سال ۱۸۸۶، سال آزادی | تحلیل نمایش The Order : 1886 در E3 2014
دنیا به دو گروه مرگ و زندگی تقسیم شده است، پلیدی و سیاهی جهان را فراگرفته است، خون های بسیاری ریخته شده و جان های زیادی گرفته شده است. شیاطین از هر سو چنگال خود را برای دریدن و بردن دراز کرده اند، کسی را یارای مقابله نیست. ناامیدی در بین انسان ها موج می زند، اکنون هزار سال می گذرد و هزار سال است، که بخت بد رختش را بر نمی کند. قرن هاست، که انسانی نتوانسته، سرش را بالا بگیرد. قرن هاست، سایه سنگین شیطان بر روی هر شهر و کشوری یا بهتر بگویم، هر خانه افتاده است. اما، دوره جدیدی آغاز شده است، دوره ای که امید بر روی پرچمشان نقش بسته است. حنبشی شکل گرفته، که باعث مقاومت بیشتر انسان ها شده است. انقلاب صنعتی عامل این پیشرفت چشمگیر است. اکنون این شیطان و پلیدی ها هستند، که اوضاع را کمی نگران کننده می بینند. تجهیزات نظامی و دیگر ملزومات زندگی بیشتر شده اند. نیرویی که انسان ها از آن بهره مندند و دشمنانشان از آن بی بهره اند. دانش و درایت است، که باعث شده انسان ها سرشان را بالا بگیرند و به افق روشن بنگرند. درست است، که این افق کم نور و در دوردست هاست، ولی هنوز هم باعث سربلندی انسان ها می شود. تاریخ عوض شده است، جهان دگرگون شده است؛ حتی انسان ها هم تغییر کرده اند، ولی وظیفه و هدفشان ذره ای دچار تغییر نشده است.
نام بازی : The Order: 1886
سازنده : ready at dawn, SCE santa monica studio
ناشر : Sony Computer Entertainment
تاریخ انتشار : ۲۰ فوریه ۲۰۱۵
موتور گرافیک : Ready at Dawn Engine 4.0
پلتفرم : PS4
سبک : action adventure, third-person shooter
حالت بازی : یک نفره(single player)
عصر طلایی
داستان بازی ترکیبی از وقایع تاریخی به همراه تخیلات نویسنده بازی است، که اصطلاحا alternate history یا تاریخ جایگزین نامیده می شود. وقایع بازی در لندن اتفاق می افتد، جایی که شوالیه ها و سربازها شهر را از وجود نیمه انسان ها محافظت می کنند. انسان هایی که به دلیل تغییرات ژنتیکی و ساختاری تبدیل به نیمه حیوان شده اند. آن ها به دلیل قدرت جسمانی توانسته اند، قرن ها بر انسان ها مسلط باشند. این واقعه که در حدود قرون هفتم و هشتم اتفاق افتاده است، تاکنون ادامه داشته و توانایی آزاد زیستن را از انسان ها گرفته است. شاه آرتور در انگلستان بارها جنگ هایی را با نیمه انسان ها انجام داد و بارها از آن ها شکست خورد. انسان ها با یافتن ماده ای ارزشمند بنام آب سیاه( black water) روزنه ای امید یافتند. این مایع توانایی افزایش طول عمر و بهبود و درمان زخم ها را داشت. با این وجود، هنوز هم دورگه های نیمه حیوان جبهه برتر در جنگ ها بودند.
با ورود به قرن نوزدهم و پا گذاشتن در عصر تکنولوژی و خلاقیت، دیگر جنگ مثل سابق دنبال نشد. انسان ها توانستند، وسایل جنگی قدرتمند تری را بسازند، که یارای مقابله با دشمنان را داشته باشد. جنگ داخلی میان انسان ها از سوی دیگر مانعی بر سر راه شده بود. لندن در اوج آشوب به سر می برد و میزگرد سلحشوران می بایست، این ننگ را برطرف می کرد. اعضای این میزگرد که اسامی هم رزمان آرتور شاه انگلستان در صدها سال پیش را داشتند، می توانستند، با این آشوب کنار بیایند. Sir galahad, sir Percival, lady igraine, pending 4 عضو این شورا هستند، که نامشان را the order گذاشته اند. این گروه کوچک وظیفه دارد، تا لندن را هم از مهاجمان داخلی پاک کند و هم از نیمه انسان ها. آن هایی که به اعتراض برخواسته اند و تضد طبقاتی را دلیلی بر جنگ می دانند.
اینجاست، که تاریخ جایگزین خودی نشان می دهد. شاه آرتور یک شخص واقعی در دنیای واقعی بود، او شاه انگلستان در اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم بود. جنگ های بسیار او با ساکسون ها نام او را در تاریخ ماندگار کرده است. شاه آرتور در آن زمان میزگردی از شوالیه ها داشت، که نقش بسیاری در موفقیت های او داشتند. پرسیوال و گالاهاد جزو برترین شوالیه های او بودند.
سازندگان بازی با ادغام این دوبرهه تاریخ قصد دارند، تا تخیل را در زمینه واقعیت قرار دهند، شاید که این ترفند باعث جذاب تر شدن بازی شود. شوالیه هایی که ۱۲۰۰ سال به آینده آمده اند، تا یک بار دیگر لندن را از شر دشمنان خونی برهانند. لندنی که جوی تاریک و مخوف دارد و دوران ویکتوریایی به سر می برد؛ ولی مردم گرسنه و فقیر به همدیگر رحم نمی کنند، آن هایی که می بایست، با یکدیگر متحد شوند و در برابر دشمن مشترکشان بایستند و از مرزهایشان دفاع کنند؛ ولی اکنون دچار اختلافات درونی شده اند. Kirk ellis نویسنده سرشناس شبکه HBO مسئولیت نوشتن این داستان را داشته است و اطلاعاتی که تا کنون از بازی درز کرده است، نوید یک داستان فوق العاده جالب و هیجان انگیز را می دهد.
بیوگرافی شخصیت های بازی
نام: grayson
لقب: sir galahad
گالاهاد یکی از شوالیه های واقعی تحت امر شاه آرتور بود، او توانایی های زیادی در شمشیرزنی داشت؛ ولی اکنون در این بازی تفنگ بدست می گیرد. او فرمانده گروه است. گالاهاد شجاع و دلیر است، او از هیچ چیز نمی ترسد و سالهاست، که دشمنانش را از بین برده است. او نقش اول بازی است.
نام: isabeau d`Argyll
لقب: lady Igraine
او تنها دختر گروه است، بانو ایگرین و گالاهاد از نظر عاطفی به یکدیگر وابسته هستند. البته، پایبندی به گروه باعث شده، که این احساسات کمتر نمود پیدا کند. نقش او مطمئنا بیشتر از این خواهد بود، ولی در کل بار عاطفی بازی برروی اوست.
نام: Sebastian malory
لقب: sir Percival
او مسن ترین فرد گروه است. گالاهاد سالها زیرنظر پرسیوال آموزش دیده است. وفاداری این دو به هم و هم به گروه بسیار بالاست. پرسیوال از تجربه بالایی در جنگ بهره مند است.
نام: marquis de Lafayette
لقب: pending
او جوان ترین فرد گروه است، که از هنوز به درجه شوالیه نرسیده است، اما آموزه های بالای او در جنگاوری و علوم نظامی نقش او را در میزگرد نشان می دهد. بی پروا و عجول است، در عین حال که شوخ طبع نیز هست و کمی از بار طنز بازی را به دوش می کشد.
سرتو بدزد
گیم پلی بازی یکی از نقاط قوت بازی است، این بازی که اکشن سوم شخص است، در اواخر قرن نوزدهم رخ می دهد.نمایش های زیادی از گیم پلی این بازی به عمل آمده است، که در همه آن ها یک نکته بسیار خوب وجود دارد و آن کاورگیری بی نظیر این بازی است. همه ما کاور گیری مدرن را با بازی Gears of War به یاد می آوریم و اکنون یک بازی دیگر که شباهت های بسیاری به geow در راه PS4 است. حرکات کاملا منطقی و طبیعی شخصیت ها در پشت سنگر و عکس العمل های به جا در مواجهه با شلیک های دشمنان ویژگی های این کاورگیری است. در هنگام خارج شدن از این کاور هم شخصیت قابل بازی تنها به مقداری از سنگر خود خارج می شود، که بتواند، شلیک کند و اطرافش را به خوبی ببیند.
اسلحه های بازی مثل سری بازی wolfenstein اسلحه های زمان خودش با کمی تغییر است. طراحی این اسلحه ها به همان شکل است، اما کارایی شان کمی تقویت شده است. سایز این اسلحه ها هم بزرگ به نظر می رسد. دشمنان در بازی به انسان و نیمه انسان تقسیم می شوند. برای اولین بار در کنفرانس سونی امسال تصویری از نیمه انسان ها پخش شد. نوع تبدیل شدن یک انسان به هیولا، که بیشتر ما با اسم زامبی می شناسیم، یک تغییر ژنتیکی است. این موجودات از جثه بزرگی بهره مند هستند. در این نمایش به درستی نشان داده نشد، که آیا این موجودات مثل زامبی گاز هم می گیرند، یا نه ؟
کارگردان بازی به این موضوع اشاره داشته است، که گیم پلی بازی چیزی نیست، که شما پس از یک ساعت بازی کردن به آن عادت کنید و حتی بتوانید وقایع بعدی را نیز حدس بزنید. او اظهار داشته، که مراحل بازی از تنوع بالایی برخوردارند و به هیچ حس یکنواختی را به شما القا نخواهند کرد.
علاوه بر شوتینگ، که شاخصه اصلی بازی است و از ویژگی های مثبت بسیاری هم بهره مند است، به مبارزات تن به تن و استفاده از سلاح های سرد می رسیم، که در یکی از تریلرهای بازی آن را مشاهده کردیم. این مبارزات بیشتر مبتنی بر دکمه زنی بود. گیمر توانایی انتخاب بین ابزار محیط را داشت، که به کمک وسایل موجود در محیط دشمنان را از بین ببرید. در این صحنه های توانایی تعامل را دارید و باید در عین حمله بدر مواقع لزوم ضربات دشمن را نیز دفع کنید. در بازی خیلی کم loading مشاهده می کند و این سرعت گیم پلی را بالا می برد و گیم پلی را پویاتر می کند. گالاهاد که نقش اول بازی است، در اکثر دقایق بازی همراه دوستانش است، ولی در بیشتر زمان بازی به تنهایی کارها را پیش می برد. the order: 1886 کاملا یک نفره می باشد و از مولتی پلیر و co-op خبری نیست. سازندگان تمام وقت و انرژی شان را روی این بخش گذاشته اند، تا آن را به بهترین شکل توسعه دهند. سازندگان بازی و حتی شرکت سونی به این بازی اعتماد بالایی دارند و آن را یکی از نامزدهای احتمالی بهترین بازی سال می دانند. برای درمان هم گیمران می بایست از آب سیاه استفاده کنند، که خاصیت شفابخشی دارد. توانایی پرش از کاوری به کاور دیگر هم مانند gears of war وجود دارد. در بازی از وسیله ای بنام monocular وجود دارد، که در یکی از تریلرها گیمر با استفاده از این وسیله یک پیغام به مقر فرماندهی داد. سازندگان می توانند، کارایی بیشتری به این وسیله بدهند و آن را به وسیله ای کاربردی تبدیل کنند.
لندن متفاوت تر از آن چه می پندارید
وقتی که اولین نمایش بازی در E3 پارسال پخش شد. همه مقهور گرافیک in game بازی شدند. گرافیکی که به کمک موتور این استودیو یعنی RaD engine 4.0 ساخته شده بود. جزییات و نورپردازی بالای محیط همان چیزی است، که از کنسول نسل هشتمی سونی انتظار می رود. این زیبایی بصری توانسته تاکنون بهترین گرافیک به نمایش در آمده از بازی های نسل هشتمی باشد. انگار RaD می دانست، که باید کدام صحنه از بازی اش را در E3 به نمایش در آورد، که تماشاگران را جذب کند. صحنه ای اوج دقت در چهره پردازی و اوج دقت در نورپردازی را نمایش می داد. انعکاس تصویر شوالیه ها در شیشه چیزی بود، که می توانستیم آن را نسل هشتمی بنامیم. مهی که شهر لندن را فراگرفته هم سردی هوا را نشان می دهد و هم فضای سنگین شهر را نمایش می دهد. افکت آتشی که در میان این مه به وجود می آید، کاملا طبیعی و زیبا بود. لباس های شوالیه های بسیار شبیه به نمونه های واقعی آن است. لباس های بلند آبی که برتن نظامیان آن زمان دیده ایم.
گرافیک بازی اصلی ترین فاکتور یک بازی نیست، ولی دیگر فاکتورهای بازی در کنار یک گرافیک زیبا جلوه پیدا می کنند. الحق که سازندگان بازی چیزی در این زمینه کم نگذاشته اند. شهر لندن از نظر خیابان ها و ساختمان هایش نمونه ای از مدل واقعی اش است. اما، این شهر کمی در خفقان و جنگ خراب شده است و بهتر بگویم، این که تزیین نشده است. ساختمان ها فقط از آجرهایی لخت ساخته شده اند، که زیبایی و نمای خاصی ندارند. تصویری از نیمه حیوان ها وجود ندارد، که جزییات آن ها نمایش دهد، به همین خاطر نمی توان نظر قطعی داد، که آن ها هم مثل انسان ها از جزییات برخوردارند، یا خیر.
فیزیک چیزی است، که از این بازی می بارد. هر حرکت شما توجیحی فیزیکی در بازی دارد. امکان ندارد، روی زمین شیرجه بزنید، ولی لباستان بی حرکت بماند. امکان ندارد، که به وسیله ای در محیط بازی ضربه بزنید؛ ولی ثابت بماند. امکان ندارد، که به دیواری شلیک کنید، ولی گرد و خای بلند نشود.
تخریب پذیری بازی فوق العاده است. شلیک به برخی اجسام باعث جرقه و سپس آتش گرفتن آن می شود، باعث افتادن اجسام آویزان به زمین می شود. سقف اتاق ها فرو می ریزد و هر چیزی فکر کنید، در بازی پیدا می کنید.
تاریخ انتشار بازی انحصاری ۲۰ فبریه ۲۰۱۵ است و می تواند، یک برگ برنده برای سونی باشد.
تریلر E3 بازی
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
ممنون بابت مقاله خیلی قشنگ بود
ولی فک نکم بتونه از انچارتد برای بهترین بازی جلو بزنه
راستی همچنان منتظر اساسین هستیم :yes: :yes: :inlove:
“ولی فک نکم بتونه از انچارتد برای بهترین بازی جلو بزنه”
یعنی داری فحش Uncharted میدی… مرد حسابی مگه کشکه؟! والله به نظر من این بازی چون گرافیک و گیم پلی “یه خورده سرگرم کننده” چیز دیگه ایی نداره فقط بیخودی و بیش از حد بزرگش کردند (مخصوصا طرفداراش)
آنچارتد رو شما نمیگی چقدر تنوع داره؟ چقدر آهنگ های زیبایی رو داره؟ داستانش – بخش مولتی پلیرش – گیم پلیش – گرافیک بی نظیرش (هنوز هم گرافیکش عالیه) و… همه اینا دست به دست هم دادند که یه شاهکار درست بشه ولی order چی داره…؟ باید منتظر بود تا بازی بیاد و اونموقعست که معلوم میشه این خاک زیر پای آنچارتد هم میشه یا نه…
علی جان شما چون uncharted رو بازی کردی و باهاش خاطره داری عاشقش شدی که البته حق هم داری
ولی نمی تونی این جوری در مورد بازی که هنوز یه گیمپلی درست حسابی هم ازش منتشر نشده نظر بدی
خدا کنه که باحال باشه تا این چند وقت بدون بازی رو جبران کنه
گل من یکم دقت کن بخون
من گفتم امکان نداره از آنچارتد بهتر باشه
متنو درست بخون بعدا حرف بزن 😐 😐
هنوز بازی نیومده امتحانش نکردی چطور قضاوت بیخودی میکنی؟!
خودت میگی باید صبر کرد تا بازیش بیاد بعد ببینیم خوبه یا بد
این بازی فوق العــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــادست :-* :-* :yes: :yes: :inlove: :inlove:
واقعا عالی بود :yes:
TNX
ممنون علیرضا جان. خیلی زیبا نوشته بودی. حال کردم. :yes:
من هر چی نمایش از این بازی دیدم جز افت فریم با گرافیک قوی و یک اسکی از gears با تم سیاه نبوده!!
ممنونم خیلی خوب بود. علیرضا جان . خوشمان آمد. :yes: :yes: :yes:
ممنون
عجب شاهکاری بشی بازیش
این بازی شاهکار میشه :yes: :yes: حیف که نمیتونم بازیش کنم :-(( :-(( :-((
امسال نه منتظر اساسین هستیم نه چیزای دیگه
پاییز هیاهو میشه که منتظر اساسین میشینه :rotfl:
تا قبل از این بازی یجورایی پشیمون بودم از خرید کنسول ولی با دیدن تریلرهاش کاملا نظرم عوض شد
بی صبرانه منتظر انشارشم
بی نظیره
این بازی می تونه دلیلی برای خرید ps4 باشه :yes:
:yes: :yes: :yes:
:yes:
عالی بود مرسی :yes:
:yes:
با این که به خاطر این بازی ps4 خریدم ولی بعد از نمایشهای بازی متوجه ایراداتی در بازی شدم ان اتمسفر سنګین که در نمایشهای اولیه بازی بود اینجا طوری خلوت ګونه توصیف میشود که احتمالا به خاطر برخی محدودیت ها باشد ګیم بلی بازی بیشتر مخلوطی از gears of war و صحنه های in game uncharted میباشد که خود جای تقدیر میباشد فیزیک بازی زیباست اما باګهای بازی باید تا انتشار بازی رفع شوند از طرفی بازی به سبک resident evil 4 نزدیکتر میشود مخصوصا با نمایش بازی در e3 ګرافیک بازی باید خیلی بهتر از اینها باشد چون که طبق ګفته سازندګان ۶ سال در دست ساخت بوده است که امیدوارم همینجوری باشه فقط امیدوارم بازی دچار یکنواختی در بخش ګیم بلی نباشه که بدجوری نمره کمتر از حد انتظار میګیره
یک مقاله زیبا از یک عنوان فوق العاده…
ممنون علیرضا جان.. :yes:
خدایا شکرت دوباره تونستم بیام گیمفا 😀 :yes:
چند روز بود نمیتونستم بیام 😥 😥 😥 😥 😥
بازیش هم حرف نداره 😀
تشکر :yes:
بدون شک یکی از بهترین انحصاری های ps4… :yes: :yes: :yes:
با تشکر از آقای مرادی بابت تحلیل… :yes: 🙂
:yes: :yes:
خسته نباشی :rose:
خوب بود ولی کم بود :-/
انتظار داشتم پیش نمایش چنین بازی خیلی بیش تر باشه :-/ (خیلی)
_________
در کل ممنون …
البته این فقط تحلیلش در E3 بود :-/
______
ی مقاله هم درباره assassin’s creed unity بنویسین :-/
:yes:
یه بازی فوق العاده با یه داستان قدرتمند :yes: :yes: ممنون بابت مقاله :yes: :yes:
Ah ah halam be ham khord
Fekr konam namzad bad tarin bazi sal beshe!!
والا اگه منم جات بودم چون از سوزشم کم بشه اینو میگفتم
طبیعیه
ممنون عالی بود بهترین بازی هست مخصوصا گرافیک و گیمپلی خیلی خوبه :yes: :yes: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: