نقد و بررسی بازی Dark souls 2؛ نغمه ای از نفرین و مرگ
گفته شده که بازیهای ویدئویی روز به روز آسانتر از قبل میشوند. پیش از عرضهی بازی Dark souls شاید این جمله تا حد زیادی درست بوده، ولی پس از معرفی این عنوان، بازیهای به معنای واقعی کلمه “سخت” جانی دوباره گرفتند. بازی نخست ارواح تاریک با استقبال بسیار خوبی همراه شد و در جشنوارههای مختلف جایزههای متعددی را از آنِ خود کرد. حال نسخهی دوم این بازی نیز منتشر شده است، ولی آیا توانسته به خوبی نسخهی نخست خود ظاهر شود؟
نام بازی: Dark Souls 2
سازنده: From Software
سبک: اکشن نقش آفرینی
انجین بازی: Havoc Engine
ناشر: Namco Bandai Games
پلتفرم ها: PS3 – XBOX 360 – PC
یک نفرین، یک روایت، یک مرگ:
داستان نسخهی دوم هیچ ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با نسخهی پیشین خود ندارد. پس کسانی که نسخهی اول را تجربه نکردهاند نیز میتوانند از نسخهی دوم لذت ببرند. همانند دیگر بازیهای نقشآفرینی، قهرمان داستان یک شخص گمنام و بینام و نشان است. کاراکتر داستان به دنبال از بین بردن طلسم و نفرینی است که به آن دچار شده و برای این امر، دست به هر کار ناممکنی میزند و در نهایت سر از دنیای ارواح در میآورد؛ Drangelic، نام دنیایی است که ارواح به صورت جسمانی در آنجا وجود دارند و برای تبدیل شدن به قدرت برتر، از تمام خو و خصلت شیطانی خود استفاده میکنند. در طول داستان، کاراکترهای زیادی با قهرمان داستان ارتباط پیدا نمیکنند. کاشت روایی سکانسهای اولیه با پایان بازی ارتباط دارد و میتوان به کارگردانی بسیار خوب DS2 پی برد. در بازی هیچگاه به صورت مستقیم اشاره نمیشود که کاراکتر اصلی، فردی بسیار خوب یا بسیار بد است. در بازی نیز برخلاف سایر بازیهای نقشآفرینی، دیگر نیازی به شکلدهی اخلاق و روحیات کاراکتر دیده نمیشود. در DS2، انتخاب بر سر خوب یا شرور بودن نیست؛ بلکه بین شرارت و شرارت بیشتر است! سازندگان میتوانستند در کنار چالشهای گیم پلی و بقا، قسمتی را نیز به پرداختن به اخلاق و رفتار کاراکتر اصلی صرف کنند و بازیباز در اینکه کاراکتر بازی، یک قهرمان باشد یا یک ضد قهرمان، بتواند آزادانه تصمیم بگیرد.
یک نفرین، یک زندگی، یک مرگ:
انجین بازی، بر پایهی موتور فیزیک Havoc ساخته شده است. با این اوصاف باید انتظار تخریبپذیری واقعگرایانه را داشت و خوشبختانه، بازیباز به خوبی شاهد آن در وجب به وجب دنیای مردگان است، ولی دلیل نمیشود که چون بازی از لحاظ ظاهری عملکرد بسیار خوبی دارد، از لحاظ تکنیکی نیز بخش گرافیک مشکلی نداشته باشد! باگها کم و بیش در بازی وجود دارند، ولی باز هم خوشبختانه، در روند پیشروی گریبانگیر بازیباز نخواهند بود. نورپردازی در محیطهای بسته بسیار خوب بوده ولی در محیطهای باز، بازیباز اغلب سایههایی بدون منبع را شاهد خواهد بود. روایت داستانی بازی مانند اغلب بازیهای آقای میازاکی، بر اساس روایت محیطی و صحبت با شخصیتها صورت میپذیرد که جذابیت خودش را دارد. بافتهای بازی میتوانست بهتر از نسخهی پیشین باشد، ولی تفاوت چندانی قابل لمس نیست. تعداد لوکشینهای بازی نیز به نسبت مساحت آنها، قابل قبول است. نباید انتظار دنیایی همانند اسکایریم را داشت. دنیاهای عناوین Elder Scrolls قابل قیاس با دنیای Dark souls نیست! بر اساس محدودیتها و انعطافپذیری انجین بازی، ساخت و پردازش و گسترش دنیایی همانند Drangleic بسیار موفقیتآمیز بوده است.
