گزارش: مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ قصد داشت کسب و کار Xbox را به صورت تدریجی تعطیل کند
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وبسایت The Information، شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ دو گزینه را برای بقای بخش گیمینگ و زیرشاخۀ Xbox بررسی میکرد: ۱- تعطیلی آن به طور تدریجی، ۲- رویکرد تهاجمی در خرید و تصاحب و اضافه کردن ناشرهای مختلف به زیرمجموعۀ خود. ما میدانیم که ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در نهایت رویکرد دوم را اتخاذ و شرکتهای بتسدا و اکتیویژن بلیزارد را از آن خود کرد.
The Information همچنین در گزارش خود متذکر میشود که طی آن دوره (۲۰۲۱) هدف مایکروسافت رسیدن به ۱۰۰ میلیون کاربر گیم پس تا سال ۲۰۳۰ بود. برای دستیابی به این هدف، طی ۵ سال باقی مانده، مایکروسافت باید تعداد مشترکین گیم پس را سه برابر کند یا به عبارتی دیگر، گیم پس تا ۲۰۳۰ سالانه با نرخ ۴۰ درصد رشد کند. از سال ۲۰۲۰ تا به امروز گیم پس چنین رشدی را به صورت سالانه تجربه نکرده است.
پر بحثترینها
- ۱۵ بازی که بیشترین حق انتخاب را به مخاطب میدهند
- گزارش: شرکت Sweet Baby Inc نقش فعالی در پروژه معرفی نشده Remedy دارد
- بازی Assassin’s Creed Shadows بار دیگر تاخیر خورد
- برترین و داغترین اخبار و حواشی گیمینگ در سال ۲۰۲۴
- گزارش: بازیهای Hellblade 2، Gears of War 1 و Age of Mythology امسال برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهند شد
- سیدی پراجکت همکاری با Sweet Baby را رد کرد: «ما حتی نام آنها را هم نشنیده بودیم»
- شایعه: راکستار درحال آمادهسازی یک اطلاعیه جدید است
- گزارش: نسخه پلی استیشن بازی Forza Horizon 5 احتمالا بهزودی منتشر میشود
- گزارش: Halo: The Master Chief Collection و Flight Simulator 2024 امسال به PS5 و Switch 2 خواهند آمد
- RTX 5090 بدون DLSS عنوان Black Myth: Wukong را با نرخ ۲۹ فریم بر ثانیه اجرا میکند
نظرات
مایکروسافت باید تعداد مشترکین گیم پس را سه برابر کند یا به عبارتی دیگر، گیم پس تا ۲۰۳۰ سالانه با نرخ ۴۰ درصد رشد کند. از سال ۲۰۲۰ تا به امروز گیم پس چنین رشدی را به صورت سالانه تجربه نکرده است.
تا سال ۲۰۳۰ گیمپس به ۵۰ میلیون مشترک هم نمیرسه چه برسه ۱۰۰ بگذریم که اول ۲۰۲۷ هدفشون بود
آخرین آمار گیمپس ۳۴ میلیون بود برا یکسال پیش که از اون زملن به بعد کالاف و کلی بازی بزرگ وارد گیمپس شدن معلوم نیست الان به چه رقمی رسیده احتمالا وقتی به ۵۰ میلیون برسه اعلام میکنن
از یه نظر خیلی بد نشد که گزینه دوم رو انتخاب کردن ولی متاسفانه با اشتباهاتی انجام دادن باعث میشه این تصمیم هم سرنوشت خوبی رو رقم نزنه ، حداقل فعلا که اینطوریه
اما با سابقه خرابی که مایکروسافت داره، این احتمال هم هست شرکتهای صاحب نامی که با پول بی حساب خریداری میکنه، مثل آشغال بندازه دور و تعطیلشون کنه. در اینصورت صدمات زیادی به صنعت گیم زده که بازم برای مایکروسافت مهم نیست.
یه بتسدا خریدن که از اول نسل چندین بازی موفق عرضه کرده و امسال هم دووم رو داره عرضه میکنه بتسدایی تحت فشار مالی بود و اگه خودش بود بعد شکست ردفال حداقل نصفش تعطیل میشد شاید کلا تجزیه میشد
یه اکتیویژن گرفتن که از اون موقع وضعیت کارکنانشون بهبود پیدا کرده اجازه تشکیل اتحادیه بهشون دادن و یه کالاف بیرون دادن که بهترین کالاف ۱۰ سال اخیر بود
یه نینجا تئوری خریدن که با اینکه میدونستن این آی پی که میخوان بسازن سلیقه ای هست و فروش بالایی نخواد داشت اما حمایت کردن و بازی خوبی بیرون اومد که تو چند مورد استاندارد های جدیدی رو گذاشت
آبسیدین هم که چپ و راست بازی میده
اوجایی که خراب کرده مربوط به طرفداری دو اتیشه ایکسباکسه نه بقیه اونم کنار کشیدن از رقابت و مولتی پلتفرم کردن همه بازیاست وگرنه برا کل صنعت گیم همش مفید بوده. بهترین شوکیس ها حمایت از توسعه دهنده ها کوچیک و بزرگ َ. اخیرا نظم در نشر گیمها و….
پول زیاد، هوش و خلاقیت کم، تعیین افق های غیر منطقی برای ارزیابی پیشرفت، از جمله دلایل عقب ماندگی اونها میتونه باشه.
نتیجه میشود فیل اسپنسر ۴ سال ، فن ها رو خوشحال و نادلا رو سرکار گذاشت
نه ببین
سونی نابود میشه ناشر میشه
فقط مایکروسافت میمونه
یادم نمیاد کسی همچنین حرفی زده باشه
ناشر شدن سونی رو همینجا پارسال سر خرید اکتیویژن میگفتن
بخش دوم رو نمیدونم
تعطیل شدن ایکس باکس ضرر های زیادی به گیمر هایی که از نظر مالی نمیتونن هزینه های زیادی کنن میزنه اگه این اتفاق میوفتاد خیلیا خیلی سخت تر میتونستن وارد نسل نهم بشن یا اصلا نشن مخصوصا تو ایران با این وضع قیمت ها اما سری اس کاری کرد با قیمت خیلی مناسب همه بتونن وارد نسل نهم شن یا خیلیا هزینه بازیو نداشتن بدن اما با گیم پس راحت خیلی بازیارو تجربه کردن من خودم اگه عاشق بازیایه پلیسیشین نبودم تو این نسل با این قیمت سری اس و اندازه کوچیکو خوبش حتما میرفتم سمتش و فایو نمیگرفتم چون خیلی مناسبه از همه نظر سخت افزارشم خیلیا میگن ضعیفه اما من که هر بازی روش دیدم خوب اجرا کرد
در دراز مدت گزینه اول محتمل هست.این شرکت در عمل هیچ چیزی به این صنعت اضافه نکرده.بلکه ضرر های غیر قابل جبرانی هم زده
نمیشه گفت هیچ چیزی به این صنعت اضافه نکرده
نسل های اول ظهورش کارهای مفیدی کرد
ولی خب الان دیگه نمیتونه اون کارارو تکرار کنه
با روشی که ماکروسافت پیش گرفته این اتفاق میفته، دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره.