نبود شبکه مناسب توزیع ، عرضه گیم ایرانی را با مشکل روبه رو کرده است
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای :
نبود شبکه مناسب توزیع ، عرضه گیم ایرانی را با مشکل روبه رو کرده است
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه بازار داخلی با مخاطب ۲۰میلیونی کشش بسیار زیادی برای تولید گیم دارد ، گفت: برای تولید بازی مناسب تعامل میان بنیاد ملی بازی های رایانه ای و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ضروری است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، ” بهروز مینایی” در مراسم رونمایی بازی های رایانه ای “عمو نوروز و رویای آدم برفی”و”گوسفندان بازیگوش” در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عرضه تولیدات مناسب به بازار توانسته نیاز مخاطبان را پاسخگو باشد .
مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به نقطه چالشی در عرصه تولید بازی اشاره کرد و افزود: پخش و عرضه بازی ، مدیریت تبلیغات محصول و عرضه مناسب به بازار گیم داخلی و خارجی نقش مهمی در ارایه تولیدات به مخاطب دارد مینایی با بیان اینکه بازار داخلی با مخاطب ۲۰میلیون نفر کشش بسیار زیادی را دارد، گفت: بازی های بومی تولید شده بر اساس نیاز مخاطب بوده اما قدرت پخش بازی ها دقیق انجام نمی شود .
مینایی به همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در حوزه گیم اشاره کرد و توضیح داد:این کانون بواسطه داشتن مجموعه های شهرستانی می تواند فرآیند قدرتمندی درحوزه پخش گیم در مراکز استانها و شهرستانها داشته باشد.
این مقام مسوول در بنیاد ملی بازیهای رایانه ای تاکید کرد که این بنیاد در نظر دارد بر اساس تفاهم نامه ای که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد از ظرفیت این مجموعه برای توزیع باز های رایانه ای ایرانی استفاده کند. . در سال های اخیر بازی های فاخری تولید و در عرصه بین الملل توزیع شده است .
مینایی همچنین به بازی رایانه ای “طلای سیاه” که خارج از کشور پخش شده است، اشاره کرد و توضیح داد: این بازی در داخلی به دلیل اینکه بازار به ژانر(گونه) بخصوصی مثل فوتبال و غیره عادت کرده ،نتوانست بازار مناسبی را پیدا کند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از بازی های رایانه ای و معرفی نظام رده بندی سنی (اسرا) را با اهمیت دانست و گفت:از سال ۸۷ نظام رده بندی سنی بازی رایانه ای (اسرا)در این بنیاد فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته بازی های فرهنگی پیچیده را محتوا سنجی کند .
وی ترویج فرهنگ استفاده مناسب از بازی های رایانه ای را در گرو همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای با کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان عنوان کرد و توضیح داد: تمرکز بر روی محصول فرهنگی که از ابتدا تولید می شود در ساخت بازی مناسب مفید است .
مینایی فرهنگ استفاده مناسب از بازی های رایانه ای را برای خانواده ها اساسی خواند و گفت: گیمرهای بنیادملی بازی های رایانه ای بازی های ارایه شده را بر اساس گروه سنی محتوا سنجی می کنند .
مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به مخاطبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کردو توضیح داد: این بنیاد می تواند با تعیین گروه سنی بازی های رایانه ای برای مخاطب کانون که بیشتر و درسن آغاز استفاده از گیم هستند ، همکاری داشته باشد.
به عقیده مینایی، بنیاد ملی بازی های رایانه ای و کانون پرورش فکری با تولید بازی های آموزشی می توانند قدم های مثبتی در زمینه بازی های رایانه ای ایرانی بردارند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات