حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد | گیمفا
حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد | گیمفا
حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد | گیمفا
حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد | گیمفا
حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد | گیمفا
حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد | گیمفا

حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد

علی صالحی
۲۳:۴۳ ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد | گیمفا

در طی چند هفته ی گذشته، خبرهای زیادی از بازی جدید استودیو Insomniac Games، یعنی Sunset Overdrive منتشر شده است. این استودیو از دنیای این بازی، گیم پلی آن و سلاح های دیوانه وار آن پرده برداشت. حال کارمندان ارشد این استودیو در مصاحبه ای از این بازی و تجربه های جدیدشان سخن گفته اند.

همه چیز بزرگتر و بیشتر شده:

Drew Murray کارگردان Sunset Overdrive: “این بازی اولین بازی جهان آزاد ما است و انتظارات از ما بسیار بالاست. ما می خواستیم دنیایی بسیار متراکم تر، رنگارنگ تر و پر جزئیات تر از چیزی که تا به حال دیده اید درست کنیم. ما می خواستیم که تعداد دشمنان این بازی بسیار زیاد باشد. برای مثال هدف ما این بود که حداقل ۱۲۰ دشمن در یک صحنه حضور داشته باشد. ما می خواستیم که با سرعت بسیار بالایی در این دنیا تغییر مکان دهیم، برای همین باید سرعت لود بازیمان را بسیار بالا می بردیم. به نظر ما چیزهایی در بازی هستند که کمتر مشخص اند و منابع سیستمی زیادی می گیرند، ولی بودن آنها به بازی زیبایی بی نظیری می بخشد.  خوشبختانه با قدرتی که Xbox One به ما می دهد، اجازه ی استفاده از آنها، به تعداد زیاد را خواهیم داشت. برای مثال ما فکر می کردیم که شاید ۱۲۰ دشمن برای سیستم زیاد باشد و بهتر است به ۹۰ دشمن در یک صحنه راضی باشیم. اما در پایان دیدیم که توانستیم به هدف اصلی خود که ۱۲۰ دشمن در یک صحنه بود برسیم.”

 

چیزهای کوچک…:

Marcus Smith کمک کارگردان بازی Sunset Overdrive: “نقطه ی مقابل صحبت های Murray، چیز های کوچک درون یک بازی است. برای مثال تمامی لباس هایی که در بازی می بینید و بازخورد آنها به تناسب حرکت کارکتر یکی از این موارد است. در نسل قبلی بیشتر لباس ها ثابت بودند، یا اگر از لباس های پویا استفاده می شد هزینه ی بسیاری به منابع سیستم وارد می کرد. اما حالا می توانید ببینید که لباس ها در باد تکان می خورند و یا زنجیری که به لباس شما متصل است به صورت کاملا طبیعی و جداگونه تکان می خورد. این مساله در شخصیت های دیگر و قسمت های دیگر جهان بازی هم دیده می شود. این قابلیت در نسل های قبلی ممکن نبود.”

 

نه تنها تعداد دشمنان اضافه شده، بلکه تنوع آنها هم بیشتر شده است:

Doug Sheahan، برنامه نویس ارشد گیم پلی بازی: “به ما اجازه داده شده که کارهایی با انیمیشن بکنیم که از سقف انتظارات ما بیشتر است. ما توانستیم حرکت دشمنان و عکس العمل آنها را بسازیم و تعداد انیمیشن های مبارزه را چندین برابر قبل کنیم. دشمن های ما در این بازی شخصیت خاص خود را دارند. پس شما در بازی خواهید دید که تعداد زیادی دشمن به سمت شما خواهند آمد که هریک از آنها به گونه ای خاص مبارزه می کند و حرکت های ساده و یا اصلی آنها متفاوت است. این مساله چیزی بود که پیش از این، با توجه به حافظه ی اصلی دستگاه های ممکن نبود. این مساله به ما این امکان را می دهد که تنوع را در بازی زیاد کنیم، حس زنده بودن را به بازی بدهیم، آن را طبیعی تر کنیم و در کنار این مسائل چیزهایی به بازی اضافه کنیم که حس سرگرم کننده ای به بازی بدهد.”

 

با توجه به بازی شما، خط داستان بازی عوض خواهد شد:

Jon Paquette، سرپرست نویسندگان: ” ما یک سیستم کلی اورژانسی برای داستان بازی درست کرده ایم. این سیستم به گونه ای عمل می کند که اگر بازیکن فلان کار را کرد، باید خط داستان مربوط به آن جلو برود. ما خط های داستانی متفاوتی داریم که با اتفاقات صورت گرفته در بازی تغییر خواهد کرد. با این حال اگر شما بازی را دوباره بازی کنید می بینید که داستان و فضای بازی به طور کل عوض شده است. این واقعا لذت بخش است که ببینیم مردم از بازی ما بخاطر تکرار پشت سر هم دیالوگ ها خسته نخواهند شد.”

 

ما افکت داریم:

Bryan Intihar، مدیر تولید: “بازی ما بسیار مبتنی بر افکت هاست و افکت ها نقش پررنگی در این بازی دارند. ما می خواهیم که این مساله بتواند ویترین این بازی باشد. لازم نیست که به شما بگوییم این افکت ها چقدر بزرگ و پیچیده هستند. برای مثال شما اسلحه ای مانند TNTeddy می بینید که خرس های تدی منفجر شونده شلیک می کند. یا اسلحه ی شمع رومی که یکی دیگر از اسلحه های جالب در این بازی است. دیگر لازم نیست مانند گذشته از سر و ته خلاقیتمان بزنیم تا کنسول بتواند بازی را اجرا کند.”

 

بهانه ای نداریم:

Jacinda Chew، کارگردان هنری: ” در این نقطه باید بگویم که تیم طراحی در زمینه ی بهینه سازی بسیار با تجربه شده است. در گذشته ما بر روی پروژه های بسیاری کار کردیم و همیشه از اینکه باید از خلاقیت های خود چیزی کم می کردیم تا بازی بتواند اجرا شود ناراحت بودیم. اما در این پروژه میزان این بهینه سازی ها به حداقل رسیده است و نیاز نیست که مانند گذشته بهینه سازی سنگینی انجام دهیم.”

 

تجربه:

Ted Price: ” بازی Sunset Overdrive به ما این شانس را داده تا فراتر از چیزی که تا به حال تجربه کرده ایم برویم. این مساله در زمینه ی پیمایش ها و مبارزات درون بازی پر رنگ تر است. به واقع باید گفت که برای اولین بار است که در مدت زمانی طولانی، تغییراتی در قوانین قبول شده در بازی های شوتر داده ایم. این مساله در چرخه ی کنسول های نسل قبل و یا قبل تر ممکن نبود.”

 

Gavin Goulden، طراح ارشد کارکترها در صحبتی کوتاه در مورد این بازی گفته است: ” تکنولوژی این آزادی را به ما داد که دیوانه شویم!”

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد | گیمفا
حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد | گیمفا
حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد | گیمفا
حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد | گیمفا
حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد | گیمفا
حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد | گیمفا
حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

حس قدرت نسل جدید با Insomniac | هفت چیزی که برای اولین بار در بازی Sunset Overdrive انجام می گیرد | گیمفا