اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا
اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا
اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا
اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا
اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا

اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم

محمد عرفان علی‌پوری
۱۸:۴۲ ۱۴۰۳/۱۱/۱۰
اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا

فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، در یک مصاحبه جدید حول کنسول Xbox Series S و اینکه چرا مایکروسافت فکر می‌کند نوآوری در سخت‌افزار چیزی است که شما را وادار به خرید Xbox بعدی می‌کند، صحبت کرد.

فیل اسپنسر در مورد کنسول Xbox Series S، آینده Xbox و رویکرد آن به نوآوری در سخت‌افزار و آینده این پلتفرم صحبت کرد.

در سال‌های اخیر، Xbox Series S همیشه موضوع بحث و جدل بوده است. می‌توان گفت که Xbox Series S یین و Xbox Series X یانگ است. در حال حاضر Xbox Series S با قیمت ۲۹۹ دلاری خود، مقرون به صرفه‌ترین راه ورود به نسل نهم به شمار می‌آید. Xbox Series S با استفاده از تراشه مقرون‌به‌صرفه‌تر، رزولوشن 1080p را هدف قرار می‌دهد و بیشتر به درد کسانی می‌خورد که نیازی به رزولوشن 4K ندارند. این کنسول معمولا ویژگی‌هایی مانند نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را قربانی می‌کند، تا بازی را با وضوح استانداردی اجرا کند. اما اگر بازی‌ها خوب بهینه‌سازی شوند، می‌تواند نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را حفظ کند یا حتی به نرخ فریم ۱۲۰ هم برسد.

مشکل اصلی با Xbox Series S این است که بسیاری از بازی‌ها با در نظر گرفتن آن ساخته نمی‌شوند و سازندگان بیشتر روی Xbox Series X تمرکز دارند. مایکروسافت از توسعه‌دهندگان می‌خواهد که برای Xbox Series S بازی تولید کنند. پورت ایکس باکس Baldur’s Gate 3 به خاطر این کنسول به تعویق افتاد و آن طور که به نظر می‌رسد، سازندگان Black Myth: Wukong به خاطر رم ۱۰ گیگابایتی Xbox Series S فعلا از پورت بازی خود برای ایکس باکس چشم‌پوشی کرده‌اند. توسعه‌دهندگانی هم هستند که این کنسول برایشان دردسر ایجاد کرده، اما فیل اسپنسر می‌گوید که اصلا نگران نیست.

اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا

فیل اسپنسر در مصاحبه‌ جدید خود با دستین لگاری (Destin Legarie)، از افراد سرشناس صنعت گیم، درباره Xbox Series S صحبت کرد. وی تأیید کرد که توسعه‌دهندگان باید بازی‌ها را به صورت همزمان و با محتوای یکسان برای کنسول‌های Xbox Series X و S عرضه کنند و این قانون پلتفرم Xbox است. اما ظاهرا مایکروسافت در برخی موارد از مواضع خود کوتاه آمده، مانند ماجرای بازی Baldur’s Gate 3 و ویژگی split screen که به تازگی برای کنسول Xbox Series S در دسترس قرار گرفت.

هنگامی که از فیل اسپنسر پرسیده شد، آیا مایکروسافت به حذف قانون برابری روز عرضه و محتوا فکر می‌کند یا خیر، او در پاسخ گفت:

چطور است که بازی‌ها برای سخت‌افزارهایی مانند Steam Deck ،ROG Ally و Nintendo Switch 2 که با باتری تغذیه شده، بهینه می‌شوند، ولی برای Xbox Series S نه!

به نوعی، عقیده من کاملا برعکس هست. با ظهور کامپیوتر‌های دستی و کنسولی مانند Nintendo Switch 2، من فکر می‌کنم که ما یک نقطه قوت داریم. ما مدت زیادی است که Xbox Series S را هدف قرار داده‌ایم. صادقانه بگویم، مقیاس‌پذیری موتورهای بازی‌سازی امروزی به بازی‌ها اجازه می‌دهند تا از کارت‌‌های گرافیکی چند هزار دلاری با Ray tracing، تا دستگاه‌های دستی با باتری مقیاس‌بندی شوند. بنابراین به نظر من Xbox Series S در مجموع مفید بوده است.

