موسیقی: Machinarium
عناوین مستقل از دیرباز جایگاه ویژهای در صنعت بازیسازی داشتهاند و همیشه بهعنوان مکانی جهت به نمایش گذاشتن ایدههای ناب به شمار میروند. یکی از این عناوین مستقلِ خوشساخت که در سال ۲۰۰۹ منتشر گردید، بازیِ Machinarium بود. امروز با بررسیِ موسیقی متن این عنوان در خدمت شما عزیزان خواهیم بود…
Machinarium عنوانی پازلی ماجراجویی بهصورت اشاره و کلیک میباشد که با استفاده از موتور بازیسازیِ Adobe Flash توسط استدیوی Amanita Design ساخته و در سال ۲۰۰۹ برای پلتفرمهای Microsoft Windows، OS X، Linux، PlayStation 3، PlayStation Vita، iPad 2، BlackBerry PlayBook، Android و Windows Phone 8 به انتشار رسیده است. عنوانی خوشساخت که با گرفتنِ نمرات ۸۴ و ۸۵ از بیشاز ۲۳ نقد از سایتهای GameRankings و Metacritic، توانست نظر مثبتِ منتقدان و گیمران را به خود جلب نماید.
موسیقی متنِ عنوان Machinarium که آهنگسازی آن بر عهدهی آقای Tomáš Dvořák بوده است، مجموعهای پر زرق و برق از آثار تلفیقی از سبکهای الکتروآگوستیک و کلاسیک میباشد که بسیار فراتر از سطح انتظار خود پدید آمده است. این آلبوم بسیار زیبا تنظیم گردیده است، تا حدی که شنونده میتواند برای ساعتها به آن گوش فرا داده و با شنیدن آن به سطحی بالاتر از شناخت، در خصوص این سبک موسیقی دست یابد.
آقای Tomáš Dvořák که با نام هنریِ Floex مشغول به فعالیت در عرصهی موسیقی میباشند، کلیه عملیاتِ نوشتن، تنظیم، میکس و تهیهکنندگیِ آلبوم موسیقیِ متن این عنوانِ ماجراجویی را بر عهده داشتهاند. ضبط و مسترینگ این آلبوم نیز توسط آقای Matouš Godík در استدیوی Zka4t شهر پراگ انجام شده است. ایشان همکار و همگروهیِ آقای Tomáš Dvořák نیز هستند که پیش از این با یکدیگر در گروهی بنام Ema Tomatucha فعالیت داشتهاند.
این آلبوم دارای ۳۹ قطعه بوده و در قالب سه CD منتشر گردیده است که CD اول آن حاویِ Official Soundtrack و CD دوم Bonus EPها و CD سوم آن حاویِ Extrasها میباشد؛ البته آلبوم LP آن شامل ۱۴ قطعه بوده که در ماه اکتبر ۲۰۰۹ منتشر گردیده است.
یکی از آثار منتخب ما قطعهی Nanorobot Tune میباشد که با استفاده از سازهای الکتریک تنظیم گشته و علاوه بر ملودی که توسط کیبورد نواخته میشود، مملو از افکتهای زیبایی میباشد که با حال و هوای این عنوان کاملا همخوانی دارند. آواخوانیِ این قطعه نیز توسط خانم Veronika Vlková اجرا شده است.
[jwplayer config=”player” mediaid=”144064″]
Mr. Handagote از آن آثاری است که به صورت تلفیقی از سازهای آگوستیک و الکتریک تنظیم گشته است. ریتمهای شکستهای که توسط Drum Programing ساخته شده، بههمراه ملودیِ صداسازی شدهی کیبورد، اثری ناب را پدید آورده است که شنیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.
[jwplayer config=”player” mediaid=”144065″]
با شنیدن قطعهی Gameboy Tune ناخودآگاه بهیاد کنسولهای دستی میافتید. قطعهای خوشساخت که سرشار از افکتهای شاد و مفرح میباشد و لحظات شیرینی را در حین بازی برای گیمر پدید میآورد.
[jwplayer config=”player” mediaid=”144066″]
از دیگر قطعات زیبای این آلبوم میتوان به Clockwise Operetta ، The Elevator و The Black Cap Brotherhood Theme اشاره نمود که شنیدن آنها را به شما عزیزان پیشنهاد مینمائیم.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
آخر بازی بود این آخرم تمومش نتونستم تمومش کنم 😀
خیلی سخت بود خدایی، واقعا فکر فوق العاده بالایی میخواد، هنوزم تمومش نکردم 😀
بازی خیلی قشنگی بود
با تمام سختی هاش تمومش کردم
روزی که تمومش کردم جشن گرفتم 😀
هر کی بازیش نکرده نصف عمرش بر فناست :snicker:
:yes: :yes:
به نظر من قشنگ ترین بازی تو سبک خودشه
هنوز هیچ بازی مثل این ندیدم :yes: 😎
سخت ترین قسمتش ، دوزش بود ، خیلییییییی سخت بود ! :-X :sarcasm: 🙄 😮