موسیقی: Mario - گیمفا
موسیقی: Mario - گیمفا
موسیقی: Mario - گیمفا
موسیقی: Mario - گیمفا
موسیقی: Mario - گیمفا
موسیقی: Mario - گیمفا

موسیقی: Mario

orc727
۱۸:۵۰ ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
موسیقی: Mario - گیمفا

کمتر کسی در دنیای بازیهای ویدیوئی وجود دارد که با لوله کش شیرین و دوست داشتنیه Miyamoto نا آشنا باشد. در این بخش با بررسی موسیقی بیاد ماندنیه فرانچایز محبوب Mario در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

اکثر شما عزیزان، چه آنهایی که بازیهای ویدیوئی را با کنسول های آتاری آغاز کرده اند و چه دوستانی که تازه به جامعه‌ی گیمران ملحق شده‌اند حداقل یک شماره از سری بازیهای Mario را تجربه کرده‌اید. همانطور که می‌دانید این شخصیت زاده‌ی پدر بازیهای ویدیوئی، استاد Shigeru Miyamoto می‌باشد. وی لوله کش خود را در سال های اوج گرفتن Donkey Kong یعنی از سال ۱۹۸۱ خلق نمود و اولین حضور او در این صنعت با نام Jumpman در بازی پرفروش آن سالها، Donkey Kong بود. اما نام Mario برای اولین بار در بازی Donkey Kong Junior بر وی نهاده شد. در سال ۱۹۸۳ بود که برای اولین بار، در عنوانی با نام Mario Bros بهمراه برادرش Luigi به ایفای نقش پرداخت. از آن دوران تاکنون این لوله کش سیبیلو در عناوین متعددی، از بازیهای ویدیوئی تا شوهای تلویزیونی ظاهر شده است؛ تا جائی که در سال ۲۰۰۸ نام وی بخاطر بیشترین حضور در بازیهای ویدیوئی، با ۱۱۲ عنوان! در کتاب گینس ثبت گردید.

در طول این سالیان موسیقی متن این فرانچایز نیز دست کمی از خودش نداشته و همیشه عضوی جدا ناپذیر از آن بشمار می رفته است. بسیاری از گیمران با شنیدن تم اصلی بازی Super Mario Bros ناخودآگاه به یاد دوران کودکی یا نوجوانی خود افتاده و این ملودی خاطرات زیادی را برایشان زنده می نماید. بیائید برای لحظاتی چند، دفتر خاطرات تلخ و شیرینمان را ورق بزنیم.

 

[jwplayer config=”player” mediaid=”132131″]

لینک دانلود

 

آقای Koji Kondo موسیقیدانی ژاپنی می باشد که از سال ۱۹۸۴ با شرکت Nintendo قرارداد همکاری بست و در طول سالیان دراز برای بازیهای ویدیوئی زیادی از جمله سری بازیهای Mario و Legend of Zelda قطعات بیاد ماندنی را خلق نموده است. وی متولد سال ۱۹۶۱ است و از سن ۵ سالگی با ساز ارگ الکترونیکی آموختن و نواختن موسیقی را آغاز نمود و در حال حاضر مسلط به سازهای پیانو، ارگ الکترونیکی، کیبورد، سینتی سایزر و ویولن سل می باشد. ایشان از آن دسته موسیقیدانانی هستند که هیچگاه به طور آکادمیک به تحصیل موسیقی نپرداخته‌اند. آقای Kondo اولین شخصی بودند که به عنوان آهنگساز بازیهای ویدیوئی به استخدام شرکت Nintendo در آمدند و اولین اثر ایشان برای این شرکت نیز برای بازی بنام  Punch-Out ساخته شده است. از آن زمان تاکنون سالهای سال است که می گذرد اما کماکان آقای Kondo مسئولیت ساخت موسیقی فرانچایزهای بزرگی از این شرکت را بر عهده دارند که این نشان از نبوغ ایشان دارد. آخرین اثر ایشان نیز مربوط به موسیقی متن بازی Super Mario 3D World در سال ۲۰۱۳ می باشد.

در ادامه قطعه ای دیگر از فرانچایز ناتمام Mario را برای شما عزیزان آماده نموده ایم که مربوط به عنوان Super Mario 64 – Slider از این سری می‌باشد. امیدواریم مقبول شما واقع شود.

 

[jwplayer config=”player” mediaid=”132132″]

لینک دانلود

 

در آخر، ویدیوئی از یکی از علاقه‌مندان به این فرانچایز را که در حال کاور تم اصلی عنوان Super Mario Bros می باشد، را به شما سروران گرامی تقدیم می نمایم.

 

[jwplayer config=”player” mediaid=”132133″]

لینک دانلود

از شنیدن خاطراتتان ما را بی نسیب مگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موسیقی: Mario - گیمفا
موسیقی: Mario - گیمفا
موسیقی: Mario - گیمفا
موسیقی: Mario - گیمفا
موسیقی: Mario - گیمفا
موسیقی: Mario - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

موسیقی: Mario - گیمفا