نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا
نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا
نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا
نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight

بابین بیانی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

بازی Marvel Future Fight در تاریخ ۳۰ آپریل ۲۰۱۵ برای پلتفرم‌های iOS و اندروید عرضه شد. این بازی توسط شرکت Netmarble Games ساخته و منتشر شد. این کمپانی تحت نظارت مستقیم Disney و البته Marvel Entertainment فعالیت خود را برای ساخت این بازی شروع کرد. شرکت Netmarble در کارنامه‌ی کاری خود بازی‌هایی همچون Star Wars: Force Arena، Seven Knights و Raven را دارد. انتشارات تهیه و تولید کمیک Marvel به صورت خیلی نزدیک با Netmarble جهت ساخت، زمینه‌سازی و شخصیت‌پردازی هر کارکتر همکاری طولانی مدتی را داشته است. داستان این بازی برگرفته از داستانی‌ست که یکی از بهترین نویسنده‌های پرفروش تاریخ کمیک یعنی Peter David نوشته است. این نویسنده نزدیک به ۸ جایزه‌ی نویسندگی را به‌ خاطر داستان‌های کمیکی خود برنده شده است.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

Netmarble، شرکتی که تمامی رویاهای مارولی ما را به واقعیت تبدیل کرد. با سابقه‌‌ای درخشان در زمینه‌ی بازی‌سازی.

پس از گذشت ۲ سال و تغییرات بسیار، این بازی از مرز ۵۰ میلیون دانلود گذشت. ۲۰ میلیون از این دانلودها متعلق به منطقه‌ی آسیا، ۱۰ میلیون از آنها در منطقه‌ی آمریکای شمالی و اروپا، ۶ میلیون برای بخش آمریکای جنوبی و ۲٫۹ میلیون از این دانلودها متعلق به منطقه‌ی خاورمیانه می‌باشد. بیش از ۱ میلیارد Dimension Rifts (که بعداً به بررسی آن در بخش گیم‌پلی خواهیم پرداخت) در طول این مدت تکمیل شده است. بازیکنان همچنین بیش از ۱۶۶ تریلیون سکه‌ی طلا (ارز درون بازی) به دست آورده‌اند. این بازی به عنوان یه Action RPG Dungeon Crawler توصیف شده است. شرکت Netmarble شرکتی بود که در اوج کمبود بازی‌های مارولی، به طرفداران همان چیزی را داد که می‌خواستند. یک بازی عظیم و تحسین برانگیز مارولی بر روی پلتفرم‌های اندروید و iOS. گرافیک این دو پلتفرم مختلف تفاوت چندانی ندارد اما بسیاری از کاربران معتقدند که نسخه‌ی اندروید کارآیی راحت‌تر و در کل اجرای مناسب‌تری نسبت به نسخه‌ی iOS دارد.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

تصویری از منوی اصلی که نشان‌دهنده‌ی دسترسی ساده به تمامی گزینه‌ها می‌باشد. با طراحی زیبا و جذاب.

اگر بخواهیم این بازی را از نظر طراحی بررسی کنیم، حرف‌های زیادی برای زدن در زمینه‌ی طراحی محیط، دشمن‌ها، باس‌ها و البته طراحی مِنوی خود دارد. طراحی مِنوی این بازی، فضایی آینده‌گرایانه و در آن واحد کمیکی را ایجاد می‌کند. تقریباً همه چیز به سادگی در دسترس است. شما به راحتی در می‌تواند از منوی اصلی به تمامی نقاط مختلف بازی دسترسی پیدا کنید. هرچند باید اشاره کرد که حتی طراحی این بخش هم همانند بسیاری دیگر از بخش‌های بازی در طول مدت زمانی که این بازی عرضه شده است تا کنون دستخوش تغییرات بسیاری شده است. تغییراتی همچون علامت‌ها، نحوه‎‌ی قرارگیری منو و خیلی تغییرات دیگر. طراحی مراحل نیز خاص و به نحوه‌ی خود یادآور صفحات کمیک بوک‌هایی‌ هستند که ممکن است خوانده باشید. در برخی از  شرایط این طراحی بیانگر پیشینه‌ی آن منطقه و یا وقایعی‌ست که در آن رخ داده‌اند.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

بررسی دقیق و عمیق علامت‌های درون بازی. هر کی از علامت‌های گذاشته شده در مطلب موجود در قسمت پایین بررسی شده است.

برای مثال در تصویر بالا می‌توان مشاهده کرد که این منطقه مورد حملات شخصیت منفی نامعلومی قرار گرفته است و بازی هم توانسته تا کاملاً این حس را به شما انتقال دهد و شما را در محیط قرار دهد. جدا از آن HUD  ای که در محیط گیم‌پلی قرار می‌گیرد هم باعث دسترسی هرچه سریع‌تر به گزینه‌های مورد نظر شما می‌شود. بگذارید تا به بررسی دقیق‌تر این چینش بپردازیم. ۱) برخی از موانع داخل بازی همچون جعبه‌ها و یا بلوک‌های سیمانی قابل شکستن هستند و به همین دلیل دارای هایلایت‌های طلایی رنگ می‌باشند. (جهت ایجاد کشش تمرکز شما به سمت آن) ۲) لیستی از قابلیت‌ها و افکت‌هایی که شما دارید یا دشمنان بر روی شما ایجاد می‌کنند. ۳) لیستی از کارکتر‌های شما را نشان می‌دهد و همچنین مدت استراحت هرکدام را به اطلاع شما می‌رساند. ۴) به اطلاع شما می‌رساند که کدام یک از مراحل را در حال تکمیل هستید. ۵) دکمه‌ی ضربه‌ی اصلی به همراه تمامی قابلیت‌های ویژه‌ی شما که هرکدام ممکن است افکتی نو به شما بدهد. ۶) دکمه‌ای جوی استیک مانند برای حرکت و جهت دادن به شما ۷) دکمه‌ای که از آن برای درخواست کمک کردن از سایر اعضای تیم سه نفره‌ی حاضر خود می‌توان استفاده کرد و البته زمان استراحت خود را دارد.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

طراحی شخصیت منفی‌ها و باس‌های مختلف بازی. تنوع و دقت به وفاداری نسبت به کمیک‌ها قابل مشاهده است.

۸) آیکونی برای کمک گرفتن از دوستان خود به صورت زمانی کوتاه و مختصر ۹) راهنمایی کوچک برای یادآوری برتری کلاس‌های مختلف بازی نسبت به یکدیگر ۱۰) دسترسی راحت به Settings، صحبت کردن با بازیکنان برای پیدا کردن راه حل و ضبط کردن بازی با زدن علامت دوربین ۱۱) نشان دهنده‌ی میزان طلا و یا باکس‌های مخفی که در مرحله‌ی حاضر بدست ‌می‌آورید ۱۲) گزینه‌های تکرار و بازی خودکار که در بخش گیم‌پلی به آنها می‌پردازیم. طراحی شخصیت‌ منفی‌های مختلف بازی نسبت به بخش‌های مختلف داستان و مناطق متنوع، متفاوت است. برای مثال در خط داستانی وجود دارد که در آن شخصیت منفی اصلی آلترون است، به این معناست که ۹۰% از دشمنان ربات‌های مختلف و متفاوت آلترون هستند. برخی از مراحل دارای دشمنان محیطی هستند. دشمنانی همچون تیربارهای زیرزمینی و یا تله‌های کروی که شما را در خود گیر می‌اندازند. طراحی باس‌های این بازی هم بستگی به خط های داستانی مخصوص خود متفاوتند.(در بخش داستان بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت) حتی بسیاری از سلاح‌ها هم در مراحل مختلف دستخوش تغییر هستند. باید به این هم اشاره کرد یکی از ضعیف‌ترین نقاط این بازی خواهیم پرداخت، موسیقی.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

دیالوگ‌های این بازی به صورت کمیکی نشان داده می‌شوند و گوینده‌ای در کار نیست. خلاقیت قرار گرفتن در فضایی کمیکی.

موسیقی این بازی در شرایط مختلف وظیفه‌ی خود را انجام می‌دهد اما پس از گذشت مدت زمان کوتاه خسته‌کننده می‌شود. هر بخش موسیقی خاص خود را دارد اما مشکل اینجاست که این موسیقی در طول زمان تغییر نمی‌کند. موسیقی این بازی در حدی تکراری می‌شود که اگر شما پس از مدتی موسیقی بازی را قطع می‌کنید احساس آرامش و یا تمرکز بیشتری را احساس می‌کنید. صداپیشگی در این بازی وجود خارجی ندارد وخواندن دیالوگ جای خود را به حباب‌های سخنی (رایج در کمیک‌ها) داده است. البته باید این را هم گفت که انتخاب Netmarble برای استفاده از حباب‌های سخنی یکی از بهترین انتخاب‌هایی بود که در ساخت این بازی صورت گرفته است چراکه این خصوصیت بازی باعث می‌شود که بازیکنان به آن حس کمیکی اوریجینال نزدیک‌تر شوند. این هم قابل ذکر است که هر یک از دیالوگ‌ها اشاره‌ی مخفی خود را به رابطه ‌ی دو شخصیت در حال گفتگو دارد. در طرفی دیگر صداپردازی این بازی یکی از نقاط قوت آن است. صدای ضربات، انفجار دشمنان و یا حتی خرد شدن سیمان موفق به انتقال احساس و حس کردن ضربه می‌شود.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

تصاویری از بخش‌های غیر گیم‌پلی داستانی بازی و یا همان Cutscenes. داستانی نهفته در پس صحنه‌های سینمایی.

حالا وقت به آن رسیده است تا به بررسی داستان بپردازیم و این بازی حرف‌های زیادی برای زدن دارد. داستان این بازی به صورت Hidden Lore و یا همان داستان مخفی‌ست. داستان این بازی را می‌توان از میان دیالوگ‎‎های بازی درک کرد. اگر به این دیالوگ‌ها توجه کنید، این بازی داستانی عمیق و در واقع بسیار وفادار به کمیک‌های مارول. داستان بازی تقریباً تمامی خصوصیات نسخه‌های کمیکی را دارد. بعدهای مختلف جهان، جهان‌های موازی، نقاط مختلف کهکشان که این داستان‌ها در آنها رخ می‌دهند و بسیاری دیگر. وفادارای داستان بازی به شخصیت‌های بازی و دشمنان کاملاً برای طرفداران کمیک نفس‌گیر است. بهترین توصیف داستان این بازی به این صورت است. “بازی کردن با داستان‌های کمیکی”. مقدمه‌سازی داستان بازی به این صورت است که دریچه‌ی جهانی باز شده است و باعث شده تا چند جهان موازی با هم در تماس باشند. باید این را هم گفت که داستان این بازی شامل مناطق، بخش‌ها و حتی برخی از آرک‌های داستانی موجود در کمیک‌‌ها می‌شود. برای مثال اشاراتی به آرک‌های بی‌اندازه معروف Age of Ultron، Asgardian War و حتی آرک قدیمی که جدیداً برای فیلم Infinity War مورد استفاده قرار گرفت (یعنی داستان Infinity Gauntlet) نیز در بازی حضور دارد.

هر بخش از بازی داستان خاص خود را دارد

هر بخش از بازی داستان خاص خود را دارد. برخی از آنها الهام گرفته از آرک‌های کمیکی.

این داستان‌ها تنها در بخش اصلی بازی یا Story Mode وجود ندارند. بلکه در بسیاری از بخش‌های دیگر نیز حضور دارند. مجموعه‌ی داستانی Phoenix Saga و یا یکی از معروف‌ترین و بهترین آرک‌های داستانی شخصیت دردویل که به شکل بخش Shadowland در بازی حضور پیدا کرده است. داستان‌های هر بخش کاملاً متفاوت و متنوع از بخش دیگر است و از تمامی اینها خلاقانه‌تر کاری‌ست که سازنده‌ها به تازگی انجام داده‌اند و بخش داستانی تازه‌ای را به بازی اضافه کردند که در آن شما داستانی نسبتاً مشابه فیلم‌ها با تفاوت‌های کوچک را تجربه می‌کنید. در حرکتی تازه و به نظر من جذاب بخش تمرین و یا همان آموزش اول بازی هم داستان خاص خود را دارد و حتی در ارتباط با بخش اصلی بازی می‌باشد. می‌توان آن را نوعی مقدمه‌ی داستانی دانست. حتی برخی از نام مراحل هم اشاراتی به دنیای کمیک‌ها دارد. اما جدا از آنها، برخی از بخش‌های بازی سعی در متصل کردن دنیای سریالی، سینمایی، کمیکی و بازی به یکدیگر دارد. برای مثال یکی از بخش‌های داستانی بازی کاملاً مربوط به سریال معروف و شناخته‌شده‌ی مارول یعنی Agents of SHIELD می‌باشد.

تصاویری دقیق از پیشنهادات نقدی و فروشگاه بازی

تصاویری دقیق از پیشنهادات نقدی و فروشگاه بازی. متاسفانه باعث ایجاد برتری خریداران نسبت به بازیکنان عادی می‌شود.

بخش بعدی که به بررسی آن می‌پردازیم بخش گیم‌پلی است. این قسمت از بازی قدرتمندترین بخش و یکی از پیچیده‌ترین گیم‌پلی‌های موجود در دنیای بازی‌های اندروید است. ابتدا به بررسی کوچک‌ترین بخش گیم‌پلی یا همان فروشگاه می‌پردازیم. در ابتدای هر بار ورود به منوی اصلی بازی شما با پیشنهادی روبه‌رو می‌شوید که معمولاً پیشنهادی نقدی‌ست که برای خرید آن باید مبلغ واقعی پرداخت کنید. این پیشنهادات معمولاً بسیار کارآمد می‌باشند و کارآیی بالایی برای پیشرفت در بازی دارند. اما این تنها بخش بازی نیست که شما با خرج کردن پول می‌توانید در داخل بازی پیشرفت کنید. شما می‌توانید در فروشگاه اصلی بازی هم با استفاده از کریستال و یا پول واقعی یک پک، کریستال یا بیومتریک را خریداری کنید. این پک‌ها ممکن است شامل پک‌هایی باشند که در طول یک مدت، یک مقدار معلومی از بیومتریک یا کریستال را به شما بدهد. برای مثال جعبه‌ی تونی استارک که در ابتدا به شما ۲۰۰ کریستال و سپس در طول مدت ۳۰ روز به شما ۷۵ کریستال در روز و یا ۲۰ بیومتریک در روز می‌دهد.

بررسی 4 بخش daily mission story hero quest و epic quest

بررسی ۴ بخش Daily Mission، Story، Hero Quest و Epic Quest که در قسمت Mission قرار دارند.

بخش اولی که به بررسی آن می‌پردازیم. بخش داستان اصلی. در این قسمت شما با تکمیل کردن ماموریت‌های مختلف، جوایزی را بدست می‌آورید. جوایزی که به شماره‌ی ماموریت و سختی آن بستگی دارد. هرکدام از ماموریت‌ها بیومتریک خاص خود را نیز دارند که تا ۱۰ بار قابل بدست آوردن هستند. در بخش ماموریت‌های روزانه یا همان Daily Mission شما قابلیت انجام دادن دو ماموریت در روز را دارید. در این دو ماموریت شما می‌توانید یا پول و چیپ دانش، ایسو ۸ و سنگ نورن و یا قطعات م’کران را بدست بیاورید.(که هرکدام بسته به سختی ماموریت متفاوت است) Heroic Quest گزینه‌ی جدیدی‌ست که به تازگی به بازی اضافه شده‌ است. در این بخش با انجام دادن ماموریت‌های متفاوت همچون تکمیل کردن ۱۰ ماموریت داستانی و یا خرج کردن ۳۰۰ هزار طلا، جوایزی را بدست می‌آورید. بزرگ‌ترین بخش اما، بخش Epic Quest است چراکه بسیار پیچیده‌تر از بخش‌های دیگر است.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

عکس‌هایی که نشان‌دهنده‌ی تمامی بخش‌های مختلف Rise of the X-Men در قسمت Epic Quest می‌باشند

بخش Epic Quest دارای سه داستان با تعداد مام نزدیک به ۵۴ ماموریت متفاوت و متنوع است و هرکدام از آنها وظیفه‌ی تکمیل عملی را درون بازی به شما می‌دهد. هرکدام از این ماموریت‌ها در حالیکه قهرمان اصلی این بخش را به روزرسانی ‌می‌کند، گاهی اوقات جوایز دیگری را نیز در اختیارتان می‌گذارند. برای مثال در عکس بالا سمت چپ می‌بینید که با کامل کردن یک آزمایش (که با جمع‌آوری آیتم‌های ویژه صورت می‌گیرد) شما می‌توانید وولورین را به یک کارکتر شش ستاره‌ی سرخ تبدیل کنید.(تنها راه آپدیت کردن وولورین از طریق مراحل این بخش است) در آن واحد شما در دو عکس بعدی می‌بینید که تبدیل کردن سایکلاپس به یک کارکتر ۵ ستاره می‌تواند آیتم‌های ویژه‌ای را دریافت کنید. آپدیت کردن کارکترهای جهش‌یافته از طریق ۴ ماموریت موجود در عکس پایین سمت چپ صورت می‌گیرد. هرکدام از این ماموریت‌ها به شما ژن ایکس برای آپدیت می‌دهند در حالیکه با انجام دادن دو ماموریت سمت راست، می‌توانید پر ققنوس و کریستال م’کران بدست بیاورید. در بخش بعدی به بررسی زیرشاخه‌ی دلوکس Epic Quest می‌پردازیم.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

بخش‌های زیرشاخه‌ی دلوکس به همراه جوایز و سیستم پیشرفت متفاوت.

