Jeff Vogel در بیانیه ای از بازی های مستقل و آینده ی آنها سخن گفته است
Jeff Vogel، موسس استودیو Spiderweb Software در مصاحبه ای از احساس خود نسبت به اوج و پیشرفت بازی های مستقل در چند سال گذشته و از ترکیدن حباب این پیشرفت سریع سخن گفت. وی گفت که چند سال گذشته اوضاع برای بازی های مستقل بی نظیر بوده است.
وی در وبلاگ شخصی خود، The Bottom Feeder نوشت: “در حالی که شروع سیل استودیو های مستقل باعث ساخته شدن بازی های بسیار خوبی شد، اما مشکل اصلی بازاریابی این محصولات در شبکه ی Steam به هیچ وجه خوب نیست و لیست این بازی ها در Steam بسیار بزرگ است. پول آسان کف خیابان نیست. اگر می خواهید در این تجارت موفق باشید باید آن را به دست بیاورید. این مساله بسیار ناراحت کننده است و نمی توان Steam را مقصر دانست. تعداد بازی های منتشر شده در ۲۰ هفته ی اول سال ۲۰۱۴ در شبکه ی Steam از تعداد کل بازی های منتشر شده در سال ۲۰۱۳ بیشتر است. نمی دانم دلیل این همه تعجب چیست. در سال گذشته چند بار تیتری مانند تیتر روبرو دیدیم؟: “” ۱۰۰ بازی دیگر برای انتشار در Steam مجوز دریافت کردند””.
اگر تقاضا برای این حجم بازی وجود داشت مشکلی نبود، اما مشکل اینجا است که درخواستی وجود ندارد. در واقع ۴۰ درصد از بازی های موجود در شبکه ی Steam هرگز استفاده نمی شوند. این بازی های جلوی خرید بازی توسط گیمر ها را نمی گیرند. با این حال تاثیر خود را خواهند گذاشت. اکثر کسانی که این بازی ها را می خرند اصلا آن را بازی نمی کنند، چون این بازی ها چیزی نیستند که آنها خواسته اند. نکته ی مهم اینجا است که تجارتی که محصولاتی تولید می کند که مردم نمی خواهند، دوام زیادی نخواهد داشت. این سیل بازی ها اصلا مدیریت نشده است و حال Steam هر کاری خواهد کرد تا از این وضعیت درهم خارج شود. دنیای بازی های مستقل در ابتدا از بازی هایی شروع شد که با شور و شوق ساخته شده بودند و برای کسانی عرضه شده بودند که آنها را در آغوش بگیرند. حال این مساله کاملا عوض شده و بازی های بسیاری ساخته می شوند که سازندگانشان تنها به پول فکر کرده و اصلا به موفقیت و عدم موفقیت بازی اهمیت نمی دهند. این مساله همیشگی نخواهد بود. من همیشه یکی از طرفداران Humble Bundle بوده ام. آنها انسان های خوبی هستند که می خواهند صنعت بازی سازی را بهتر کنند. ما خودمان هم از آنها استفاده کردیم. باندل های آنها در ابتدا راهی خوب برای نشان دادن بازی هایمان در میان بازی های مستقل بود و در این میان کمکی هم به خیریه ها می شد. حال تعداد این باندل ها به شدت زیاد شده است. حال که این مطلب را می نویسم، Humble Bundle دو هفته است که روزانه باندل های جدیدی معرفی می کند. این مساله مثل این است که شما روزی ۳ تا ۱۰ عدد بازی طولانی بخرید و صدها دلار برای آن خرج کنید و به اندازه ی تمام عمرتان بازی داشته باشید. شما این کار را انجام می دهید، چون این یک معامله است. شما پول یک بازی که به آن علاقه دارید و بهتر است را می دهید و لازم نیست که رسیک کنید و پولتان را برای بازی های کمتر شناخته شده از استودیو های جدید صرف کنید. بعد از این اتفاق، در ۲، ۳ سال آینده، دیگر لازم نیست که نگران بازی سازان جدید باشید، چون هیچ بازی ساز جدیدی وجود نخواهد داشت. آنها با این وضع ادامه نخواهند داد. این مساله خریداران را به صرف پول کم عادت خواهد داد و ادامه ی حیات را برای ما مشکل خواهد کرد. من هم در این مساله بی تقصیر نیستم. بازی های من در این باندل ها میلیون ها دلار فروش کرده است. ولی حالا شرایط فرق کرده و من هم مانند همه گناه کارم. اگر کسی به شما گفت که این مساله یک ذره هم پایدار خواهد بود به شما دروغ گفته است. “
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
خیلی ممنون اقای صالحی
میگم تو خواب نداری اگه بیکاری gta online بزنیم
با کنسول؟
خوشم میاد ساعت ۳ شب هم خبر میزارید
ممنون بابت خبر
خبر خوبه :lashes:
علی اقا یه سوال داشتم
فرق ایکس باکس ۴ گیگ با بقیه چیه؟؟
بازی های مستقل آینده ی این صنعت هستند و هرچه بازی های مستقل رشد کنند و پویایی بیشتری داشته باشند اون موقع این صنعت رو به جلو حرکت میکنه و نوآوری ها و خلاقیت های بیشتری رو در این صنعت شاهد خواهیم بود.
بازی های مستقل: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: 😎 😎 :yes: :yes: :yes: