیریِ سازِ گیتار علاقهی خود را به موسیقی نشان داد. پس از آشنائی با درامرِ گروهِ Space-brain بنامِ Lars Nybo در کلاسهایِ جودو(!) و نشان دادنِ استعدادهایِ بالقوهیِ خود، بهعنوانِ خواننده به آنان ملحق گردید. پس از مدتی، گروهِ آنان از هم پاشید و ایشان به اتفاق Steen Jørgensen گروهِ موسیقیِ دیگری بنامِ SODS که بعدها به Sort Sol (خورشیدِ سیاه) تغییر نام پیدا کرد را بنا نمودند. اما این تنها آغازی بر ماجراجوییهایِ ناتمامِ Peter Peter بود، چرا که پس از آن نیز دست به پروژههایِ شخصیِ فراوانی زده و در فستیوالهایِ معتبرِ اروپائی همچون Copenhagen Jazz Festival شرکت جسته است. وی همچنین در زمینهیِ ساختِ موسیقی متنِ چندین اثرِ سینمائی با فیلمسازی بنامِ Nicolas Winding Refn همکاری نموده که از مهمترینِشان میتوان به سری فیلمِ Pusher اشاره نمود.
Thomas Bärtschi نیز که هماکنون بهعنوانِ مدیر صوتیِ استودیو در IO Interactive – Square Enix مشغول بهکار میباشند سابقهی طولانی در فعالیت در پستهایِ مختلف را در همین شرکت و بر رویِ عناوینِ متعددِ آن داشتهاند، که از آنها میتوان به عناوینی همچون Mini Ninjas و Kane And Lynch: Dead Men و چندین بازیِ AAA دیگر اشاره نمود.
Povl Kristian از دیگر موسیقیدانانی است که پیش از این در پروژهی Pusher با Peter Peter همکاری نموده است.
Peter Kyed دیگر هنرمندی میباشد که در ساختِ این اثر سهیم بوده است. ایشان سابقهی همکاری با Peter Peter در پروژهیِ سینمائیِ Valhalla Rising را در سال ۲۰۰۹ داشتهاند.
گروهِ Dynamedion از دیگر فعالان در آهنگسازیِ این نسخه از Hitman بودهاند. گروه ارکسترِ آلمانیتبار، که تاکنون سوابقِ درخشانی در آهنگسازی و اجرایِ موسیقی متنِ بازیهای ویدئوییِ متعددی داشته و جوایزِ بسیاری نیز کسب نمودهاند که از میانِ آنها میتوان به جایزهی بهترین موسیقی متنِ سال آلمان در سالهایِ ۲۰۰۴، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ اشاره نمود. همکاری در ساختِ موسیقی متنِ عناوینی همچون Alan Wake و Call of Duty 4 از آثار برجستهیِ ایشان میباشند.
بر میگردیم به خود این اثر… این آلبوم دارایِ بیش از ۸۱ دقیقه موسیقی میباشد که در قالبِ ۳۵ قطعه تنظیم گردیده و همزمان با خودِ بازی به انتشار رسیده است. از ویژگیهای منحصر بفردِ این آلبوم ایناست که قطعات آن برای استفاده به صورت in-game ضبط گردیدهاند، نه به عنوانِ آلبومی عادی برای انتشار! بهعبارتی، در برخی قطعات، در حین اجرایِ موسیقی، دیالوگهایی از بازی را میشنویم. قطعات این آلبوم دارایِ فضاسازیهایِ تیرهتری نسبت به موسیقیِ نسخههای پیشین میباشد؛ کاهش استفاده از تمهای حماسی و کمرنگ شدن حضورِ گروه کر و همچنین بیشتر شدنِ عناصرِ موسیقیِ ترنس و راک (با توجه به خط داستانیِ این نسخه) از دیگر ویژگیهایِ این آلبوم میباشد؛ در کل آهنگسازان، خط مشیِ جدید و به دور از ساختههایِ Kyd در نسخههای قبلی را پیشرو گرفتهاند. گیتار ریفهای شنیدنیِ Peter Peter نیز در پارتهای اکشنِ این اثر، چاشنیِ موسیقیِ راک را به قطعاتی که در سبکِ ترنس ساخته شدهاند بهخوبی افزوده است.
حال برای آشنائیِ بیشتر با این آلبوم، قطعاتی چند از آنرا بهطور منتخب برای شما عزیزان در نظر گرفتهایم که امیدواریم از شنیدنِ آنها لذت ببرید.
به پایانِ بررسیِ آلبومهای موسیقی متنِ فرانچایز Hitman رسیدیم. در این چند بخشی که تاکنون تقدیمِ حضورتان نمودیم چندین قطعه از هر آلبوم را برایتان در نظر گرفته بودیم؛ شما از میان آنها کدامیک را بیشتر میپسندید؟ یا بعبارتی از نظر شما، کدام اثر ارزشمندترین قطعهی این فرانچایز میباشد؟
همچنین دوستدارنِ این بخش، تا به امروز درخواستِ بررسیِ چندین آلبوم موسیقی را به بنده و همکارانم دادهاند که از میان آنها آلبومهایِ Darksiders 2، Return to Castle Wolfenstein، Crysis، Tearaway و The Walking Dead در دسترس میباشند. از میان این آثار، کدامیک را برای بررسی در قسمت بعد میپسندید؟ اولویت با رای بیشتر شما عزیزان میباشد!
شاد و پیروز باشید…
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
خیلی ممنون خسته نباشید
عکس هیتمن که زدین بدون شرح خیلی قشنگه
همچنان منتظر آهنگ های کرایسیس هستیم بخصوص ۲ و ۳ 😀 :yes: :yes: :yes:
خسته نباشید :-* :inlove:
بازی های دیگه هم خوب هستند مثل rayman و یا(نظر شخصی)dmc.خسته نباشید. :yes:
راستی dead space هم خوبه 😉
گذینههای بالا بازیهایی بودن که پیش از این بچهها درخواستشو داده بودن و الویت با اوناس!
البته اگه چیز خاصی مد نظرتون هست میذارمش تو لیست :yes:
در هر صورت انتخاب با شماست و تو همین نظرات به هر بازی (ولو در لیست نباشه!) رای بیشتری تعلق بگیره همونو بررسی میکنیم
راستی کسی راجع به بهترین قطعهی سریِ هیتمن نظری نداره ?:-)
خسته نباشی داداش 😉
کاش بچه ها بیشتر از این بخش استقبال کنن…. :-(( ولی 😀 😀 :yes:
به نظر من این بخش داره مظلوم واقعه میشه
یکی از بهترین قسمتهای بازی آهنگهاش هست که هر تیکه ی آهنگ یه دنیا هست برا خودش
راستی الویت شما برا سری بعد چیه؟کرایسیس؟
ترجیح میدم خود بچهها انتخاب کنن. هر عنوانی که رای بیشتری داشته باشه بررسی میشه
برخی از قطعه های کریسیس را روی سایت گذاشتین.به نظرم به بازی های دیگه بپردازین 😉 راستی من از قطعه White Room & Main Title خوشم اومد.تشکر. :yes:
چ عجب یکی تو نظرسنجی بهترین قطعه شرکت کرد!
آقا قطعه شما تا الان اوله 😉
پیشنهاد خودم واسه پست بعدی The Walking Dead هستش؛ البته هر بازی که بخاد بررسی بشه حداقل ۳ رای میطلبه
آره موافقم.موسیقیش مثل سریالش علی هست.
فقط کرایسیس
البته mw2,mw3 هم عالین
از خر شیطون بیا پائین و تو این بازارِ کساد تو هم رایتو به واکینگ دد بده بزار زودتر ی چیزی رو شروع کنم :دی 😉
باشه والکینگ دد
ولی کرایسیس رو بزارید
موسیقی های سری مدرن وار فار عالی بودند.
امیر پی سی خوب شد یادم اوردی کرایسیس ۲ رو تموم نکردم.
مرحله آخرش باحالهو ولی مثل سه خیلی باحال نیست
ولی آهنگهای هر دو عالین ون آهنگسازهای باحالی داشتن
کرایسیس ۲هانس زیمنس بود اگه درست گفته باشم
نسخه ی ۳هم یه روسی بود که هردو واقعا گل کاشتن