در هر یک از بخش‌های Epic Quest ما به یک زیرشاخه‌ای برمی‌خوریم، بخش Deluxe. در این قسمت شما با پرداخت ۶۵۰۰ کریستال می‌توانید شخصیتی را آزاد کنید که بهترین کارکتر ساپورت برای قهرمان اصلی آن بخش است. برای مثال در بخش Rise of The X-Men شما با پرداخت مبلغ یاد شده، می‌توانید کارکتر مگنیتو را باز کنید که بهترین شخصیت حمایتی وولورین در کنار بیست و سایکلاپس می‌باشد. برداشتن کارکتر مگنیتو برابر است با ۴۵% افزایش دمیج تنها برای کارکترهایی که جهش‌یافته هستند. در کنار بخش Deluxe، قسمت دیگری با نام Rebirth of The Phoenix وجود دارد که به شما قابلیت آزاد کردن یکی از قوی‌ترین کارکترهای بازی یعنی Jean Grey را می‌دهد. هرچند باز کردن این شخصیت نیازمند ارتقای کامل کارکترهای Wolverine، Magneto، Storm، Rogue و Cyclops می‌باشد. بخشی دیگر که به تازگی به بازی اضافه شده است قسمت Collections است که شما در آن با جمع کردن هر یک از آیتم‌ها جایزه‌ای واقعاً خارق‌العاده و کارآمد را باز می‌کنید.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

تصویری از اطلاعات اکانت و عناصر گیم‌پلی آن. هر یک گزینه‌ی گیم‌پلی متفاوتی دارد.

یکی از جذاب‌ترین عناصر گیم‌پلی این است که حتی موارد زیرشاخه‌ی اکانت هم بخشی از عناصر گیم‌پلی است. بخش‌های کوچکی همچون کارکتر محبوب، لول و رنک هم در این بازی روی گیم‌پلی تاثیر دارند. برای مثال، شخصیت محبوب شما روی دوستان شما تاثیرگذار است. آن قهرمانی کمکی دوستانتان در بخش طراحی را به یاد دارید؟ قهرمان محبوبی که شما مشخص می‌کنید همان کارکتری است که دوستانتان به عنوان کمک از او استفاده می‌کنند. در کنار این ویژگی ما رنک VIP را نیز داریم که با خریدن پک‌ها با پول واقعی بدست می‌آید. (که به نظر نویسنده‌ی این مقاله عادلانه و منصفانه نیست) شما با باز کردن هر یک از این رنک‌ها به افزایش یافتن و یا کمیاب‌تر بودن لوت‌های خود کمک می‌کنید. بخش لول S.H.I.E.L.D تاثیر چندانی بر گیم‌پلی ندارد جز اینکه با هر لول آپ یک جایزه و یک خانه‌ی انرژی به اکانت شما اضافه می‌شود. بخش Agent Level اما کاملاً متفاوت است. در این بخش شما با لول آپ شدن میزان دمیج، سلامتی، دفاع و یا چند مورد موجود دیگر در اکانت خود را تغییر می‌دهید.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

گزینه‌های مختلف دیگر موجود در Settings که نشان‌دهنده‌ی موارد متونعی‌ست که به بررسی آنها می‌پردازیم.

بخش‌های بسیاری در قسمت Settings وجود دارند. بخش اطلاعات یا همان Info شامل ساپورت جهت کمک گرفتن برای مشکلات فنی بازی خود. راهنمای بازی که در آن می‌توانید از داینامیک‌های بازی اطلاع یابید. قسمت‌های Terms of Use و Privacy Policy بی اهمیت هستند چراکه قوانین امنیتی بازی هستند که تمامی ما با آنها آشنایی کامل را داریم. بخش Coupon مخصوص ایونت‌های بازی می‌باشد که با وارد کردن کد آنها به شما جوایز و یا جایزه‌ای تعلق می‌گیرد. بقیه موارد هم شامل بخش مردمی، اسامی سازندگان و میزان پولی می‌باشد که شما تا به حال پرداخت کرده‌اید. در بخش Options شما گزینه‌های عادی مخصوص این قسمت را که در تمامی Optionهای بازی‌ها حضور دارند. قسمت Alerts مخصوص اطلاع‌رسانی‌های بازی که می‌توانید خاموش و یا روشن کنید. در گزینه‌ی زبان‌ها هم شاهد اکثر زبان‌های رایج در جهان هستید. زبان‌هایی همچون روسی، عربی، انگلیسی و ژاپنی. متاسفانه زبان فارسی در این لیست مشخص نیست. اما این جانب حاضر به کمک کردن است تا این زبان به بازی اضافه شود.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

تصویری از قسمت دوم بخش‌های گیم‌پلی بازی Marvel Future Fight که داخل طبقه‌بندی Challenge یا همان چالش قرار دارد.

بخش Special Mission قسمتی از بازی‌ست که در آن می‌توانید ۲۰ مرحله‌ی متفاوت در روز را برای بدست آوردن Costume Gear (که بعداً به آن می‌پردازیم) تکمیل کنید. یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های بازی، Dimension Rift است. در این قسمت شما یا می‌توانید Rift خود را کامل کنید یا اینکه Rift دوستانتان را به تکمیل برسانید. با انجام دادن این مراحل شما بیومتریک و کمیک کارت بدست می‌آورید. (تمامی آیتم‌ها در بخشی دیگر بررسی می‌شود) سری مراحل Legendary Battle جذابیت خاص خود را دارند چراکه شما در آنها مراحلی‌ را انجام می‌دهید که رابطه‌ی مستقیم با فیلم‌ها می‌باشد. Villain Siege یک بخش سه قسمته می‌باشد که در آن به صورت ساده، استاندارد و یا سخت مبارزه می‌کنید و جوایز متنوعی را بدست می‌آورید. اگر از کارکترهای خاص و یاد شده در این بخش استفاده کنید، جوایز بهتری را بدست می‌آورید. World Boss بخش باس فایت بازی‌ست با پیشرفته‌ترین جوایز که در آن می‌توانید باس‌ها را آزاد کنید و ارتقا دهید. Alliance Raid قسمتی‌ست که استفاده کردن از آن به عهده‌ی رهبر Alliance شماست. در این بخش می‌توانید با مبارزه کردن در حالت ساده، نرمال و سخت جوایزی را بدست آورید و در آخر مدت زمان Raid بسته به رتبه‌ی شما جایزه‌ای بهتر بهتون تعلق پیدا می‌کنه.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

Shadowland و ظاهر آن ادای احترامی‌ست به کمیک‌های دردویل با همین نام. (پیشنهاد می‌شود مطالعه کنید)

بخش جذاب و متفاوت بازی قسمت Shadowland می‌باشد که یک پیشینه‌ی داستانی دارد که برگرفته از کمیکی با همین نام (یعنی Shadowland) می‌باشد. در این بخش شما به حالت خاصی که بازی به شما دیکته می‌کند ماموریت‌هایی را به صورت طبقاتی تکمیل می‌کنید. برای مثال یک طبقه از شما درخواست می‌کند تا یا ماموریت را با کارکترهای کمبت، یا شخصیت‌های مونث و یا شخصیت‌های منفی تکمیل کنید. هر طبقه نسبت به طبقات قبلی ارتقا میابد و به صورت اندک اندک هم سختی این بخش افزایش پیدا می‌کند. یکی از قابلیت‌های تازه‌ی این بخش ثبت شدن چگونگی پیروزی شما در طبقات مختلف طی تلاش‌های قبلی شما می‌باشد. برای مثال بازی به شما یادآور می‌شود که در دفعه‌ی قبلی شما (برای مثال) با انتخاب وولورین، سایکلاپس و بیست این مرحله را تکمیل کردید و موفق به پشت سر گذشتن آن شدید. Shadowland نام و امتیاز بهترین رکوردزن‌ این بخش را نیز در قسمت King of the Hill و Highest floor cleared نشان می‌دهد با این تفاوت که اگر شما بخش King of the Hill را باز کرده باشید می‌توانید رکورد این فرد را به چالش بکشید.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

انواع و اقسام قسمت‌های Arena که بیشتر تمرکز روی رقابت‌های مردمی دارد.

بخش Timeline Battle قسمتی از بازی‌ست که در آن شما به مبارزه به نسخه‌ی مجازی بازیکنان دیگه و تیمی که تشکیل دادند می‌پردازید. طبقه‌بندی‌های مختلفی وجود دارند. Bronze، Silver، Gold، Platinum و از همه بالاتر Vibranium است. تا طبقه‌ی Platinum مشکلی نخواهید داشت اما پس از ورود به طبقه‌بندی Vibranium محدودکننده‌ها وارد عمل می‌شوند. محدودکننده‌ها شخصیت‌هایی را که در آن هفته بیش از حد قدرتمند بودند را قفل کرده و تحت بن موقت قرار می‌دهند. در انتهای هر هفته هم شما بسته به جایگاه جهانی کریستال خواهید گرفت. قسمت Alliance Battle شامل دو بخش نورمال و اکستریم می‌شود. این بخش به صورت روزانه محدودکننده‌های متفاوتی را شامل می‌شود. برای مثال یک روز محدودکننده‌ی بخش نورمال تنها اجازه‌ی استفاده از کارکتر کمبت را می‌دهد و بخش اکستریم تنها اجازه‌ی استفاده از شخصیت‌های مونث را می‌دهد. جوایز این بخش متنوع و بسیار است. گزینه‌ی Alliance Tournament مخصوص این است که شما یکی از برترین تیم‌های دنیا را تشویق کنید. اگر تیمی که شما تشویق کردید برنده شود، نسبت به درصد افرادی که همراه شما به آن تیم رای دادند پاداش دریافت خواهید کرد. Allience Conquest بخشی‌ است که در آن شما به همراه دو تیم دیگر در یک مکان قرار می‌گیرید و هر تیمی که منطقه‌ی بیشتری را اشغال کند امتیاز، پوینت و در نهایت طلای بیشتری بدست می‌آورد.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

آخرین بخش مراحل که در گزینه‌ی Co-Op قرار دارد و کاملاً روی جنبه‌ی همکاری بین سایر بازیکنان تمرکز دارد.

قسمت‌های نهایی ماموریت که به بررسی آنها خواهیم پرداخت، بخش‌های Co-Op Play، World Boss Invasion، Giant Boss Raid و البته World Event هرکدام خصوصیت‌های متفاوتی دارند که ما به تحلیل آنها می‌پردازیم. گزینه‌ی Co-Op Play یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های بازی‌ ‌می‌باشد. در این نقطه از بازی شما با کمک دو نفر از بازیکنان بازی به نابود کردن یکی از شخصیت‌های منفی می‌پردازید و بسته به میزان دمیجی که وارد کردید. شما ۲۰ تا ۳۵ درصد امتیاز دریافت می‌کنید که وقتی به نقطه‌ی صد در صد می‌رسد یکی سری جوایز را به شما می‌دهد با این تفاوت که همان رنک‌های VIP که به آنها اشاره کردیم باعث باز شدن جوایز بسیار برتر و ایجاد نابرابری سطح ارتقا برای بازیکنان متفاوت می‌شود. در بخش World Boss Invasion شما با شکست دادن و غلبه کردن به باس‌های  مختلف در حال تکمیل ماموریت‌های جانبی می‌توانید جعبه‌هایی را بدست آورید که هرکدام بسته به پیچیدگی و ارزش آیتم‌های داخلی زمان باز شدن متفاوتی دارند.(از ۱۰ دقیقه تا ۶ ساعت)

توضیحات دقیق‌تری برای بخش giant raid boss و جوایز

مثالی تصویری به همراه توضیحات دقیق‌تری برای بخش Giant Raid Boss و جوایز این قسمت

قسمت کاملاً نو و تازه‌ی بازی که در هفته‌ی گذشته معرفی شد Giant Boss Raid برگرفته از World of Warcraft است اما به طرز تحسین برانگیزی پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر. در این قسمت شما با کمک سه گروه سه نفره به سخت‌ترین باس فایت‌های بازی می‌روید و بسته به رده‌ی سختی که مشخص می‌کنید، جوایز بیشتر و بهتری را بدست ‌می‌آورید. در این قسمت تمامی تیم‌ها روی یکدیگر تاثیر می‌گذارند و همانطور که مشاهده ‌می‌کنید، داشتن هرکدام از کارکترها برتری و درصدی از افزایش جایزه را به همراه دارد. در حال حاضر باس‌ فایت موجود یک Sentinel با نام Master Mold می‌باشد که ۳ مرحله‌ی مختلف در مبارزه دارد. مرحله‌ی اول، به صورت نشسته و در حال دستور به Sentinelهای تحت کنترل او. مرحله‌ی ۲، برخاستن Master Mold از جای خود و سخت‌ترین نقطه‌ی مبارزه که این باس قدرت کامل خود را استفاده می‌کند. مرحله‌ی ۳، نشستن دوباره و ضعیف شدن او که در نهایت باعث مرگ او می‌شود. در قسمت World Event که هر ۵ ساعت به روزرسانی می‌شود، شما می‌توانید با گروهی که بازی در اختیار شما می‌گذارد مرحله‌ی داخل این بخش را تکمیل کنید که در نهایت شما نسبت به رتبه‌ی جهانی خود جایزه‌ای را خواهید گرفت.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

عناصر مختلف گیم‌پلی‌مدار داینامیک تیم‌سازی که هر یک با عدد خاصی مشخص شده‌اند.

وقت آن رسیده تا به تحلیل بخش داینامیک‌های تیم‌سازی این بازی بپردازیم. ۱) تعداد چینش‌های متفاوت تیم‌های شما (قابل اشاره است که دو عدد از ۵ جایگاه قفل می‌باشد و با کریستال باید بازی شوند). ۲)نماد رهبر یک تیم که همان علامت S.H.I.E.L.D می‌باشد. ۳) یکی از ۴ کلاس مختلف موجود در بازی (کُمبَت، بلَست، اسپید و یونیورسال). ۴) افکت‌های مختلفی که شما با چینش‌های مختلف بدست می‌آورید. افکت‌هایی همچون پیشرفت ۶% دمیج و یا پیشرفت ۵٫۶% در سرعت. دیگر قدرت‌های مخفی شامل افزایش قدرت خوددرمانی، قدرت دفاعی و یا کاهش مدت کول داون اسکیل‌های شما ۵) افکت رهبری یکی از قدرتمندترین تاثیرات کارکتری در بازی می‌باشد. برای مثال وولورین افکت رهبری ۳۰% کاهش دوره‌ی افکت‌های Debuff دشمنان است. ۶) علامت Favorite که کارکتر شما را در انتهای لیست و در مورد دسترس‌ترین نقطه‌ی لیست قرار می‌دهد.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

آنالیز دقیق‌تر بخش ارتقای کارکترها که در متن زیر به تحلیل کامل تمامی این بخش‌ها پرداخته‌ایم.

بخش اول بررسی Gear اصلی کارکتر شماست. با خرج کردن چند نوع مختلف از آیتم‌های بازی این قسمت را ارتقا دهید و در نتیجه افکت‌های قهرمان شما نیز آپدیت می‌شوند. پس از آپدیت کردن Gear خود به لول ۲۰، می‌توانید ۵ عدد Enchanted Uru در هر یک از چهار Gear خود قرار بدهید. (که خود هر یک قابل ارتقا هستند) هر یک از اسکیل‌های شما هم تا لول ۶ قابل ارتقا هستند که قدرت آنها را افزایش می‌دهد. بخشی که به تازگی اضافه شده است یا همان Type Enhancement قسمتی است که باید در آن با ترکیب کردن سه نوع آیتم برتری شما به کلاس مقابل خود را افزایش دهید. در قسمت Costume Gear شما می‌توانید با اضافه کردن یکی از این آیتم‌ها با همین نام به پیشرفت کارکتر خود کمک کنید. ترکیب کردن چند Costume Gear باعث ایجاد شدن یک مورد قوی‌تر می‌شود. بخش Iso Set یکی از پیچیده‌ترین بخش‌هاست چراکه نه تنها شما می‌توانید ایسو‌های خود را با ترکیب کردن قوی‌تر کنید بلکه در کنار هم داشتن یک سری از ایسوها به شما Iso Set Bonus می‌دهد که مثل داشتن چیزی نزدیک به ۶ افکت همزمان می‌باشد که در طول زمان و پیشرفت شما قدرتمندتر می‌شود.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

قسمت نهایی مورد بررسی یعنی همان یونیفورم که بسیار جذاب و مختص این بازی می‌باشد.

در گزینه‌ی یونیفورم شما می‌توانید با پرداخت بین ۷۵۰ تا ۲۵۰۰ کریستال (در زمان تخفیفات بین ۲۵۰ تا ۱۵۰۰) پرداخت کرده و یکی از ظواهر متفاوت کارکتر مورد نظر را باز کنید. این یونیفورم با پرداخت Uniform Exp Chips ارتقا میابد و طبقه‌بندی‌های مختلفی دارد که برترین آنها Mythic می‌باشد. هر یونیفورم با خود دو عدد افکت اصلی (افزایش دمیج تمامی حملات و افزایش تمامی دفاع‌ها) را به همراه دارد که با ارتقا یافتن لول یونیفورم بهتر می‌شوند (معمولاً از ۱۴% به ۲۵%) اما گزینه‌ی دیگری نیز برای ارتقای قدرت یونیفورم وجود دارد. خریداری یونیفورم‌های دیگر که در بخش Uniform Option ذکر می‌شوند. علاوه بر اینکه شما با خریداری هر یونیفورم می‌توانید یک افکت جانبی دلخواه (از بین ۶ مورد موجود) انتخاب کنید بلکه با پیشرفت کردن یونیفورم‌های جانبی، یونیفورم اصلی نیز قدرتمندتر می‌شود. این بازی همچنین ایونت‌های بسیاری را در طول سال بسته به آپدیت‌ها، فیلم‌ها و یا کمیک‌های معرفی شده تجربه می‌کند که هر کدام شامل جوایز روزانه‌ی خاص خود می‌شوند. همچنین برای افرادی که بین آخرین بازی خود تا دفعه‌ی دوم ۴۵ روز وقفه بیافتد، برای بار اول یک سری جوایز برگشت به بازی به آنها تعلق می‌گیرد که بسیار ارزشمند هستند.

تصویری از load screen اصلی و زیبای بازی که الهام‌گرفته از endgame است

تصویری از Load Screen اصلی و زیبای بازی که الهام‌گرفته از Endgame است.

