مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا

مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان

امید آریایی
۱۱:۳۰ ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا

سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای “IRAN GDC 2014″باهدف، کشف استعدادهای خلاق و مبتکر و خلق آثار نو در عرصه بازی‌سازی، آشنایی شرکت‌‌کنندگان با دستاوردها و توان ملی ارائه‌شده درزمینهٔ بازی‌های رایانه‌ای، برقراری ارتباط میان صنعت و بازار تجارت از طرفی و دانش و هنر و نوآوری از سوی دیگر و بسترسازی محیط علمی دانشگاه برای بروز و رشد استعدادهای بازی‌سازی مبتنی بر علم و هنر ایرانی اسلامی برگزار شد.بنده از طرف دانشگاه مازندران با تیم گیلاس در این مسابقات حضور داشتم که توانستیم در بخش طراحی هنری دوبعدی، شایسته تقدیر شویم.در طول مسابقه ۳ مصاحبه با بازی‌سازانی که قبلاً از آن‌ها شناخت داشتم،تهیه کردم که  خلاصه شده آن را می توانید مشاهده کنید.

 

 

مصاحبه با سپهر پژوهش به‌عنوان نماینده تیم ایده‌های آسمانی (Sky Ideas)

idehaye asemani

لطفاً خود و اعضای تیم را معرفی کنید. سپهر پژوهش هستم برنامه‌نویس و گیم دیزاینر، شروین مهربان گیم دیزاینر و انیماتور، محمد جوادی 2DArtist و حمیدرضا نیکو فر که کارای موزیک را انجام میده.
تجربه ساخت بازی تو ۴۸ ساعت را توصیف کنید. کار طاقت‌فرسایی هست ولی درعین‌حال لذت بخشه اما سختی‌های خودش رو داره.
سال‌ قبل هم شرکت کرده بودید؟ بله سال پیش هم شرکت کرده بودیم که مقام سوم بخش 2D را کسب کردیم.
فکر می‌کنید این مسابقات در پیشرفت گیم مؤثر هستند؟ فکر نمی‌کنم تأثیر خاصی داشته باشند به دلیل اینکه بازی در یک‌وقت کمی ساخته میشه ولی معمولاً از گیم پلی‌های خلاقانه‌ای برخوردار هستند.
به نظر شما حتی در انگیزه بازی‌سازان هم تأثیر ندارند؟ خیر، چیزی که واقعاً به بازی‌سازان انگیزه میده، مصرف‌کننده‌ها هستند که بازی را خریداری کنند و نظرات مناسبی بدهند.

 

1899904 221313181405643 305659711 n

 

اسم و سبک بازیه آینده ای که دارید می سازید چیه؟ اسمش Spacefly هست و سبک بازی دوبعدی شوتر هست.
کمی از داستان این بازی توضیح می‌دید؟ داستان خاصی نداره در مورد مگسی هست در فضا که مسئولیت جمع‌کردن یکسری آشغال رو داره که این کثیفی‌ها زیر سر خوک‌هاست که باید این خوک‌ها را با تیر زده و نابودشان کنیم.
این بازی برای چه پلتفرمی هست؟ اول برای html5 و بعد برای اندروید و آی او اس با نسخه کامل‌تر.
کجاها قراره عرضه بشه هدف شما بیشتر بازار ایران هست یا خارج؟ بیشتر هدف ما بازار خارج است که بروی play store و app store عرضه کنیم.
کلام آخر
حرف من این هست که کمی بازیبازها مارو حمایت بکنند. هرچند شاید سطح کیفی مورد انتظار آن‌ها رو نداشته باشه! اما ما توی بازی‌سازی درگیر یکسری مشکلاتی هستیم که شاید آن‌ها خبر نداشته باشند و با حمایت آن‌ها ما می‌توانیم رفته‌رفته بازی‌های بهتری بسازیم؛ و امیدواریم اگر آن‌ها حمایت خود را ادامه بدند، در ۱-۲ سال آینده بازی‌های ایرانی خیلی خوبی شاهد باشیم. همچنین از بازیبازها می خوام کمی صبر داشته باشند و نظرات ریز و مفید بدهند تا ما بتوانیم نظرات آن‌ها را اعمال کنیم.

 

مصاحبه با نیما موسوی به‌عنوان نماینده تیم ساینا (Saina)

phoca thumb l sayna

لطفاً خود و اعضای تیم را معرفی کنید. نیما موسوی سرپرست تیم و طراح، حسین افرا طراح تیم، محمد ظفری برنامه‌نویس و ایده پرداز.
تا الآن که نزدیک ۲۵ ساعت گذشته چند درصد بازیتون روساختید؟ حدود ۷۰ درصد تکمیل‌شده.
فکر می‌کنید این مسابقات در پیشرفت گیم مؤثر هستند؟ تا حدی این دورهم جمع شدن‌ها و محک زدن‌ها خیلی خوب است. ممکنه تیم‌های خیلی خوبی باهم مچ شوند اما بازدهی که در بازار باید داشته باشه رو ندارد.
مشکلات گیم ایران از دیدگاه شما چیست؟ از پایه مشکل داره اما سطح بازی‌سازان مستقل خیلی بالا رفته و دارند به استانداردهای روز دنیا نزدیک می‌شوند اما متأسفانه بستر اینکه بخوان براش بازاریابی کنند و حمایت شوند، هنوز تو ایران نیست یک بازی‌ساز باید خودش هزینه بکنه و یک بازی رو بسازه به امید اینکه توی بازار جهانی بفروشه چون توی ایران هیچ نوع حسابی نمی تونه باز کنه.

 

001

 

از گیم پلی و داستان بازی آینده (Poor Zombie) کمی توضیح می‌دید؟ در این بازی شما باید یک ماشین ‌رو کنترل بکنید و با له کردن زامبی‌ها آن‌ها را از بین ببرید و داستان آن ؟ درباره یک گروه ویژه است که خارج از شهر در حال تمرین دیدن هستند. که به آن‌ها خبر می‌دهند که شهر اطرافشون (ممکنه یکی از شهرهای ایران باشه) مورد حمله زامبی‌ها قرارگرفته و این گروه وظیفه داره از یکسری مسیرها برود و شهر را پاکسازی کند.
کجاها قرار عرضه بشه هدف شما بیشتر بازار ایران است یا خارج؟ با اتفاقی که برای بازی پشمولک های ما افتاد، سر این بازی ۱۰۰% اول بازار خارج مدنظر هست.
برای عرضه بازی پشمولک ها دقیقاً چه اتفاقی افتاد؟ متأسفانه مارکت های اندرویدی مثل کافه بازار و امثالهم همکاری خیلی پایینی با ما داشتند. ما همیشه به‌عنوان یک بازار خیلی خوب از آن‌ها یاد می‌کردیم اما اصلاً از بازی ما حمایت نکردند و حتی نسخه دمو بازی ما رو در صفحه اصلی قرار ندادند.
کلام آخر
برای تمامی بازی‌سازان مستقل ایرانی آرزوی موفقیت داریم چون می دونیم از سازمان‌های ایرانی هیچ حمایتی نمی تونیم داشته باشیم.

 

 

مصاحبه با آقای سعید آژفنداک به‌عنوان نماینده تیم سرباز وطن

phoca thumb l sarbaze vatan

لطفاً خود و اعضای تیم را معرفی کنید. آقای صالحی برنامه‌نویس و طراح زمین، آقای اسدی هم سناریونویس و هم کمک‌کننده در ساخت زمین، بنده خودم آژفنداک هستم که کارای فتوشاپی بر عهده‌ام هست، آقای زمانی کارای 3dmax را انجام می‌دهند.
سال قبل هم شرکت کرده بودید؟ بله سال قبل هم در همین بخش ۳ بعدی شرکت کرده بودیم.
مقام آوردید؟ نه متأسفانه.
تجربه ساخت بازی تو ۴۸ ساعت را توصیف کنید. تجربه خوبیه اما فکر نمی‌کنم داوری خوبی در این مسابقات حاکم باشه؛ چون‌که بازی ما رو پارسال ۵ دقیقه بیشتر تست نکردند و کلی چیز از بازی رو ندیدند. اگر کمی نحوه داوری تغییر کنه خیلی بهتره.
این روند فقط دانشجویی شدن امسال رو قبول دارید؟ امسال فقط دانشجویی نیست انستیتو شرکت کرده.
مشکلات گیم ایران از دیدگاه شما چیست؟ اول نداشتن قانون کپی‌رایت بعد نبودن ناشر خوب الآن مثلاً ما ۳ سال وقت سر بازی سرباز وطن گذاشتیم وقتی یک ناشر میاد پیشنهاد ۵۰% می کنه واقعاً ظلمه.

 

soldier

 

سبک بازی سرباز وطن چیه؟ این بازی هم می تونه اول‌شخص باشه هم سوم شخص یعنی ما در این بازی یک دکمه مد گذاشتیم که شما هم بتوانید بازی رو اول‌شخص کنید و هم سوم شخص که من تو بازی ایرانی هنوز ندیدم! و تو بازی‌های خارجی هم خیلی کم دیدم.
درباره‌ی داستان بازی توضیح می‌دید؟ داستان بازی در مورد تروریست‌هاست. چند تا تروریست سایت صداوسیما رو هک می‌کنند و از طریق تلویزیون و رادیو صدایی رو پخش می‌کنند که یک درخواست غیرممکن دارند یکی از سرلشگرها یک سربازی رو مأمور میکنه که این گروه رو نابود کنه و اتفاقات زیادی در این راه میوفته.
به همکاری با سایت‌های عرضه دیجیتال مثل گیم آپ برای این بازی فکر کردید؟ فعلاً در مورد این موضوع فکر نکردیم و روی عرضه فیزکی تمرکز کردیم.
کلام آخر
بازی سرباز وطن ما اواخر تابستان میاد بازیه خوبیه پیشنهاد می‌کنم بگیرید

 

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه اختصاصی با ۳ گروه از بازیسازان مستقل ایرانی در مسابقات بازیسازای کاشان - گیمفا