شخصیت اصلی The Blood of Dawnwalker یک ابرقهرمان نخواهد بود
تریلر رونمایی از بازی The Blood of Dawnwalker، در بخشهای پایانی خود، چند ثانیه از گیمپلی را نشان داد که به ما نگاهی به قدرت شخصیت اصلی بازی، Coen، زمانی که قدرتهای خونآشامی خود را در اختیار دارد، ارائه میدهد. اگر امیدوارید که بتوانید همانند برخی از خونآشامهای موجود در فیلمها و بازیها که مانند یک ارتش تکنفره هستند بازی کنید، این مورد در بازی The Blood of Dawnwalker اتفاق نخواهد افتاد.
توسعه دهندگان استودیو Rebel Wolves در آخرین استریم خود، توضیح دادند که چگونه شخصیت اصلی این عنوان، با قهرمانهای دیگر بازیهای نقش آفرینی متفاوت خواهد بود. به گفته آنها، Coen بر خلاف دیگر شخصیتها، علاقهای به گفتن شوخیهای سطحی یا تظاهر به خشن بودن ندارد. اما نکته مهمتر، این است که این شخصیت، قرار نیست به مانند قهرمان دیگر داستانها، قدرتمند ظاهر شود.
جاکوب شامالک (Jakub Szamałek)، کارگردان روایی و نویسنده اصلی بازی Dawnwalker میگوید:
ما با شخصیت اصلی The Blood of Dawnwalker در اوایل ماجراجوییهای خود آشنا میشویم که من فکر میکنم بسیار اتفاق جالبی است. به طور کلی، نوشتن و پرورش شخصیت Coen بسیار سرگرمکننده بود، زیرا او مانند دیگر شخصیتهای اصلی نیست. او یک کهنهکار خسته و بدبین نسبت به دنیا نیست که با جملات کوتاه و فلسفی، دنیا را توصیف کند. او یک جوان احساسی است که در دل خود شکننده است و صادقانه احساسات خود را بیان میکند.
توماسکیویچ (Tomaszkiewicz)، مدیر عامل استودیو Rebel Wolves و کارگردان بازی، در ادامه اضافه میکند:
آنچه من از شخصیت Coen دوست دارم این است که او هرگز یک ابرقهرمان نخواهد بود. او هرگز قوی ظاهر نخواهد شد. در طول روز، به عنوان یک انسان، او میتواند با شمشیر بجنگد، از جادوهای تاریک استفاده و آنها را کشف کند، اما همچنان میتواند توسط هر کسی کشته شود.
با توجه به تریلر سینمایی، به نظر میرسد که خونآشامها (به نوعی) شخصیتهای خوب داستان هستند. در واقع، آنها از محل زندگی انسانها محافظت میکنند، اما برای اهداف و منفعت خودشان. آنها در برابر این محافظت، از انسانها مالیات خون دریافت میکنند.
شامالک توضیح میدهد که چگونه خونآشامها، حاکمان قبلی جهان بازی را سرنگون کردند:
ابتدا، کشور توسط طاعون، جنگ و قحطی به مرز ویرانگی رفت و در تمام این مدت، خونآشامها از سایهها، منتظر لحظه مناسب برای حمله بودند و در نهایت، آنها از سایهها بیرون آمدند، حاکمان فئودال را سرنگون کردند و به قلعههای آنها نقل مکان کردند.
توماسکیویچ اضافه میکند:
برتری و فرماندهی خونآشامها لزوماً چیز بدی نیست. حاکمان فئودال در آن زمان برای جلوگیری از طاعون، کل روستاها را میکشتند و در نقطه مقابل، خونآشامها از Coen و خواهرش دفاع میکنند. آنها حتی Lunka را هم درمان کردند. شما میدانید که در ازای آن، مردم باید مالیات خود را به صورت خون پرداخت کنند، اما پرداخت این هزینه، برای یک زندگی ایمن و خوب، توافق بدی برای انسانها محسوب نمیشود.
شامالک در ادامه بیان میکند:
البته من میگویم که ماهیت لطف خونآشامها نامشخص است. در ظاهر، آنها از مردم منطقهای که داستان بازی در آنجا اتفاق میافتد محافظت میکنند، اما در واقع، آنها انسانها را مانند حیوانات اهلی میبینند، بنابراین آنها را محافظت میکنند، تا سپس هدایتشان کنند و در نهایت آنها را بکشند. همچنین، مالیات خون ذکر شده، از همه گرفته میشود، از ضعیف، پیر، کودک، و حتی افراد ناتوان.
هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای The Blood of Dawnwalker اعلام نشده، اما این استودیو تأیید کرده که این عنوان برای کنسولهای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- رسمی: سونی بازی سرویس محور God of War از بلوپوینت و پروژه جدید Bend Studios را لغو کرد
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- ۲۰ بازی خاطرهانگیز دیگر برای گیمرهای ایرانی
- گیمپلی جدید بازی Black State گرافیک خیرهکننده آن را به تصویر میکشد
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴
- بازیهای ماه ژانویه سرویس پلی استیشن پلاس اکسترا و پریمیوم مشخص شدند
نظرات
نکته جالبیه که خون آشام ها توی این بازی به مردم زمان حال میدن (محافظت در برابر مرگ و بیماری) ولی آینده مشخص نیست چطور خواهد بود در اونور قضیه به عنوان یک انسان ضعیف هیچ مراقبتی در برابر مرگ و ناامیدی بیماری برای عموم رعایا نیست ولی آینده مشخصه ( حداقل انسان ها با رویکرد ارباب رعیتی انسان ها آشنا هستن)
حالا این آینده نامشخص رهبری خون آشام ها میتونه چیزی خوب باشه یا نه ولی بازیکن هم درست مثل شخصیت اصلی نمیتونه مطمئن باشه و تصمیم گیری بین این دو که یکی از اهداف اصلی برای رسیدن به پایانه متاثر از اون انتخاب هاست نمود پیدا میکنه.
در کل ایده جالبیه امیدوارم خوب پیاده شه