نسل چالش و تفاخر | بررسی انحصاری های کنسول های نسل هشتم قسمت اول - گیمفا
نسل چالش و تفاخر | بررسی انحصاری های کنسول های نسل هشتم قسمت اول - گیمفا
نسل چالش و تفاخر | بررسی انحصاری های کنسول های نسل هشتم قسمت اول - گیمفا
نسل چالش و تفاخر | بررسی انحصاری های کنسول های نسل هشتم قسمت اول - گیمفا
نسل چالش و تفاخر | بررسی انحصاری های کنسول های نسل هشتم قسمت اول - گیمفا
نسل چالش و تفاخر | بررسی انحصاری های کنسول های نسل هشتم قسمت اول - گیمفا

نسل چالش و تفاخر | بررسی انحصاری های کنسول های نسل هشتم قسمت اول

Brad Simpson
۱۴:۳۸ ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
نسل چالش و تفاخر | بررسی انحصاری های کنسول های نسل هشتم قسمت اول - گیمفا

نسل هفتم با تمام زیبایی ها، زشتی ها، شیرینی ها و تلخی هایش به اتمام رسید و بازی های ویدئویی رسما وارد مرحله ی دیگری از دنیای گیم شدند. انتظار می رود در این نسل شاهد طلوع دانش و پیشرفت های بیشتری باشیم تا خواسته های تمام گیمران ارضا شود. شروع این نسل با لانچ های با شکوه دو کنسول نسل هشتمی، یکی از غرب و دیگری از شرق، همراه بود؛ کنسول هایی که از طراحان خود به هر نحوی تغذیه می شوند تا درصد مجذوبیت خود را بالا برده و به نوعی کیفیت خود را به گیمران تحمیل کنند. ما در این نسل شاهد چالش های فراوانی خواهیم بود چرا که سردمداران سونی و مایکروسافت جز راه پیروزی و چیرگی چیز دیگری را نمی توانند انتخاب کنند لذا باید انتظار نسلی داغ و پر از رقابت را داشت. هم سونی و هم مایکروسافت، هردو در تلاش اند تا طرفداران بیشتری را برای خود جمع کنند تا به اهداف اقتصادی و دیگر اهداف خود برسند لازمه رسیدن به این اهداف، کیفیت بیشتر و جذابیت مهتر است  که باید خود را در دو کنسول نسل هشتمی یعنی Xbox One وPlaystation 4 به خوبی نشان دهند.

البته لازمه بهره بردن از کیفیت بهتر نیز ارکانی است که هردو کمپانی به خوبی از آن برخوردارند یعنی وجود پشتوانه هایی مانند طراحان زبده و ماهر در هردو شرکت است که مشخصا به خوبی از پس طراحی معماری دو کنسول برآمدند ولی آیا واقعا معماری  ایده آل دو کنسول می تواند مقدمه دلگرمی و جذب هوادار و سرمایه برای دو کمپانی را به دست آورد؟! مسلما پاسخ خیر است؛ چرا که یک کنسول بدون وجود انحصاری هایی خوب و مجذوب کننده و البته با کیفیت جایی در قلب گیمران ندارد چرا که بازیبازبیشتر در فکر بازی کردن  یه بازی مطلوب و لذب بردن خود از بازی است که با وجود کنسول یا رایانه ای مطلوب، سهولت و کیفیت بازی کردن او بالا می رود لذا انحصاری های یک کنسول و خود کنسول مکمل یکدیگرندو در نبود هر یک از آن ها در کار دیگری اختلال ایجاد می شود. ما در این مقاله قصد داریم تا به خود کنسول ها و  انحصاری های دو کنسول نسل هشتمی سونی و مایکروسافت، PS4 و X1، را به شما عزیزان معرفی و به آسیب شناسی آن ها بپردازیم و همچنین نظریه سایت های معروف، IGN ،Eurogamer وGameSopt را  در رابطه با انحصاری ها بیان کنیم و در آخر به نتیجه مطلوبی برسیم. روال این مقاله به این صورت است که درهر  قسمت از این مقاله، ۳ بازی انحصاری هر کنسول انتخاب شده و درباره آن بحث می شود. از هر کنسول سعی شده تا سه انحصاری با متایی عالی، متوسط وضعیف انتخاب شود تا سنجشی صورت گردد که ثمره آن خوشایند، دلپذیر  و البته کمی تلنگر آمیزباشد تا پیشرفتی صورت گردد.

ps4 wallpaper

PS4: بیستمین روز از فوریه سال ۲۰۱۳ بود که کنسول نسل هشتمی سونی، PS4، معرفی شد. کنسولی که در تاریخ ۱۵ و ۲۹ نوامبر ۲۰۱۳  در آمریکای شمالی و اورپا عرضه شد؛ کنسولی که رقبایی همچون Xbox One و Wii U را در برابر خود می بیند اما اندیشه های توانمندی که به عنوان پشتوانه ای محکم  برای PS4 ادای وظیفه می کنند باعث شده است تا موفقیت شگرف این کنسول از چندی پیش، پیش بینی شده باشد. طراحی فیزیک کنسول از حدود سال ۲۰۰۸ شروع شد اما به دلیل فعل و انفعالاتی این طراحی ها تا اوایل امسال ادامه پیدا کرد و پس از اتمام  نسبی آن زمینه معرفی این کنسول در کنفرانسی فراهم شد. پس از معرفی های اولیه، سونی دست به اعلام زمان انتشار عنوان های انحصاری و دیگر بازی های مولتی پلتفرم که برروی PS4 منتشر خواهند، زد. فیزیک کنسول هم به فیزیک یک PC با قدرت و کیفیت بالا تشبیه شده است که نشانگر قدرت بالای پردازش  این کنسول است؛ این قدرت پردازش بالا زمینه این را فراهم می کند تا بازی های با کیفیت و جذابیت بالا به خوبی برروی کنسول اجرا شودو این یعنی خواسته دل اکثر گیمران! عنوان های بسیار جذابی برای PS4 معرفی شدند که وعده ی لانچ آن قند را در دل تمامی گیمران آب می کند؛ عنوان هایی مانند: killzone Shadow Fall ,Infamous Second Son وThe Order 1886 که تجربه آن ها بی نظیر خواهد بود. در ماه های اخیر که PS4 لانچ شده است، عنوان های مطلوب انحصاری زیادی برای آن منتشر نشده است لذا این قلت در انحصاری ها باعث می شود تا ما کمی محدود شویم اما با این حال سعی می کنیم تا به آسیب شناسی سه بازی Killzone Shadow Fall ,Knack و Resogun بپردازیم و نظیریه سه سایت برتر مذکور در رابطه با این عنوان ها را ذکر و سپس به تبین وضعیت عنوان های مذکور پرداخته و به نتیجه کلی برسیم.

knack

نام:Knack

سبک:Platform, beat em up

تاریخ انتشار: نوامبر ۲۰۱۳

سازنده:SCEJapan Studio

Knack: عنوانی که به عنوان اولین بازی از ps4 توسط ما کاوش خواهد شد، Knack است. این بازی توسط استدیو شعبه ژاپن سونی به کارگردانی مر خلاق و متفکر سونی، Mark Cerny، ساخته شده است. بیستمین روز فوریه سال گذشته، زمانی بود تا این بازی رخ نمایی کرده و انتشار آن برروی کنوسل نسل هشتمی سونی وعده داده شد. سرانجام این بازی پلتفرمر که با ظرافتش، دل متفکرین را به وجد می آورد در نوامبر سال گذشته عرضه شد ولی با نمرات چندان رضایت بخشی مواجه نشد اما چرا؟! این سوالی است که در ادمه باید به آن پاسخ دهیم. در این قسمت نظرات سه سایت معتبر مذکور را برای شما بازگو می کنیم.

GameSpot: این بازی احساسات را برای یک مبارزه ی خوب، بی پروا و درگیر نمی سازد.در سیتسم مبارزه ای آن به جای انجام کارهای بیهوده و نه چندان دلچسب می توانستند زیبایی ها و جلوه های دیگری را بی آفرینند و یا حتی  مقداری بهینه تر به آن را مدون می کردند. فضای بازی مقداری انسان را به افسردگی وا می دارد چرا که کاکتر های موجود پس از چالش ها  و در مقابله با آن ها مقداری امید خود را ازدست می دهند اما با همه این تفاسیر هنر موجود( اشاره به تم بازی) در Knack خلاقانه و قابل تقدیر است. افت و نمرات کم این بازی حاکی از این است که بیشترین مقدار تمرکز سازندگان برروی بخش مبارزه ای بازی وستیزه های موجود درآن است و عدم توجه به دیگر بخش ها برهان این امر است. دیگر مشکل گیم پلی این بازی عدم وجود احساسی مسرت گونه در حال حرکت است که باعث می شود تا پرش ها وحرکات کارکتر های موجود در بازی جالب به نظر نیاید. در کل به غیر از ایرادات جزئی و کلی، Knack چیز خاصی برای عرضه نداشت و نمی تواند چیز جذاب و نوعی برای شما باشد اما تجربه ی آن خالی از لطف نیست.

EuroGamer: بازی Knack عنوایست که در کشتن و از بین بردن دشمنان در میدان های مبارزاتی کوچک  خلاصه شده که پس از پاکسازی دشمان خود در هر منطقه می توانید به بازی ادامه دهید و به مراحل بعد راه یابید. گوناگونی لوکیشن ها و هم چنین منطقه هایی که مراحل در آن روایت می شوند، باعث شده تا جذابیتی خاص از این لحاظ به بازیباز القا شود. همه ی این منفعلات در یک داستان ساده خلاصه شده که مضمون آن حمله ی “غول هایی(رباط)” به انسان ها است که باعث می شود تا شخصیت اصلی داستان به سپاه مبارزه با آن ها پیوسته و اتفاقاتی دیگر که بهتر است در خود بازی با آن مواجه شوید. در کل بازی از هرلحاظ در حد متوسطی قرار دارد با اینکه کارگردان آن فرد فکور و خلاق، Mark Cerny، است اما Knack را نمی توان در سطح عنوان های انحصاری دیگر Ps4 قرار داد لذا نمی توان گفت که این بازی همان مروارید گمگشده ای است که شما قصد تجربه ی آن را بروی ps4 دارید به عبارت دیگر این بازی نمی تواند به خوبی قلب شما را با خود همراه کند و شما را به خوبی سرگرم.

IGN: این بازی به مانند یک عنوان داستانی- لگویی است که می توانند عنوان جذابی برای تازه گیمران( کودکان گیمر) باشد و آن ها را ارضا کند. یکی از ویژگی های جالب این عنوان، Switch شدن میان کارکتر های اصلی است که در طول بازی سکانس سینماتیک جالبی را رقم می زند لذا جذابیت خاصی را به مخاطب القا می کند. ویژگی های کارکترهای بازی گاه جالب و گاه نه چندان جالب است برای مثال ویژگی جمع آوری نیرو به وسیله فعل وانفعالاتی برای استفاده از ضربات محکم و یا ویژگی آسیب دیدن کاکترها که مقداری با اعصاب بازیباز، بازی می کند چرا که هنگام آسیب، کارکتر کوچک تر شده وآسیب پذیر تر می شود؛ خوشبختانه این ویژگی با یکی دیگر از خصایص کارکتر ها خنثی می شو؛ برای مثال: با افزایش قدرت و ازبین بردن دشمنان می توانید Size کارکتر خود را به حالت اولیه بازگردانید. وجود دشمن هایی قدرتمند گاهی اوقات حس ترس و هراسناک بودن را به شما القا خواهد کرد. حدود وقت برای به اتمام رساندن بازی ۱۰ ساعت تخمین زده شده که با ریتمی کند همراه است. بازی کردن Knack همانند تماشای فیلمی با ریتم کند و دلگزا در هواپیما می ماند که برای صرف وقت جالب است ولی برای ایجاد سرگرمی و لذت بردن با راندمان بالا، اصلا گزینه ی خوبی نیست.

360186

نام:Killzone Shadow Fall

سبک:Firstpersonshooter

تاریخ انتشار: نوامبر ۲۰۱۳

سازنده:Guerrilla Games

Killzone Shadow Fall: یکی از عنوان های انحصاری PS4 که  گرافیک خارق العاده اش وصف نشدنی است، Killzone Shadow Fall است؛ عنوانی که از هر وجهی ما را مبهوت خود کرده است. این بازی یک عنوان علمی تخیلی- اکشن سوم شخص است که توسط استدیو Guerrilla Games ساخته شده است و وظیفه نشر آن بر عهده کمپانی بزرگ سونی می باشد. این نسخه ششمین قسمت از فرنچایز Killzone می باشد و چهارمین نسخه که انحصارا برروی کنسول منتشر شده است. این بازی در تاریخ عرضه کنسول PS4 در سراسر جهان منتشر و عرضه خواهد شد. کیفیت بالای این نسخه باعث شده است تا این نسخه با نقد های بسیار خوبی رو به رو شود که حاکی از بازخورد بالای آن دارد. داستان بازی به کلی تغییر کرده است و آزادی عمل در تصمیم گیری به اوج خود رسیده است به طوری که  در برخی چالش ها تصمیم گیری بر عهده بازیباز است تا از چه طریقی، به چه نحو و گونه ای با آن مواجه شود که این امر باعث می شود تا بازیباز به خوبی خود را بی آزماید و از پس مشکلات خود برآید. شایان به ذکر است داستان بازی ۳۰ سال پس از اتفاقات Killzone 3 رخ می دهد که مزه ی یک عنوان نسل هشتمی را به خوبی به دهان شما می چشاند. گرافیک بازی نیز که در سطح فوق العاده ای قرار دارد که زبان از وصف آن عاجز است. گیم پلی جذاب و هم چنین بخش چند نفره مهیج باعث می شود تا Killzone Shadow Fall در زمره ی عنوان هایی قرار گیرد که ما از آن ها به عنوان خاطراتی دل انگیز یاد می کنیم اما چرا متای این بازی به حد مطلوب خود نرسید؟! این جوابی است که باید در ادامه از زبان ۳ سایت برتر عرصه گیم جواب آن را شنید.

GameSpot: فرنچایز Killzone همیشه به خاطر گرافیک خارق العاده اش مورد تمجید قرار گرفته است؛ آخرین نسخه این بازی یعنی Killzone Shadow Fall جلوه گاه این صفت( گرافیک بسیار عالی) شده است و این باعث شده است تا شما در هنگام تجربه این بازی مرز بین واقعیت و گیم را یک باریکه مو تصور کنید. این شوتر اول شخص به خوبی قدرت بصری کنسول نسل هشتمی سونی، PS4، را به نمایش بگذارد. البته برخی باگ های بسی کوچک در بازی موجود است که به نوبه ی خود نمی تواند از قدرت گرافیکی بازی کم کند چرا که گرافیک بازی وسعت زیاد و کیفیتی ایده آل دارد. بخش آنلاین بازی بسیار اعتیاد آور است پس احتیاط کنید تا معتاد آن نشوید؛ پس احتیاط شرط پیش گیری از اعتیاد است گرچه  این اعتیاد گریبان گیرخیلی ها من جمله بنده( منتقد گیم اسپات) شده است ولی بسیار برایم لذت بخش بوده است به طوری که بخش Single Player آن را به فراموشی بسپارم.

EuroGamer: بازی بسیار در سطح خوبی قرار داشت. این بازی یکی از پرچمداران PS4 در عرصه انحصاری ها برشمرده می شد لذا باید آن طور ایفای نقش می کرد که احراز این ویژگی برای این بازی، حصول می شد. همه از گرافیک این بازی رضایت بیش از حدی دارند پس ما هم از آن ها مستثنی نیستیم؛ بیایید با اعداد بازی کنیم؛ شما می توانید بخشcampaign این بازی را برروی ۳۰ فریم در ثانیه و با کیفیت ۱۰۸۰P اجرا کنید، بخش مولتی پلیر را برروی ۶۰ فریم بدون هیچ دیر لود شدن تکسچری اجرا کنید و از آن لذت ببرید؛ لذتی وصف ناشدنی! قطعا  پس از تجربه Killzone Shadow Fall با DualShock4 فکر تجربه آن به وسیله DualShock3 از سر خود بیرون خواهید کرد چرا که راحتی و لذت بیشتری به شما القا خواهد شد که این لذت وصف نشدنی وغیر قابل مقایسه با حالات DualShock3 است. نه سال پیش اولین نسخه Killzone خاطرات فراموش نشدنی را برای ما به ارمغان آورد؛ اکنون پس از نه سال مشخص شد که این فرنچایز همچون آهویی چالاک و چون کوه استوار به راه خود ادامه می دهد.

IGN: سال ۲۰۱۱، زمانی بود که فرنچایز Killzone با انتشار نسخه سوم خود، مقداری کم رنگ تراوج خود ظاهر شد اما پس از گذشت تنها دو سال و عرضه Killzone Shadow Fall برروی PS4 این کم رنگی به  خودنمایی پررنگ مبدل شد. Killzone امسال آمد و با خود کوله باری از تنوع و گوناگونی ها را آورد؛ وجود کلاس های مختلف برای مبارزه، وجود قسمت لذت بخش و اعتیاد آور Multi Player آن و هم چنین گرافیک خارق العاده آن باعث شده است تا ما از Killzone به نیکی یاد کنیم. البته وجود باگ های مقداری مشمئز کننده است اما عظمت بخش گرافیکی آن باعث می شود تا این باگ ها مانند تکه ابر سیاه کوچکی در این آسمان با عظمت و سپید به چشم نیاید. در کل باید گفت که Shadow Fall با نوآوری های خود، یک تحولی را در این فرنچایز به وجود آورد که مسیر این فرنچایز را تغییر داد و راه آن را برای رسیدن به موفقیت های فراوان هموار تر کرد.

resogun

نام:Resogun

سبک:Sidescroller, shoot emup

تاریخ انتشار: نوامبر ۲۰۱۳

سازنده:Housemarque

Resogun: عنوان انحصاری سونی Resogun که به صورت RESOGUN نیز به نگارش در می آید، یک عنوان sidescrolling shoot ’em up  است که توسط استدیو Housemarque ساخته شده است به صورت انحصاری برروی PS4 عرضه خواهد شد. این بازی به نوعی جانشین معنوی بازی قبلی استدیو سازنده این بازی یعنی Super Stardust Delta می باشد. دموی این بازی در نمایشگاه های  Gamescom 2013 و Eurogamer Expo  در لندن قابل بازی بود و این فرصت خوبی بود تا گیمرها از این فرصت استفاده کرده و آن را تجربه کنند. خیلی ها این بازی را همانند عنوان classic arcade معروف یعنی Space Invaders می دانند. این بازی سرانجام در ۱۵ نوامبر سال گذشته منتشر شد؛ این بازی یکی از دو عنوانی بود که سونی وعده رایگان بودن آن را برای اعضای PlayStation Plus داده است.

 GameSpot: انسان با این عنوان به یاد بازی های arcade دهه ۸۰ میلادی می افتد که البته بسیار بهینه شده است. گیم پلی و طراحی محیطی بازی بسیار عالیست. ساختمان های کوچک موجود در بازی با حمله دشمنان آسیب می بینند و گاها نابود می شوند. شما می توانید در نقطه اوج این ویرانی ها، قدرت نسل هشتم را نظاره گر باشید ولی این عنوان تنها در گرافیک و جلوه های بصری خلاصه نمی شود. شما می توانید با کاوش در در این بازی به ته مایه های طنز موجود دربازی نیز پی ببرید. شما می توانید این بازی را در چهار درجه سختی بازی کنید؛ تجربه Resogun آسان است اما چالش های آن سخت و درگیر کننده است، این دو خصیصه در عین تناقض زیبایی را به وجود می آورد که حیرت انگیز است. فعلا در مورد بخش آنلاین آن نمی توانیم چیزی بگوییم چون در زمان نگارش این نقد در دسترس نبود.

  EuroGamer: هنگامی که بازخورد ها از Super Stardust ایده آل توصیف شد، Housemarque به این فکر افتاد تا ضمن حفظ ارزش ها و نوآوری ها، عنوانی دیگر بسازد که به عنوان طلایه دار این استدیو و به نمایندگی از Super Stardust بتواند ایفای وظیفه کند و دل هواداران را مجذوب خود. Resogun عنوانیست که به لاین آپ PS4 طراوات می بخشد. از نقاط قوت این بازی گیم پلی روان آن و نوع مبارزه با دشمنان است که برایم بسیار جذاب بود فلذا گرافیک آن نیز مزید شد بر این استدلال ها  تا ما به این بازی لقب یکی از جذاب ترین عنوان های PS4 را دهیم.

 IGN: بالا، پایین، چپ و راست! کلماتی هستند که تا قبل از انجام Resogun از ارزش خاصی برخوردار نیستند و معمولا برای تعیین جهت به کار می روند اما شما پس از بازی این عنوان متوجه خواهید شد که این کلمات از چه جایگاهی برخوردارند؛ این کلمات مضمن مرگ یا زندگی است! این بازی تلفیقی از زیبایی و جذابیت با چاشنی القای انرژی و خلاقیت هستند. وجود گیم پلی جذاب، وجود نقشه ای جامع که در آن نقطه متمرکز شدن دشمنان خود را می توانید، بیابید. شما می توانید با برنامه ریزی دشمنان خود را تار ومار کنید برای مثال با سهمیه بندی سلاح های خود می توانید آن ها را برای رویارو با دشمنان آماده کنید. Housemarque  سعی کرد تا با ساخت عنوانی با تم قدیمی اما سبکی جدید نوآوری خاصی را ایجاد کرده و تاحدود زیادی در این امر نیز موفق شد. شما می توانید به خوبی خود را در چالش ها بسنجید پس تعلل نکنید و به تجربه این شاهکار بپردازید.

games xbox

Xbox One: سومین کنسول از خانواده Xbox یعنی Xbox One؛ کنسولی که سوغات مایکروسافت برای هواداران نسل هشتم بازی های رایانه ای می باشد. این کنسول در ماه نوامبر سال گذشته در مناطق مختلف منتشر و در ژاپن و دیگر مناطق در آینده عرضه خواهد شد. این کسنول با پشتوانه طراحان PC و استعانت از آن ها سعی در رقابت با کنسول نسل هشتمی سونی، PS4، را دارد و آمده است تا با شعار “all-in-one ” دیگر رقبا را در سیطره خود قرار دهد اما آیا این امر ممکن می شود؟! یکی از قسمت هایی که Xbox One را همانند PS4 برجسته می نماید، بخش مربوط به انحصاری های آن است که به نوعی بعضی را مجذوب و بعضی را طرد کرده است که به احتمال زیاد این ارطداد نسبی خواهد بود. ما در این قسمت قصد داریم تا به  آسیب شناسی سه بازی: Ryse: Son Of Rome، Forza Motor Sport5 و Dead Rising 3 بپردازیم و آن چه را که باید گفت بگویم و در آخر نیز نتیجه ی کلی بگیریم تا بهتر از این دو کنسول و انحصاری های آن درک پیدا کنیم.

ryse box art

نام: Ryse: Son of Rome

سبک:Hack and slash, action-adventure

تاریخ انتشار: نوامبر ۲۰۱۳

سازنده:Crytek

Ryse Son of Rome: پسران روم، کسانی که تا قبل از عرضه خودشان، شاهکار تلقی می شدند اما… ! Ryse Son of Rome عنوان اکشن سوم شخص ساخته شده توسط کرایتک و نشر شده توسط شرکت بزرگ مایکروسافت می باشد که چندی پیش روانه بازار شد اما با بازخوزد های خوبی روبه رو نشد. شما در این بازی در نقش سردار رومی، Marius Titus، ایفای وظیفه می کنید و باید همچون سربازی، حافظ کشور خود یعنی روم باشید و در آن با چالش هایی رو به رو شوید که با تم واقع گرایانه ی خود، بعضا حیرت آور است. شما باید با فرماندهی پیاده نظام روم به جنگ دشمنان خود رفته و آن ها را تار و مار کنید و … ! Ryse: Son of Rome  ابتدا در نمایشگاه E3 2011 عنوان، عنوانی انحصاری برای Xbox 360 معرفی شد اما پس از مدتی به عنوان انحصاری کنسول نسل هشتمی مایکروسافت یعنی Xbox One  معرفی شد. ما در قسمت بعدی قصد داریم با ارائه نظر سه سایت برتر گیم در جهان در رابطه با این بازی، شما را از کیفیت این بازی مطلع کنیم.

