یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
شوهی یوشیدا، مدیرعامل سابق بخش عناوین ترد پارتی و مستقل پلی استیشن، در مصاحبهای با پادکست Kinda Funny متذکر شد که Horizon Forbidden West در حد انتظاراتش نفروخته و این موضوع برای او غافلگیرکننده بوده است.
میزبان پادکست از یوشیدا این سوال را مطرح کرد که از فروش پایین کدام بازی غافلگیر شده است؛ یوشیدا در پاسخ گفت:
یکی از بازیهایی که کمی از میزان فروش آن غافلگیر شدم، دومین نسخۀ Horizon بود. من عاشق عنوان اول بودم و بازی فروش خوبی داشت و امیدوار بودم که بازی دوم حتی بهتر عمل کند. نسخه دوم بزرگتر و عالی بود، اما فکر نمیکنم به اندازۀ بازی اول فروخته باشد.
بازی Horizon Forbidden West تا آوریل ۲۰۲۳ بیش از ۸.۴ میلیون نسخه و Horizon Zero Dawn تا آوریل ۲۰۲۳ بیش از ۲۴.۳ میلیون نسخه فروخته است.
پر بحثترینها
- ۱۵ بازی که بیشترین حق انتخاب را به مخاطب میدهند
- برترین و داغترین اخبار و حواشی گیمینگ در سال ۲۰۲۴
- گزارش: بازیهای Hellblade 2، Gears of War 1 و Age of Mythology امسال برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهند شد
- شایعه: راکستار درحال آمادهسازی یک اطلاعیه جدید است
- سیدی پراجکت همکاری با Sweet Baby را رد کرد: «ما حتی نام آنها را هم نشنیده بودیم»
- گزارش: نسخه پلی استیشن بازی Forza Horizon 5 احتمالا بهزودی منتشر میشود
- RTX 5090 بدون DLSS عنوان Black Myth: Wukong را با نرخ ۲۹ فریم بر ثانیه اجرا میکند
- اشاره سونی به PS6 در ماه گذشته که از چشم همه پنهان ماند؛ عرضه در سال ۲۰۲۸؟
- گزارش: Halo: The Master Chief Collection و Flight Simulator 2024 امسال به PS5 و Switch 2 خواهند آمد
- گیمپلی جدید بازی Black State گرافیک خیرهکننده آن را به تصویر میکشد
نظرات
شماره یکش گاهی وقتها تورو عاشق خودش میکرد و گاهی وقتها اینطوری بود که Meh….
در کل منم امیدوارم بودم که نسخه دومش فروش بهتری داشته باشه چون اولاً جهانش بزرگتر و دریا اضافه شده بود و دوماً که امیدوار بودم چاله چولههای بازی اول رو بگیرن.
واقعاً چرا بیشتر نفروختش؟
چون اومد رو پلاس
نمیشه که هر بازی بیاد رو پلاس بگیم به خاطر اون فروشش کم بود
می دونی مثلا Forza horizon 5 چقدر الان پلیر داره ؟ ۴۰ میلیون کاربر رفتن فقط دارن رو گیم پس بازی رو بازی می کنن ؟
دوست عزیز
با خودمون صادق باشیم دیگه
این بازی کلا طرفداراش یه حس دوگانگی نسبت به بازی دارن
و یه نکته ی مثبتی که همه میگن ، گرافیک بازیه که خب گوریلا تو هر چی بد باشه تو گرافیک خوبه
ولی اگه دقت کنی ، خیلی هاشون میگن با این حال به طور کلی با بازی حال نکردیم
تو استیم که آمارش خیلی وحشتناک افتضاحه
Dlc بازی هم که خیلی افتضاح بود
در مقایسه با بازی اول هم اونطوری نیست که بگیم تغییرات خیلی خیلی اساسی و قابل توجه ای داشته
گرافیک که دیگه یه تنه نمی تونه کل بازی رو بکشه بالا
، گوریلا خیلی بیش از حد داره روی این بازی مانور میده
عوضش بازی مثل کیلزون رو کلا رها کرده ….
اون علاوه بر گرافیک ، تو خیلی از موارد با اختلاف از کالاف بهتر بود
حالا هیچکدومتون بازی نکردید ، درکتون می کنم …
فک کنم چون بد موقعی عرضه شد
هر دو نسخه رو بازی کردم ولی قلبا ب دلم نبود بازی ،یه حس دوگانه ای داشتم بهش،ولی از منظر خروجی بی نظیر بود فوربیدن وست…و قطعا فن زیاد داره بازی نمیشه صرفا یک طرفه به قاضی رفت…اما بین رفقا اختلاف نظر وجود داره زیاد
ببین
بازی به خاطر گرافیکش تحسین میشه
اون دسته هم همیشه از گرافیک بازی تعریف می کنن
وگرنه کلیت بازی آنچنان چیزی برای گفتن نداره
مخصوصا نسبت به نسخه یک که خیلی تغییری نکرده
درود برادر بازی داستانش مناسبه ولی قطعا ب گونه ای نیست
ک در ذهنت بمونه صرفا عاملی هست برای ادامه دادن… ب نسبت انحصاری های دیگه سونی یک سطح پایین تره حتی بیشتر…ولی طبیعتاً علاقه مندان خودش رو داره و شاید خیلی افراد ب داستانش عشق بورزن…
بنده هم همین حسو داشتم ، داداش بزرگم خیلی سعی کرد نتونست ، (البته داداشم نسخه جدید لگویشو خیلی بیشتر دوست داشت و تایمی که اداره نبود پلی میداد و در کمال تعجب تمومش کرد .)
دادم رفیقم بازی کنه اونم نتونست باهاش کنار بیاد.
به نظرم این بازی به قول شما یه حس عجیب دوست داشتن و تنفر داره .
من آخرین نسخه کیلزون رو بازی کردم که ملقب به بدترینشه بین طرفداران اما عاشقش شدم .
حاجی کیلزون اصلا یه چیز دیگه بود
این اصلا در برابر اون واقعا زبالست 😂
درود رفیق، متوجهم فهوای کلامت رو کاملا…دیگه دنیای بازی هست و تنوع اثار…بازم ب نسبت حسی ک ب کاربرها داده معتقدم بدک نفروخته…متای خوبی هم داشت باعث میشه سونی بازم ادامه بده یکی دو نسخه دیگه ازش…
در مورد زمان عرضه هم نسخه اول بدشانس بود (وجود زلدای ۲۰۱۷) و هم نسخه دوم (وجود الدن رینگ)
البته شاید منظورش اینه که چون نسخه دوم رو زودی اوردیم رو سرویس به خاطر همین فروشش تضعیف شده
ولی با همه این ها خوب فروختن هر دو نسخه (مخصوصا با وجود آیپی جدید بودن)
به یوشیدا بگین ناامید نباشه ایشاالله ریمستر نسل دهش بهتر میفروشه👍😁
عوضش کیلزون رو کلا رها کرده
ریمسترش کلا ۲.۵ هزار تا پلیر داشت رو استیم 😂
فقط اونایی که دیس دادن
یه چیزی گفتم که طبق آماره
درکتون می کنم 😂
دیدن ریمستر قسمت اول زیاد نفروخته میرن واسه ریمیک هورایزن۲ برای لانچ پلیاستیشن۶
نههههههههه عالی فروخته🤡
آخرین آمار فروش فکر مبکنم اردیبهشت ۱۴۰۲ بود که ۸/۴ میلیون نسخه فروخته بود .به نظرم الان ۱۰ و رد کرده.که آمار بدی هم نیست. البته اومدن زودهنگام این بازی روی پلاس هم تاثیر داشته رو آمار فروش.
رد کرده؟
در بهترین حالت ۱۰ میلیونه شاید کمتر
تو بهتر میدونی یا مدیر عامل بخش ترد پارتی پلی استیشن؟
واقعیت اینه که نمیشه تعیین کرد
نمی دونم چجوری داری میگی رد کرده
من اصلا نمیگم رد کرده یا نکرده
نمیشه همینطوری نظر داد خب
خب منطقیه
زود آوردنش روی پلاس
وقتی دیدن نمیفروشه آوردنش روی پلاس.
شما از کجا میدونید بخاطر فروش کمش اومده رو پلاس، جناب کریمی 😅
خیلی از دوستان و مفسرین که از شما و یوشیدا بیشتر اطلاع دارند دلیل اصلیشو گفتن .🤫
فکر کنم اشتباه کردم.
چون خیلی خیلی میفروخته، گفتن دیگه نباید بفروشه گذاشتنش روی پلاس :دی
آفرین خیلی خوبه بلاخره یاد گرفتید میتونید به اشتباهتون اعتراف کنید و واقعیت رو ببینید 😅
خوشحالم قبل از مرگم این جمله رو از شما شنیدم😁
شماره اول بخاطر جهان زیبا و یونیک بودن لور بازی فروش زیادی کرد ولی شماره دوم چیز خاصی نداشت یه سری اصلاحات کوچیک روی بازی اعمال شده بود و محیط هم به زیبایی نسخه اول نبود واسه همین زیاد کسی رو ترغیب نمیکرد.
نسبت به بازی های دیگه سونی خیلی خیلی ضعیف تره
طرفدارای تعصبی پلی استیشن هم می دونن که این بازی فقط می خواد رو گرافیکش مانور بده
نسخه ۲ که عملا هیچ کاری نکرده بود
بازی خوبیه
ایده جهان جدید
طراحی کاراکتر باحال
گرافیک خفن
همه چیزش بجز داستان و شخصیت پردازیش خوبه
داستانش زیادی داره واکینگ ددی میشه
من باید همرو نجات بدم . همه به کمکم نیاز دارن . باید دنیا رو نجات بدم
این چیزی نیست که برای قسمت بعد هایپت کنه
دقیقا این برمیگرده به همون گوهر گمشده در گیم و سینما یعنی همزاد پنداری با شخصیت اصلی
این مشکلی که من و دوستامون توی گیمفا با بازی داستیم احساس عدم ارتباط عاطفی با الوی در بازی هستش که به نحوه شخصیتپردازی الوی برمیگرده. تمرکز اصلی بازی خدمت گرفتن شخصیت روانی الوی در جهت پرداخت به گیم پلی هست نه پرداخت به شناخت از هویت و احساستش، که توی نمایش جنبههای احساسی و روابط عمیق حسابی لنگ میزد.
الوی شخصیتی به شدت منطقی و مستقله که فرای قدرت انسان هست تصمیماتش بی نقص و نتیجه اش عالی در میاد و خیلی کم توی بحرانهای روانی یک انسان عادی گیر میکنه
چیزی به اسم شکست واسش تعریف نشده . همه تیپهای شخصیتی عالی رو در خودش یک جا داره و نیازی نیست مثل هر انسان دیگه در اجتماع و روابط با دوستان و خانواده تجربه و کشف و درکشون کنه
که این در کنار جنسیتش باعث میشه شبیه به یک بیلبورد تبلیغاتی به نظر بیاد تا شخصیت باور پذیر مثل هر انسان دیگه یا زن دیگه
در مقایسه، شخصیت الی توی لست که به خاطر تعاملات عمیقتر و داستانپردازی احساسیتر، تونسته ارتباط عاطفی قویتری با بازیکنان ایجاد کنه. الی قویه و بی پروا و محکم
اما احساسی میشه ، و از احساساتش تصمیم میگیره ، میشکنه ،خورد میشه و طول میکشه تا بلند بشه انتخابهای خاکستری داره و بازتاب و عواقبشون در پیرامون خودش و سرنوشت نزدیکانش میبینه اما بازم بلند میشه و فریاد میزنه و یاد میگیره این تفاوت در طراحی شخصیتها و تمرکز داستانی هر دو بازیه .
از این قهرمان سازیه که تو بازی ها و سینما راه افتاده متنفرم
یه زمان واکینگ دد میدیدی همه انتخابا منطقی بود . برای همین از سریال خوشمون اومد
به فصل ۸ و ۹ میرسه بچهه همرو نصیحت میکنه که ما باید ادم خوبی باشیم . باید همرو نجات بدیم . نباید ادم بکشیم 🤦🏻
یکم منطقی باشین
برای من تنها بخش جذاب هورایزن فیزیک موی پروتاگونیست بود P:
هم تاریخ انتشار بدی داشت (با الدن رینگ)
هم زود اومد رو پلاس
به خاطر فروش بد اومد رو پلاس
دی وان که نبوده بگیم نه خودش خواسته بیاره
دقیق یادم نیست ولی فکر کنم زیر ۴۰ دلار نیومده بود
بازیا اول تخفیف میگیرن
بعد که فروش تموم شد میان رو پلاس
هورایزن براشون تست بود که ببینن بعد ۱ سال اوردن چه تاثیری رو بازی داره