Rebellion Games: در کنسول Xbox One مقدار eSRAM برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p، بسیار کم است! - گیمفا
Rebellion Games: در کنسول Xbox One مقدار eSRAM برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p، بسیار کم است! - گیمفا
Rebellion Games: در کنسول Xbox One مقدار eSRAM برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p، بسیار کم است! - گیمفا
Rebellion Games: در کنسول Xbox One مقدار eSRAM برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p، بسیار کم است! - گیمفا
Rebellion Games: در کنسول Xbox One مقدار eSRAM برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p، بسیار کم است! - گیمفا
Rebellion Games: در کنسول Xbox One مقدار eSRAM برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p، بسیار کم است! - گیمفا

Rebellion Games: در کنسول Xbox One مقدار eSRAM برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p، بسیار کم است!

پوریا معمارور
۱۹:۱۹ ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
Rebellion Games: در کنسول Xbox One مقدار eSRAM برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p، بسیار کم است! - گیمفا

خیلی چیز ها درباره ی eSRAM کنسول نسل هشتمی Xbox One نوشته و گفته شد. با اینکه به قدرت ارائه شده توسط معماری یکپارچه ی PS4 نمی رسد و انتقادات زیادی مبنی بر اجرا نشدن عناوین Xbox One با کیفیت ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه منتظر شدند؛ اما بسیاری از توسعه دهندگان هنوز از این سخت افزار دفاع می کنند. با ما همراه باشید.

به هر حال تازه آغاز نسل هشتم است. با افزایش درک توسعه دهندگان از سیستم ها و معماری های جدید به کار رفته در کنسول های جدید؛ کیفیت و کمیت عناوین ساخته شده نیز افزایش خواهد داشت.

Jeab-Baptiste Bolcato از Rebellion Games که به عنوان تهیه کننده ی ارشد Sniper Elite 3 فعالیت می کند؛ نظریه ی جالبی در این مورد دارد. در مصاحبه ای با GamingBolt؛ وی در ۱اسخ به سوالی بدین مضمون که تیم توسعه چگونه با eSRAM کنسول Xbox One کنار می آیند؟ برخی از توسعه دهندگان از آن برای پخش تکسچر بهره میبرند و برخی نیز آن را به عنوان Z-Buffer ذخیره می کنند و بسیاری دیگر با آن مشکل دارند. Rebellion Games چطور با آن دست و پنجه نرم می کند؟ چنین پاسخ داد:

مطمئنا این پروسه زمانی که تیم می خواهد بیشترین قدرت را از Xbox One استخراج کند، پیچیده تر بود. فکر می کنم eSRAM کاربردی ساده دارد. تنها مشکل این است که…قسمتی از مشکل این است که یکم برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p کم است! حجم آنقدر کم است که نمی توانیم تمام بازی را با استفاده از بافر کم حجم آن RAM پر سرعت؛ به صورت ۱۰۸۰p تولید نماییم.

این بدین معناست که شما باید قسمتی از آن را به صورت ۱۰۸۰p تهیه کنید و یا اینکه از ترفند های دیگر بهره ببرید. مانند کاشی کاشی کردن تکسچر ها و غیره. تا حدودی برعکس نسل قبل شده است. در نسل هفتم PS3 در مقایسه با رقیبش کمی برای برنامه نویسی سخت تر بود. حالا به نظر می رسد که همه چیز معکوس شده اما بدین معنی نیست که قدرت Xbox One تفاوت چشمگیری با رقیبش دارد. تنها مرحله ی مشکل، شروع کار با آن است. هم اکنون وضعیت استودیو خوب است و به راحتی با Xbox One کنار آمدیم اما چند ماه اول مانند جهنم بود!

آیا پروسه ی ساخت بازی برای Xbox One به مرور زمان و با یادگیری سخت افزار این کنسول توسط توسعه دهندگان، راحت تر خاهد شد؟

قطعا بله. آنها قرار است یک کیت توسعه ی جدید منتشر سازند که بسیار سریع تر است و می توانیم به راحتی به کیفیت ۱۰۸۰p بر روی Xbox One دست یابیم. شش ماه گذشته نگران بودیم اما حالا دیگر نیستیمؤ حالا اوضاع بهتره شده و هر دو کنسول قابل قیاس اند. Xbox One کمی بیشتر بر روی MultiMedia تمرکز دارد، کمی بیشتر قطب-محور است و بنابراین کمی پیچیده تر است. کارهایی است که شما می توانید انجام دهید و در مقابل کارهایی هست که به خاطر قطب Multimediaی کنسول نمی توان انجامشان داد. PS4 اینگونه نیست و تنها برای بازی کردن ساخته شده!

بنابراین کنسول PS4 در هسته تمرکز اصلی خودش، بیشتر یک ماشین بازی است؟

بله، منظورم این است که حداقل روی کاغذ اینچنین است. کمی قدرتمندتر است. اما فکر میکنم Xbox One خود را به رقابت باز خواهد گرداند. اما مطمئنا eSRAM همچنان باقی خواهد بود. PS4 هشت گیگ دارد و تقریبا سرعتش با eSRAM (منظور پهنای باند) برابر است، اما در آن واحد شما می توانید با استفاده از آن جلوتر بروید، چرا که حافظه ی کند جلوی شما را نمی گیرد. همچنین به همین دلیل است که بسیاری از بازی ها با کیفیت ۱۰۸۰p اجرا می شوند. زیرا شما دیگر مجبور نیستید آنها را کوچک تر کنید تا برای مثال در eSRAM کنسول XBOX One جای بگیرند!

بدون توجه به چالش های بین دو کنسول نسل هشتمی، Rebellion Games در جریان ساخت عنوان Sniper Elite 3 به طور نزدیک با هر دوو کمپانی سونی و مایکروسافت همکاری داشته است و تیم توسعه دستیابی به ۶۰ فریم بر ثانیه بر روی هر دو کنسول را هدف قرار داده است. همچنین جالب توجه است که آقای Bolcato کیت توسعه ی جدیدی از سوی مایکروسافت برای افزایش کارایی کنسول Xbox One را تایید کرد. اما این کیت به روز رسانی قرار است دقیقا چه  تغییراتی به وجود آورد؟ هنوز مشخص نیست.

نظر شما درباره ی این سخنان آقای Bolcato چیست؟

 

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Rebellion Games: در کنسول Xbox One مقدار eSRAM برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p، بسیار کم است! - گیمفا
Rebellion Games: در کنسول Xbox One مقدار eSRAM برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p، بسیار کم است! - گیمفا
Rebellion Games: در کنسول Xbox One مقدار eSRAM برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p، بسیار کم است! - گیمفا
Rebellion Games: در کنسول Xbox One مقدار eSRAM برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p، بسیار کم است! - گیمفا
Rebellion Games: در کنسول Xbox One مقدار eSRAM برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p، بسیار کم است! - گیمفا
Rebellion Games: در کنسول Xbox One مقدار eSRAM برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p، بسیار کم است! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Rebellion Games: در کنسول Xbox One مقدار eSRAM برای دستیابی به کیفیت ۱۰۸۰p، بسیار کم است! - گیمفا