GameSpot: برروی کاغذ، بسیار زیبا و مهیج ولی در عمل ساقط از هرگونه خوبی! پس نمایش های خوب خو و متفعل ساختن عنصر خشونت در انسان توانست طرفدارانی را به سوی خود جذب کند اما در عمل و در بحث گیم پلی به واقع حرفی برای گفتن نداشت البته از نقاط قوت آن می شود به گرافیک خوب آن اشاره کرد که تقریبا می تواند دیگر بخش ها را در سیطره خود قرار دهد. بخش آنلاین بازی نیز مانند آیینه ای متشعشع کننده مشکلات بخش Single آن است. در کل باید گفت امید ها از این بازی سلب شده چرا که به هیچ عنوان نمی تواند بازیباز را سرمست از بازی خود کند.

EuroGamer: فرومایه! پس از هفت سال تلاش برای ساخت این بازی جز جلوه های بصری و القای خشونت و خون خواری چیز دیگری از این عنوان نمی توان یافت! این خصایص باعث می شود تا نایی برای دامه و پیگری برای تجربه این بازی در اختیار نداشته باشید. از همه بخش ها که بگذریم، قسمت آنلاین بازی یا بخش گلادیاتور وار آن که شما می بایست در نقش ماریوس با بربر ها به صورت مبارزه تن به تن بجنگید و پس از کسب پیروزی بتوانید سطح کیفی خود را ارتقا دهید. پس از اتمام این مراحل و رسیدن به پیروزی ها در هردو بخش آنلاین و تک نفره  می توانید ماریوس را مورد شخصی سازی قرار دهید یا با آزاد کردن ابزار شخصی سازی این امر را به مرحله فعلیت برسانید که به نظر ما از نظر مضمونی و محتوایی سازگار  با محوریت داستانی نخواهد بود. مطمئنا شما پس از انجام فعل های فوق و اتمام بازی دیگر علاقه ای به ادامه و یا حتی تجربه بازی برروی درجه سختی دیگری را نخواهید داشت چرا که گیم پلی بدون جذابیت دلیلیست بر این مدعی! درکل Ryse در سطحی متوسط بود و تجربه آن خالی از لطف نیست و می تواند وقت شما را برای اوقاتی اشغال کند.

 IGN: عنوان Ryse: Son of Rome دارای زیبایی های محیطی و خشونت غیرقابل کنترل در خود است به طوری که هر فرد در اطراف شما در محیط بازی از خنجرو شمشیر شما در امان نیست. جلال و شکوه این عنوان در جلوه های بصری ستودنیست، داستان آن نیزبه نوع خود و با اینکه تمی معمولی دارد، زیباست اما گیم پلی این بازی به علاوه ی باگ های موجود مزیدی شدند بر علت تا تمامی قسمت های زیبای دیگر آن تحت شعاع قرار گیرد. بخش مولتی پلیر آن هم دارای ایده هایی است اما بخش مبارزه ای آن مشکلاتی را در بخش campaign به وجود می آورد که باعث می شود این بازی از عرش به فرش سقوط کند.

dead rising 3 box art

نام:Dead Rising 3

سبک:Survival horror

تاریخ انتشار: نوامبر ۲۰۱۳

سازنده:Capcom Vancouver

Dead Rising ۳: بازی Dead Rising 3 یک عنوان انحصاری برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت می باشد که در سبک survival horror رخ نمایی خواهد کرد. این بازی توسط Capcom Vancouver ساخته شده است و عهده دار وظیفه نشر آن مایکروسافت می باشد. این بازی یک عنوان انحصاری برای Xbox One فلذا در نمایشگاه E3 2013 و در کنفرانس مایکروسافت به عموم معرفی شد. این قسمت از این بازی، پادر جای قسمت قبلی این بازی گذاشته و بر محوریت شخصیت Nick Ramos برای مقابله با خیل عظیمی از زامبی ها اجرا خواهد شد که در نوع خود جالب خواهد بود. محیط گیم پلی بازی بسیار وسیع است به طوری که حتی اگر محیط قابل بازی دو قسمت قبلی این سری را تلفیق کنیم، بازهم به اندازه محیط نسخه سوم این سری، Dead Rising 3، نخواهد رسید. در کل این نسخه بسیار قدرتمند ظاهر شد؛ با این که مقداری می توانست بهتر باشد، اما باز هم عالی ظاهر شد.

