منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا
منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا
منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا
منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا
منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا
منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا

منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود

رضا شیرمردی
۱۸:۰۲ ۱۴۰۳/۱۱/۰۳
منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا

نسل پلی استیشن ۵، در حال حاضر بیشتر با تلاش سونی برای ورود به بازار بازی‌های سرویس محور به جای عرضه عناوین تک نفره داستانی شناخته می‌شود. حال این راهبرد، پس از کنسل شدن پروژه‌های متعدد و عدم رضایت طرفداران، با شکست مواجه شده است.

استودیو Bungie، پروژه سرویس محور بزرگی به نام Marathon را در دست توسعه دارد. اما بر اساس اطلاعات جدید، به نظر می‌رسد در ابتدا این توسعه دهنده علاقه‌مند به تولید بازی‌های داستانی بود که با مخالفت شدید غول گیمینگ ژاپنی روبرو شد.

یک منبع داخلی با نام زوحاد علی (Zuhaad Ali)، فاش کرد که در ابتدا این توسعه دهنده، قصد داشت که روی یک پروژه تک نفره و داستانی تمرکز کند، اما مدیران سونی با این ایده مخالفت کردند. این منبع داخلی، اعلام کرد که این کمپانی در آن زمان، تمام تمرکز خود را روی توسعه عناوین سرویس محور قرار داده بود.

منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا

زوحاد در ادامه می‌گوید که حتی بازی‌های ویدیویی کوچک‌تر و کم‌ریسکی که سرویس آنلاین نبودند، هرگز اجازه انتشار پیدا نکرده و بلافاصله روند توسعه‌ آنها متوقف می‌شد. به نظر می‌رسد که در آن زمان، سونی تنها به قرار دادن عناوین سرویس محور در نقطه کانونی نسل پلی‌استیشن ۵ علاقه داشت.

به باور بسیاری، با توجه به اتفاقات اخیر پیرامون لغو برخی عناوین سرویس محور،‌ مانند بازی معرفی نشده استودیو Bend، این رویکرد سونی بسیار کوته‌بینانه بوده است. البته لازم به ذکر است که در میان عناوین سرویس محور برنامه‌ریزی شده توسط این کمپانی، Helldivers 2 بسیار موفق بوده و پروژه‌ای مانند Marathon ممکن است در زمان عرضه فروش خوبی داشته باشد.

با این حال، تمرکز سونی بر بازی‌های سرویس محور که به انحراف این کمپانی از مسیر توسعه عناوین تک نفره داستانی منجر شد، بدون شک اشتباه بود و لغو تعداد بسیاری از این پروژه‌ها نیز این موضوع را به خوبی منعکس می‌کند. به دلیل این اتلاف عظیم وقت و منابع، بسیاری از طرفداران، نسل نهم را ضعیف‌ترین نسل در تاریخ پلی استیشن می‌نامند.

بدون‍ تعصبarminRoyalknightHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)∞XerexplayGlacierCambyses The ThirdGOD OF WAR 3John_MarstonSpider-Man𝔽abulous 𝕊layerJohnny silverhandRoyalknightAliFarzamپروفسور بی سواد

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا
منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا
منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا
منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا
منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا
منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا
منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا
منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Farzam گفت:

    حیف شد واقعا شوتر سینگل پلیر جدیدی از بانجی میتونه جذاب باشه امیدوارم بعد از ماراتون سونی اجازشو بده
    ماراتون و فیر گیم لایو سرویس های بعدی سونی هستن احتمال موفقیتشون بالاست
    راستی اعلام شد پروژه MMO horizon لغو نشده

    تکذیب شد

    اعلام شد Project H هیچ ارتباطی با پروژه MMO از Horizon ندارد
    به گفته خبرنگار MTN، عنوان Project H که کنسل شده، هیچ ارتباطی با Horizon MMO ندارد و این بازی همچنان در دست توسعه است

    بدون‍ تعصبMax22RoyalknightHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)∞رضا شیرمردیGOD OF WAR 3
  • یجوری متن نوشتین آی اوی مردم سونیییییییی وایی چخبره بابا
    شاید تو قرارداد طرفین چیزایی که رد و بدل شده چیزای دیک خاسته بودن براورده نشده یا فلان هرچیزی میتونه باشه
    بابت سرویس محور خب این نسل کلا سرویس محور ترند بوده نسبت به چیزای دیگ‌
    شخصا شاید ۲۰ درصد مایل باشم سرویس محور پلی بدم انقد جدیدا آشغال درست میکنن
    ولی خب سود زیادی داره و هیشکی از سود زیاد نمیگذره
    الان دوران مثل دوران قبل نیست
    همه چی فرق کرده
    امیدوارم بازی هایی بسازن که کیفیت لازم داشته باشه در هر صورت

    Max22The Morning StarRoyalknightHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)GOD OF WAR 3
  • Ali گفت:

    سونی با این کار خراب کرد خودشو خیلی به خودش ضرر زد اروم اروم باید میومد سرویس محور میداد نه یه دفعه ای بیاد ۱۰ تا بازی سرویس محور بده بعد تا کمر بره تو لجن

    Max22RoyalknightAmir(PC & PS4)HUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)GOD OF WAR 3
  • Tom گفت:

    زمان خرید بانجی رو ۲ تا پروژه کار میکرده (که یکیش کنسل شده) + ۲ تا dlc برای دستینی ۲
    چطوری میخواسته رو بازی داستانی کار کنه؟ فکر نکنم واقعی باشه . ولی اگه واقعی بوده رد کردنش حماقته

    Max22arminHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)∞amscGOD OF WAR 3HTremblerMotinRoyalknight
  • HTrembler گفت:

    ترجمه توییت داخل پست:
    «یه چیزی رو سال پیش وقتی روی یه داستانی کار میکردم شنیدم: تعداد بسیار زیادی از توسعه دهنده های بانجی علاقه‌مند به بازگشت به پروژه‌های تک‌نفره بودند، ولی مدیریت (Leadership) کاملا روی لایوسرویس ها به عنوان آینده استودیو مصمم بودند.
    حتی پروژه ها یا ایده های کوچیکتر و کم ریسکتر هم بلافاصله لغو می‌شدند.»

    من نمیگم این خبر پیازداغو زیاد کرده و بی ربط هست به توییت یا نه چون ممکنه منابع دیگه ای هم استفاده شده باشه ولی خودتون قضاوت کنین.
    پ.ن: کاش حداقل اشاره میشد تو خبر این بابا کی هست که ببینیم حرفش چند قرون میارزه

    Max22RoyalknightTzzzT23arminHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)amscGOD OF WAR 3Tom
  • GOD OF WAR 3 گفت:

    یعنی قشنگ سونی گند زد با این حرکت
    شاید یه چیزی مثل میتونستن بسازن
    واقعا این نسل ، نسل پول پرستی و حماقت های سونی بوده

    طلایی ترین دوران بانجی زیر دست مایکروسافت بود
    کاش هیچوقت مستقل نمیشد
    وضعیت قبل خریداری شدنش چند برابر بهتر از الان بود
    کاش مایکروسافت خریده بودش

    Max22TzzzT23RoyalknightarminHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)
  • Ethan Mars گفت:

    سونی ۳/۴میلیارد نداده پای بانجی ک براش تک‌نفره بسازه ک تهش ۲۰۰میلیون سود کنه

    این پول برای بانجی داده ک ی لایو سرویس براش بسازه ۵۰۰/۶۰۰میلیون روش سود کنه

    اصلا منطقی و بصرفه نیست ناشری ک این همه پول پاش رفته، وقت و انرژی و سرمایش پای ی اثر با بازده کم بزاره

    FarzamRoyalknightarminGOD OF WAR 3HUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)
  • بزارین یه چی بسازن مثل هیلو که هم چیزی که شما میخاین و خودشون بلدن داشته باشه (مولتی‌پلیر) و هم چیزی که خودشون میخواد و شما بلدین (سینگل‌پلیر)

    RoyalknightGOD OF WAR 3HUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)Motin
منبع داخلی: پلی استیشن با درخواست استودیوی Bungie برای توسعه عناوین تک نفره مخالفت کرده بود - گیمفا