تحلیل عمقی

کارکترهای بسیاری وجود دارند که معنای عمیق‌تری در پس نام آنها نهفته‌ است. قهرمان محبوب کانادایی همه به نام وولورین برگرفته از حیوانی در واقعیت با همین نام است. وولورین‌ها در کشورهای مختلفی همچون روسیه، سوئد و نقاطی در آمریکای شمالی وجود دارند. اما آیا می‌دانید که نقطه‌ی اصلی زندگی این حیوانات و منطقه‌ای که در آن بیشترین حضور را دارند کجاست؟ کانادا! معنی اسم تونی استارک که شخصیت همیشه پیروز مارول است چیزی نیست جز پیروز شجاع و قدرتمند. معنی اسم استیو راجرز در واقعیت شاهی زاده‌شده از راجر می‌باشد. که در واقع نام جد اوست. کارکتر بروس بَنِر نیز مفهومی نهفته در خود دارد. هالک به معنای کشتی می‌باشد که به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این شخصیت بسیار مناسب است چراکه شبیه کشتی نظامی قدرتمندی‌ست که بروس در آن زندانی شده است. اما یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌ها سایکلاپس است که به معنای غولی در افسانه‌های یونانی می‌باشد. این غول به داشتن یک چشم معروف است که شباهت بسیار زیادی به یک چشم شدن سایکلاپس با گذاشتن عینک‌های قرمز خود دارد. یکی از ساده‌ترین معناهای نهفته متعلق به شخصیت بیست است. بیست به راحتی به معنای هیولاست. اسمی که برای یک کارکتر با حرکت اصلی فریاد زدن و قدرتمند کردن دیگران و ظاهری هیولا مانند بسیار مناسب و دقیق است.

تصویری از تمامی کلاس‌های مختلف بازی marvel future fight

تصویری از تمامی کلاس‌های مختلف بازی Marvel Future Fight

آیا می‌دانستید یکی از راحت‌ترین شیوه‌های شناختن کارکتر‌های خلق شده توسط استن لی وجود دارد این است که حرف اول اسم و فامیل کارکتر یکی می‌باشد. برای مثال بروس بنر، استفن استرینج، رید ریچاردز، وید ویلسون و خیلی شخصیت‌های دیگر. دلیل این واقعه مشکل حافظه‌ی ضعیف استن لی می‌باشد. در کنار آنها باید دانست که دردویل به معنای بی‌باک، که بسیار جالب است چراکه یک فرد نابینا که بر روی سقف‌ها می‌دود و با جنایت مبارزه می‌کرد نام دیگری رو او نمی‌‎توان گذاشت. کارکتر Ghost Rider به معنای روح‌سوار است که در اول عجیب به نظر می‌رسد چراکه روحی وجود ندارد اما با کمی تحقیق متوجه می‌شوید که روح انتقام در موتور او قرار داده شده است. حتی شخصیت تانوس هم معنای خاص خود را دارد که بسیار جالب است. نام تانوس به معنای نامیرا یا فناناپذیر است. مدوسا که قدرت اصلی خود را در موهای خود دارد، نامی برگرفته از الهه‌ی وحشت در افسانه‌های یونانی با همین نام است که قدرت اصلی خود (سنگ کردن دشمنان خود) را در موهای خود دارد.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

عکسی از آیکون کنونی بازی در Google Play که در حال حاضر نسخه‌ی ۵٫۰ می‌باشد.

پس در کل، بازی Marvel Future Fight در تاریخ ۳۰ آپریل ۲۰۱۵ برای پلتفرم‌های iOS و اندروید عرضه شد. این بازی توسط شرکت Netmarble Games ساخته و منتشر شد. داستان این بازی برگرفته از داستانی‌ست که یکی از بهترین نویسنده‌های پرفزوش تاریخ کمیک یعنی Peter David نوشته است. پس از گذشت ۲ سال و تغییرات بسیار این بازی از مرز ۵۰ میلیون دانلود گذشت. ۲۰ میلیون از این دانلودها متعلق به منطقه‌ی آسیا، ۱۰ میلیون از آنها در منطقه‌ی آمریکای شمالی و اروپا، ۶ میلیون برای بخش آمریکای جنوبی و ۲٫۹ میلیون از این دانلودها متعلق به منطقه‌ی خاورمیانه می‌باشد. بیش از ۱ میلیارد Dimension Rifts (که بعداً به بررسی آن در بخش گیم‌پلی خواهیم پرداخت) در طول این مدت تکمیل شده است. بازیکنان همچنین بیش از ۱۶۶ تریلیون سکه‌ی طلا (ارز درون بازی) به دست آورده‌اند. این بازی به عنوان یه Action RPG Dungeon Crawler توصیف شده است. طراحی منو فضایی آینده‌گرایانه و در آن واحد کمیکی دارد. تقریباً همه چیز به سادگی در دسترس است. در برخی از  شرایط این طراحی بیانگر پیشینه‌ی آن منطقه و یا وقایعی‌ست که در آن رخ داده‌اند. موسیقی این بازی در شرایط مختلف وظیفه‌ی خود را انجام می‌دهد اما پس از گذشت مدت زمان کوتاه خسته‌کننده می‌شود.

جمع‌آوری کلی مقاله و بازی

برخی از شخصیت‌های موجود در این تصویر کارکترهای اوریجینال این بازی هستند.

صداپیشگی در این بازی وجود خارجی ندارد و حواند دیالوگ جای خود را به حباب‌های سخنی (رایج در کمیک‌ها) داده است. البته باید این را هم گفت که انتخاب Netmarble برای استفاده از حباب‌های سخنی یکی از بهترین انتخاب‌هایی بود که در ساخت این بازی صورت گرفته است چراکه این خصوصیت بازی یاعث می‌شود که بازیکنان به آن حس کمیکی اوریجینال نزدیک‌تر شوند. داستان این بازی به صورت Hidden Lore و یا همان داستان مخفی‌ست. بهترین توصیف داستان این بازی به این صورت است. “بازی کردن با داستان‌های کمیکی”. باید این را هم گفت که داستان این بازی شامل مناطق، بخش‌ها و حتی برخی از آرک‌های داستانی موجود در کمیک‌‌ها می‌شود. بخش گیم‌پلی در این بازی یکی از پیچیده‌ترین گیم‌پلی‌های موجود در دنیای بازی‌های اندروید است. شما می‌توانید در فروشگاه اصلی بازی هم با استفاده از کریستال و یا پول واقعی یک پک، کریستال یا بیومتریک را خریداری کنید. بخش اولی که به بررسی آن پرداختیم بخش داستان اصلی بود. در این قسمت شما با تکمیل کردن ماموریت‌های مختلف، جوایزی را بدست می‌آورید. در بخش ماموریت‌های روزانه یا همان Daily Mission شما قابلیت انجام دادن دو ماموریت در روز را دارد. Heroic Quest گزینه‌ی جدیدی‌ست که به تازگی به بازی اضافه شده‌ است.

تصویری از کارکترهای درون بازی که الهام‌گرفته از سری جدید کمیک‌های infinity wars هستند

تصویری از کارکترهای درون بازی که الهام‌گرفته از سری جدید کمیک‌های Infinity Wars هستند.

در این بخش با انجام دادن ماموریت‌های متفاوت همچون تکمیل کردن ۱۰ ماموریت داستانی و یا خرج کردن ۳۰۰ هزار طلا، جوایزی را بدست می‌آورید. بزرگ‌ترین بخش اما، بخش Epic Quest است چراکه بسیار پیچیده‌تر از بخش‌های دیگر است. بخش Epic Quest دارای نزدیک به ۵۴ ماموریت متفاوت و متنوع است و هرکدام از آنها وظیفه‌ی تکمیل عملی را درون بازی به شما می‌دهد. بخش Special Mission قسمتی از بازی‌ست که در آن می‌توانید ۲۰ مرحله‌ی متفاوت در روز را برای بدست آوردن Costume Gear (که بعداً به آن می‌پردازیم) تکمیل کنید. یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های بازی، Dimension Rift است. در این قسمت شما یا می‌توانید Rift خود را کامل کنید یا اینکه Rift دوستانتان را به تکمیل برسانید. با انجام دادن این مراحل شما بیومتریک و کمیک کارت بدست می‌آورید. سری مراحل Legendary Battle جذابیت خاص خود را دارند چراکه شما در آنها مراحلی‌ را انجام می‌دهید که رابطه‌ی مستقیم با فیلم‌ها می‌باشد. Villain Siege یک بخش سه قسمته می‌باشد که در آن به صورت ساده، استاندارد و یا سخت مبارزه می‌کنید و جوایز متنوعی را بدست می‌آورید.

تمی که بازی به تازگی به افتخار endgame اضافه کرده است

تمی که بازی به تازگی به افتخار Endgame اضافه کرده است.

اگر از کارکترهای خاص و یاد شده در این بخش استفاده کنید، جوایز بهتری را بدست می‌آورید. World Boss بخش باس فایت بازی‌ست با پیشرفته‌ترین جوایز که در آن می‌توانید باس‌ها را آزاد کنید و ارتقا دهید. Alliance Raid قسمتی‌ست که استفاده کردن از آن به عهده‌ی رهبر Alliance شماست. در این بخش می‌توانید با مبارزه کردن در حالت ساده، نرمال و سخت جوایزی را بدست آورید و در آخر مدت زمان Raid بسته به رتبه‌ی شما جایزه‌ای بهتر بهتون تعلق پیدا می‌کنه. بخش جذاب و متفاوت بازی قسمت Shadowland می‌باشد که یک پیشینه‌ی داستانی دارد که برگرفته از کمیکی با همین نام (یعنی Shadowland) می‌باشد. بخش Timeline Battle قسمتی از بازی‌ست که در آن شما به مبارزه به نسخه‌ی مجازی بازیکنان دیگه و تیمی که تشکیل دادند می‌پردازید. قسمت Alliance Battle شامل دو بخش نورمال و اکستریم می‌شود. این بخش به صورت روزانه محدودکننده‌های متفاوتی را شامل می‌شود. گزینه‌ی Alliance Tournament مخصوص این است که شما یکی از برترین تیم‌های دنیا را تشویق کنید.

در این بازی با جمع‌آوری بیومتریک می‌توانید کارکتر‌های جدید را آزاد کنید

در این بازی با جمع‌آوری بیومتریک می‌توانید کارکتر‌های جدید را آزاد کنید.

Allience Conquest بخشی‌ است که در آن شما به همراه دو تیم دیگر در یک مکان قرار می‌گیرید و هر تیمی که منطقه‌ی بیشتری را اشغال کند امتیاز، پوینت و در نهایت طلای بیشتری بدست می‌آورد. قسمت‌های نهایی ماموریت که به بررسی آنها خواهیم پرداخت، بخش‌های Co-Op Play، World Boss Invasion، Giant Boss Raid و البته World Event هرکدام خصوصیت‌های متفاوتی دارند که ما به تحلیل آنها پرداختیم.قسمت‌های نهایی ماموریت که به بررسی آنها خواهیم پرداخت، بخش‌های Co-Op Play، World Boss Invasion، Giant Boss Raid و البته World Event هرکدام خصوصیت‌های متفاوتی دارند که ما به تحلیل آنها می‌پردازیم. در بخش World Boss Invasion شما با شکست دادن و غلبه کردن به باس‌های  مختلف در حال تکمیل ماموریت‌های جانبی می‌توانید جعبه‌هایی را بدست آورید که هرکدام بسته به پیچیدگی و ارزش آیتم‌های داخلی زمان باز شدن متفاوتی دارند.(از ۱۰ دقیقه تا ۶ ساعت) قسمت کاملاً نو و تازه‌ی بازی که در هفته‌ی گذشته معرفی شد Giant Boss Raid برگرفته از World of Warcraft است اما به طرز تحسین برانگیزی پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر.

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا
نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا
نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا
نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا
نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نبرد آیندگان در زمان حال!|نقد و بررسی بازی Marvel Future Fight - گیمفا