GameSpot: به شهر زیبا و پر زامبی  Los Perdidos خوش آمدید! زنده ماندن و بقا در Dead Rising همیشه زیبا نیست اما جلوه های طنز آن به خوبی  شما را درگیر می کند. طراحی محیطی Los Perdidos  به گونه ای است که شما آن را پارکی که تخلیصی از محیط یک شهر است تصور کنید و با بازیچه های خود، زامبی ها، به مبارزه بپردازید. طراحی چهره کارکتر ها از دیگر بخش هاییست که به خوبی کار شده و بازیباز را به خوبی برای تعامل با کارکتر ترغیب می کند. Dead Rising 3 که با مضاعف شدن تجربه Capcom در عرصه ساخت بازی در رابطه با زامبی ها همراه بوده است، موفقیت بسیار عظیمی را کسب کرد. من حیث المجموع این بازی تجربه خارق العاده ای از تناقض خصایص یک عنوان برای همه به وجود خواهد آورد که ستودنیست و در نوع خود بی نظیر!

EuroGamer: وقایع عنوان Dead Rising 3 در شهر Los Perdidos اتفاق می افتد؛ جایی که به تعبیری از Los Angeles  الهام گرفته است و لذا قرابت اسمی آن ها نیز به همین دلیل دلالت داده شده است. وجود تسلیحات مختلف اعم از طبیعی و مکانیکی، همه و همه باعث شده است تا Dead Rising 3 دارای جذابیتی بیش از پیش برای مخاطبان شود. حمله خیلی از زامبی ها به شما  بعضا حتی مجال تصمیم گیری را نمی دهد که این خود باعث جذابیت هرچه بیشتر این بازی می شود. با اینکه این نسخه خیلی خوب بود ولی از نظر ما ضعیف ترین نسخه سری بازی های Dead Rising با این حال تجربه آن بسی لطف دارد و زیبایی لذا پیشنهاد می شود حتما آن را تجربه کنید.

IGN: وقتی که من( منتقد IGN)  این بازی، Dead Rising 3، را به اتمام رساندم، kill counter ( نگارنده تعداد زامبی های کشته شده) عدد ۲۶,۹۷۸ (!) را نشان می داد. من هر زامبی را در عرض یک ثانیه می کشتم و این امر باعث می شود تا هفت ساعت و نیم به پای بازی نشینم و آن را با جان و دل اجرا کنم؛ این است که باعث می شود تا Dead Rising 3 برای تشنگان به قتل رسیدن زامبی، جذاب و جذاب تر شود. گیم پلی جذاب و گرافیک قابل قبول از اصفات دیگر این بازی است که به شما کمک می کند تا تجربه این بازی برای شما بهتر و مهتر شود.

261794 xbx b

نام:Forza Motor Sport 5

سبک:Racing simulator

تاریخ انتشار: نوامبر ۲۰۱۳

سازنده:Turn 10 Studios

Forza Motor Sport 5: عنوان ریسینگ Forza همیشه جذاب بوده و خواهد بود. Forza Motor Sport 5 عنوان ریسینگی است که توسط Turn 10 Studios ساخته شده و در تاریخ بیست و دوم نوامبر سال ۲۰۱۳ منعقد کننده محفلی بود تا این بازی منتشر شود. این بازی در ۲۱ می سال ۲۰۱۳ بود که این بازی معرفی شد و به همین مناسبت زمینه آن فراهم شد تا هواداران این سری از این فعل خشنود شوند. در این بازی حدود ۲۰۰ خودرو از ۵۰ شرکت خودرو سازی وجود دارد که زمینه آن را فراهم می کند تا شما به خوبی از خودرو های موجود لذت ببرید. البته گفته شده است این تعداد خورد در قالب بسته های دانلود الحاقی افزایش خواهد یافت. در کل گیم پلی بازی درسطح خوبی قرار دارد و روان بودن کنترل ماشین ها در آن قابل ستایش می باشد. در ادامه نظر سه سایت معتبر جهان را برای شما بازگو می کنیم وآن را به سمع و نظرتان می رسانیم.

GameSpot: بازی Forza Motor Sport5 انسان را بین خودرو و رانندگی محصور می کند به طوری که بازیباز نمی تواند از مسابقه و Race دل بکند. تعدد خورد های موجود و ماشین های Open Wheel خود باعث می شود تا انسان به زور از کنسول و Forza دل بکند. متاسفانه در زمان نگارش این نقد، اتصال به قسمت مولتی پلیر آن بر ما مقدور نبود در نتیجه باید بگوییم فرصت تجربه بخش بزرگی از این بازی را از دست دادیم. این نسخه از این فرنچایز بزرگ سرحد موفقیت ها برای این سری و تجربه خاصی برای بازیباز خواهد بود، وجود فضای دراماتیک در ریسینگ و زیبایی و شبیه سازی فوق العاده از نقاط قوت این بازی به شمار می رود لذا به هیچ بهانه ای تجربه این بازی را از دست ندهید.

EuroGamer: طراحی محیطی خارق العاده، توجه فراوان به جزییات، دریافت لایسنس شرکت های خودرو سازی معتبر برای ایجاد خودرو هایی با کیفیت در بازی و SoundTrack های زیبا و مهیج همه و همه در Forza Motor SPORT 5! این بازی به خوبی سعی کرده است تا قدرت خود و کنسول نسل هشتمی مایکروسافت یعنی Xbox One را به نمایش بگذارد و دلیلی شود تا این کنسول فروش بیشتری داشته باشد. استدیو Turn 10’s با ساخت Forza رانندگی را برای همگان دست یافتنی و هم زیبا نمود که احساس القایی این بازی را ستودنی می کند.

IGN: بازی Forza Motor Sport5 بسیار پر زرق وبرق ظاهر شد و با کیفیت ستودنی خود به لاین آپ بازی های انحصاری های مایکروسافت رخسار و زیبایی بخشید. اما با این حال کنترل کردن خودرو در این بازی برای کسانی چون بنده مقداری سخت است. البته طبیعی بود بازی و توجه به جزییات در آن بسیار چشمگیر است برای مثال چرخه هوا و متغییر بودن آن و وجود پیست ها و جاده های مختلف برای رانندگی بسیار جالب و حیرت آور است. وجود ماشین ها که البته مقدارشان نسبت به نسخه قبلی فرنچایز Forza کمتر شده است، با این حال این اختیار به بازیباز می دهد تا ماشین موردعلاقه خود را پیدا کند. در کل این بازی در سطح خوبی قرار دارد و برای گیمران حرفه ای تجربه ای جالب را فراهم خواهد آورد.

کلام آخری با مضون نسل هشتم

logo 8thgenerationweb

خب ما در این مقاله قصد داشتیم تا انحصاری های کنسول های نسل هشتمی را معرفی کنیم نه نقد و شما را از بازخورد آن ها مطلع کنیم. در ادامه هم چکیده ای از متن را برایتان بازگو می کنیم و باهم مروری خواهیم داشت به آن چه که گفته شد. انحصاری ها را با Knack شروع کردیم ازبازخورد ضعیف آن گفتیم ولیکن باید بدانیم اسطوره ای به نام مارک سرنی بازی نمی سازد که به هدف باشد چرا که ایشان Knack را برای قشر نافذ کودکان ساخته است. در ادامه به Killzone Shadow Fall پرداختیم و به بزرگ نمایی برخی از قسمت ها و همچنین گرافیک آن مشغول شدیم. مقصد سوم ما Resogun بود؛ عنوانی که با یاد آوری عنوان های Arcade دهه ۱۹۸۰، موفقیتی بزرگ کسب کرد. رهرو با Xbox One شدیم و به سفر انحصاری های آن رفتیم. در خانه ی اول به پسران روم رسیدیم؛ عنوانی که چیزی در مورد آن نگوییم بهتر است چرا که سایت مختلف با لحنی تند از خجالت این بازی درآمدند و ما سعی کردیم تا به صورت سانسور شده(!) آن را برای شما بازگو کنیم. در مسیر به خیل عظیمی از زامبی ها برخوردیم؛ زامبی هایی که برهانی برای موفقیت نسخه سوم Dead Rising شدند و در آخر با سرعت به پیش Forza Motor Sport 5 رفتیم و از بازخورد های آن گفتیم. حال انتخاب با شماست تا کدام کنسول را برای خود برگزینید چرا که آن چه که باید گفته می شد را گفتیم و شما را از کیفیت عنوان ها مطلع ساختیم. ما در ماه های آینده به بررسی انحصاری های دیگر کنسول ها خواهیم پرداخت؛ چرا که در ماه های آینده انحصاری های با کیفیت تر و جذاب تری لانچ خواهد شد که به بحث های ما رنگ و بوی خاصی می بخشد.

منتظر قسمت های بعدی این مقاله باشید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نسل چالش و تفاخر | بررسی انحصاری های کنسول های نسل هشتم قسمت اول - گیمفا
نسل چالش و تفاخر | بررسی انحصاری های کنسول های نسل هشتم قسمت اول - گیمفا
نسل چالش و تفاخر | بررسی انحصاری های کنسول های نسل هشتم قسمت اول - گیمفا
نسل چالش و تفاخر | بررسی انحصاری های کنسول های نسل هشتم قسمت اول - گیمفا
نسل چالش و تفاخر | بررسی انحصاری های کنسول های نسل هشتم قسمت اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نسل چالش و تفاخر | بررسی انحصاری های کنسول های نسل هشتم قسمت اول - گیمفا