با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا
با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا
با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا
با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا
با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا
با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا

با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند

رضا شیرمردی
۱۲:۴۵ ۱۴۰۳/۱۱/۰۲
با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا

تکنولوژی جدید DLSS4، به کارت‌های گرافیک Nvidia این امکان را می‌دهد تا بسیار بهینه‌تر از قبل عمل کنند.

Nvidia جزئیات بیشتری در مورد ویژگی‌های جدیدی که به واسطه عرضه DLSS 4 به GPUهای خود اضافه خواهد شد، به اشتراک گذاشته و در کنار آن، توضیحاتی نیز در مورد نحوه عملکرد برخی از فناوری‌های خود از جمله مدل‌های جدید ترانسفورمر و بهبود فناوری تولید فریم ارائه داده است. در مصاحبه‌ای با Digital Foundry، معاون بخش تحقیق و توسعه هوش مصنوعی در Nvidia، برایان کاتانزارو (Bryan Catanzaro)، در مورد این فناوری صحبت کرد.

کاتانزارو پیرامون تولید فریم توضیح داد که چگونه از فناوری شتاب دهنده جریان بصری (Optical Flow accelerator) استفاده شده است. این فناوری که در ابتدا برای بخش تحقیقات خودروهای خودران Nvidia استفاده می‌شد، تکاملی از الگوریتم‌های کدگذاری ویدیویی این شرکت است. با این حال، بهبود و بهینه‌سازی جریان بصری دشوار بود، بنابراین Nvidia تصمیم گرفته است با یک راه‌حل کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی، در تولید فریم در DLSS 4 تغییراتی ایجاد کند.

 کاتانزارو توضیح داد:

وقتی که ما فناوری تولید فریم Nvidia DLSS 3 را توسعه می‌دادیم، به شدت به شتاب‌دهنده سخت‌افزاری برای محاسبه بصری نیاز بود و به اندازه مورد نیاز هسته‌های تنسور و الگوریتم جریان بصری کافی نیز نداشتیم. در عوض، ما شتاب‌دهنده جریان بصری را داشتیم که توسط Nvidia سال‌ها برای بهبود فناوری کدگذاری ویدیویی توسعه یافت و همچنین بخشی از شتاب‌دهنده بصری کامپیوتری خودروهای خودران‌ بود.
استفاده از آن برای تولید فریم Nvidia DLSS 3 منطقی بود. اما قسمت سخت هر نوع پیاده‌سازی سخت‌افزاری الگوریتمی مانند جریان بصری، این است که بهبود آن واقعاً دشوار است. ما نمی‌توانستیم آن‌ را با یک شبکه عصبی هوشمندتر بهبود دهیم تا این که تصمیم گرفتیم به طور کامل آن را جایگزین کنیم و به یک راه‌حل کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی روی بیاوریم. این کاری است که ما برای تولید فریم در DLSS 4 انجام داده‌ایم.

با مدل‌های جدید ترانسفورمر، هوش مصنوعی مورد استفاده برای تولید فریم می‌تواند چیزها را بسیار سریع‌تر یاد بگیرد و در عین حال فشار کمتری بر سخت‌افزار GPU بیاورد. در حالی که Nvidia هنوز تأیید نکرده است که فناوری‌های جدید DLSS 4 برای GPUهای قدیمی‌تر از سری RTX 30 عرضه خواهد شد، کاتانزارو اشاره می‌کند که این امکان وجود دارد.

کاتانزارو در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانیم تولید فریم مبتنی بر ترانسفورمر جدید را در کارت‌های گرافیک سری RTX 30 ببینیم، گفت:

فکر می‌کنم این مسئله بیشتر مربوط به بهینه‌سازی، مهندسی و سپس تجربه کاربری نهایی است. ما این فناوری تولید فریم جدید را با سری ۵۰ عرضه می‌کنیم و در آینده نیز، احتمال ارائه آن برای سخت‌افزارهای قدیمی‌تر را بررسی خواهیم کرد.

Nvidia در اوایل این ماه در جریان CES 2025، از DLSS 4 همراه با کارت‌های گرافیک جدید سری GeForce RTX 50 رونمایی کرد. از جمله ویژگی‌های DLSS 4، استفاده از الگوریتم‌های بهبود یافته برای ارائه امکاناتی مانند تولید فریم است. کارت‌های سری RTX 50 به قابلیت تولید چند فریم مجهز خواهند بود که امکان تولید ۳ فریم اضافی برای هر تک فریم را فراهم می‌کند.

Dark.Elden-LordHELLO.BROTHERSMohaMMad.MzA0seyed0A𝔽abulous 𝕊layerعلی بهنیاSoul

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا
با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا
با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا
با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا
با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا
با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا
با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا
با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند - گیمفا