گیم ایرانی برای رشد و پویایی نیازمند حمایت قاطع دولت و تخصیص بودجه مناسب است
تولیدکننده بازی رایانهای مقاومت خرمشهرگفت: گیم ایرانی برای رشد و پویایی نیازمند حمایت قاطع دولت و تخصیص بودجه مناسب است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حسین آزادپور با بیان اینکه صنعت گیم کشور صنعتی نو پا است، افزود: گیم ایرانی نیازمند حمایت قاطع دولت، تخصیص بودجه مناسب، حضور موثر و پیوسته در جوامع بین المللی گیم، ارتقاء سطح آگاهی جامع در خصوص بازی و جایگاه آن و قوانین مربوط به کپی رایت، متحد ساختن همه بازیسازان و تشکیل جلساتی با موضوع راهکارهای ارتقا سطح بازی سازی ایران وحمایت از تمامی بازیسازان و تشکیل صنف بازی سازان است.
تولید کننده بازی رایانه ای مقاومت خرمشهر به وضعیت بازار گیم کشور اشاره کرد و گفت: بازار گیم به دلیل عدم وجود قانون کپی رایت برای بازی خارجی و عرضه آنها با قیمتی بسیار کمتر از قیمت اصلی، وضعیت بسیار خوبی برای توزیع کنندگان و مصرف کنندگان دارد اما در مقابل برای تولیدکنندگان داخلی که محصولشان می بایست با محصولات با کیفیت خارجی که با قیمت ارزان به بازار عرضه می شود، وضعیت مناسبی ندارد.
وی توزیع مناسب گیم در بازار های داخلی و خارجی را در گرو قوانین کپی رایت و وجود توزیع کننده های قدرتمند با شبکه پخش گسترده دانست.
آزادپور به نقش تبلیغات در رونق بازار گیم اشاره کرد و توضیح داد: تبلیغات تاثیر بسزای در رونق بازار دارد به طوری که به جرات می توان گفت بدون تبلیغات رونق بازار امکان پذیر نیست خصوصا بازی که به عنوان محصول و ابزار فرهنگی موثر شناخته شده است.
تولیدکننده بازی رایانه ای مقاومت خرمشهر افزود: حمایت از بازی رایانه ای و گسترش آن در سطح بین المللی در گرو ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان داخلی و خارجی است.
آزادپور به اختصاص بودجه برای سرمایه گذاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای در زمینه توسعه و تولید گیم اشاره کرد و توضیح داد: از آنجایی که بودجه بنیاد محدود بوده بهتر است که سرمایه گذاری بنیاد بر روی بازی های کو چک و با کیفیت قابل رقابت در بازار جهانی باشد، نه بازی های بزرگی که به علت عدم اختصاص بودجه کافی از کیفیت لازم برخوردار نمی شوند و باعث بدبینی مخاطبین به صنعت بازی سازی ایران و همچنین سر خوردگی تیم سازنده می شود.
وی با یادآوری اینکه می توان شرکت های بازی سازی را در مسیر استاندارد کردن محصولاتشان پیش برد، گفت: برگزاری جلسات هم اندیشی، هدایت بازیسازان به ساخت بازی هایی منطبق با توان بودجه شرکت ها و اصلاح بازار گیم از نکاتی است که با توجه به آن تولیدکننده می تواند رقابت مناسبی داشته باشد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
نظرات
خودم بهشون وام مدت دار ۲۰ ساله می دم
شایدم بعد ۲۰ سال نخواستم پولش را :rotfl: :kissed:
همینجوری هم بودجه کم دارن کم مونده از جیب ملت بدزدن بعد بیان به بازی سازی بودجه بدن :no:
جون ما بیخیال پول مردم میخورن اخر هم شمشیر نادرو میسازند
خداییش بازی های اینا بیشتر به انیمیشن هوشمند میخوره تا بازی واقعی :no: