توجه به متای بازیها، به صنعت بازیهای رایانهای لطمه وارد میکند!
Mike Bithel به همراه Chris Delay و Dan Pinchbeck در یک بررسی جدید به موضوع توجه بیش از حد به امتیازات سایت Metacritics و ضررهای وارده از این طریق به صنعت بازی های رایانه ای پرداخته اند. با ما همراه باشید…
اهمیت امتیازات سایت Metacritic مسئله ای است که در گذشته بارها و بارها مورد بررسی و بحث قرار گرفته است. مهمتر اینکه سازندگان و توسعه دهندگان و حتی ناشرین بازی های رایانه ای یک Metacritic خاص را مد نظر می گیرند و برای رسیدن به آن جایزه ای تعیین می کنند.
بررسی اخیری که درباره ی نفوذ این سیستم امتیاز دهی به صنعت بازی های رایانه ای در قالب Games™ انجام گرفته است با حضور سازنده ی عنوان Thomas Was Alone یعنی آقای Mike Bithel، سازنده ی Prison Architect آقای Chris Delay و نهایتا آقای Dan Pinchbeck از عنوان Dear Esther بوده و توجه و اهمیت Metacritics را مورد نقد قرار داده است.
آقای Bithel در ابتدا تایید کرد که:
من، شخصا بر روی عناوین بسیاری کار کرده ام که نمی خواهم نام ببرم؛ در برخی از این استودیو ها، ناشرین برای تیم توسعه ی بازی جوایزی تعیین می کنند که در صورتی که بازی بتواند Metacritic خاصی را به دست آورد جایزه ی مذکور از آن کارمندان خواهد بود!
Pichbeck ادامه داد:
اگر شما بخواهید با این جوایز شوخی کنید و یا انها را مورد نقد قرار دهید، آنگاه شما کم عقل و جاهل هستید!
Delay با این امر که اگر قرار است جایزه ای پرداخت شود، بهتر است که با توجه به فروش عنوان در نظر گرفته شود؛ اما آقای Bithel ادامه داد که ممکن است بحث در نظر گرفته شدن Metacritics از طرف خود سازندگان به میان آمده باشد:
بخش اعظمی از فروش یک بازی به ناشر آن، وضعیت بازار و بسیاری از چیز هایی که تیم توسعه برای کنترل آن هیچ قدرتی ندارد بستگی دارد. بنابراین احساس می کنم که توسعه دهندگان در جلسه ای با ناشرین مطرح کرده اند که عملکرد ما را از روی فروش بررسی نکنید چرا که آن مربوط به خودتان است، عملکرد ما را از روی Metacritics در نظر بگیرید! من تضمین می کنم و مطمئنم که تمام موضوع از چنین نقطه ای آغاز شده؛ شخصی سعی کرده به تیم توسعه کمکی کرده باشد اما در واقع صورت مسئله را پاک کرده است.
Pinchbeck همچنین اشاره کرد که از طرف دیگر، توجه نکردن به Metacritics برای مصرف کنندگان تبدیل به امری غیر ممکن شده است:
یک اشغال به تمام معناست، به بازی ها و مراحل توسعه آنها لطمه وارد می کند. این واقعا احمقانست!
اگر شما یک بازی را از روی امتیازی که به آن داده شده تهیه می کنید بنابراین جاهلید و هرچه سرتان بیاید حقتان است!
باید درباره ی بازی ها مطالعه نمایید، باید به دنبال منتقدین و نقد هایی بگردید که دوست دارید و به انها اطمینان کامل دارید و باید قبل از خرید توجه کنید که بازی چه محتویاتی دارد و شما در پی چه محتویاتی هستید!
پر بحثترینها
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- از کنترلر جدید Xbox با طرح DualSense رونمایی شد
- زندیا و تام هالند نامزد کردند
- بهترین بازی های استراتژیک تاریخ
نظرات
بله کاملا درسته
مرسی :yes: :yes:
من که به شخصه به متا هیچ اهمیتی نمی دم.البته برای ما ایرانی ها که برای بازی ها باید پول زیادی خرج کنیم باید نمره اهمیت داشته باشه.
برای همین من فقط به نمره ی IGN توجه می کنم.
با تشکر از پوریا ی عزیز. :yes: :yes: :yes:
منم فقط IGN رو قبول دارم. :yes: :yes: 😎
دمت گرم داداش :yes: :yes:
ممنون پوریا جان :yes: :yes:
:-/ :-/ :-/
صد درصد قبول دارم حرفاشو !
خدایی راست میگه خدایی در حق Thief.castlevania los2.batman ao. :blush:
خدااایش راست میگه.من خودم همیشه مجله گیم میگیرم نقد این ها رو میخونم،این چند وقته که اومدم تو سایت و متا میخونم،واقعا به معنااای کلمه به پوچ و بی ارزش بودن متا پی بردم.متا ذره ای ارزش نداره،ذره ای 😐
کاملا. یه سری منتقدا که خیلی نفوذ هم دارن و نمره هاشون توی متا موثره از برند خاصی حمایت می کنن و بقیه رو می کوبونن که باعث تقسیم شدن ناعادلانه نمرات میشه.
متا پرست نباشید. این رو بارها گفتم
نمرات ign , eurogamer , game spot , edge , game informer , cvg خوب باشه حله بقیه زیاد مهم نیس. :yes:
اصلا به متا توجه نکنید
مپلا منی که در طول سال ۴تا۶ بازی ببشتر نمی خرم
برام متاشون مهم نیست چون ا قعا ازشون خوشم اومده
مثل thief
آرش فقط براتو از یک تا شش می شمارم یک دو سه پرسپولیس پنج شش و….
۶
دقیقا. thief رو خیلی در حقش ظلم کردن.
:yes: :yes:
درود
بی توجه که نمیشه بود، تعداد بازی های هم سبک هم خب زیاد شده همه رو هم که نمیشه بازی کردو نمی رسیمم، پس باید یه الکی باشه که بازی ها رو غربال کنه…
این الک همون متا هست…
از قدیم گفتن بهترین نتیجه رو کسی میگیره که علاوه بر نظر خودش نظرات همه رو گوش بده بعد تصمیم بگیره…
خیالیا میگن خب چجوری بفهمیم طرف درسته گفته و حتی چجوری درباره بازی که نکردیم نظر بدیم… خب تریلر بازی برای همین موقع ها کاربرد داره دیگه دفعه اولتم نیست که می خوای بازی کنی تجربه داری با یه نگاه به یک تریلر درست حسابی از بازی میشه تشخیص داد بازیش چجوریه حدودا و گفت که نظرت با منتقدا همراه هست یا نه! :yes:
قبول دارم ولی بعضی وقتا بازی متاشم بالا میشه ولی فروشش کم میشع اینجاست که میگن لول 😀 ولی به نمره ها نباید اهمیت داد
ببینید متا خیللی مهم نیست ولی نباید باعث بشه شما یه عنوان رو تجربه نکنید متا خوبه برا دونستن و شناختن فنی بازی متا به صورت فنی کار میکنه خب مثلا متای یه بازی تو بخش داستانی شکست خوردس یا پایینه این دلیلی نمیشه که گیم پلی جذابی نداشته باشه و از طرف دیگه بسته به سلیقه گیمره یه گیمر براش داستان مهمه یکی گرافیک و گیم پلی براش ارزش داره که بازم جای بحث رو زیاد میکنه در کل ببینید دلتون میخواد تو اون لحظه این بازی رو انجام بدین یا نه همین و بس
دقیقا همینطوره.متا یک ظاهر مختصر از یک بازی انجام نشدس.همه چی سلیقه ایه.مثلا همین thiefمتاشو دیدم باورم نمیشد.ولی وقتی تجربش کردم اصلا یک لحظه هم به متاکریتیک توجه نکردم.یه نفر دیگه از ساختار thiefخوشش نمیاد و احساس میکنه با متای بازی هم عقیدست.سلیقه ها متقاوته
تا حدودی قبول دارم ولی به این معنی نیست که بازی ای که متای خوبی داره ممکنه بازی خوبی نباشه ولی ممکنه بازی متاش کم باشه ولی بازی خوبی باشه :yes: :yes: :laugh:
والا من دیگه به این امتیازا اهمیت نمیدم و خودم به نقدها و تریلر های بازی نگاه میکنم مثلا همین کسلوانیا ۲ وقتی امتیازاشو دادن کلا نا امید شدم ازش. ولی الان که بازیش میکنم اونقدر قشنگه میخوام فقط وایستمو به آهنگ واقعا فوق العادش گوش بدمو محیط زیبای بازی رو نیگا کنم.(مخصوصا موسیقیش واقعا زیباس :yes: )
راست میگه مثل thief و castelvania los2