چرا آقای Thomas Grip معقتند که مرگ در عناوین ترسناک بایستی به تعویق انداخته شود؟
در جدیدترین بلاگی که توسط سازندگان بازی SOMA ایجاد شده است آورده شده که مرگ روابط بازیکنان با عناوین سبک وحشت و بقا را تحت تاثیر قرار می دهد. این بلاگ که توسط مدیر پروژه ساخت SOMA در استدیو Frictional Games یعنی آقای Thomas Grip ارسال شده در آن اشاره هایی نیز به ویدئو سایت IGN وجود دارد که طی واکنش بازیکنان به هنگام تجربه بازی Alien: Isolation ثبت و ضبط می شده است. ایشان نوشته اند:
اگر این ویدئو را دیده باشید به راحتی متوجه خواهید شد که بازیکنان از مرگ زهره ترک نمی شوند در عوض مشغول خنده هستند و احساس راحتی بسیاری دارند. صحنه های مرگ در این عنوان تعاملی نیست که بیش از پیش حس یک تماشاچی بودن را به بازیکن انتقال می دهد.
با مرگ بازیکنان به این صورت، وحشت و تنش جای خود را به علاقه هر چه بیشتر برای به پایان رساندن یک مرحله می دهد. طبق صحبت های آقای Grip دیگر بازی Frictional Games یعنی Penumbra: Overture نیز چنین مشکلی را در صحنه های تعقیب و گریز ارائه می کرد و تجربه بازیکن به این ختم می شد که دائما یک بخش را تکرار کند تا در آن موفق شود. پس با این حساب سازندگان عناوین سبک وحشت برای نگاه داشتن ترس در بازی چه کاری می توانند انجام دهند؟ آقای Grip در ادامه متن خود آورده اند:
تنها راه این است که از به تعویق افتادن مرگ اطمینان خاطر حاصل شود. در بازی Outlast یک هیولا وجود داشت که شما را به یک طرف پرتاب می کرد که این خود فرصتی را برای فرار ایجاد می کند، چنین مکانیزمی در بخش داستانی بسیار خوب است. در Daylight هم در زمان وارد شدن آسیب شما صفحه تغییراتی را نشان خواهد داد و به این صورت شانس رهایی از دشمن را برای شما به وجود می آورد. هر دو روشی که با آن اشاره شد از راهکار بسیار مناسب برای افزایش ترس در بازی قلمداد می شوند. البته این نکته را هم متذکر می شویم که دیر یا زود یک مرگ باید صورت دیگر در غیر این صورت بازیکن سریعا فکر خواهد کرد که دشمنان خطر چندانی به همراه ندارند، چنین چیزی نیز اصلا خوب نمی باشد. به نظر من زمانی که مرگ رخ می دهد ما باید این حس تکراری بودن را از میان برداریم به عنوان مثال، ما در Amnesia پس از هر بار مرگ نقشه بازی را دست خوش تغییرات می کردیم که خود به ترس و حشت بیشتر ختم می شود.
طبق گفته های افراد حاضر در Frictional Games بازی بعدی یعنی SOMA دارای مواردی “بسیار بدتر از مرگ خواهد بود” ایده ساخت این بازی بر این اساس است که “مرگ پایان کار در بازی نیست اما تکرار آن به دفعات اعصاب خورد کن خواهد بود”.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
😐
شما فعلا ثایت کن بازیت خوب در می یاد بعد نظر بده
:heh: :-/