یک نفرین، یک صدا، یک مرگ:
بخش موسیقی با وسواس بسیار زیادی پرداخته شده است و بازیباز تا حدی میتواند این وسواس را در هر بخش از دنیای مردگان درک کند. قطعهی شروع بازی در نقش کاراکتر اول را به یاد بیاورید! موسیقی بسیار آرامشبخش منطقهی Majula را به خاطر بیاورید! با همین موسیقی بازیباز ناخودآگاه درک میکند که تنها نقطهی امن باید “ماجولا” باشد و در واقع درست هم هست! در محیطهای بسته، بازیباز حتما تجربه شنیدن صدایی را خواهد داشت. سازندگان و تنظیم کنندگان موسیقی، تلاش خود را به نحو احسن انجام دادهاند. در کل نیازی نیست که افکتهای صوتی این نسخه، کمتر یا بیشتر از قبل باشد. مهم این است که با همین چند افکت، بازیباز دچار توهم های شنیداری میشود و اتمسفری موهوم، ترسناک و سرد، در ناخودآگاه بازیباز نقش خواهد بست. به جرئت میتوان گفت که ریزهکاریهای بخش افکتهای صوتی DS2 حتی در بازیهای ژانر ترسناک هم دیده نمیشود. موسیقیهای نسخهی دوم توسط Yuka Kitamura و Motoi Sakuraba نوشته شده و توسط خانم Emi Evans به اجرا در آمده است. از قطعات بسیار جالب و خوب این بازی، میتوان به The Lost Sinner، Scorpioness Najka و Looking Glass Knight اشاره کرد.
یک نفرین، یک سرنوشت، هزاران مرگ:
اگر گفته شود که بازی ارواح تاریک ۲ بازی سختی است، اشتباه کردهاند! بازی از آنچه که در مخیلهی شما میگنجد، سختتر است و با این که سختتر از هر بازی دیگری است، ولی لذت بیشتر آن، انگیزههای بیشتری برای تجربه کردن بازی را در اختیار شما قرار میدهد. سازندگان و طراحان مراحل بازی، از ابتدا بازیباز را تحت فشار و سختی قرار نمیدهند! بازی بسیار ساده شروع میشود و بازیباز، همانند دیگر بازیهای سبک نقشآفرینی، برای کاراکتر اصلی بازی، نام و کلاس جهت ورود به دنیای بازی انتخاب میکند. کلاسها نیز اکثرا آشنا و استاندارد هستند و همانند دیگر بازیهای نقش آفرینی از مبارز، شوالیه، جادوگر، راهزن و … تشکیل میشوند. بعد از ۱ ساعت گشت و گذار در دنیای مردگان، بازی چالشهای خود را رو میکند. قانون شمارهی اول بازی Dark souls ۲ این است که بازیباز در هر زمان میتواند وارد هر بخش شود و ماموریتهای جانبی و اصلی را انجام دهد، ولی هستهی اصلی پیشروی در بازی، به این شکل نیست و بدون استراتژی، بازیباز حتما و بدون شک شکست خواهد خورد. در وهلهی اول بازی فقط در مکانهای محدود و تعریف شدهای به نام Bonfire ذخیره میشود. این مناطق که اغلب کومهای آتش افروخته شده است، شاید در هر سرزمینی ۱ الی ۲ عدد وجود داشته باشد. بازیباز پس از گشت و گذار بسیار زیاد با پیدا کردن یک منطقهی ذخیره، آرامشی بسیار عجیب خواهد یافت. با استفاده از Bonfire، میتوان به مناطق دیگر نیز به صورت آنی منتقل شد. با هر بار استفاده از مناطق ذخیره، دشمنانی که در آن منطقه کشته شده بودند، دوباره احیا (Respawn) میشوند. اگر کاراکتر اصلی بازی کشته شود، طبق قوانین بازیهای آقای میازاکی، تا یک بار میتوانید به نقطهی مرگ خود برگردید تا روحهای خود را دوباره جمع آوری کنید و اگر دوباره در این مسیر کشته شوید، تمام آنها از بین میروند.
کاراکتر بازی، اژدهایان و هیولاهای ریز و درشت در دنیای مردگان، اکوسیستمی را تشکیل میدهند که میتوان آن را یک اکوسیستم بسته نامید. طراحان بازی، بازیباز را مجبور میکنند تا با هیولاهای ریز و درشت بازی روبهرو شود و پس از کشتن آنها، روح باقی مانده را جذب کند. زمانی که بازیباز توسط یکی از هیولاها کشته میشود، طبیعتا مقدار روحی که جذب شده نیز به اکوسیستم باز میگردد. برای ارتقای ابزارآلات و قدرتها نیز تنها روح مردگان کاربرد دارد. پس یک غفلت و ۲ مرگ پیدرپی می تواند زحمات چند ساعتهی شما را از بین ببرد. البته بازیباز میتواند در دنیای مردگان گشت و گذار داشته باشد و برای پیدا کردن ادوات جنگی تلاش کند. ضمن این که این آیتمها کمیاب هستند، تمام صندوقچهها هم صرفا به عنوان پاداش برای شما نخواهند بود! شاید از بدِ حادثه، صندوقچهای را باز کنید که حاوی طلسم است و صدمه فیزیکی به کاراکتر وارد میسازد یا بدتر از آن، شاید درونش یک هیولای میمیک باشد. با هر بار مرگ، بازیباز جریمه میشود و قسمتی از ظرفیت سلامتی خود را از دست میدهد و در نهایت ۵۰% سلامتی برای بازیباز میماند. در این حالت، چهرهی کاراکتر اصلی هم تغییر پیدا کرده و از یک انسان سالم، به انسانی شبیه به زامبی یا همان Hollow تبدیل میشود. با این حال، میتوان این جریمه های انجام شده را با آیتم Human effigy که کمیاب هم هست، حذف کرد. با استفاده از این آیتم، انسانیت فرد باز میگردد. آیتمهای دیگری نیز وجود دارند که سلامتی نسبی بازیباز را برمیگردانند و بازیباز برای پیدا کردن تکتک آیتمها به معنای واقعی کلمه باید تلاش کند.
باسهای بسیار زیادی نیز وجود دارند که شاید در اولین مصاف با آنها، طی چند ثانیه کشته شوید. نابودسازی هر باس، نیاز به یک استراتژی بسیار فکر شده و واکنشهایی سریع دارد. کاراکتر بازی میتواند در طول بازی عضوی از ۹ کاوننت موجود در بازی شود که هر کدام از این گروهها مزایایی منحصر به فرد دارند؛ به عنوان مثال، کاوننت Way of blue برای اعضا قابلیتی را فراهم میسازد تا در حین نبرد، یک روح آموزش دیده در یک بازهی زمانی معین، به کمک بازیباز بشتابد. نکتهی بسیار عجیب در بازی این است که دکمهای به نام pause در بازی وجود دارد، ولی بازی متوقف نمیشود! بلکه فقط رابط کاربری برای بازیباز به نمایش در میآید.
بازی Dark Souls 2 با وام گرفتن از موفقیت بسیار خوب و جهانی نسخهی پیشین و ارتقای بازی در بسیاری از جهات، توانست عملکرد و فروش بسیار خوبی داشته باشد. اگر به دنبال یک بازی واقعا سخت میگردید، اگر به دنبال یک چالش واقعی ولی در عین حال مجازی هستید، اگر میخواهید برای مدت زیادی درگیر گیمپلی یک بازی هیجانانگیز شوید، بازی Dark souls 2 را از دست ندهید. این بازی که برای کنسولهای Xbox 360، PS3 و PC در دسترس قرار دارد (دارای نسخهی نسل هشت نیز هست)، توسط استودیوی From Software ساخته و توسط Namco Bandai Games منتشر شده است.
آیا میدانستید؟
* آیا میدانستید که بدون آیتم Human Effigy نیز میتوان انسانیت خود را به دست آورد؟ برای جواب باید به Shrine of Amana رجوع کنید و یک ماموریت جانبی را انجام دهید تا بتوانید در صورتی که این آیتم را اصلا ندارید، وجههی انسانی خود را دوباره و رایگان به دست آورید.
* آیا میدانستید که در لوکشینهای بازی، دربهای مخفی بر روی دیوارها وجود دارد؟
* آیا میدانستید که در نسخهی دوم، ۳۱ باس فایت وجود دارد که یک بازیباز شاید چند باس را در مسیر خود نبیند و مجبور به جنگ نباشد؟
* آیا میدانستید سوزاندن آیتم Sublime Bone Dust در Bonefire، باعث میشود تا Estus Flask ارتقا یابد و منجر به افزایش حجم سلامتی در هر فلاسک شود؟
* آیا میدانستید قویترین کلاس از نظر تیم سازنده، راهزن (Bandit) و ضعیفترین کلاس، جادوگر (Sorcerer) است؟
* آیا میدانستید کلاس کشیش (Cleric) میتواند کاراکتر را شفا دهد؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
به نظر من این بازی رو یکمی زیادی بزرگش کردن.
شما باهاش بازی کردی یا همینطوری نظر دادی ?:-)
این بازی عشق است :inlove: :inlove: :inlove:
بله بازی کردم، ولی نه کامل، بازی که بری لبه پردگاه یک شمشیر بزنی بیافته پایین دره اون بازی نمیشه بیشتر اعصاب رو خورد میکنه حداقل در این سالها ، اصلا بازی سبک RPG کامل نیست، فقط شبیه RPG، بازی توی این سبک باید شبیه به Dragon Age باشه ولی اینجا بیشتر سبک Assassin Creed . فقط کافیه یک سایت مثل IGN هو بندازه بقیه هم دنبالش را میافتن، اگه منطقی فکر کنی.
منطق اینجا میگه که سبک بازی اساسین کرید با Dark souls متفاوته! 😐
بازی های نقش آفرینی، به خصوص ژاپنی به درد رده سنی M میخوره. بچه های دبیرستانی که الان عشقشون به اینه که واچ داگز بیاد و بشینن فرت و فرت هک بازی کنن و یا COD جدید بیاد و یه تفنگ خیلی خفن بگیرن دستشون و برن هدشات کنن مسلم هست که با بازی RPG به هیچ عنوان حال نمی کنن! من خودم زبان آموز ۱۵ ساله هام اصلا اسم اسکایریم، elder scroll، Dragon age رو نشنیدن. از کامنت های کاربرهای سایت و میزان نظراتی که بابت این نقد دادن میشه این قضیه رو فهمید.
بله شما درست میگید، خوب اولش خیلی دلم می خواست که ببینم این بازی چیه، دموهای بازی خیلی خوب بود ولی بعد از چند ساعت بازی کردن منصرف شدم،
به هر حال باید بگم دارم یک بازی سبک پلتفورم درست میکنم با فریم ورک Libgdx برای اندروید و شاید کامپیوتر، خوب حداقل بعد از این همه سال بازی کردن یک بازی ساز میشم.
از نقد شما ممنونم
من ۱۵ ساله هستم کی گفته اسم اسکایریم و dragon age را نشنیدم؟!؟!دراگون ایج را بازی نکردم اما اسکایریم را چرا!!اسکایریم یه شاهکار بود هیچوقت یادم نمیره اینقدر اسکایریم بازی کردم که حجم سیواش شده اندازه ی حجم بازی یعنی حدود ۱۵ گیگ منتظرم در یه فرصت دوباره بازیش کنم دارک سولز ۱ هم یه بار ریختم به قدری سخت بود پاک کردم به خودم گفتم بعدا میریزم با حوصله بازیش میکنم بهتره همه را جمع نبندید من الان کسی هستم که دارم ghosts بازی میکنم اما دیگه تموم کردنش برام مثل قبل جذابیتی نداره و ترجیح میدم همون اسکایریمو بازی کنم!!!
شاید هیچوقت این کامنت رو نبینی، ولی الان ۲۵ سالته :)))
به نظرتون من صاف برم سراغ این یا قسمت اول رو بازی کنم ؟ چون واقعا هوس یه بازی سخت کردم 😀
همین رو بازی کنین. حالشو ببرین 😀
اقا خردمندی ۱ اشتباه تو نقد هست. شما گفتید با هر بار استفاده از مناطق ذخیره، دشمن هایی که کشته شده بودند دوباره احیا (Respawn) می شوند.اما بنده تو مناطقی مثل forest of fallen giants یا man wharf یا tower of flame چندین بار همه را کشتم و بعد از استفاده از مناطق ذخیره اون هیولا ها دوباره respawn نشدن و برای همیشه نابود شدن.میشه توضیح بدین.من نسخه ۳۶۰ رو بازی می کنم.
باس فایت ها و دشمنان قوی که خیلی کم در بازی پیدا میشه بعد از کشته شدن دوباره زنده نمیشن فقط اون دشمنایی دوباره احیا میشن که عادین و تو بازی به وفور یافت میشن
بازیش خوبه ولی واسه کسی که عاشق این سبک باشه هر کسی نمیتونه بازیش کنه
میگم نمیشه با همون شخصیت اصلی اول بازی جلو رفت ( دیگه مثلا کاراکتر طراحی نکنی ) نمیشه؟
این بازی واقعا حال داد :yes: ممنون از نقد :yes: :yes:
بازی سختیه واقعا یکم اعصاب خورد کنه.ولی خوبیش به همینه خیلی وقت بود این جوری تو یه بازی گیر نکرده بودم.ممنون بابت نقد :yes:
با بازیش حال نکردم :no:
اول اینکه نقش آفرینیه و من اصلاً با نقش آفرینی حال نمیکنم
دوم اینکه سختی بازی اصلاً منطقی نیست و رو اعصاب راه میره
منم خو اصلاً اعصاب ندارم :evilgrin:
نوش جون طرفداراش باشه
بازیش خیلی سخته ولی در عین حال جذابه
آیا میدانستید ها جالب بود
موندم بازی کنم نکنم ?:-) ?:-)
یه یک ساعت دیگه شروع می کنم به بازی :rotfl:
می خواستم برا اولین باری تو یه بازی rpg جادوگر باشم 😐
زیاد اهل نظر دادن نیسم
ولی از پارسال منتظر این بازی بودم
همونطور که رسول آقا تو نقد گفتن بازی بر پایه ی سختی طراحی شده ولی سازنده های بازی برای سختی یه فکری کردن و اون هم آی کیو افراده
تو این بازی باید فکرتو به کار بندازی تا بتونی دشمناتو شکست بدی
مثلا بعد از ۲۰ دقیقه بازی میرسی به محل Majula
از یکی از قسمتاش که مثل معبد ماننده بری پایین و در و باز کنی میرسی به یه قلعه متروکه که پند تا شمشیر زن که جثشون ۳ برابر ماس منتظر ما هستن و باید اونا رو کشت
اول من از دستشون فرار میکردم ولی دنبالم میومدن تا اینکه فهمیدم زمان حمله باید دقت کرد و از نقطه ضعفشون استفاده کرد
مثلا شمشیر زنا که سپر دارن یه حملشون به صورت سه ترکیبیه
وقتی ترکیب سوم رو زدن باید سریع بری ۲ تا ضربه بزنی و سریع از سمتی که شمیشیر دستشونه بپری پشتش تا دوباره همین کار رو تکرار کنه و شما هم …
در کل بازی خوبیه از cod و medal و … خیلی بهتره به قول بازی سازاش ما بازی رو میسازیم تا بازیکن باهاش یه خورده کلنجار بره نه مثه cod که بچه سه ساله هم موس رو بگیره دستش میتونه آدم بکشه
پیشنهاد میکنم حتما بازی کنین
در مورد کلاس ها هم ، همونطور که رسول جان نوشته بودن عیار (Bandit) قویترینه
چون از نظر جسمانی ، خون ، سرعت ، قدرت به نسبت از بقیه بهتره ( منظورم اینه که در کل بهتره )
ببخشید زیاد شد دیگه 😀
والا همه میگن کلاس نایت از همه بهتره :pain:
آی کیو رو با این بازی مشخص نمیشه کرد، این بازی شاید برای عکس العمل خوب باشه ولی برای آیکیو باید یک سری تستهای چند روزه اونم نه کاملا دقیق مشخص میکنن میشه.
یک آیکیو خوب هیچ وقت زمان زیادی رو با بازی کردن زیاد تلف نمیکنه.
داداش شما اول بازی اصلا نباید بری اونجا ! 😕
اول بازی اگه بری اونجا که نابود میشی به معنای واقعی!
البته من خودمم دفعه ی اول رفتم اونجا .یکی از دوستان بهم گفت باید بری به جنگل Giant نمی دونم چی چی ! وقتی راهش رو پیدا کردم فهمیدم خیــــــلی اشتباه رفته بودم! :laugh:
تو جنگله دشمنا آسون ترن. بعد که درست و حسابی لول آپ کردی شخصیتت رو ، برو بزن اون گنده های بی خاصیت رو از صفحه ی روزگار محو کن! :laugh:
با لِوِل ۱۶۱ بعده ۵۰ ساعت تمومش کردم nashadra باسه اخرو دفه ۵ام زدم ، بازیش بی نظیر بود
بازیه عالیه ای ولی ســـخت :yes: :yes: :yes:
من که یک رب بازیش کردم از هرچی بازی بدم اومد. :no:
ممنون بابت نقد.
:quiet:
خیلی باحال بود تقریبا یه ماهی سرمو گرم کرد ۳ بار رفتمش :evilgrin: :evilgrin: :yes: :yes: :yes:
این بازی هنوز ۱۱ روزه اومده اونوقت ۱ ماه شمارو یک ماه سرگرم کرده؟؟ :laugh: بعد شما تونستی ۳ بار تمومش کنی؟؟؟؟ :rotfl: :rotfl: :rotfl:
اول بازی رو بگیرید بعد بازی کنید ببینید چقدر سخته بعد بیاین بگین ۳ باز رفتم.آخه امکان نداره 😛 😛 😛
لااقل میگفتین یک بار :no: :no: :no: :no: :no:
تسخه ی پی سی تازه اومده وگرنه نسخه ی کنسولی یک ماهه اومده.
راستس ممنون بابت نقد دو بار تمومش کردم
برا ۳۶۰ چن روز قبل عید اومد نمیدونی الکی نپرون
اصن نیازی هم نیس باور کنی
ممنون آقای خردمندی مثل همیشه بی نقص و بی عیب. قسمت آیا می دانستید جالب بود :yes: من که تن بازی سخت رو ندارم وگرنه حتما بازیش می کردم 😀 :yes:
تشکر فراوان. :yes:
از این بازی راحت تر وجود نداره تا نصفش رفتم دو روزه (با ترینر 😀 😀 😀 😀 )
ای ول :razzmad:
dark souls
فوق العادس
فقط باید وارد دنیاش بشی و بهش عادت کنی
من که باهاش زندگی کردم
هم ۲ هم ۱
هنوز وقت نکردم بازیش کنم. :-((
ممنون بابت نقد. 😉
ممنون آقای خردمندی
سر این بازیها باید آدم به اعصابش مسلط باشه
یکش رو بازی کردم ولی فکر نکنم وقت کنم سراغ نسخه ی دوم برم!
توی دارک سولز ۲حالت پیش میاد:یا ادم بیخیال ادامه دان میشه یا کل وقتشو هدر میده تا تمومش کنه!
به هر حال ممنون
خبری از قیمه نیست؟!!!
من یکشو بازی کردم اولش ی هیولا بود بد دیگه نتونستم اونو بکوشم جلو تر برم دوشم که اومد ps3دادم رفت الان ps4دارم اینو بازی نکردم ولی کلا الکی سخت بازیش :laugh:
مرسی بابت نقد خسته نباشید خیلی منتظر این نقد بودم 🙂 :yes: :yes:
واقعا این بازی نامیدم کرد
شروع بازی خیلی بی سروته بود شما این رو با skyrym مقایسه کنید
بعد از به جا میگذری چندتا موجود دارن واسه خودشون بازی میکنن(نکته اگه اونا دشمنن پس چرا کاریت ندارن)و با یه تماس شمشیر همه میریزن سرت :laugh:
بعد گرافیک بازی واقعا ضعیف بود
گیم پلی نامید کننده :no:
طرف نمیتونه شمشیرش حرکت بده اصلا به دشمناش اصابت نمیکنه :no:
این بازی از سایت های معتبر امتیاز بالایی گرفت چون پر از نمادهای فراماسانیه
از اون هبولای تک چشم اول بازی بگیر تا اون اژدها :no: :no:
وگرنه بازیش چرت بود
داداش واقعا نظرت بی منطقه و تو ی نوب به تمام معنایی
از این چرت تر بازی ندیدم از وقتی اینو بازی کردم نسبت به همه بازیها بدبین شدم
مشکل من تو این بازی با سختیش نیسهت با بی سر و ته بودنشه لباساشم که دیگه نگو مثل جل خر گرافیکشم داغون یارو هم تو بازی مثله میش راه میره اصلا نمیدونم namco چرا تا حالا ورشکست نشده :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:
بازی خیلی عالی بود ، ۴۵ ساعت طول کشید تموم بشه ، البته من توی xbox تموم کردم و تمام درهای قفل بازی و سوراخ سمبه هاشو کشف کردم ۲ باس مخفی داشت یکی پادشاه وندریک و اژدهای خشمگین و چقدر راه های مخفی داشت این بازی ، و باید اعتراف کنم این بازی رو من با کد تقلب رفتم مثل ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ سول و دارا بودن هر آیتم بازی که لازمم می شد ، باز هم گیر کده بودم !!
دوستان هر کس می خواد این بازی رو با تقلب توی xbox , ps3 بازی کنه و هر جاش رو گیر کرد و هر جاش که گنگ بود توی بازی، می تونه به ایمیل ام پیغام بده k.aveh@yahoo.com 😀 راهنماییش کنم آین هم کد تقلب بازی:
http://gyazo.com/47795787fafaaeb57a321af804d63f0f
http://gyazo.com/6c1f2f486d299500173df8c26302a318
http://gyazo.com/e4304206b39c91faced059de6b0dca9e
http://gyazo.com/e4304206b39c91faced059de6b0dca9e
ی باس مخفی دیگه هم داره ک از همشون سخت تره و باید برا زدنش اول ۳ پیرمردی ک رو ویلچر هستنو تو بازی پیدا کنی و…
خود غوله تا برسی بهش کلی مکافات داره دیگه چ برسه ب خودش
حتما باید این نسخه رو امتحان کنم :yes: :yes: :yes: :yes: :laugh:
من نسخه ی اول رو بازی نکردم ولی دومی رو میگیرم چون متای بازی شده ۹۱ 😮 :yes:
یک پیشنهاد واسه دوستانی که نسخه اول رو بازی نکردن و میخوان رو PC بازی رو تجربه کنند. به هیچ وجه سمت نسخه کرک بازی نرید چون مطمئن باشید بعد از BOSS FIGHT اول بازی رو ول می کنید، اما با استفاده از امکانات انلاین بازی میتونید راحت تر بازی رو جلو ببرید .
در ضمن نسخه steam انتی چیت والو داره پس بیخیال چیت هم بشید .
یه کم بیشتر توضیح بده متقاعد شم برم تو استیم بازی کنم. ?:-)
از اونجا که گفتی توضیح بده برات بگم که اگر انلاین باشی قبل از Boss Fight ها میتونی پلیر های انلاین دیگه رو summon کنی با دو نفر دیگه بری بزنی که کارتو خیلی راحت میکنه. اما اگه افلاین باشی در صورتی که عضو blue covenant باشی قبل از prime boss fighta فقط میتونی یه نفرو با خودت ببری که چون هوش مصنوعی اصلا خوب نمیجنگه و فرقی با تنها بودن نداره. حتما انلاین رو امتحان کن واقعا خوبه من خیلی لذت بردم
ممنون بابت جوابت 😀 حالا نظرت چیه واقعا ارزششو داره؟اصلا چقدر باید هزینه کنم؟
بازی واقعا عالیه اگر اهل classic RPG باشی واقعا لذت بخشه. prime boss ها رو وقتی میزنی حسه پیروزی که بهت دست میده تو هیچ بازی تجربه نکردی و نخواهی کرد از نظر فنی هم به نظر من خیلی فیکسه نه افت فریم نه کرش هیچ مشکلی نداره.
هزینه هم من پیش خرید کردم ۱۴۰ البته الان فکر کنم رفته بالاتر قیمت
:inlove: :yes: :yes: :yes:
بازی سخت مشکلی نیست . من واقعا با بازی های سخت مشکلی ندارم . چیزی که اذییت میکنه بی هدفی گشتن تو محیط های rpg هست مثلا تو اسکایریم . وقتی میفهمی اژدها زاده هستی باید بری به یه مدرسه که ۴ تا جادوگر هستن که بهت یاد بدن . واقعا اون همه وقت صرف کردن برای راه رفتن منطقی نبود .بحصوص که یه یتی هم اونجا بود که میترکوندت دوباره از اول.
ساعت ها دنبال یه ایتم گشتن کار بیخودیه . بازی باید بتونه هر لحظه یه تنوعی ایجاد کنه . با کمی ارفاق میشه deus ex رو نقش افرینی نامید و این بازی قشنگه چون از شدت های میلیون کیلومتری ویچر و بیکاری اسکایریم خبری نیست
ولی با این حال نقد زیبایی بود و منو جذب کرد
:laugh: :laugh: از طرز حرف زدنت خوشم اومد اونجا که گفتی یتی میاد اون یتی نیست ترول هستش :laugh: اما نظرتو قبول ندارم میدونی چرا شاید برای تو دنیای بزرگ ازاد پر از راز رمز جذاب نباشه اما برای خیلیها. مثل من واقعا زندگیه درسته یه ایتمو بایدخیلی راه بری تا بدستش بیاری اما در طول مسیر چند تا ماموریت جدید، ایتم جدید خیلی چیزای دیگه هم بدست میاری و در اخر هم بگم برای بازی های نقش افرینی حتما باید زبان انگلیسیت خوب باشه تا لذت ببری
من نقش افرینی بازی میکنم . خیلی هم روش وقت میزارم . اما اصولا تمومش نمیکنم. دنیای ازاد پر رمز و راز مشکلی نیست . که از یه اوپن ورد هیجانی بدش میاد . اما برای مثال ویچر دو . مرحله ای که من بازی رو ول کردم یه جا بود که باید یه الف جنگل رو از اتهام قتل مبرا میکردی . بعد این کار باید تو جنگل پیداش میکردی اما حتی یه علامت هم روی مپ نمیومد من چطوری اونو پیدا کنم اخه ؟؟؟ همه ملمورت هام نصفه موند بعدم بازی رو پاک کردم . حالا هم دارم کتابشو میخونم
مثل همیشه زیبا بود.
دارم همین الان دانلودش می کنم ۱۲ گیگه! :yes:
خیلی ممنون بابت نقد و بررسی
خیلی خوب بود. ممنون :yes: :yes: :yes:
من حدس میزنم یه سری از دوستانی که از بازی خوششون نیومده ، یا راه رو اشتباه رفتن یا کمتر از ۳۰ دقیقه بازی کردن!
یه کم طول میکشه آشنا شی با بازی ! ولی بعدش قشنگ میشه! :snicker:
اقایونی که میگن این بازه مزخرفه یا حال نمیده اینو بدونن که چون ما جزو اقلیت هستیم و نخواستیم زورکی به خودمون به خاطر امتیاز چند تا سایت تحمیل کنیم که با باری خوبی طرفیم اینجوری معرض حمله قرار میگیریم وگرنه بازی که از هدف خودش یعنی لذت دور بشه بازی نیس… خیلی از کسایی که از بازی تعریف میکنن بدونه اینکه حودشون بدونن دارن بازی رو به خودشون تحمیل میکنن (قابل توجه که من DARK SOULS 1 رو تموم کردم) :no: :no: :no:
داداش حرف دلمو زدی :yes: :yes:
اقا خردمندی ۱ اشتباه تو نقد هست. شما گفتید با هر بار استفاده از مناطق ذخیره، دشمن هایی که کشته شده بودند دوباره احیا (Respawn) می شوند.اما بنده تو مناطقی مثل forest of fallen giants یا man wharf یا tower of flame چندین بار همه را کشتم و بعد از استفاده از مناطق ذخیره اون هیولا ها دوباره respawn نشدن و برای همیشه نابود شدن.میشه توضیح بدین.من نسخه ۳۶۰ رو بازی می کنم. :-/ :-/ :-/ :-/
این اتفاق بعضی جاها و برای دشمنای سرسخت میوفته.
نه همه ی دشمنا
غول ها و بعضی دشمنای خاص (مثل همون شوالیه که توی forest of fallen giants بودش ) دیگه respawn نمی شن
مگه این که یه آیتم که اسمش رو یادم نیست تو بان فایر اون ناحیه بسوزونی.
نه مربوط به دشمن خاصی نمیشه همون دشمن های عادی رو هم اگه به دفعات زیاد بکشی دیگه respawn نمیشن دلیل هم اینه که بعضیا اعتراض کردن اینجوری میشه souls به راحتی stack کرد دو نفذو بزنی بری bonefire دوباره بزنی …
واسه همین بعد چندبار دیگه respawn در کار نخواهد بود من خودم forest of giants رو کلا خالی کردم 😀
ممنون نقد و بررسی ت فشنگ بود…عاشق بازی سختم :yes:
ممنون بابت نقد.
من ترجیح میدم بشینم هک کنم و یا با خنجر مخفی این و اونو بکشم. 😉
بازی سخت هم بمونه واسه اونایی که وقت و حوصله زیادی دارند.
اقای خردمندی این بازی جزئ سخت ترین بازی ها است من که خودم عمری هم با این بازی های نقش افرینی سر و کله زدم به شما می گم دلیل نمیشه هر کی از این بازی خوشش نیاد بازیکن نیست و سنش کم باشد چون این بازی برای هر بازیکنی ساخته نشده در ضمن نقد هم عالی بود :yes: :yes: :yes:
من بازی بردم خونه یکی از فامیلا جا مونده باید برم بیارم برم ببینم چه جوری
خیلی ممنون آقای خردمندی بی نقص بود! :yes:
دارم بازیش می کنم و وقتی بازیش میکنم میگم کسی تو اتاق من نیاد!
ولی نسخه اول بیشتر رو اعصاب بود.
تو بازی با کدوم کلید دفاع میگیره اگه کسی میدونه بگه
بازیش خیلی رو اعصاب آدم رژه میره
تا چند ساعت بعد از بازی کسی نباید بیاد دور و برم و گرنه اونو هم میکشم :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff:
:beatup: من تقریبا اخراشم ولی وقتی تو اینه نگاه میکنم موهام سفید شده یه ذره ام چروک افتاده تو صورتم کسی میدونه چرا لطفا جواب بدید
دلیلش رو تو نقد توضیح دادم!
با هر بار مرگ و میر و respawn شدن، خصلت انسانی کاراکتر کمتر میشه و تبدیل به یک نکرومانسر میشه تقریبا. ۵۰% hp میشه پایه سلامتی کاراکتر. میشه با آیتم human effigenty حالت انسانی رو برگردوند به روز اول.
من تازه میخوام شروع کنم،نقد خوبی بود ممنون
من که از این بازی خوشم نیومد{نظرشخصی}
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
آخر نفهمیدم انسان شدن چه فایده ای داره ?:-)
من که از نسخه یکش اصلا خوشم نیومد سرباز هایی که کشته بودمشون موقعی که سیو تو خود همون بازی رو میزدم و شمشیرش رو میزد به زمین وقتی نگاه میکردم میدیدم که تموم سربازایی که یک ساعت وقت گذاشته بودم کشته بودمشون همگی زنده هستن و دارن سلام میرسونن.
وقتی که اینو دیدم فهمیدم که الکی دارم اینا رو میکشم چون از اولین دشمنی که کشتم همگی با سیو کردن بازی زنده میشن.
یه چیز دیگه من که فکر کنم بستگی به لول بازی هم داشت یعنی هر چی که قوی تر میشدی دشمنات هم قوی تر میشدن مثلا اگه لول ۱۰ بودی و با یه ضربه یه سربازی رو میکشتی تو لول ۱۵ همون سرباز رو باید حداقل ۴-۵ دفعه میزدی تا بمیره.
اشتباه میکنی اون دشمنات نبودن که قوی میشدن تو بودی که داشتی ضعیف میشدی!وقتی میمیری توان زرهت میاد پایین و باید حتما تعمیرشون کنی وگرنه فاتحت خوندس! اگه خواستسی دوباره بازیش کنی بگو کمکت کنم 😀
گیر کتی=گیر کردی
اوکی داداش.از اینکه راهنمایی کردی ممنون :)))
چرت ترین و مسخره ترین بازی تو عمرم :no: :no: :no: :smug:
بهترین بازی دنیا 😀
تموم کردن این بازی پشتکاری عظیم میخواد
آقا این بازی بی نظیره. اگه میخوای معنی سختی رو بفهمی حتما این بازی رو تموم کنین. من سه بار بازی رو تموم کردم. تموم کردنش پشتکار میخواد ، تلاش میخواد ، هوش میخواد ، زرنگی میخواد ، شجاعت میخواد. در هر سناریو باید حواست به همه چیز باشه از ریز تا درشت که نبازی. و این بازیی هستش که مرگ تو اون اهمیت داره. 😀 😀 😀 بیشتر بازی ها بعد از اینکه میمیری دوباره عین قبلت بر میگردی ولی تو این بازی باید حواست باشه. 😀
متاسفانه نویسنده بدون این که به منابع اصلی راجع به بازی سری بزنه و از روی تحقیق مطلب رو تهیه کنه فقط با تکرار کردن ویژگیهای بازی و تجربۀ شخصی متن رو به پایان رسونده. از اینکه وقت گذاشته شده و به این بازی عمیق و اصیل پرداخته شده خیلی خوشحالم ولی دارک سولز نه راجع به شرارت و شرارت بیشتره و نه درانگلئیک سرزمینیه که ارواح توش حضور فیزیکی دارن. داستان این بازی حکایت طولانی ای داره که اتفاقا به قسمت اول و سوم بازی کاملا ربط داره. امیدوارم دوستان عزیز تحقیق کنن و اگر مطلبی هم به انگلیسی بود از دوستاشون کمک بگیرن تا بیشتر از این پروژۀ عظیم و خلاقانه لذت ببرن
مردم دیدگاه های متفاوتی دارن، مثلا خود من نه به خاژر سختیش ! به خاطر افسانه ای و تخیلی بودنش گذاشتمش کنار، اینقدر سخته که حتی نتونستم تو بازی یه نفرو بکشم، فقط فرار میکردم .lol . به غیر از اعصاب ، یه آدم بیکار میخواد یا شایدم با حوصله، ترجیه میدم بازی واقعی با سبک امروزی انجام بدم تا یه بازی تخیلی، نظر شخصیمه و به دیدگاه همه احترام میذارم
به نظر من باید بهش بیشتر نمره میداد چون واقعا بازی خوبیه
دوستانی هم که میگن سخته باید کمی بازی کنن تا بازی براشون کمی راحت بشه ولی با این حال هنوز هم سخته و شما خیلی باید باهوش باشین و با خرید زره و … خودتون رو تقویت کنین تا زود کشته نشین
تو نقد دیگتون از دارک سولز که بهش ۹۵ دادین تو این نقد ۸۸ براش کمه بنظرم تو این نقد بهش کم نمره دادین و داستان بازی که خیلی پیچیده بود
میگم دوستان میشه بگید کاربرد ارواح چیه؟!دمتون گرم
😐 . میدونم ممکنه اینو نبینی . ولی ارواح تو بازی نباشه تو لول ۱ میمونی . خیلی مهمن
بچه ها برای شروع بلاد بورن بهتره یا سری سولز؟! کدوم آسون تره؟!
هیچ کدوم از همدیگر آسانتر نیست . فقط حرکت کاراکتر توی بلادبورن سریع تر است البته در مقابل حرکت باس ها هم سریع تر هست. در کل همشون رو یکی ساخته.
این بازی یه شااکارههههههههش
شاهکااااار
شاهکاااار
شاااهکااار
ششاااهکاااار
اسطورهههه
معرکهههه
خدای rpgg
خدای سولز
اخرت گیمممم
بیستته
متاش باید ۱۰۰ میشد
خیلی عشقه
اونلییم که میگین بازیش بی سرته هست باید بگم شما خودتون به بازیای بی سرو ته عادت کردین اینم بی سروته میبینین.تامام