گزارش: وضعیت فروش بازی Resident Evil 2 Remake روی گوشیهای آیفون نگرانکننده است
بر اساس دادهها و گزارشهای منتشر شده، نسخه iOS بازی Resident Evil 2 Remake پس از گذشت بیش از یک ماه از عرضه، هنوز نتوانسته است به فروش ۱۰ هزار نسخه دست یابد. با اینکه این بازی در ابتدا به صورت رایگان عرضه شده بود، کاربران برای باز کردن نسخه کامل بازی باید مبلغی را از طریق خرید درونبرنامهای پرداخت میکردند.
در ماه اول عرضه، قیمت نسخه کامل بازی تنها ۱۰ دلار بود و کپکام (Capcom) توانست حدود ۹۵ هزار دلار از آن کسب درآمد کند. این ارقام نشان میدهند که تنها ۹,۵۰۰ کاربر نسخه کامل را خریداری کردهاند. از ۹ ژانویه ۲۰۲۵ (۲۰ دی ۱۴۰۳)، قیمت نسخه کامل به ۴۰ دلار افزایش یافت. اما از آن زمان تا کنون تنها ۱۷۵ خرید انجام شده است که معادل ۷ هزار دلار درآمد بیشتر است.
مشکلات و چالشهای اصلی
اولین چالش موجود در راه این نسخه، قیمت بالا نسبت به سایر بازیهای موبایل است. بازیهای AAA معمولاً قیمتهایی بالاتر از حد معمول برای موبایل دارند. این موضوع باعث میشود که بسیاری از کاربران به جای خرید، به نسخههای کنسولی یا PC روی بیاورند.
دومین مورد، دستگاههای محدود برای اجرای بازی است. بازیهای بزرگ (AAA) به سختافزارهای قدرتمند نیاز دارند. تعداد کمی از کاربران iOS دستگاههای لازم برای اجرای روان این بازیها را دارند. مشکل اساسی بعدی، محدودیتهای تجربه کاربری موبایل است. بسیاری از کاربران موبایل به دنبال تجربههایی با کنترلهای سادهتر و گیمپلی کوتاهتر هستند که اکثر بازیهای مستقل یا عناوین رایگان این ویژگیها را دارند.
این عملکرد ضعیف فقط به Resident Evil 2 Remake محدود نمیشود. عناوین دیگری مانند Resident Evil 7 ،Resident Evil Village ،Death Stranding و Assassin’s Creed Mirage نیز در iOS عملکرد مشابهی داشتهاند. برای مثال، Resident Evil 7 در دو هفته اول عرضه تنها ۲ هزار عدد فروش با قیمت ۲۰ دلار داشت. آمار مشابه برای سایر بازیهای AAA نشاندهنده استقبال کم کاربران iOS از آنهاست.
در پی این اخبار، آندری زوبوف (Andrei Zubov)، رئیس بخش محتوای Appmagic، اذعان داشت که چشمانداز بازیهای کنسولی روی دستگاههای اپل نگرانکننده است. او توضیح داد:
با نگاهی به بازیهای پرطرفدار موبایل، میبینیم که بسیاری از آنها در اصل عناوین مستقل هستند. این بازیها معمولاً کنترلهای سادهتری دارند، سبک هنری منحصربهفرد را بر گرافیکهای پیشرفته ترجیح میدهند و برای مدت زمانهای کوتاه طراحی شدهاند. این ویژگیها معمولاً مشخصه بازیهای رایگان موفق موبایل هستند.
زوبوف همچنین اشاره کرد که مخاطبان بازیهای پرهزینهتر روی iOS به احتمال زیاد از قبل کنسول مدرنی دارند که توانایی اجرای این بازیها را داراست.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
غیر از یوبیسافتی که همه جا هست فقط فقط دو تا “ک” حاضر شدن با اپل همکاری کنن : کپکام و کوجیما
کلا اینا یا دنبال شهرت بودن (کوجیما) یا طمع قدرت اپل به سرشون زده (کپکام) و یا اینکه کلا هر سختافزاری از هر شرکتی بیاد میگن نرمافزارش با ما (یوبیسافت)
کپ کام تو بهینه سازی خیلی قدره
نمی دونم شاید فکر کرده براش درآمد خوبی داره
ولی خب
هر شرکت بازیسازی خودش میدونه که این نوع بازی ها رو موبایل فروش آنچنانی ندارن کپکام هم از این قاعده مستثنی نیست منتها قراردادی که با اپل میبندن انقدر چرب و چیلی هست که اهمیتی به فروش بازیشون ندن یعنی بخاطر قرارداد اومدن جلو نه بخاطر فروش بازیاشون
غیر از این بود تعجب میکردم نکنه توقع فروش میلیون داشتند خب طبیعیه دیگه منظور زوبوف از عناوین مستقل عناوینی که کوتاه هستند و مخصوص موبایل طراحی شدند نه عناوین AAA که بیش تر از ۱۰ ساعت محتوا دارند مخصوصا اینکه یک سریاشون جهان باز هم هستند چطوری میشه آدم رو یک صفحه ۵ الی ۶ اینچی Death Stranding پلی بده و لذت هم ببره اصلا خسته میشه از لحاظ جسمی نابود میکنه آدم رو حتی تصورشم نمیتونم بکنم موندم چطوری اون چند هزار نفر تجربه کردند و موردی بعدی اینکه با پول همون میشه چندتا کنسول خرید یا یک سیستم قدرتمند بست اونایی که این بازی ها رو رو گوشی های چند میلیونی اپل پلی میدند دیگه باید شکمهاشون خیلی سیر باشه
نمیشه انکار کرد
کپ کام تو این زمینه ، خیلی غیر منطقی عمل کرده
واقعا واسه چی یکی باید بیاد اینو تو آیفون بازی کنه
اونقدر داغ می کنه که عملا میگن گوشی جهنم میشه
آخه این چه کاریه
اینا از بهینه سازی های کپ کام سو استفاده کردن
مقصر خود کپ کامه که نباید قبول می کرد