Xbox چطور می‌تواند سخت‌افزار خود را متمایز کند؟

اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا

مایکروسافت در سال‌های اخیر برای کاهش اتکای خود به فروش Xbox تلاش کرده است. مایکروسافت این کار را با پورت بازی‌های خود برای پلتفرم‌های پلی‌ استیشن و نینتندو سوییچ آغاز کرد. این شرکت همچنین در حال توسعه پروژه‌های ابری خود نیز بوده است. وقتی از اسپنسر پرسیده شد که چرا کسی باید کنسول Xbox را خریداری کند؟ وی تاکید کرد که می‌خواهد به نوآوری سخت‌افزاری به‌عنوان عامل اصلی تمایز بین پلتفرم‌ها بازگردد.

PayaCastBenyaminunknownSamstarAhmad_bkعلیKurosSEGA.CASTGamer GodzillaAlireza10SMasuod EnayatiJohnny silverhandکوروشBehzaad𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥(سابق SAM LAKE (KAZUYAMamad_takdastRichman3doHOSSEIN Xmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا
اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا
اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا
اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا
اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا
اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا
اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Young boy گفت:

    این فیل اسپنسر یه چند روزیه حرفهای عجیب میزنه نکنه تو کلش خورده

    PayaCastBenyaminDark.Elden-LordSEGA.CASTSamstarعلیGamer GodzillaAlireza10Sکفتر گیمینگRadinmore
  • Farzam گفت:

    خخخ راستی میگی فایو معمولی و پرو خیلی به سری اس و سری ایکس شبیه هستن حتی دسته هاشون

    PayaCast23mohi23Dark.Elden-LordSEGA.CASTSamstarAhmad_bkhalkerعلیMaster chief نیاز به سلاحGamer Godzillamore
  • موافقم
    کنسولا باید یکم فرق کنن که انتخاب سخت تر شه

    BALDVIN IVBrainiacکفتر گیمینگMiLSiMMohaMMad.Mzکوروش𝙰𝚛𝚜𝚑𝚒𝚊مترسک ( pc gamer ) 💚Mamad_takdastبدون‍ تعصب
  • Will Rock گفت:

    دیگه ساختار سخت افزار چه فرقی میکنه
    نوآوری یعنی wii
    یعنی switch

    PayaCastNimaBrainiacکفتر گیمینگMasuod Enayati𝙰𝚛𝚜𝚑𝚒𝚊مرد تنهای شبMamad_takdastNightwolf DisgaeaObi wanmore
  • پی اس فایو با تکنولوژی های هپتیک فیدبک و ادپتیو تریگر خودشو متمایز کرد الان کامل ترین نسخه هر بازی نسخه پی اس فایوه.
    کاری که شما نکردی و تغییرات نسل ۸ و ۹ کنسولت فقط رزلوشن و فریم ریت بود

    PayaCastLoganAmirKurosFarzamBrainiacکفتر گیمینگRadin✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧erfankarimimore
  • AMIR 007 گفت:

    صحبت های اخیر فیل اسپنسر منو یاد کسایی میندازه که می‌خوان خودکشی کنند و قبلش حرف هایی از اون فرد میشنوند که غیر عادی هست
    یک حسی به من میگه طی یک عملکرد غافلگیر کننده میخواد کل ایکس باکس رو تعطیل کنه XD
    البته ما اوایل نسل نهم کلا کم کم از فیل اسپنسر صحبت هایی رو دیدیم که هدفش این بود انحصار گرایی معنا نداشته باشه و هر سال هم این هدفش جدی میشد که حالا داره این رو عملی می‌کنه
    فقط اینکه تهش به نفع صنعت گیم هست یا ضررش دیگه خدا می‌دونه چون هدفش جوری هست که قابل پیش بینی نیست و تهش هم می‌دونیم داره می‌ره سمت کلود

    Mr abdکفتر گیمینگMiLSiM𝙰𝚛𝚜𝚑𝚒𝚊TzzzT23Big WalleRHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)بدون‍ تعصبTomMotinmore
  • john117 گفت:

    شاید مایکروسافت نسل بعد با amd قرارداد نبنده و اینتل و انویدیا شریک کنه. این درست اما به نظر شما سخت افزار بیشتر ملاک هست یا نرم افزار؟
    بنظر من دومی

    کفتر گیمینگ𝙰𝚛𝚜𝚑𝚒𝚊Mamad_takdastsiettuuMahdi SamHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)بدون‍ تعصبBrainiacMotin
  • چقد طرز تفکر من و عمو فیل نزدیک به همدیگس 😂

    من همیشه گفتم اقا انحصار گرایی دیگه تموم شدس این اپشن های کنسول هاس که باعث میشه ما انتخاب کنیم کجا بریم یعنی اصلش بایذ این باشه نه محروم کردن گیمر از بازی

    بنازمت عمو فیل راه رو داری درست میری و مطمعن هم هستم که موفق میشی تو این راه 💚🙏

    مایکروسافت، دوست خوب گیمر ها 💚

    BenyaminNimaunknownMr abdarminکفتر گیمینگerfankarimiEthan MarsfarhanTommore
    • والا من ک اصلا آپشن های کنسول برام کوچیکترین اهمیتی نداره
      چه فرقی داره گیم ۲ ثانیه زود تر از اون یکی کنسول لود باشه
      من بازی میخوام نه اپشن
      بازی ها هستن که تعین میکنن کدوم کنسول بهتره
      اونا نمادن
      کنسولا بدون نماد هیچ معنا ای ندارن
      ایکس باکس بدون هیلو معنا ای نداره
      پلی استیشن بدون گاد اف وار معنا ای نداره
      ایکس باکس بدون گیرز معنا ای نداره
      پلی استیشن بدون گوست معنا ای نداره
      راجب اون محروم کردن گیمر از بازی
      اولا شرکتا حق انتخاب گزاشتن
      سونی تفنگ نزاشته رو گردن طرف بگه نه تو حق نداری جعبه بخری
      کاربر حق انتخاب داره

      دوما
      وقتی من مثلا جعبه میخرم
      دوست دارم گیم هایی پلی بدم که ارزش خرید من رو داشته باشه
      وقتی مثلا میگن فلان بازی قراره برا ps5 هم بیاد
      یک نوع توهین به کاربر های ایکس باکسه
      ینی عملا میگن شما برامون مهم نیستین
      و درزم یکم آروم تر برای عمو فیل…..
      هیچی ولش

      BenyaminunknownNimaمترسک ( pc gamer ) 💚
      • خب داداش من این جاست که فرق من و شما مشخص میشه یا به طور دقیق فرق یه فرد انحصار طلب و ضدش مشخص میشه

        اتفاقا باید مزیت ها عامل اصلی انتخاب کنسول باشن و محتوا برابر باشن

        اگه محتوا برابر باشن شما بیشتر تمرکز میکنی رو انتخاب کنسولت و میری سمت کنسولی که اپشن و ایده های بهتری برای تجربت میده

        مثال میزنم اگه محتوا برابر باشه شما میای به هپتیک فیدبک بیشتر توجه میکنی یا ازونور به بی صدا بودن اون یکی نگاه میکنی و بیشتر به کیفیت کنسول دقت میکنی و کم تر تو پاچت میره چون محتوا برابره و سازنده های کنسول خلاق تر میشن و آپشن های بیشتری میارن رو کنسولشون تا شمارو ترقیب کنن و این رقابت باعث پیشرفت میشه
        نه فقط زودتر اجرا شدن گیم که همونم برای خیلیا جزع آپشن هست و سرش درگیری زیاد پیش اومده تو همین سایت

        من یخ سوال از شما میپرسم اگه محتوا برابر بود چیکار میکردی؟ بلاخره باید سمت یه کنسول میرفتی دیگه؟ بهم بگو سمت کدگم میرفتی و چرا؟

        TomBenyamin
  • Mehrdad گفت:

    «چطور است که بازی‌ها برای سخت‌افزارهایی مانند Steam Deck ،ROG Ally و Nintendo Switch 2 که با باتری تغذیه شده، بهینه می‌ شوند، ولی برای Xbox Series S نه!»

    در نگاه اول، Xbox Series S نسبت به Steam Deck، ROG Ally و حتی کنسول‌ های نینتندو سخت‌ افزار قوی‌ تری داره، ولی دلیل اینکه سازنده ها با این کنسول ها راحت‌ تر کنار میان دلایل مختلفی داره:

    ۱. تفاوت در انتظارات و هدف مخاطب Switch ،Steam Deck، ROG Ally این کنسول ها از اول برای اجرای بازی‌ ها با تنظیمات پایین‌ تر و نرخ فریم متغیر طراحی شدن اکثر گیمرها روی کنسول ها گرافیک پایین‌ تر رو قبول دارن، چون کنسول ها پرتابل هستن سازنده ها می‌ دونن که گیمرها انتظار 1080pیا حتی 720p رو دارن، پس بهینه‌ سازی راحت‌ تره اما سری اس یک کنسول خانگی محسوب می‌ شه و مایکروسافت هم اون رو به‌ عنوان یک کنسول نسل بعدی تبلیغ کرده نه یه گزینه کاملاً اقتصادی، گیمرها انتظار دارن بازی‌ها حداقل در سطح ۱۴۴۰ با تنظیمات بالا اجرا بشه ولی در عمل خیلی از بازی‌ها به 720p-900p کاهش پیدا می‌ کنن

    ۲. بهینه‌ سازی برای PC راحت‌ تر از Xbox Series S است Steam Deck ،ROG Ally این کنسول ها بر پایه ویندوز یا لینوکس (SteamOS) کار می‌ کنن، که سازنده ها از قبل براشون DirectX و Vulkan رو دارن در واقع وقتی یک بازی روی PC اجرا بشه روی این کنسول ها هم اجرا می‌ شه فقط کافیه تنظیمات گرافیکی رو پایین بیارن اما سری S از معماری کنسولی خاص مایکروسافت استفاده می‌ کنه و نیاز داره که بازی‌ ها به‌صورت اختصاصی براش بهینه بشن مشکل رم کمتر و محدودیت‌ های پردازشی باعث می‌ شه که سازنده ها مجبور بشن وقت و هزینه بیشتری صرف بهینه‌سازی کنن

    ۳. انعطاف‌ پذیری بیشتر در کنسول ها قابل حمل این کنسول ها به گیمرها اجازه می‌ دن که تنظیمات گرافیکی رو دستی تغییر بدن اگر بازی سنگین باشه کاربر می‌ تونه وضوح رو کاهش بده یا نرخ فریم رو روی 30fps قفل کنه حتی FSR (فناوری ارتقای تصویر AMD) رو این ها بهتر پیاده‌ سازی شده که به بهین ه‌سازی کمک می‌ کنه اما مایکروسافت به سازنده ها اجازه نمی‌ ده تنظیمات دستی زیادی برای کاربر باز بذارن بعضی بازی‌ ها محدود به نرخ فریم 30fps هستن و هیچ تنظیمات گرافیکی خاصی برای کاربران وجود نداره

    ۴. مقیاس‌ پذیری بهتر روی کنسول‌ های نینتندو، از روز اول بازی‌ ها با توجه به سخت‌ افزار ضعیف‌ تر طراحی می‌ شن سازنده ها از قبل می‌ دونن که باید فشار کمتری روی سخت‌ افزار بذارن، بنابراین بازی‌ ها رو بهینه‌ تر می‌ سازن مثلا DOOM Eternal روی سوییچ اجرا شد چون استودیو id Software روی موتور بازی خیلی وقت گذاشت سری S قراره نسخه همون بازی‌ های سری X و PS5 رو اجرا کنه ولی با سخت‌ افزار ضعیف‌ تر استودیوها به‌ جای طراحی یک نسخه مخصوص سری S، مجبور می‌ شن فقط جزئیات گرافیکی رو حذف کنن، که گاهی باعث مشکلات بهینه‌سازی می‌ شه

    حالا جناب اسپنسر متوجه شدید که چرا بازی ها روی اون کنسول ها بهینه تر از سری S هستند؟ مشکل اصلی محدودیت‌ های سخت‌افزاری سری S و فشار اضافه روی تیم‌ های توسعس نه فقط تنبلی، استودیوها بیشتر می‌ خوان روی کنسول‌ های قوی‌ تر (سری X و PS5) تمرکز کنن بعضیاشون حتی دوست دارن پشتیبانی از سری S رو رها کنن اما به‌خاطر قرارداد های شما مجبور به انتشار نسخه سری S هم هستن

    SEGA.CASTکفتر گیمینگEhsan etPlaystationمترسک ( pc gamer ) 💚FarzamMamad_takdastTzzzT23MotinHOSSEIN Xmore
    • همه متوجه این توضیحات هستن، فکر می‌کنم منظور عمو فیل اینه که برای سازنده‌ها شدنیه و باید با سری S کنار بیان.
      بعدش هم این کنسول تا الان دوام آورده. به نظرم تا آخر نسل هم اوکیه هر چند دردسرهایی خواهد داشت.

      BenyaminSEGA.CASTBrainiacمترسک ( pc gamer ) 💚Mamad_takdastMotinMahdi Sam
    • Mahdi Sam گفت:

      نگاه اول و دوم نداره، سری اس سه الی چهار برابر قوی تر از کنسول هایی مثل استیم دک یا روگ الای یا سوییچ ۲ هست، مشکل چندان بزرگی هم ایجاد نمی کنه چون معماری متفاوتی نداره و فریم ریت و رزولیشن هدفش خیلی پایین تر از نسخه قوی تر هست

      به نظرم اگه سری اس نبود خیلی راحت جامعه گیمینگ PC نادیده گرفته میشد تا حد زیادی و بهینه سازی ها خیلی ضعیف تر می شد، کماینکه خیلی از بازی هایی که روی ایکس باکس منتشر نشدن بهینه سازی های فاجعه باری داشتن

      SEGA.CASTEhsan etMasuod Enayatiمترسک ( pc gamer ) 💚HOSSEIN X
    • کاملا مخالفم با نظر شما

      سری اس یکی از اصلی ترین دلیل برا بهینه بودن گیم رو سیستم های ضعیف کامپیوتر هست اینو بار ها از زبان توسعه دهنده ها شنیدیم که گفتن اگه سری اس ننبود وظعیت بهینه سازی خیلی بدتر از الان میبود و به لطف سری اس هستش که ما شاهد اجرای گیم ها رو کارتی مثل rx580 هستیم

      بعد سیستم عامل ایکس باکس بر پایه ویندوز اصلاح شده هستش و دایرکت ایکس هستش برا همینه که اکثر گیم ها از نظر عمق رنگی نسخه پی سی و ایکس باکس یکی هستش

      موضوع بعدی راجب توسعه دهنده به نظرت اگه بیان سازنده ها بر پایه کنسول سری اس گیمشون رو توسعه بدن و بعد ارتقا بدن به نسخه فایو و ایکس بهتر نیست؟ به نظرت بهینه بودن گیم ها چندین برابر نمیشه؟؟

      متاسفانه همیشه ما دنبال محکوم کردن کنسول هستیم در حالی که ایراد کار همیشه سازنده ها بودن این موصوع بار ها اثبات شد که سازنده نتونسته گیمش رو بهینه کنه انداخته گردن کنسول بعد اون گیمش هم با مشکل و شکست مواجه میشه نمونش سویساید اسکواد یا امثال اینا

      نکته اخر هم اینکه طراح و معماری این کنسول رو شرکت مایکروسافت انجام داده و قطعا قبل توسعه همه جوانبش رو سنجیدن این ابر شرکت قطعا با دیگر ابر شرکت های تکنولوژی و توسعه دهنده ها در ارتباط بوده و دیده مشکلی نیست اقدام به ساخت این کنسول کرده ما در اینده بازی های بسیار سنگینی رو شاهد هستم که قراره رو این کنسول اجرا بشه نمونش
      جی تی ای ۶، ویچر ۴، مافیا ۴، بوردرلند ۴، دووم جدید، و کلی گیم دیگه که قطعا گرافیک و محتویات فنیشون چندین برابر گیم هایی مثل بالدرزگیت و بازی های دیگس که تا الان اومده همین آلن ویک ۲ به چه تمیزی اجرا شد رو این کنسول یا ایندیانا جونز و…

      بیخیال این موضوعات گیم بزنیم و شاد باشیم

      Benyamin
    • Ehsan et گفت:

      حرف شما اشتباه است . بهینه سازی برای سری اس به شدت راحت تر است ها کنسول های دستی .
      کنسول های دستی به دلیل اینکه به برق باتری وصل هستند برای بهینه بودن باید توان مصرفی قطعات را پایین بیارن برخلاف سری اس که به برق شهری وصله . در نتیجه دستش باز تره .
      نکته دیگه ، معماری ایکس باکس خیلی هم سخت نیست همین معماری سری ایکس هست نکته اش هم همینه . وقتی سازنده 4k پورت میکنه برای سری ایکس باید بتونه که برای سری اس ۱۰۸۰ پورت کنه ‌. سوما خیلی از بازی ها انتظاری که ازشون میره ۱۰۸۰ هست ۱۴۴۰ .
      پس در نتیجه سری اس همون سری ایکسه( به دلیل معماری مشابه )اما متناسب برای رزولوشن ۱۰۸۰ یا ۱۴۴۰ در بعضی بازی ها و فریم ناپایدار تر . و حافظه کم تر .
      در مورد رم هم که میره سمت رزولوشن رندر تکسچر ها که کسی در حد رزولوشن تکسچر سری ایکس ازش انتظار نذاره ‌

  • Soroosh گفت:

    خب چه کاری الان از دست ما برمیاد که میگی؟!

    Benyamin
  • “وی تأیید کرد که توسعه‌دهندگان باید بازی‌ها را به صورت همزمان و با محتوای یکسان برای کنسول‌های Xbox Series X و S عرضه کنند و این قانون پلتفرم Xbox است.”

    یکی از درست‌ترین قانون‌ها

    Ehsan et
  • Tom گفت:

    داره کاملا میکشه کنار
    ولی مشکل اینه که حتی تو نو اوری سخت افزارم برتری نداری
    تنها دلیل برای خرید xbox همون گیمپسه

    BrainiacBenyamin
اسپنسر: Xbox Series X/S و PS5 بسیار شبیه به هم هستند، باید با نوآوری در سخت‌افزار آن‌ها را متمایز کنیم - گیمفا